Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Je mag de teef alleen als je haar laat castreren
Moderator: moderatorteam
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik hou niet van castratie zonder medische redenen.
Aan de andere kant heb ik ook begrip voor de fokker die niet wil dat er mijn zijn "fokprodukt" (wat niet aan de eisen voldoet) verder wordt vermeerderd. Maar als de hond me daadwerkelijk heel erg aan zou staan zou ik denk ik toch proberen tot een compromis te komen....
Aan de andere kant heb ik ook begrip voor de fokker die niet wil dat er mijn zijn "fokprodukt" (wat niet aan de eisen voldoet) verder wordt vermeerderd. Maar als de hond me daadwerkelijk heel erg aan zou staan zou ik denk ik toch proberen tot een compromis te komen....
- pammetje
- Zeer actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dan nam ik hem zonder papieren en desnoods vroeg ik later zelf wel een kopie stamboom aan...
overigens lopen er bij bosjes honden rond met C-heupen het zou toch van de zotte zijn om te eisen dat die dan allemaal maar gecastreerd moeten worden...
Als je mensen niet vertrouwt moet je die hond lekker zelf houden, anders niet miepen.
overigens lopen er bij bosjes honden rond met C-heupen het zou toch van de zotte zijn om te eisen dat die dan allemaal maar gecastreerd moeten worden...
Als je mensen niet vertrouwt moet je die hond lekker zelf houden, anders niet miepen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dan maar geen stamboom
.
Begin dit jaar hebben we Tessa uit het asiel gehaald, een teefje met een stamboom, maar die staat geregistreerd op de naam van de eerste eigenaar. Dus niet de fokker en ook niet de tweede eigenaar. Wij zijn, als je het asiel buiten beschouwing laat, de derde :N: .
Ik heb de eerste eigenaren, die dus de stamboom op naam hebben staan, benaderd om te vragen of zij mij de stamboom op wilden sturen. Dat wilden ze wel, maar ze waren hem kwijt. Nou kan ik een procedure opstarten om de stamboom op mijn naam over te laten schrijven, maar daar heb ik hun hulp bij nodig en dat wil ik hun niet aan doen. Komt bij dat ik dat geld er niet voor over heb.
Ik heb (via via) wel een uitdraai van de stamboom, zodat ik iig haar achtergrond ken en dat is voor mij genoeg. Ik wil sowieso niet met haar fokken, dus heb ik die boom ook niet nodig.
Maar als een iemand mij zo iets zou opleggen dan zou ik zeggen dat ze de hond zelf maar moeten laten castreren of ze de stamboom laten houden, afhankelijk van de vraag hoe zeer ik de hond wil overnemen.
Begin dit jaar hebben we Tessa uit het asiel gehaald, een teefje met een stamboom, maar die staat geregistreerd op de naam van de eerste eigenaar. Dus niet de fokker en ook niet de tweede eigenaar. Wij zijn, als je het asiel buiten beschouwing laat, de derde :N: .
Ik heb de eerste eigenaren, die dus de stamboom op naam hebben staan, benaderd om te vragen of zij mij de stamboom op wilden sturen. Dat wilden ze wel, maar ze waren hem kwijt. Nou kan ik een procedure opstarten om de stamboom op mijn naam over te laten schrijven, maar daar heb ik hun hulp bij nodig en dat wil ik hun niet aan doen. Komt bij dat ik dat geld er niet voor over heb.
Ik heb (via via) wel een uitdraai van de stamboom, zodat ik iig haar achtergrond ken en dat is voor mij genoeg. Ik wil sowieso niet met haar fokken, dus heb ik die boom ook niet nodig.
Maar als een iemand mij zo iets zou opleggen dan zou ik zeggen dat ze de hond zelf maar moeten laten castreren of ze de stamboom laten houden, afhankelijk van de vraag hoe zeer ik de hond wil overnemen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Als het een langharige hond is, neen. Omwille van de vachtproblemen.
Als het een kortharige hond is, neen, tenzij de fokker de operatie betaalt. Ik ga niet "zomaar" €250 betalen voor een castratie.
Als het een kortharige hond is, neen, tenzij de fokker de operatie betaalt. Ik ga niet "zomaar" €250 betalen voor een castratie.

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
-
mon
- Zeer actief
ik heb twee honden via een stichting uit buitenland moest ook steriliseren en casteren heb ik geen moeite mee omdat ik ook niet wil fokken met honden uit buitenland en zonder stamboom .
maar wat hier boven al gezegt is ik ind het raar dat de fokker de koper verplicht om te steriliseren omdat hij de kosten van de sterilisatie dan niet hoeft te betalen maar wel verplicht aan de koper
maar wat hier boven al gezegt is ik ind het raar dat de fokker de koper verplicht om te steriliseren omdat hij de kosten van de sterilisatie dan niet hoeft te betalen maar wel verplicht aan de koper
groetjes monique en een lik van samra en lahloub
in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05

in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05

- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
Hier ben ik het helemaal mee eens.yamie schreef:tja, ik zou als fokker, als ik zou willen dat de teef gecastreerd word, dat eerst zelf doen en dan herplaatsen, het gaan eisen zou ik niet doen.
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
-
nanoekie
- Actief
- Contacteer:
Ik kan me wel omstandigheden, zoals bv een jonge leeftijd waarbij een fokker die eis stelt bij herplaatsing. Zou er persoonlijk denk ik geen probleem mee hebben! Heb ook wel begrip voor de fokker, heb al genoeg gekonkel verhalen gehoord van 'broodfokkers ' ed die via omwegen aan honden komen, mensen die zo een mooi verhaal hebben maar toch ook inene een zogenaamd 'oops' nestje hebben liggen.monica schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens.yamie schreef:tja, ik zou als fokker, als ik zou willen dat de teef gecastreerd word, dat eerst zelf doen en dan herplaatsen, het gaan eisen zou ik niet doen.
Is de hond volgroeid, dan gewoon bij de fokker castreren en herplaatsen, heb je als fokker verder ook geen gezeur
Groetjes Nanouk