Dat is een heel goed idee! En dan kvv versus brok.Job schreef:zullen we de consumentenbond vragen naar een onderzoek?
Ik heb ook nog geen goede argumenten gehoord.
Dus een brokken test. En een kvv test en die dan weer met elkaar vergelijken.
Moderator: moderatorteam
oooh, ben ik misschien in de war met ander merkjelle schreef:smuldier zit in bakjes, niet in schijven. En het is écht wel goedkoper dan Carnibest. Scheelt echt meer dan de helft, uitgaande van de mij bekende prijzen.Emma schreef:ik zou gewoon kijken waar je hond het het best op doet.
verder vind ik Carnibest er verser uitzien. of rauwer eruit zien.
smuldier zijn beetje in hamburgervorm schijven en ziet er heeel anders uit dan carnibest.
rodi vind ik er ook plakkerige leverworst uitzien.
maar dat zegt misschien niet zoveel.
wat wel zo is is dat Buster het echt goed doet op Carnibest.
van smuldier en rodi gaat hij vreselijke winden laten![]()
verder kwa prijs maakt het volgens mij niet veel uit.
voor een grote hond moet je meerdere schijven van smuldier voeren. en ook meerdere worsten van rodi. en van Carnibest net ietsje minder dan een kilo (1 worst) per dag. dus ik geloof niet dat de prijs nou veel verschilt.
Carnibest is afgeleid van Bibi. Ik denk dat het laatste nog steeds alleen in de omgeving van Hoogvliet verkrijgbaar is. De Bibi-meneer was een echte vakfanaat en Corine van Carnibest heeft het marketing technisch wat beter aangepakt.Emma schreef:
er schijnt ook iets van Bibi te zijn. maar dat is bij ons niet verkrijgbaar. moet ook op Carnibest lijken. of misschien bestaat dat al niet meer ?
okéValerie schreef:Als dat het enige wat je aan spiervlees voert vind ik dat iig niet voldoendefenneke schreef:hart is toch spiervleesValerie schreef: En of ze hart als spiervlees zien (volgens mij deed smuldier dat, maar bind mij daar niet aan vast).Net zoals bij het kopvlees alleen de "kieuwen" voeren.

Oh ja dat weet ik nog van doggynetRosita Compagner schreef:Carnibest is afgeleid van Bibi. Ik denk dat het laatste nog steeds alleen in de omgeving van Hoogvliet verkrijgbaar is. De Bibi-meneer was een echte vakfanaat en Corine van Carnibest heeft het marketing technisch wat beter aangepakt.Emma schreef:
er schijnt ook iets van Bibi te zijn. maar dat is bij ons niet verkrijgbaar. moet ook op Carnibest lijken. of misschien bestaat dat al niet meer ?
Rodi heb je voor 0,95 voor 4 schijven (= 400 gram).Emma schreef:oooh, ben ik misschien in de war met ander merkjelle schreef:smuldier zit in bakjes, niet in schijven. En het is écht wel goedkoper dan Carnibest. Scheelt echt meer dan de helft, uitgaande van de mij bekende prijzen.Emma schreef:ik zou gewoon kijken waar je hond het het best op doet.
verder vind ik Carnibest er verser uitzien. of rauwer eruit zien.
smuldier zijn beetje in hamburgervorm schijven en ziet er heeel anders uit dan carnibest.
rodi vind ik er ook plakkerige leverworst uitzien.
maar dat zegt misschien niet zoveel.
wat wel zo is is dat Buster het echt goed doet op Carnibest.
van smuldier en rodi gaat hij vreselijke winden laten![]()
verder kwa prijs maakt het volgens mij niet veel uit.
voor een grote hond moet je meerdere schijven van smuldier voeren. en ook meerdere worsten van rodi. en van Carnibest net ietsje minder dan een kilo (1 worst) per dag. dus ik geloof niet dat de prijs nou veel verschilt.![]()
weet alleen dat het op bleke hamburgerschijven lijkt.
en die prijs was iets van 2 euro nog wat en daar hed je twee schijven van. Terwijl mijn hond er iets van 2,5 a 3 per dag moest. en Carnibest kost 3 euro nog wat per kilo en toen vond ik dat niet veel uitmaken.
moet ook bekennen dat ik het nooit echt tot op de euro heb nageplozen omdat ik erg tevreden met Carnibest ben en dan maakt mij de prijs niet uit.
niet alleen mijn hond doet het daar het best op ik vind het er ook smakelijker/ verser uitzien. het ziet eruit als vlees en dat kan ik van een paar andere merken niet echt vinden.

Dat ben ik met je eens. Wat ik echter wel belangrijk vind is dat KVV niet gemaakt is van bedorven vlees of vlees van zieke dieren. Het moet wel veilig blijven om het vlees aan te raken.Nanna schreef:Of het wel of niet geschikt is voor menselijke consumptie scheelt mij niet zoveel.
Een hond is naast prooidier- ook aaseter. Alsof dát geschikt is voor menselijke consumptie![]()