Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Haha, da's gezellig thuiskomen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Haha, da's gezellig thuiskomen.

Ongelezen bericht door Moos »

Al heel lang heeft Saar de neiging om als ik vrij kort weg ben geweest (ergens van 30 min tot een uur) me niet te komen begroeten als ik thuis kom. Ze ligt dan op de poef, kijkt de gang eens even in (als ze zou kunnen praten zou ze ongeinteresseerd "oh, hoi" roepen :mrgreen: ), en dat is het dan.
Vera kwam dan altijd nog wel even de gang ingelopen, met een lauwe kwispel, maar goed, ze kwam wel even gedrag zeggen.

Maar de laatste tijd blijft ook Vera gewoon liggen waar ze ligt, naast de poef van Saar namelijk, op het kleed. Ze kunnen mij voor de deur zien staan al als ik aan kom lopen, en dan gaat Vera's kop omhoog, maar opstaan is er ook niet meer bij.
Nou gezellig hoor :jank: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

tsja,................ :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

't is dat je over het eten (en de bal :F:) gaat :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:'t is dat je over het eten (en de bal :F:) gaat :smile:
Ja, en eten of de bal is niet aan de orde als ik thuis kom, dus waarom nog komen begroeten? :19: :mrgreen:

Als ik langer weg ben geweest komen ze allebei wel heel blij de gang inrennen trouwens hoor. Ik denk dat het ook gewoon zo normaal voor ze is geworden dat ik een half uurje ofzo even boodschappen ben doen. Net als dat ik ga douchen bijvoorbeeld of even wat uit de berging ga halen :wink:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ik vind het eigenlijk best luxe klinken :ok: .
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind het ook wel luxe.
Als ik hier 5 minuten ben weggeweest word ik door een hysterische meute omstuwd bij terugkomst.
Ik ook wel hoor, vandaar tweemaal de groene grijns smiley :mrgreen: :wink:
Ik vind het vooral luxe omdat ze dus het schijnbaar doodnormaal vinden dat ik dan even weg ben en weer terugkom.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Lijkt Benny wel, die komt helemaal never nooit van de bank af om mij te begroeten.. :jank:
Boomer daarentegen is helemaal door het dolle heen, als ik langer dan een half uur weggeweest ben. Als ik daar dan echt op inga, spelen enzo, dan verwaardigt Benny zich ook om ff de bank af te komen en aan me te snuffelen, voordat hij weer teruggaat..
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:het wordt tijd dat je een hond neemt, die begroeten je altijd zo leuk :F: .
:smile:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Wees blij dat je geen Afgaanse Winghond hebt, die komen je nooit begroeten..... :ugh:
Een vriendin van mn moeder had een teefje en die hond tilde alleen haar koninklijke hoofd op als begroeting als die vrouw thuis kwam....... :eek:
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Hier krijg ik al een superwarm welkom als ik eventjes naar de gang ben geweest ofzo en misschien 2 minuten uit beeld ben geweest :N:
Erg lief, maar soms ook erg lastig :N:

Vooral nu ik op het laatst loop laten ze mij eigenlijk het liefst niet meer alleen....
Groetjes,
Wendy
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Haal jij de batterijen eruit als je weggaat? :mrgreen: Ik krijg niet eens de kans om ongezien naar binnen te komen, de deur moet ik met veel druk op een kier houden en zo naar binnen zien te glippen want het vrouwelijke geweld forceert anders de hele deur als ik thuis kom :smile:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rio kan ook zo lauwtjes reageren als je thuis komt en blijft ook vaak liggen ipv je te verwelkomen.
De andere meute maakt dat dan gelukkig weer goed met hun verwelkoming
Moos
Zeer actief

Tamara. schreef:Haal jij de batterijen eruit als je weggaat? :mrgreen: Ik krijg niet eens de kans om ongezien naar binnen te komen, de deur moet ik met veel druk op een kier houden en zo naar binnen zien te glippen want het vrouwelijke geweld forceert anders de hele deur als ik thuis kom :smile:
Ja, via het luikje achter de oren even de batterijtjes eruit halen inderdaad :mrgreen:

Ze begroeten me hier ook nooit als ik uit de douche kom ofzo. Ik heb ze ook weleens in een vreemd huis samen in de gang 'opgesloten' (ze zaten tot aan hun oren in de modder, en ik moest even daar wat uitprinten), en toen ik na een minuut of 10-15 de gang deur opendeed werd er wel even blij gedaan natuurlijk, maar 'vrouwelijke geweld' doen ze zelfs dan niet aan. :19: :mrgreen:

Vera kan echter wel erg goed heel druk begroeten als bekenden binnen komen (en ik dus ook thuis ben), dat dan weer wel hahaahah.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:Vera kan echter wel erg goed heel druk begroeten als bekenden binnen komen (en ik dus ook thuis ben), dat dan weer wel hahaahah.
Ja, je weet maar nooit... Misschien hebben die wel iets leuks of lekkers bij zich :mrgreen:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Nanna schreef:
TeamWork schreef:Wees blij dat je geen Afgaanse Winghond hebt, die komen je nooit begroeten..... :ugh:
Een vriendin van mn moeder had een teefje en die hond tilde alleen haar koninklijke hoofd op als begroeting als die vrouw thuis kwam....... :eek:
Dat doet Charles ook :wink:
Ben ooit op bezoek geweest bij iemand die 20 Deerhounds in de huiskamer van de grote boerderij had liggen. Er gingen wat koppen omhoog en wat staarten op en neer maar dat was dan ook helemaal dat :smile: Toen ik eenmaal zat werd er wel zeer geinteresseerd naar het stukje vlaai dat ik op mijn schoteltje had gekeken, en toen ik even naar een Deerhound links van me keek haalde deerhound rechts in álle rust dat stuk vlaai van mijn bord met een vanzelfsprekendheid die spreekwoordelijk had kunnen zijn :N: Het kwam haar toe, dat was duidelijk. :mrgreen:
Geweldig he :ok:
Heb een fokker ook horen vertellen dat als hij met zn Deerhounds ging wandelen en hij wilde naar huis dat zij besloten dat er nog een rondje achteraan moest komen :pffff: Als hij met zijn andere ras ging wandelen kon de baas wel gewoon naar huis wanneer hij dat wenstte.....
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Fahim is altijd blij, of we nu van boven komen of van buiten. Yaro en Luca gaan meestal heel hard liggen kwispelen.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Nanna schreef:
TeamWork schreef:Wees blij dat je geen Afgaanse Winghond hebt, die komen je nooit begroeten..... :ugh:
Dat doet Charles ook :wink:
Ben ooit op bezoek geweest bij iemand die 20 Deerhounds in de huiskamer van de grote boerderij had liggen. Er gingen wat koppen omhoog en wat staarten op en neer maar dat was dan ook helemaal dat :smile: Toen ik eenmaal zat werd er wel zeer geinteresseerd naar het stukje vlaai dat ik op mijn schoteltje had gekeken, en toen ik even naar een Deerhound links van me keek haalde deerhound rechts in álle rust dat stuk vlaai van mijn bord met een vanzelfsprekendheid die spreekwoordelijk had kunnen zijn :N: Het kwam haar toe, dat was duidelijk. :mrgreen:
Hey nanna, was dit toevallig in het plaatje loosbroek?Bij de moeder van Kyra Swelheim?Als dat zo is,ben ik daar intern geweest en inderdaad bij het avondeten moest ik altijd mijn bord bewaken,want links en rechts lag zo'n enorme kop op tafel te loeren naar wat er op mijn bord lag :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Nanna schreef:
TeamWork schreef:
Geweldig he :ok:
Heb een fokker ook horen vertellen dat als hij met zn Deerhounds ging wandelen en hij wilde naar huis dat zij besloten dat er nog een rondje achteraan moest komen :pffff: Als hij met zijn andere ras ging wandelen kon de baas wel gewoon naar huis wanneer hij dat wenstte.....
Heerlijk, die totale soevereiniteit :ok:
Lameraaie, dat andere ras, waren dat duitse staande draadharen?
:ok: :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

In huis afwezig zijn wordt Tirsa niet koud of warm van, blijft ze lekker door knorren. Maar als ik het huis uit ben geweest, word ik toch wel begroet, bij langere afwezigheid enthousiaster dan bij 5 min weg te zijn geweest.

Soms echter ligt ze zo vast te slapen dat ze gewoon niet wakker wordt en ineens verbaast opkijkt als ik m'n jas al uit heb en de sloffen aantrek. Dan kijkt ze echt zo op van, hoe kom jij nu daar? En komt dan langzaam gapend en lichaampje uitrekkend de mand uit en gaat dan slaperig zitten te kijken.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum reageert ook niet als ik maar even ben weggeweest :19:
Ze tilt dr kop niet eens op als ik haar dan maar even kom opzoeken :smile:

Heel gezellig ja een hond :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nou van je honden moet je het hebben. :smile:

Woopy is trouwens net zo hoor. Het interesseert hem geen moer als we weggaan en het boeit hem ook niet wanneer we weer thuis komen. Al zijn we uren weggeweest....
Moos
Zeer actief

estelle schreef:Nou van je honden moet je het hebben. :smile:

Woopy is trouwens net zo hoor. Het interesseert hem geen moer als we weggaan en het boeit hem ook niet wanneer we weer thuis komen. Al zijn we uren weggeweest....
Dat verschil maken ze toch wel hier. Als ik echt langer weg ben geweest (langer dan een uur of 2-3) dan word ik wel echt vrolijk begroet :mrgreen: :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Moos schreef:
estelle schreef:Nou van je honden moet je het hebben. :smile:

Dat verschil maken ze toch wel hier. Als ik echt langer weg ben geweest (langer dan een uur of 2-3) dan word ik wel echt vrolijk begroet :mrgreen: :wink:
Woopy is sowieso een hond die erg op zichzelf is. Hij smeert hem dus ook met wandelen en is dan echt weg om vrolijk uren te gaan zwerven en km's te lopen.
Het is en blijft een rare hond.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Moet je maar gewoon langer weggaan! :pffff: :wink:

Hier is Silka ook een stuk blijer als we lang zijn weggeweest. Is het maar heel kort dan komt ze je nog net even begroeten, maar dat is meer omdat Billy uit zijn dak gaat. Want die kan geen klok kijken volgens mij. Hij is altijd blij (al ben ik maar heel even weg).
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Geweldig :mrgreen:

Max is altijd blij, en staat op zijn voorpoten te springen(omdat hij niet mag opspringen).
Macho is alleen blij als ik lang weg ben geweest, en dan nog alleen maar bij mij :mrgreen:
Soms als ik kort weg ben geweest en Max gaat uit zijn dak voelt Macho zich verplicht om ook te komen ofzo.
Hij komt dan de bank af, loopt heel neutraal naar me toe, zucht, en loopt weer snel terug.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

heerlijk lijkt me dat :mrgreen: ik moet plat tgen de muur gaan staan want ze komen met z'n allen aan racen :N:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier komen ze me altijd wel even begroeten, ook als ik van boven kom. Bowie is doof en die hoort ons dus niet altijd meer thuis komen, dan kan hij ook zo lekker verbaasd gaan staan te kijken, zo van: "Hoe kom jij nou thuis?" :denken:
Als we van buiten komen, zijn ze altijd enthousiast, maar als ik lang weg ben geweest dan wordt er een heel concert gegeven. En maar springen en blij doen. Onopgevoed tuig :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Het ligt eraan hoelang ik weg ben, en het tijdstip.
Als ik 's middags tussen 12.00 en 15.00 uur thuis kom na afwezigheid , zijn ze duidelijk bezig met de middagdut, word ik zelf ook erg slaperig van.
Als ik 's morgens vroeg de kinderen naar school heb gebracht staan ze na 10 minuten al met zijn drieen te joelen alsof ze al 24 uur zonder menselijk gezelschap zijn.

Als we langer weg zijn, meer dan 4 uur dan maakt het tijdstip niet uit, dan zijn ze blij, al is het midden in de nacht.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Even douchen of wat in huis rommelen reageren ze totaal niet op. Dan slaapt de hele meute door. Als ik boodschappen gedaan heb zijn ze allemaal heel enthousiast, want ik neem altijd wat mee voor ze. Niet ik wordt begroet maar de boodschappentas :mrgreen:

Eens in de 6 weken moet ik 6 uurtjes naar het zh en als ik dan terug kom zijn ze compleet uitzinnig van vreugde dat ik weer thuis ben. Ze lopen dan joelend ommeheen en ik wordt bedolven onder de honden. Heerlijk is dat.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zie trouwens niet altijd het verschil in tijd, als ik rond etenstijd thuiskom dan maakt het niet uit of ik 5 min weg ben of 5 uur.
Dan is Gol enthousiast :mrgreen:
Zou ze dan toch van me houden? :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”