Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Competitie combisport, 2e wedstrijd gehad

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Competitie combisport, 2e wedstrijd gehad

Ongelezen bericht door M@rleen »

Gisteren heb ik de 2e competitie combisport gehad en we zijn 1e geworden!

Helemaal super natuurlijk! We waren maar met 3 debutanten, een briard, een border collie en Boomer.
De briard volgt als een zonnetje, die werd de vorige keer 1e, wij 4e van de toen 7.
De border collie is een echte border collie, dus ik verwachtte dat ik met Boomer 3e zou worden.

Eerst moesten we het gehoorzaamheidsgedeelte doen. Los of aan de riem volgen, linksomkeert, rechtsomkeert, halthouden, versnelde pas en gewoon lopen. Los kreeg je bonuspunten, maar Boomer heb ik aan de riem gehouden, want los gaat hij gewoon 1,5 meter achter me lopen. Wel netjes kijken, maar 1,5 meter achter me. Als ik m aan de riem laat volgen, loopt hij keurig mee, maar ook gewoon net achter me, ipv naast me.
Daarna het apporteeronderdeel. Ik was in de haast mn apporteerblok vergeten. Gelukkig had iemand er een die ze zelf niet gebruikte en wilde Boomer m wel apporteren, na eerst geweigerd te hebben van tevoren. In zn enthousiasme over het nieuwe (kleinere) blok, wilde hij m aan de keurmeester geven.. :o
Daarna kwam hij netjes voor zitten, maar omdat ik m niet gelijk aanpakte zoals gewoonlijk, spuugde hij m weer uit. Ik moest wachten totdat de keurmeester zei dat ik m aan moest pakken en dat duurde dus even, omdat Boomer m uispuugde, oppakte, uitspuugde, oppakte, ging staan, weer zitten, uitspugen, oppakken en toen mocht ik m pas aanpakken.. Oefenpuntje dus..;)

Daarna de hordes (combi-jump).
Dit doe je samen met je hond. Je gaat dus samen over de hordes. Dit is dus een kwestie van zo hard mogelijk rennen, ervoor zorgen dat je hond links springt en jij rechts, want daar wordt ook op gelet en zoveel mogelijk binnen de meter van elkaar blijven. Nou kunnen Boomer en ik wel behoorlijk hard rennen samen en ook nog ns gelijk op, omdat hij zich toch iets (heel veel) inhoud. Dit mag je ook kiezen, los of vast. Dit doe ik altijd los, zodat hij zelf kan bepalen wanneer hij springt. Dit onderdeel ging behoorlijk goed en doe je 2x, waarvan de beste/meest foutloze/snelste tijd telt.
http://www.youtube.com/watch?v=1h7pm50m ... c9a031f39a

Hierna kwam de combispeed, dit valt onder hetzelfde onderdeel als de combijump.
Er staan 6 poortjes van elk 2 langlaufpaaltjes zeg maar, daar moet je al zigzaggend doorheen.
Ook dit doe je 2x, omdat het op tijd gaat. De 1e ronde stond de 2e set paaltjes scherper naar links dan ik had verwacht, dus ik botste tegen Boomer, die keurig links naast me rende. Hierdoor boog hij naar rechts en ging van achter naar voor door paaltjes, omdat ik m terugriep naar links. Hierdoor werden we gediskwalificeerd. Het 2e rondje wist ik dat er een scherpe bocht was, dus kon ik daar rekening meer houden en liepen we netjes naast elkaar.
Eenmaal in de paaltjes maak ik altijd een scherpe bocht en moedig Boomer aan om vooral weer hard te gaan rennen nadat we afgeremd waren voor de bocht.. :lol:
Boomer en ik toen we de disc kregen: http://www.youtube.com/watch?v=K0NL57TH ... 8f7c17ac97

Hierna hadden we de stormbaan, een lijn van 100 meter met daarop 3x een hoogtesprong, een (lage) kattenloop, een (lage) schutting, een tunnel, de breed en een band. Ook hier mag je weer 2x, de snelste tijd telt. Boomer en ik hebben deze beide keren in 15 sec. gelopen hoorde ik en beide keren miste hij het 2e raakvlak van de kattenloop.. :?

De opstelling vandaag was: hoogtesprong, kattenloop, band, tunnel, hoogtsprong, schutting, breed, hoogtesprong.
http://www.youtube.com/watch?v=L-DaO8lp ... b073a48130

En toch zijn we gewoon 1e geworden! De border collie traint behendigheid ernaast en de briard traint ook GGb. Boomer en ik doen tot nu alleen combisport, maar in april wil ik met SHH2 beginnen, zeg maar opvoed2 zoals ze dat noemen. Dan kunnen we daarna ook GG gaan doen.

Ik had mn telefoon meegenomen, iemand anders wilde wel filmen buiten het zelf lopen om. Hierdoor heb ik filmpjes van de combijump en de combispeed. Apporteren en gehoorzaamheid spreekt voor zich en de stormbaan is helaas mislukt.. :cry:

Nu is er nog 3x een onderlinge competitie, waarvan de laatste tijdens de clubdag en dan wordt er bekend wie clubkampioen geworden is. Dat zullen wij niet worden, maar het is wel erg leuk dat we vandaag 1e geworden zijn! Van de 5 onderlinge wedstrijden, moet je er 4 meedoen om kans te maken op de titel. De volgende keer, al over 2 weken ivm een wijziging, kunnen Boomer en ik niet meedoen, maar dat geeft dus niet.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Gefeliciteerd :D
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat goed van jullie! Gefeliciteerd! Het ziet er erg leuk uit; jullie zijn echt lekker samen bezig :ok:
Afbeelding
leonie26
Actief

Ongelezen bericht door leonie26 »

Gefeliciteerd! Ziet er erg leuk uit, lijkt me ook leuk om te doen met mijn aussie. Zijn er hondenscholen waarbij je een cursus hiervoor kunt volgen (evt. omgeving Rotterdam)? Of moet je het zelf trainen?

Groetjes Léonie
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

leonie26 schreef:Gefeliciteerd! Ziet er erg leuk uit, lijkt me ook leuk om te doen met mijn aussie. Zijn er hondenscholen waarbij je een cursus hiervoor kunt volgen (evt. omgeving Rotterdam)? Of moet je het zelf trainen?

Groetjes Léonie
Ik volg hiervoor een cursus bij de Alphense Hondenclub, maar dan train je natuurlijk niet het parcour zoals het hier staat. De stormbaan is dan opgebouwd als behendigheidsparcours, met bochten en soms maar kleine gedeelten, zodat je hond er niet aan went vooruit te sjeezen.

Er is er een bij Rotterdam waarvan ik weet dat ze dit ook trainen, volgens mij bij Spijkenisse? Kan dat? Iemand die daar cursus combisport geeft, komt zelf wel eens bij ons trainen met haar hond, omdat ze anders niet kan trainen.
Misschien kun je via Google iets vinden, anders vraag ik het van de week even na.
Het is echt heel erg leuk, Boomer wordt er helemaal enthousiast van, hij vind het ook totaal geen probleem om dicht in de buurt te blijven (understatement.. :mrgreen: ), want het is wel echt de bedoeling dat je hond binnen een meter blijft.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Carma schreef:Wat goed van jullie! Gefeliciteerd! Het ziet er erg leuk uit; jullie zijn echt lekker samen bezig :ok:
Het is ook super.. :pffff: :mrgreen: :wink:
Heb het filmpje van jou en Luka gezien, gaaf joh!
Jammer genoeg kan ik Boomer daar dus totaal niet voor motiveren, maar nu voor de combisport heb ik een licentie aangevraagd...
5 april is de eerste wedstrijd.. :N:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

M@rleen schreef:
Carma schreef:Wat goed van jullie! Gefeliciteerd! Het ziet er erg leuk uit; jullie zijn echt lekker samen bezig :ok:
Het is ook super.. :pffff: :mrgreen: :wink:
Heb het filmpje van jou en Luka gezien, gaaf joh!
Jammer genoeg kan ik Boomer daar dus totaal niet voor motiveren, maar nu voor de combisport heb ik een licentie aangevraagd...
5 april is de eerste wedstrijd.. :N:
Maar dan is dit toch een super leuk alternatief?!
Ben heel benieuwd hoe jullie het op jullie eerste wedstrijd gaan doen! Hoe vaak worden er van dit soort wedstrijden georganiseerd? En hoeveel combinaties doen er dan zoal mee? Is er ook een website ofzo met meer info? Verder ben ik niet nieuwschierig hoor :N: :wink:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Via www.hondenclub.nl kun je via de link combisport op een site waar de data staan met de wedstrijden.
Verder heb ik geen idee nog hoe het in zn werk gaat, of hoeveel mensen eraan meedoen, want deze 2 competities waar ik nu aan meegedaan heb, zijn onderdeel van een 5-tal van de club uit. Uit deze 5 competities komt 1 clubkampioen, dit staat dus weer los van de wedstrijden die je met een licentie loopt. Als je het nog snapt, raak in de war van mezelf.. :mrgreen:

Dit is voor Boomer en mij een superalternatief, hij vind het helemaal geweldig, juist omdat hij bij mij in de buurt mag blijven en doordat het afwisselend is. 4 onderdelen, ipv 'alleen maar toestellen'.. Dat vind hij saai.. sorry! :N:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”