Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spot gaat schapendrijven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Spot gaat schapendrijven

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Spot mag zaterdag gaan schapendrijven bij een neef van mijn man. www.schapendrijvenalssport.nl. Ze heeft al lessen gehad bij haar vorige eigenaar. Maar wat ze kan weet ik nog niet. Dat zien we zaterdag. Ergens hoop ik dat ze het niet goed kan en wil doen. Dan blijft ze lekker bij mij wonen. MAAR!!! is ze wel goed dan gaat ze naar neef toe. Tot haar pensioen. Is ze dus helemaal in haar element met schapendrijven dan moet ik niet mijn kop in het zand stoppen. Maar de hond geven waar ze recht op heeft. Ik kan maar een keer in de week of 2 weken een uurtje haar laten drijven. Neef kan dit iedere dag. En kan veel meer geven aan de hond als ik ooit kan. Doet ze het zaterdag slecht dan gaan we er hard aan trainen dat zij mijn hulphond word. Dit is nu mijn markiesje maar die is 71/2 jaar. En kan een hoop niet voor mij doen. Ze kan wel mijn sokken uitkrijgen maar niet mijn spijkerbroek. Zal Spot heus wel genoeg kunnen geven. Anders was ik er niet aan begonnen. Maar als het drijven echt haar passie is???? Wil haar absoluut niet kwijt laten we dat voorop zetten. Maar ik hoop dat jullie mij begrijpen.....
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
Keesjaap
Actief
Mijn ras(sen): Markiesjes
Aantal honden: 5
Locatie: Deventer. Baasje van Beauty, Sonja, Skila, Yazoo en Ayla.

Ongelezen bericht door Keesjaap »

Spot heel veel succes zaterdag!

En dit is een hele verstandige redenatie Jannie :ok:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Hmmm ik vind dit eigenlijk toch wel wat sneu voor Spot. Net bij jou gewend en dan nu misschien weer weg moeten. Een hond hoeft niet per se een passie te hebben, of perse datgene te doen wat echt helemaal super is. Volgens mij heeft spot het gewoon als hulphond bij jou ook gewoon goed, dus waarom dan weer naar een nieuw huisje...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Pasjovica
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pasjovica »

Jacksel schreef:Hmmm ik vind dit eigenlijk toch wel wat sneu voor Spot. Net bij jou gewend en dan nu misschien weer weg moeten. Een hond hoeft niet per se een passie te hebben, of perse datgene te doen wat echt helemaal super is. Volgens mij heeft spot het gewoon als hulphond bij jou ook gewoon goed, dus waarom dan weer naar een nieuw huisje...
Eigenlijk denk ik er ook zo over, moet ze weer verkassen, terwijl je zegt, dat ze het zo naar haar zin heeft.
Afbeelding

groetjes van Ineke en
een poot van Joris, Pasha en Vica
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

Ik snap het eigenlijk ook niet...

het lijkt me dat een hulphond toch ook best intensief bezig is, dus hij zal zich heus niet vervelen.

Ik denk dat het spot weinig uitmaakt, als ie maar plezier heeft in wat ie doet, of dat nu schapendrijven is of werken als hulphond.
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik denk dat jij voor een border de ideale eigenaar bent, als ze interesse heeft ga je twee uur in de week met haar schapendrijven en vervolgens hou je haar op een andere manier ook nog bezig door haar dingen te leren als hulphond...
Dus een leuke mentale uitdaging voor je hond....ik zou haar lekker zelf houden.
Ze is net op haar plek bij jullie en je kunt haar alles bieden wat een border nodig heeft.. :wink:
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik zou mijn hond er ook niet voor herplaatsen,ik heb 3 border collies,waarvan er 1 graag bij de schapen werkt,maar hij kan ook goed zonder.
Kayleigh vind schapen wel leuk,haalt ze allemaal naar je toe,maar vind ballen leuker :wink:
Afbeelding
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ja als ik het zo lees dan ga ik nog harder twijfelen. Maar ik heb Spot opgehaald en gelijk aan zijn vorige eigenaar gezegt dat deze mogelijkheid erin zat. Heb nog niets met Spot getraint hoor. Alleen moet ze de bal in mijn handen geven en niet 2 meter bij mij vandaan op de grond. Ga haar nu even wegen.... Bij de DA
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

als jij diep in je hart die hond niet wil herplaatsen moet je het ook absoluut niet doen. Je kan spot genoeg uitdaging bieden mentaal want hij is bij jou ook veel bezig. Waarom zou je hem dan weg doen jij kan toch ook met hem af en toe schapendrijven. Het is wat anders als je hem geen goed thuis kon bieden waar hij hele dagen niks lag te doen en te wachten op zijn blokjes rond het huis.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het kan ook allebei. Hobby-schapengedoe en je hulphond worden. Wat wil een hond nog meer eigenlijk? Hoe gaat je neef haar verzorgen? In huis? In een kennel?
Lekker zelf houden en er een hulphond van maken en als hobby-uitlaatklep zo nu en dan even heerlijk met de schapen.

Een bordercollie is slim genoeg om dat gewoon zijn leven te maken. Herplaatsen lijkt mij nergens voor nodig.
Afbeelding
Pasjovica
Vaste gebruiker

Zo zie je maar Jannie, dat er heel wat mensen er hetzelfde over denken, als ikzelf. Ik weet nog, dat je het zo fijn vond, dat je de bordercollie, na onenigheid met Herman, op kon halen en dan zou je d'r weer herplaatsen. Moet je niet doen hoor.
Afbeelding

groetjes van Ineke en
een poot van Joris, Pasha en Vica
_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Contacteer:

Ongelezen bericht door _Do_ »

Ik drijf ook maar 1 x in de 2 weken. Is te ver om vaker te doen

Maar als het een talent is zou het zonde zijn.

Ik zou haar ook liever houden. Want jij hebt haar nodig, en drijven hoeft niet perse.

Succes en hopelijk doet ze het niet goed genoeg om weg te gaan, maar wel goed genoeg dat ze vaker mag komen.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Nou als ik een -neef jager- had kon hij op zijn kop gaan staan :wink: al wilde hij Dante nóg zo graag hebben en zou Dante dé ultieme hulp van de jager zijn. Als hij een Bracco zou willen koopt hij hem maar lekker zelf :pffff: .
Je schrijft dat Spot toch wekelijks (of twee wekelijks) schapen zal mogen drijven; dat lijkt me al heel prachtig. Als hij dat mag doen en daarnaast jouw hulphond zijn (de hele dag in je buurt en leuke 'kunstjes' doen), lijkt me dat een fijn en goed gevuld hondenleven :19:
Dus, nee ik begrijp het niet zo goed eerlijk gezegd :denken:
Gr. Marijke
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ook al is schapendrijven een grote passie, je hond hoeft niet gelukkiger te zijn als ie het elke dag kan doen. De meeste borders vinden heel veel dingen wel leuk. Met mijn vorige border heb ik ook schapen gedreven. Vond ie fantastisch. Maar hij was in de twee jaar ervoor echt niet ongelukkiger hoor. Toen trainden we een hoop andere dingen die hij ook heel erg leuk vond :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Heb neef gebeld. Als Spot morgen echt zo goed is zoals zijn vorige baas vertelde dan mag Spot lekker werken met neef. Maar daarna komt ze gewoon weer thuis. Dus we delen haar gewoon. Enne Spot zal alleen een kort rondje moeten doen als ik echt een rot dag heb. (Heb reuma) Maar ik ga haar training starten. Klickeren heb ik wel al gedaan. En nu komt het grote werk. Ga ook even kijken of Petra van Erkel uit Moorsel nog prive lessen geeft. Daar heb ik ook de lessen met Ranie gehad.... Het meeste weet ik nog wel maar samen met iemand werkt toch beter..... Dit wordt vervolgd.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Klinkt als een goede oplossing zo!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Lijkt mij nog best ingewikkeld voor 't beestje om de ene keer met jou te moeten trainen en de andere keer met neef. Je hebt toch je eigen manier van trainen e.d. en dat kan dan voor de hond wel onduidelijkheden opleveren.

Maar wie weet werkt het bij Spot wel.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

estelle schreef:Lijkt mij nog best ingewikkeld voor 't beestje om de ene keer met jou te moeten trainen en de andere keer met neef. Je hebt toch je eigen manier van trainen e.d. en dat kan dan voor de hond wel onduidelijkheden opleveren.

Maar wie weet werkt het bij Spot wel.
Aan de andere kant, neef traint het schapendrijven en Jannie het hulphond gedeelte... Ik vraag me meer af hoeveel zin Spot heeft om na een dag werken met de schapen, ook nog eens hulphond te moeten spelen. Volgens mij is zo'n dagje schapen best wel intensief...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Eerst ging neef met zijn hond even drijven. Spot mocht kijken. Jullie moeten wel weten dat ik slecht ter been ben. Dus neef nam Spot even om te kijken wat ze kan. Met mijn vorige border werd ik nogal eens omver gelopen omdat Famke er te dicht bovenop zat. Heb heel wat schapenbuiken gezien.. Maar spot liep met een mooie wijde boog om de schapen. Om ze vervolgens mooi op 12 uur te krijgen. Had al met haar geoefend met volg en zit en af. Vind ze niets aan. Maar in het veld bij de schapen ging ze mooi af als het werd gezegt. Maar ze bleef mij in de gaten houden. En omdat ze zo rustig en zelfverzekerd drijft kon ik het wel over nemen. Ze had ook nog even met een slim schaapje te maken. Die vind het leuk om honden uit te proberen. Ze jaagd snel onzekere honden in een hoekje. Daar was Spot te sterk voor. Ze liet even weten dat er niet met haar te spotten :wink: valt. Na een klein 1/2 uur moesten we stoppen. Spot moet eerst nog wat meer kracht krijgen. Ze heeft een jaar stil gezeten weten jullie nog??.Nog even met alle 4 naar de maasvlakte geweest om lekker te zwemmen en we hebben heel het weekend geen kind meer aan haar gehad. Vrijdag middag mag ze weer... ( Ina wil jij dit ook doorgeven aan de nicht van Spot haar vorige eigenaar???)
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Klinkt goed!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Pasjovica
Vaste gebruiker

Janny, ik heet INEKE, wat een leuk bericht. Ben blij voor Spot. :ok: