Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kwaliteit vs prijs

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Job schreef:zullen we de consumentenbond vragen naar een onderzoek?
Ik heb ook nog geen goede argumenten gehoord.
Dat is een heel goed idee! En dan kvv versus brok.

Dus een brokken test. En een kvv test en die dan weer met elkaar vergelijken.
Afbeelding
gevni havanezers
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

jelle schreef:
Emma schreef:ik zou gewoon kijken waar je hond het het best op doet.

verder vind ik Carnibest er verser uitzien. of rauwer eruit zien.

smuldier zijn beetje in hamburgervorm schijven en ziet er heeel anders uit dan carnibest.

rodi vind ik er ook plakkerige leverworst uitzien.

maar dat zegt misschien niet zoveel.

wat wel zo is is dat Buster het echt goed doet op Carnibest.

van smuldier en rodi gaat hij vreselijke winden laten :smile:
verder kwa prijs maakt het volgens mij niet veel uit.

voor een grote hond moet je meerdere schijven van smuldier voeren. en ook meerdere worsten van rodi. en van Carnibest net ietsje minder dan een kilo (1 worst) per dag. dus ik geloof niet dat de prijs nou veel verschilt. :denken:
smuldier zit in bakjes, niet in schijven. En het is écht wel goedkoper dan Carnibest. Scheelt echt meer dan de helft, uitgaande van de mij bekende prijzen.
oooh, ben ik misschien in de war met ander merk :oops:

weet alleen dat het op bleke hamburgerschijven lijkt.

en die prijs was iets van 2 euro nog wat en daar hed je twee schijven van. Terwijl mijn hond er iets van 2,5 a 3 per dag moest. en Carnibest kost 3 euro nog wat per kilo en toen vond ik dat niet veel uitmaken.

moet ook bekennen dat ik het nooit echt tot op de euro heb nageplozen omdat ik erg tevreden met Carnibest ben en dan maakt mij de prijs niet uit.
niet alleen mijn hond doet het daar het best op ik vind het er ook smakelijker/ verser uitzien. het ziet eruit als vlees en dat kan ik van een paar andere merken niet echt vinden.

er schijnt ook iets van Bibi te zijn. maar dat is bij ons niet verkrijgbaar. moet ook op Carnibest lijken. of misschien bestaat dat al niet meer ? :denken:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Sowieso is natuurlijk calcium wel een verschil met een preparaat :wink: Dat zijn dingen die je zeker weet.
Ook kun je zien, ruiken en zelfs proeven :mrgreen: dat er in sommige merken een stuk meer pens zit, wat het ook goedkoper maakt.
Daarnaast vind ik ook een verschil in kwaliteit als iets helemaal fijngemalen is of als je grovere stukken erin hebt zitten.
Ook of er meerdere diersoorten in zitten, als mensen alleen maar kvv geven zou er ook een rol moeten zijn dat er meerdere diersoorten inzitten.
Daarnaast natuurlijk de toevoegingen zoals granen. En of ze hart als spiervlees zien (volgens mij deed smuldier dat, maar bind mij daar niet aan vast).
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Valerie schreef: En of ze hart als spiervlees zien (volgens mij deed smuldier dat, maar bind mij daar niet aan vast).
hart is toch spiervlees :19:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ik vind hart ook geen orgaan hoor,
hart is spier, al zal het waarschijnlijk minder vlezig zijn dan een dijspier?
Mijn honden krijgen op zondag vis of hart als rauwvoer.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

fenneke schreef:
Valerie schreef: En of ze hart als spiervlees zien (volgens mij deed smuldier dat, maar bind mij daar niet aan vast).
Als dat het enige wat je aan spiervlees voert vind ik dat iig niet voldoende :wink: Net zoals bij het kopvlees alleen de "kieuwen" voeren.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Emma schreef:
er schijnt ook iets van Bibi te zijn. maar dat is bij ons niet verkrijgbaar. moet ook op Carnibest lijken. of misschien bestaat dat al niet meer ? :denken:
Carnibest is afgeleid van Bibi. Ik denk dat het laatste nog steeds alleen in de omgeving van Hoogvliet verkrijgbaar is. De Bibi-meneer was een echte vakfanaat en Corine van Carnibest heeft het marketing technisch wat beter aangepakt.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Valerie schreef:
fenneke schreef:
Als dat het enige wat je aan spiervlees voert vind ik dat iig niet voldoende :wink: Net zoals bij het kopvlees alleen de "kieuwen" voeren.
oké :wink:

dacht al hart is een spier

maar niet alleen hart voeren doe ik ook niet :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Rosita Compagner schreef:
Emma schreef:
Carnibest is afgeleid van Bibi. Ik denk dat het laatste nog steeds alleen in de omgeving van Hoogvliet verkrijgbaar is. De Bibi-meneer was een echte vakfanaat en Corine van Carnibest heeft het marketing technisch wat beter aangepakt.
Oh ja dat weet ik nog van doggynet :wink:

En TS, bedenk dat in elk produkt wat verkocht moet worden, de marketingkosten ook gewoon meeberekend worden in de uiteindelijke prijs. Denk aan de populaire merken hondenbrokken die een consument voor 60 euro moet aanschaffen, terwijl fokkers al meteen 40% - 50% korting kunnen krijgen :19: Ik kon destijds een populaire brok kopen voor minder dan de dierenwinkel en ik was niet de enige :wink:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Emma schreef:
jelle schreef:
Emma schreef:ik zou gewoon kijken waar je hond het het best op doet.

verder vind ik Carnibest er verser uitzien. of rauwer eruit zien.

smuldier zijn beetje in hamburgervorm schijven en ziet er heeel anders uit dan carnibest.

rodi vind ik er ook plakkerige leverworst uitzien.

maar dat zegt misschien niet zoveel.

wat wel zo is is dat Buster het echt goed doet op Carnibest.

van smuldier en rodi gaat hij vreselijke winden laten :smile:
verder kwa prijs maakt het volgens mij niet veel uit.

voor een grote hond moet je meerdere schijven van smuldier voeren. en ook meerdere worsten van rodi. en van Carnibest net ietsje minder dan een kilo (1 worst) per dag. dus ik geloof niet dat de prijs nou veel verschilt. :denken:
smuldier zit in bakjes, niet in schijven. En het is écht wel goedkoper dan Carnibest. Scheelt echt meer dan de helft, uitgaande van de mij bekende prijzen.
oooh, ben ik misschien in de war met ander merk :oops:

weet alleen dat het op bleke hamburgerschijven lijkt.

en die prijs was iets van 2 euro nog wat en daar hed je twee schijven van. Terwijl mijn hond er iets van 2,5 a 3 per dag moest. en Carnibest kost 3 euro nog wat per kilo en toen vond ik dat niet veel uitmaken.

moet ook bekennen dat ik het nooit echt tot op de euro heb nageplozen omdat ik erg tevreden met Carnibest ben en dan maakt mij de prijs niet uit.
niet alleen mijn hond doet het daar het best op ik vind het er ook smakelijker/ verser uitzien. het ziet eruit als vlees en dat kan ik van een paar andere merken niet echt vinden.

Rodi heb je voor 0,95 voor 4 schijven (= 400 gram).

Ik kijk naar mijn honden. Hier doen ze het alle 3 super op kivo en hebben er heel weinig ontlasting van. Carnibest deed Ziva het voor geen meter op :19: Bijkomend voordeel is dat Kivo bijna 3 keer zo goedkoop is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

mijn reu doet het niet goed op brokken maar sinds ik ben overgegaan op smuldier gaat het perfect, hij glanst groeit goed en poept heel weinig.

mijn teefje staat op carocroc brokken.
ze doet het heel goed op carocroc en wat goed is verander ik liever niet.

ik voer dus twee goedkopere merken en dat bevalt me prima ben met beide honden begonnen op een duur merk brokken en daar werden ze alletwee ziek van, dus voor mij zegt het niks dat als de prijs duurder is dan is het beter. het gaat in mijn geval niet op.

iedere hond reageert anders op voer dus weet niet of je kan zeggen die is beter dan die. ligt aan de hond toch?
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Er wordt in dit topic meerdere malen geschreven dat carnibest grotere stukken bevat waardoor je kan zien wat er in zit.
Dat kan wel zo zijn, maar dat geeft nog steeds geen aanwijzing of er daadwerkelijk een groot verschil in kwaliteit is.

Om het simpel te houden en alleen uit te gaan van dagelijkse hetzelfde compleet kvv voeren: ik heb eerlijk waar geen idee of er nu echt een merk is dat enorm veel beter is. Zijn er zoveel verschillen in: dagelijks carnibest, dagelijks smuldier, dagelijks duck, dagelijks rodi, dagelijks bibi... etc. Of is het prijsverschil het enige grote verschil?

Uiteraard kloppen de argumenten over kwaliteitsverschillen tussen vleessoorten maar zolang de consument niet weet welke vleessoorten in welke verhouding in welk merk kvv zit, zal de consument ook niet weten wat van betere kwaliteit is. En daarbij, de gemiddelde consument weet niet eens wat een hond precies moet eten om gezond te blijven. Ieder merk kan de consument dus maar wat wijs maken.

Argumenten als, dat merk zijn bleke burgers, dat is een brij, dat is mooi vlees, zeggen ook niets over de uiteindelijke voedzaamheid voor de hond. Voor het zelfde geld (of minder
:mrgreen: ) zijn de bleke burgers het beste.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik me ook nog afvraag: smuldier is categorie 3 vlees met als opmerking dat het wel van dieren is die goedgekeurd zijn voor menselijke consumptie.

Het gaat dus om vlees/orgaan van een goedgekeurd dier dat mensen niet kunnen/willen eten.

Hoe zit dat bij andere merken?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik voer mijn honden ook smuldier, zo nu en dan afgewisseld met rodi, en daar doen ze het hartstikke goed op (hoewel Gina blikvoer prefereert :roll: ). Lyndie heeft nauwelijks nog last van hotspots en hun ontlasting is ook veel minder en kleiner van omvang.
Carnibest is mij echt veel te duur met 4 honden en dan vind ik smuldier een heel goed alternatief.
Ik vind in ieder geval de prijs van carnibest niet opwegen tegen de kwaliteit.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Of het wel of niet geschikt is voor menselijke consumptie scheelt mij niet zoveel.
Een hond is naast prooidier- ook aaseter. Alsof dát geschikt is voor menselijke consumptie :mrgreen:
Dat ben ik met je eens. Wat ik echter wel belangrijk vind is dat KVV niet gemaakt is van bedorven vlees of vlees van zieke dieren. Het moet wel veilig blijven om het vlees aan te raken. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”