Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy kriebels en slapeloze nachten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

puppy kriebels en slapeloze nachten

Ongelezen bericht door fabienne s »

nog een weekje en dan vertrek ik voor een lang weekend appelscha om als het goed is jemble op te halen :cheer: vrijdag is de puppytetst waar ik bij mag zijn en als het goed is neem ik hem zondag mee(mits de fokker een keus heeft kunnen maken)
maar wat vindt ik het spannend!kon er gister gewoon niet van slapen,al die weken dat ik het een beetje naar de achtergrond heb gehouden(ook vanwege dat ik migraine gevoelig ben bij spanning)lukt me nu gewoon niet meer.ik heb alleen maar 1 woord in m'n hoofd:pup pup pup pup.gek wordt ik er van.
en ergens maak ik me natuurlijk druk om niks want na 3 flatjes kan ik een 4de ook wel aan maar dit is mijn eerste pup sinds ik uit huis ben en dus moet ik het alleen doen(wel met jeroen maar de honden zijn grotendeels mijn zorg).gaat het wel goed komen?kan ik het wel?wat vinden ruby en shadow er straks van?
staads hou ik mezelf voor dat ik het natuurlijk wel kan,het komt allemaal goed en ruby en shadow vinden het vast niet heel erg maar zullen moeten wennen(terecht)
naja het weekje moet maar snel gaan des te eerder heb ik m'n pup in handen en zal ik zien dat er een hele last van zorgen van me af valt.

gelukkig heb ik nog geen kinder kriebels,kan me voorstellen dat het dan nog erger is :wink:
Afbeelding

jemble 5 maanden
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Super toch! Wat leuk dat je bij de puppytest mag zijn :wink: Ik weet nog wat ik mn puppykriebels enorm heb genegeerd zo rond de tijd van de puppytest en het ophalen, anders zou ik helemaal gek worden van mezelf :smile:
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Nog 9 nachtjes :slaap:
En dan lekker 'slapen' naast het frutsel. Ook slapeloos, maar nu saampies met Jemble :wink: 's Nachts op slippers buiten kou-kleumen en vreselijk kirren & prijzen als hij - door jouw oplettendheid - buiten geplast heeft :D
Heeeeeeeeeeeeerlijk!!
En eh, niet tobben, dat gaat jou prima lukken!
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

het zijn ook de kriebels omdat ik er zoveel zin in heb dat ik niet kan wachten.had vorig weekend 1 van de kanditaten die onze pup zou kunnen worden in mijn handen en ik kon wel huilen van geluk(ben een emo miep)en ook die slapeloze nachten van de pup heb ik zin in,buiten staan om te plassen heb ik ook zin in,pies en poep opruimen heb ik ook zin in en als ie m'n huis sloopt vindt ik het vast ook allemaal niet erg :mrgreen:
vanavond de bench neerzetten zodat shadow kan wennen aan een vreemd opstakel in huis en dan is het toch wel echt heel erg echt.halsbandje hangt ook al een week in zicht alleen het hondje dat hem om moet ontbreekt nog.

en het gaat ons ook lukken dat weet ik ook bijna wel zeker,maar het is alweer 10 jaar geleden dat ik een pup heb opgevoed(nee ik ben niet oud :neenee: ,was heel jong dat ik aan de honden begon)
Afbeelding

jemble 5 maanden
fabienne s
Zeer actief

parelridder schreef:Nog 9 nachtjes :slaap:
En dan lekker 'slapen' naast het frutsel. Ook slapeloos, maar nu saampies met Jemble :wink: 's Nachts op slippers buiten kou-kleumen en vreselijk kirren & prijzen als hij - door jouw oplettendheid - buiten geplast heeft :D
Heeeeeeeeeeeeerlijk!!
En eh, niet tobben, dat gaat jou prima lukken!
jij hoeft natuurlijk ook net als ik niet heel lang meer te wachten.hoe gaat het zusje van jemble heten?
Afbeelding

jemble 5 maanden
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Zoooooooooooooo herkenbaar! :smile:
Ik kijk ook heel erg uit naar al die pup-dingen. Samen de wereld verkennen, elkaar leren kennen en alles weer door de ogen van een puppy bekijken :I:
Er ligt al een heel poosje een 3e kleur jachtlijntje op m'n deurmat, een puppybuggy zo goed als af (om de eerste maanden mee te kunnen op de mooie lange wandelingen), een geleende puppydraagzak (voor de eerste weekjes) aan de kapstok, een grote bench met nieuwe vetbedjes, haar eigen pagina op m'n website is klaar (op foto en karakterbeschrijving na natuurlijk), vakantiedagen aangevraagd en oppas geregeld...
Precies zoals jij zegt: ALLES is er klaar voor, dus ik tel de dagen (uren) af *zucht*
De naam is na lang wikken & wegen, dubben en me nogmaals bedenken gekozen, maar 'k houd 'm nog even geheim tot 1 maart :mrgreen:
groeten, Ludmilla
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

pupkriebels.........leuk.........

En hang de mutsen en warme jassen klaar, evenals lekkere warme laarzen of sloffen voor de nachtelijke plasjes.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Heerlijk om zo uit te kijken naar een nieuwe pup. Geniet er maar lekker van :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

daan! schreef:pupkriebels.........leuk.........

En hang de mutsen en warme jassen klaar, evenals lekkere warme laarzen of sloffen voor de nachtelijke plasjes.
En je paraplu om boven je pupje te houden zodat ie 's nachts wat sneller plast als het hagelt :mrgreen: (het is zeven jaar geleden, maar dát herinner ik me nog goed :mrgreen: ).

Maar allebei heel veel plezier gewenst; ook met de kriebels van te voren. En sterkte met het wachten!
Gr. Marijke
Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Wij zijn bij onze Balou gaan kijken toen hij 1 week oud was. We wisten toen nog niet welke pup wij zouden nemen. Ik herken de verhalen, leuk toch en je leeft naar de dag toe dat hij komt.
Ook wij dachten hoe zal het met onze al aanwezige 2 whippets gaan.
Dat gaat prima.
Toen we voor de 1e keer met hem binnenkwamen hebben we hem in onze handen genomen en de 2 volwassen honden aan hem laten snuffelen.
Toen we aankwamen stonden ze al op de uitkijk:
Afbeelding
Bij binnenkomst eerst snuffelen.
Afbeelding
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik weet ook nog wel dat Wieke geboren was, op dat moment kreeg ik ook de puppiekriebels :mrgreen: Ik vond het heerlijk maar die 8 weken duurden toen wel veeeeeel te lang.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Bika
Actief
Contacteer:

Frenkie schreef:Ik vond het heerlijk maar die 8 weken duurden toen wel veeeeeel te lang.
Ik denk dat iedereen dat wel heeft
Je leeft gewoon naar de dag dat je hem of haar mag gaan halen.
Waar wij onze pup vandaan hebben is weer een nest geboren, zelfde vader andere moeder.
We nemen daar geen pup van maar gaan voordat ze naar de baasjes gaan wel nog een keer kijken.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat leuk om de puppytest ook mee te maken :ok:
Daar zou ik graag je indrukken van willen lezen :wink:

Probeer nog wat te slapen deze week. Anders ben je al moe voor je 's nachts er uit moet 8)

Heel veel plezier :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Bika
Actief
Contacteer:

Er is ook een puppytest op internet
http://www.puppytest.nl/test.aspx
Klopt alleen niks van.
Ik geef ene bepaalde hoogte op en krijg als advies een veel grotere.
We leuk
Afbeelding
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

De puppytest die Jemble en de rest van het elftal ondergaan, is een puppy-gedragstestje voor Flatcoateds. Dit onderzoekt de aanleg voor wat betreft werkeigenschapjes (buitdrift, brengdrift, buitdelingsbereidheid), zelfvertrouwen, corrigeerbaarheid, oplossingsvermogen (+ mate waarin geleerd wordt van ervaring), mensgerichtheid en bijv. het doorzettingsvermogen.

Tuurlijk komt het vervolgens op de baasjes aan. Niet voor niks heeft een puppytestje maar een voorspellende waarde van 25%
Een goede begeleiding maakt van een middenmoter en topper en anderom wordt een puppy met indrukwekkende aanleg alleen een hoogvlieger in de handen van iemand die het hondje goed traint.
groeten, Ludmilla
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Veel plezier met de puppykriebels! Heerlijk maar ook inderdaad wel spannend! Ik moet zelf nog ongeveer 7 weken wachten :wink:
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
ranetje
Zeer actief

parelridder schreef:De puppytest die Jemble en de rest van het elftal ondergaan, is een puppy-gedragstestje voor Flatcoateds. Dit onderzoekt de aanleg voor wat betreft werkeigenschapjes (buitdrift, brengdrift, buitdelingsbereidheid), zelfvertrouwen, corrigeerbaarheid, oplossingsvermogen (+ mate waarin geleerd wordt van ervaring), mensgerichtheid en bijv. het doorzettingsvermogen.
Geweldig :ok:
Ben benieuwd hoe ze dat testen :)
Tuurlijk komt het vervolgens op de baasjes aan. Niet voor niks heeft een puppytestje maar een voorspellende waarde van 25%
Een goede begeleiding maakt van een middenmoter en topper en anderom wordt een puppy met indrukwekkende aanleg alleen een hoogvlieger in de handen van iemand die het hondje goed traint.
Uiteraard :wink: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Spannend! We zijn natuurlijk wel erg benieuwd naar de uitslagen straks haha (en foto's van je pup)! Wel heel leuk dat je erbij mag zijn. :mrgreen:
Bika
Actief
Contacteer:

Re: puppy kriebels en slapeloze nachten

fabienne s schreef:als het goed is neem ik hem zondag mee(mits de fokker een keus heeft kunnen maken)
Bedoel je hier nu mee dat de fokker kijkt welke je mee mag nemen?
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

Bika schreef:
fabienne s schreef:als het goed is neem ik hem zondag mee(mits de fokker een keus heeft kunnen maken)
Bedoel je hier nu mee dat de fokker kijkt welke je mee mag nemen?
ja de fokker kijkt welke ik mee mag nemen,ergens terecht want de fokker kent de pup's het best.
voor ons is er nog een rede dat de fokker kiest en dat is omdat we hem samen gaan houden,het is de bedoeling straks ook een leuke hond te hebben om te showen en het liefst meer en aangezien de fokker daar meer kijk op heeft dan ik kiest zei een leuke pup voor ons beide.
Afbeelding

jemble 5 maanden
fabienne s
Zeer actief

ranetje schreef:Wat leuk om de puppytest ook mee te maken :ok:

Probeer nog wat te slapen deze week. Anders ben je al moe voor je 's nachts er uit moet 8)

het is voor mij het eerste nest dat ik mee maak met een test en ik ben ook erg benieuwd,meer omdat ik hoop dat mijn voorkeur(voor zo ver je kan zeggen)het erg leuk gaat doen en ook erg leuk gaat uitgroeien starks.

ik doe wel een verslag na het weekend,maar ik ben dus ook erg benieuwd wat we allemaal te zien krijgen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Spannend! Ben heel benieuwd naar de foto's!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bika
Actief
Contacteer:

fabienne s schreef: ja de fokker kijkt welke ik mee mag nemen,ergens terecht want de fokker kent de pup's het best.
voor ons is er nog een rede dat de fokker kiest en dat is omdat we hem samen gaan houden,het is de bedoeling straks ook een leuke hond te hebben om te showen en het liefst meer en aangezien de fokker daar meer kijk op heeft dan ik kiest zei een leuke pup voor ons beide.
De fokker kent de pups inderdaad het beste, die ziet ze elke dag.
Even een voorbeeld: Wij hebben net (27-12) Balou uit België gehaald.
Het was een nest van 2 teven en 6 reuen, wilde perse een reu.
We hadden een voorkeur voor 4 reuen, 2 waren geen optie.
We hadden ook nog 3e keuze dus bleven er maar 2 over om uit te kiezen.
Als de fokker ons een reu had aangewezen die wij zeker niet wilde hebben dan hadden we die niet meegenomen. Hoe is dat bij jouw dan?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

fabienne s schreef:
ranetje schreef:Wat leuk om de puppytest ook mee te maken :ok:

het is voor mij het eerste nest dat ik mee maak met een test en ik ben ook erg benieuwd,meer omdat ik hoop dat mijn voorkeur(voor zo ver je kan zeggen)het erg leuk gaat doen en ook erg leuk gaat uitgroeien starks.

ik doe wel een verslag na het weekend,maar ik ben dus ook erg benieuwd wat we allemaal te zien krijgen.
Ben heel benieuwd :wink:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

net de laatste(voorlopig dan)puppy inkopen gedaan.speeltjes,riem,kleedjes en wat kleinere voer en waterbakje(met die van ruby en shadow kan ie voor een maand eten in kwijt :mrgreen: )wat is dat lang geleden dat ik speeltjes voor de honden heb gekocht en al helemaal voor een pup.bench ook al ingericht en zou er haast zelf in gaan liggen slapen zo heerlijk ziet het er uit.gister van de fokker een mail gehad of we hem zondag ochtend om 9 uur al willen komen halen dus ik denk dat er al een keus is gemaakt(dat antwoord hoor ik vanavond wel denk ik).toch maar gevraagd of het iets later kan,ik ben al dan wel in appelscha maar jeroen moet mij met pup daar halen en aangezien het 2 uur rijden is vond jeroen dat wat vroeg :mrgreen: .
Afbeelding

jemble 5 maanden
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”