Welke rassen vinden jullie moeilijk uit elkaar te houden?
Ik heb moeite met:
Berghond v/d Maremmen en Abruzzen

Tatrahond

Slovensky Cuvac

Zo naast elkaar gaat het nog wel, maar als je zo los van elkaar ziet dan vind ik het toch wel lastig hoor.
Moderator: moderatorteam

Lukt je dat nu?Renske schreef:Op de Griffon Korthals, Czesky Fousek en DS ruwhaar heb ik ook wel even moeten studeren om ze uit elkaar te houden.
De oren en staart zijn voor mij bij beide honden, van een heel ander type.Nanna schreef:En ik kan met de beste wil van de wereld de Drentsche Patrijshond en de Epagneul Francais niet uit elkaar houden.![]()
Voor de rassenkennis had ik zo ongeveer de hoogste score, dus dat zat wel goed. Ik heb me er niet meer zo in verdiept, maar iik denk dat ik ze nog niet goed uit elkaar weet.ranetje schreef:Lukt je dat nu?Renske schreef:Op de Griffon Korthals, Czesky Fousek en DS ruwhaar heb ik ook wel even moeten studeren om ze uit elkaar te houden.
Volgens mij blijft dat best moeilijk als je ze niet naast elkaar ziet, en dan nog.................
Francais heeft een wat adelijker hoofd met wat langere oren vind ik....Nanna schreef:En ik kan met de beste wil van de wereld de Drentsche Patrijshond en de Epagneul Francais niet uit elkaar houden.![]()

Ik heb in 1972 AKK gedaan(voel me nog echt niet oud hoorElly* schreef:Ik heb ruim 20 jaar geleden de voorloper van de KKI gedaan (AKK) en werkte toen nog met foto's uit tijdschriften en boeken. Ik heb hele schema's gemaakt van rassen die erg op elkaar lijken met naast elkaar de punten waarop ze verschillen. Dat waren dus inderdaad oa deze witte berghonden
De foto's die ik voorgeschoteld kreeg op het mondelinge examen waren trouwens toen al erg oud, minstens 25 jaar.
Ha, mijn eerste Crufts ervaringen waren nog in de Olympia Halls.Nanna schreef: God, dat was allemaal nog in Earls Court, London
(sentimenteel kijkend)
ja die zijn moeilijk, vooral als ze niet naast elkaar staan...Renske schreef:Op de Griffon Korthals, Czesky Fousek en DS ruwhaar heb ik ook wel even moeten studeren om ze uit elkaar te houden.
Ik had precies hetzelfde probleem. Ik ben destijds naar de jachthondenshow gegaan om ze van dichtbij te kunnen bekijken. Ze zaten toen in dezelfde ring en ik kon ze echt niet uit elkaar houden. Vooral omdat ze ook binnen de rassen wat verschillende getrimd werden!Renske schreef:Op de Griffon Korthals, Czesky Fousek en DS ruwhaar heb ik ook wel even moeten studeren om ze uit elkaar te houden.
De vachten zelf varieren binnen de rassen zelf ook nogleolover schreef:Ik had precies hetzelfde probleem. Ik ben destijds naar de jachthondenshow gegaan om ze van dichtbij te kunnen bekijken. Ze zaten toen in dezelfde ring en ik kon ze echt niet uit elkaar houden. Vooral omdat ze ook binnen de rassen wat verschillende getrimd werden!Renske schreef:Op de Griffon Korthals, Czesky Fousek en DS ruwhaar heb ik ook wel even moeten studeren om ze uit elkaar te houden.
Met het examen kregen we gelukkig geen van de drie!
Succes!Ianthe schreef:Naar aanleiding van het topic over de Tsjech en de Saarloos.
Welke rassen vinden jullie moeilijk uit elkaar te houden?
Ik heb moeite met:
Berghond v/d Maremmen en Abruzzen
Tatrahond
Slovensky Cuvac
Zo naast elkaar gaat het nog wel, maar als je zo los van elkaar ziet dan vind ik het toch wel lastig hoor.
Tegenwoordig krijg je dia's, klassikaal.Elly* schreef:De foto's die ik voorgeschoteld kreeg op het mondelinge examen waren trouwens toen al erg oud, minstens 25 jaar.
Maeve schreef: En de verschillende spaniels, hoewel dat moet lukken als ik me er eenmaal in verdiep. Ik ben ook gewoon niet zo geinteresseerd in die rasgroep, daar zou het wel aan liggen.