Hayley84 schreef:De "Ierse Lijnen"slaan naar mijn mening helemaal nergens op.monica schreef:Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens... De Ierse lijnen van de stafbull vind ik weer wel heel veel lijken op een Pitt, meer soms dan de amstaff.massam schreef:de pit en amerikaanse staff lijken vaak op elkaar. gedrag weet ik niet.
de engelse staff vind ik er weer helemaal niet op lijken
9 van de 10 keer is het gewoon een Pitbull met een schuilnaam.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil tussen een Amerikaanse Stafford & Pitbull
Moderator: moderatorteam
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Toch zijn er APT kennels die ook van die uit de kluiten gewassen exemplaren hebben.Valerie schreef:Wat jullie bedoelen nu zijn geen pitbullsLéonieHonden schreef:Helemaal mee eens! Je ziet wel eens knapen, poeh! Dat zou minstens een Cup H zijn bij vrouwen!Mireillevdw schreef:Persoonlijk vind ik ze er wel degelijk verschillend uitzien.
De Pit wordt naar mijn mening veel te vaak veeeeeeel te breed gefokt.zo breed dat het niet gezond kan zijn.
Dit zal met Staffies ook vaak wel het geval zijn, maar naar mijn idee stukken minder.Die willen ze nu de "american bully" of iets gaan noemen.
http://www.kinnemankennels.com/
http://www.ultimatebluepitbulls.com/

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Chione
- Zeer actief
Er zijn heel veel APT kennels die zulke honden ( nog ) Pitbulls noemen, hoewel duidelijk is dat ze er voor geen cm er uit zien zoals een Pitbull behoort te zijn. Gezien o.a. steeds meer mensen die bully's geen Pitbulls vinden, willen ze deze bully's nu American Bully's gaan noemen, m.i. een veel passender naam.Mireillevdw schreef:Toch zijn er APT kennels die ook van die uit de kluiten gewassen exemplaren hebben.Valerie schreef:Wat jullie bedoelen nu zijn geen pitbullsLéonieHonden schreef:Helemaal mee eens! Je ziet wel eens knapen, poeh! Dat zou minstens een Cup H zijn bij vrouwen!Mireillevdw schreef:Persoonlijk vind ik ze er wel degelijk verschillend uitzien.
De Pit wordt naar mijn mening veel te vaak veeeeeeel te breed gefokt.zo breed dat het niet gezond kan zijn.
Dit zal met Staffies ook vaak wel het geval zijn, maar naar mijn idee stukken minder.Die willen ze nu de "american bully" of iets gaan noemen.
http://www.kinnemankennels.com/
http://www.ultimatebluepitbulls.com/
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- monica
- Zeer actief
Dit soort honden verdienen in mijn ogen niet de naam Pitbull
- Maich
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
De Pitbull is een hond die eigenlijk in Engeland in de mijnwerkerstreek Staffordshire is ontstaan door middel van het kruisen van de toenmalige Bulldoggen met waarschijnlijk de Old Englisch White terrier(vergelijkbaar met de huidige Manchester terrier).Deze honden noemde men Bull and terrier.Hierdoor werd de toenmalige Bulldog werkeloos en is deze door liefhebbers gefokt tot de Engelse Bulldog die we nu kennen.
Doordat Bullbaiting in 1835 verboden werd was men op zoek naar een andere vorm van gruwelijk vermaak en ging men de Bulldoggen kruisen met terriers om een lichtere en minder ''sterke'' variant vechthond te krijgen.Deze zelfde Bull and Terriers zijn met de Engelse en Ierse immigranten meegekomen naar de V.S. Daar is men verder gegaan met het selectief fokken van de Bull and terrier,het resultaat : Een atletisch en gespierd gebouwde sterke en intiligente hond met een enorme drive om te vechten,niet uit agressie maar uit plezier,deze honden vinden het vechten tegen alle natuurlijke regels in van oorsprong dus leuk. Die honden werden geregistreerd als American Pit Bull Terrier.
De honden die nu voor Pitbull doorgaan zijn te breed en te mismaakt en staan mijlenver van hun voorouders af.Er zullen best nog echte Gamebred pitbulls te vinden zijn maar de spoeling word dun.
Een aantal Pitbull fokkers is zich tussen 1900 en 1935 meer gaan richten op uiterlijke kwaliteiten waardoor er een hond ontstond met een meer uniform uiterlijk,deze groep fokkers distantieerde zich meer en meer van het Pitdog wereldje en creeerde hun eigen ras dat meer op show gericht was. Omdat de naam Pitdog of Pitbull niks meer te maken had met hun hondenras is het ras in 1935 geregistreerd als Staffordshire Terrier,naar de streek waar het oorspronkelijk vandaan kwam.
De in Engeland achtergebleven variant kennen we als Staffordshire Bullterier,vandaar dat men in de V.S de term ''American'' voor hun Staffordshireterrier voegde.De Ierse variant kennen we als Irish Staffordshire Terrier en ook in Schotland was er een variant van deze honden die men Blue Paul noemde,dit ras is uitgestorven. De Englisch Bullterrier is ook een ras voortgekomen uit de Bull and terriergroep.
Maich
Doordat Bullbaiting in 1835 verboden werd was men op zoek naar een andere vorm van gruwelijk vermaak en ging men de Bulldoggen kruisen met terriers om een lichtere en minder ''sterke'' variant vechthond te krijgen.Deze zelfde Bull and Terriers zijn met de Engelse en Ierse immigranten meegekomen naar de V.S. Daar is men verder gegaan met het selectief fokken van de Bull and terrier,het resultaat : Een atletisch en gespierd gebouwde sterke en intiligente hond met een enorme drive om te vechten,niet uit agressie maar uit plezier,deze honden vinden het vechten tegen alle natuurlijke regels in van oorsprong dus leuk. Die honden werden geregistreerd als American Pit Bull Terrier.
De honden die nu voor Pitbull doorgaan zijn te breed en te mismaakt en staan mijlenver van hun voorouders af.Er zullen best nog echte Gamebred pitbulls te vinden zijn maar de spoeling word dun.
Een aantal Pitbull fokkers is zich tussen 1900 en 1935 meer gaan richten op uiterlijke kwaliteiten waardoor er een hond ontstond met een meer uniform uiterlijk,deze groep fokkers distantieerde zich meer en meer van het Pitdog wereldje en creeerde hun eigen ras dat meer op show gericht was. Omdat de naam Pitdog of Pitbull niks meer te maken had met hun hondenras is het ras in 1935 geregistreerd als Staffordshire Terrier,naar de streek waar het oorspronkelijk vandaan kwam.
De in Engeland achtergebleven variant kennen we als Staffordshire Bullterier,vandaar dat men in de V.S de term ''American'' voor hun Staffordshireterrier voegde.De Ierse variant kennen we als Irish Staffordshire Terrier en ook in Schotland was er een variant van deze honden die men Blue Paul noemde,dit ras is uitgestorven. De Englisch Bullterrier is ook een ras voortgekomen uit de Bull and terriergroep.
Maich
A Man and his Dog
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
-
domenique
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes
Meer info via pb te vragen...Hutsje schreef:toevallig loopt er op een ander forum net een discussie over, het gaat om de pitbull bully, maar die zou met UKC stamboom komen? maar als ik het hier zo lees zou dat juist niet zo zijn omdat de ukc dus meer naar de amstaf gaat?Valerie schreef:Wat jullie bedoelen nu zijn geen pitbullsLéonieHonden schreef:Helemaal mee eens! Je ziet wel eens knapen, poeh! Dat zou minstens een Cup H zijn bij vrouwen!Mireillevdw schreef:Persoonlijk vind ik ze er wel degelijk verschillend uitzien.
dit soort honden (nou ja, honden) gaat het om:
#
en hier een nest op marktplaats, verkocht met zgn ukc stamboom:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -hier.html

-
Muk
Jij bent de fokker van deze advertentie?domenique schreef:Meer info via pb te vragen...Hutsje schreef:en hier een nest op marktplaats, verkocht met zgn ukc stamboom:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... -hier.html
- *Linda*
- Zeer actief
- Maich
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
- daan!
- Zeer actief
Nou, ik vind het ook niet zo duidelijk hoor.malinois schreef:stamboomloze stafjes vielen ook onder de RAD.Winston schreef:Maar het ging toch om de bijtincidenten vanwege de pit (ook al is er geen drol veranderd sinds het RAD)???malinois schreef:omdat ie stamboomloos was. Een pit is geen ras is er toch al eerder gezegd.
En vragen staat vrij of niet, sorry als ik u voor het hoofd heb gestoten.
ja hoor vragen staat vrij maar het lijkt me toch vrij duidelijk wat er staat...
Een beetje flauw om vragen zo af te kappen, dat doe je in hoek gedrag ook niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hoezo doe ik dat niet? Als ik iets vind dan schrijf ik dat ... en op mijn manier. Gewoon mij mening dus.daan! schreef:Nou, ik vind het ook niet zo duidelijk hoor.malinois schreef:stamboomloze stafjes vielen ook onder de RAD.Winston schreef:Maar het ging toch om de bijtincidenten vanwege de pit (ook al is er geen drol veranderd sinds het RAD)???malinois schreef:omdat ie stamboomloos was. Een pit is geen ras is er toch al eerder gezegd.
En vragen staat vrij of niet, sorry als ik u voor het hoofd heb gestoten.
ja hoor vragen staat vrij maar het lijkt me toch vrij duidelijk wat er staat...
Een beetje flauw om vragen zo af te kappen, dat doe je in hoek gedrag ook niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Rossi's baasje bedoel je?massam schreef:![]()
mijn naam is haas
daarom reageerde ik niet, maar ik ben het dus met hayley's baasje eens :N:
er zal vast ook vaak wel heel veel kloppen, maar lang, lang, lang niet alles
Ontopic:
Ik ben tegen overdrijvingen, dus té breed en té bully of té hoog en té slank. Er zitten in alle richtingen overdrijvingen, zowel bij de showtypes (al vind ik het de laatste tijd wel meevallen met wat er gefokt wordt) maar bij de "atletische types" zitten ook veel overdrijvingen.
Ik ben voor een balanced type

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
leuke discussie inderdaadValerie schreef:Ja en dan kun je weer zo een leuke discussie beginnen van wat is balancedWat ik vind jouw Rossi en mijn Tyra gewoon showbullies.
Daarnaast zijn de ierse lijnen inderdaad gewoon staffords, net zoals de zuid afrikaanse lijnen gewoon staffords zijn.
balanced.. hmmmm ik zelf vind het lastig te omschrijven en hier namen noemen heeft geen zin omdat niemand die kent maar voor jouw beel kom ik dan alweer uit bij funk van ingrid, cheeco van martijn en mijn sam

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- monica
- Zeer actief
Ik heb hier ook een SBT ( Ierse lijnen ) zitten en zij klopt voor geen meterrrrrrr
ze is te hoog, te rank enz enz enz...maar tis een schatje en dat is het belangrijkste 
-
LeoZ
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terriër, Franse Bulldog
@Maich::
U geeft hier een prima beschrijving van de PitBull, de Amerikaanse Staffordshire Terriër en de Engelse Staffordshire Bull Terriër!
Veel mensen hebben het over de Engelse Staffordshire terriër... maar er hoort toch echt BULL bij te staan.
@Linda:
Die foto van een Pitbull, lijkt volgens mij niet op een Pit, maar dat is mijn mening...
Andere forumleden hier roepen over een bepaalde hond op een foto al gauw:: wat een engerd, of iets van die strekking...
Maar er is een engels gezegde:: "Never Judge a book by it's Cover"...
vrij vertaald: oordeel niet naar iemands uiterlijk, zoals die hond dus!
Wat meer gezegd wordt:: honden worden door de baasjes "gemaakt"!
Zelf heb ik ruim 11 jaar een hele lieve Amerikaanse Staffordshire Terriër en (vanaf pup heel sociaal opgevoed!), hij is al diverse keren gebeten door andere honden en zelfs een keer in zijn neus vlak een zware operatie toen hij een halskraag om had, maar zelf valt hij nooit aan.
Dan kijken er ook wel een mensen wat vreemd naar, totdat men deze hond leert kennen... willen ze er opeens ook 1...
Mijn Am. Staffordshire Terriër is bij mij thuis samen met 2 Franse Bulletjes (teef en reu) en gaan heel goed én lief met elkaar om (het bulletje-teefje is nog het dominanst).
Je hebt ook van die kleine hondjes die opeens in je enkels hangen... daar bedoel ik slechts mee dat niet alleen de zogenaamde "gevaarlijke rassen" daar debet aan zijn, nogmaals: het zijn de "verkeerde" eigenaren die hier fout zijn!
U geeft hier een prima beschrijving van de PitBull, de Amerikaanse Staffordshire Terriër en de Engelse Staffordshire Bull Terriër!
Veel mensen hebben het over de Engelse Staffordshire terriër... maar er hoort toch echt BULL bij te staan.
@Linda:
Die foto van een Pitbull, lijkt volgens mij niet op een Pit, maar dat is mijn mening...
Andere forumleden hier roepen over een bepaalde hond op een foto al gauw:: wat een engerd, of iets van die strekking...
Maar er is een engels gezegde:: "Never Judge a book by it's Cover"...
vrij vertaald: oordeel niet naar iemands uiterlijk, zoals die hond dus!
Wat meer gezegd wordt:: honden worden door de baasjes "gemaakt"!
Zelf heb ik ruim 11 jaar een hele lieve Amerikaanse Staffordshire Terriër en (vanaf pup heel sociaal opgevoed!), hij is al diverse keren gebeten door andere honden en zelfs een keer in zijn neus vlak een zware operatie toen hij een halskraag om had, maar zelf valt hij nooit aan.
Dan kijken er ook wel een mensen wat vreemd naar, totdat men deze hond leert kennen... willen ze er opeens ook 1...
Mijn Am. Staffordshire Terriër is bij mij thuis samen met 2 Franse Bulletjes (teef en reu) en gaan heel goed én lief met elkaar om (het bulletje-teefje is nog het dominanst).
Je hebt ook van die kleine hondjes die opeens in je enkels hangen... daar bedoel ik slechts mee dat niet alleen de zogenaamde "gevaarlijke rassen" daar debet aan zijn, nogmaals: het zijn de "verkeerde" eigenaren die hier fout zijn!
Laatst gewijzigd door LeoZ op 27 feb 2009 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Honden: Athos, Gizmo en Zazou zijn voor mij... ALLES.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
LeoZ
- geregistreerd lid
Re: Verschil tussen een Amerikaanse Stafford & Pitbull
@Frenk:;
U haalt mijn ingetike zin helemaal uit het verband en voelt zich schijnbaar aangevallen, maar u moet als u commentaar geeft wel ALLES
lezen... de zin was:
P.S.::: Ik heb ook 2 "kleine" hondjes... 2 lieve franse bulldogjes!
U haalt mijn ingetike zin helemaal uit het verband en voelt zich schijnbaar aangevallen, maar u moet als u commentaar geeft wel ALLES
P.S.::: Ik heb ook 2 "kleine" hondjes... 2 lieve franse bulldogjes!
Laatst gewijzigd door LeoZ op 12 jul 2009 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
LeoZ schreef:@Frenk:;
U haalt mijn ingetike zin helemaal uit het verband en voelt zich schijnbaar aangevallen, maar u moet als u commentaar geeft wel ALLESlezen... de zin was:
daar heb je best lang over moeten nadenken
-
LeoZ
- geregistreerd lid
Nee hoor... ik ben slechts een tijd niet op dit forum geweest én na een mutatie van dit forum was blijkbaar mijn account verdwenen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
een pitbull hoort toch juist slank en atletisch te zijn? Gespierd, droog etc?
Ik zie zelf weinig verschil etussen, ik noem alles wat vaak een pitje
Ik zie zelf weinig verschil etussen, ik noem alles wat vaak een pitje