Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine praktijkoefening

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Kleine praktijkoefening

Ongelezen bericht door Budkes »

Gisteren met z'n 3tjes een kleine praktijkoefening gedaan. We hebben tijdelijk de beschikking over een leegstaand ziekenhuis, kunnen we geweldige oefeningen houden. Lokaliseren, gladde vloer. De gangen zijn zo lang dat we er het complete stelprogramma kunnen doen. Trappen liften, donkere zolders, spiegelgladde linoleum vloeren. Echt geweldig :ok: .

Na het lokaliseren de inbreker vinden op een spiegelgladde linoleumvloer:
Afbeelding
Nog een keer, nog een keer :wink: :
Afbeelding

Mag ik :bounce: :
Afbeelding
Ja je mag:
Afbeelding

Wat gebeurd daar :hmmm: :
Afbeelding

Vuilbekkie moet duidelijk nog werken aan een vollere beet :N: :
Afbeelding
en:
Afbeelding
Gr. Aniek

Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Re: Kleine praktijkoefening

Ongelezen bericht door frank1985 »

geweldige fotos hoor, ff domme vraag wat is nou precies de definitie van een VOLLE BEET ????
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Nee hoor is helemaal geen domme vraag, maar dit is een vorbeeld van een volle beet:
Afbeelding

Je ziet dat de hond zijn bek helemaal vol heeft, hij kan absoluut zijn bek er niet verder om krijgen. Dit in tegenstelling tot waar er alleen met de "voortandjes" gebeten wordt. Ik ga ff zoeken of ik daar ook nog een foto van kan vinden..........
Gr. Aniek

Afbeelding
Properi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Properi »

frank1985 schreef:geweldige fotos hoor, ff domme vraag wat is nou precies de definitie van een VOLLE BEET ????
op de eerste foto's zie je duidelijker dat hij eigenlijk alleen vooral met de voorkant de arm vastheeft
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

En dit is een wat minder volle beet:
Afbeelding

Je ziet dat er nog ruimte is, hij zou de arm dus nog verder in zijn bek kunnen nemen. Hij bijt een beetje met zijn voortanden als het ware.
Gr. Aniek

Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Die in de auto is mooi.
Leuk zo'n tijdelijke locatie
frank1985
Zeer actief

ok duidelijk, dank je wel,
andere vraag @ aniek heb jij je honden gewoon in huis of in een kennel. dit vraag ik omdat ik heel graag iets van IPO of KNPV wil proberen maar mijn hond wel gewoon in huis wil houden.
Budkes
Zeer actief

frank1985 schreef:ok duidelijk, dank je wel,
andere vraag @ aniek heb jij je honden gewoon in huis of in een kennel. dit vraag ik omdat ik heel graag iets van IPO of KNPV wil proberen maar mijn hond wel gewoon in huis wil houden.
Nou mijn honden zijn geen "sport"honden maar diensthonden maar mijn oude diensthond loopt gewoon in en om huis. Mijn huidige diensthond, het "vuilbekkie" zeg maar zit wel in de kennel. Dat komt omdat hij absoluut niet sociaal is, ook niet naar mijn man en kinderen toe.
Dat heeft echter, naar mijn idee, niets met KNPV te maken, maar meer met zijn karakter. Min oude diensthond is KNPV afgericht, heeft in de praktijk zijn nodige inzetten gehad (dus echt gebeten) maar loopt dus gewoon vrij in en om het huis.
Waar de meesten binnen de KNPV denk ik op doelen is dat ze de hond, als hij in huis leeft, eerst veel vrijheden af moeten nemen, immers hij mag de bank niet opvreten, niet over de tafel lopen etc. etc. Waardoor zijn karakter zich minder vrij ontwikkelt. Volgens mij kun je er echter best voor kiezen om de hond in huis te houden én de KNPV in te gaan als je dat zou willen. Hij wordt er in ieder geval niet gevaarlijker van of zo.

Maar ik ben geen KNPV-er, ik ben meer een afnemer van KNPV-honden. :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Budkes schreef:
frank1985 schreef:ok duidelijk, dank je wel,
Nou mijn honden zijn geen "sport"honden maar diensthonden maar mijn oude diensthond loopt gewoon in en om huis. Mijn huidige diensthond, het "vuilbekkie" zeg maar zit wel in de kennel. Dat komt omdat hij absoluut niet sociaal is, ook niet naar mijn man en kinderen toe.
Dat heeft echter, naar mijn idee, niets met KNPV te maken, maar meer met zijn karakter. Min oude diensthond is KNPV afgericht, heeft in de praktijk zijn nodige inzetten gehad (dus echt gebeten) maar loopt dus gewoon vrij in en om het huis.
Waar de meesten binnen de KNPV denk ik op doelen is dat ze de hond, als hij in huis leeft, eerst veel vrijheden af moeten nemen, immers hij mag de bank niet opvreten, niet over de tafel lopen etc. etc. Waardoor zijn karakter zich minder vrij ontwikkelt. Volgens mij kun je er echter best voor kiezen om de hond in huis te houden én de KNPV in te gaan als je dat zou willen. Hij wordt er in ieder geval niet gevaarlijker van of zo.

Maar ik ben geen KNPV-er, ik ben meer een afnemer van KNPV-honden. :wink:
ok, ik heb op een andertopic hier ook al wat over gevraagd en het veel mensen hier hebben hun IPO of KNPV honden gewoon in huis. dat is wel geruststellend. wat jij zegt over het vrij zijn kan ik mij voorstellen. Wij hebben onze pup aardig aangeleerd dat ze niet haar tanden in deuren plinten en banken mag zetten ( waar ze af en toe natuurlijk dikke ...... aan heeft ) maar we hebben haar ook geleerd dat ze niet meer mag happen naar ons. het is best een pittige dame en dat deel hebben we er aardig uit. als ik een spelletje pak om ff lekker te stoeien hangt ze er trouwens wel vol in. dat wij e.e.a. hebben afgeleerd kan haar dit belemmeren in haar pakwerk?

hoe oud begin je eigenlijk met pakwerk
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

frank1985 schreef:dat wij e.e.a. hebben afgeleerd kan haar dit belemmeren in haar pakwerk?
dat zou kunnen, daarom doe ik ook geen puppycursus, EG etc. over het algemeen aangezien je daar heel veel dingen afleert die ik juist graag wil zien...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
frank1985
Zeer actief

malinois schreef:
frank1985 schreef:dat wij e.e.a. hebben afgeleerd kan haar dit belemmeren in haar pakwerk?
dat zou kunnen, daarom doe ik ook geen puppycursus, EG etc. over het algemeen aangezien je daar heel veel dingen afleert die ik juist graag wil zien...
zoals??? sorry als ik te veel vraag maar vind het gewoon erg intressant allemaal
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

leuke foto's Aniek, van welk materiaal is het burgerpak?

@ Frank: pupcursus/EG etc. leert dingen vaak net even anders aan dan je m.n. in IPO het net even anders wil zien. Vwb in of buitenhuis: wij kiezen voor de kennel omdat een hond in huis al heel veel "verboden" krijgt: nee, niet kauwen op de stoel/bank, niet bijten in kindje/vrouwtje/baasje (terwijl je dat wél op het veld wil) etc. Hangt zeer zeker ook van het type hond af en van je eigen grenzen/geduld. In de kennel krijgt de hond meer rust nadat er intensief mee geoefend is.
Bij ons is het beter voor zowel voor hond als voor ons dat hij in de kennel zit :wink: Daarnaast: ik heb er 8...dat gaat niet allemaal in huis en al helemaal niet samen :N:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
frank1985
Zeer actief

Selena schreef:leuke foto's Aniek, van welk materiaal is het burgerpak?

@ Frank: pupcursus/EG etc. leert dingen vaak net even anders aan dan je m.n. in IPO het net even anders wil zien. Vwb in of buitenhuis: wij kiezen voor de kennel omdat een hond in huis al heel veel "verboden" krijgt: nee, niet kauwen op de stoel/bank, niet bijten in kindje/vrouwtje/baasje (terwijl je dat wél op het veld wil) etc. Hangt zeer zeker ook van het type hond af en van je eigen grenzen/geduld. In de kennel krijgt de hond meer rust nadat er intensief mee geoefend is.
Bij ons is het beter voor zowel voor hond als voor ons dat hij in de kennel zit :wink: Daarnaast: ik heb er 8...dat gaat niet allemaal in huis en al helemaal niet samen :N:
8 honden in huis kan ik me voorstellen dat dat niets word, malinois
had het ook al over dat je op puppycursus bepaalde dingen leert die je bij ipo anders leert maar wat is dat dan??? Wij hebben 1 pup de mechelaar en een oud hondje van 8. dus in huis gaat dat prima maar het moet niet zo worden dat ze continu in mijn armen of benen hangt natuurlijk.
ik begrijp dat jij vind dat ze niet thuis kunnen ? of is dat alleen in bepaalde gevallen ( je eigen situatie bijv)?
Selena
Zeer actief

frank1985 schreef: ik begrijp dat jij vind dat ze niet thuis kunnen ? of is dat alleen in bepaalde gevallen ( je eigen situatie bijv)?
Hangt van het type hond en je eigen situatie af. Mijn type hond (eigen bloedlijn)wordt, ook in KNPV kringen, als heftig gezien. Heb je een hond met een ander karakterstructuur, en wil je het zelf, kan een hond wel in huis. Ken genoeg mensen, ook KNPV/beveiliging, die hun hond in huis hebben.

janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

ziet er goed uit, wanneer komen de volgende foto's? :ok: :wink:
Jan
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Selena schreef:
frank1985 schreef: ik begrijp dat jij vind dat ze niet thuis kunnen ? of is dat alleen in bepaalde gevallen ( je eigen situatie bijv)?
Hangt van het type hond en je eigen situatie af. Mijn type hond (eigen bloedlijn)wordt, ook in KNPV kringen, als heftig gezien. Heb je een hond met een ander karakterstructuur, en wil je het zelf, kan een hond wel in huis. Ken genoeg mensen, ook KNPV/beveiliging, die hun hond in huis hebben.
Ik heb een mechelaar uit werklijnen en trian KNPV basiscertificaat zoekhonden (dus niet PH1) maar heb Diego ook gewoon in huis als ik thuis ben.
Budkes
Zeer actief

janinca2002 schreef:ziet er goed uit, wanneer komen de volgende foto's? :ok: :wink:
straks, tja nieuwe lens he, moet me toch ergens op uit leven :mrgreen: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

@Selena,

Ik weet eigenlijk niet precies waar het pak van gemaakt is, de buitenkant is nylon, over de mouwen worden nog weer extra hoezen gedragen van hetzelfde soort nylon. Ik vermoed dat er in die verticale "banen" kevlar zit, maar dat weet ik dus niet zeker.

Afbeelding

Ik heb vanmorgen even voor je gekeken, maar in het pak zelf kon ik geen materiaal beschrijving vinden. Het draagt soepel, is licht en smal en je kunt er een hond of 5 op hebben. Je kunt er gemakkelijk burgerkleding overheen dragen, en het ruikt nergers naar. (Op de foto's draagt de helper een jas over het pak.) Het jasje van het pak ziet er hetzelfde uit als de broek. De druk wordt iets minder goed verdeeld dus bij een echt volle harde beet ben je redelijk blauw.

Hoe het zich houdt kan ik je nu nog niet zeggen, we hebben het gisteren voor het eerst gebruikt dus. Ik weet zo ook niet waar we het vandaan hebben, maar dat vraag ik zo ff voor je na als je daar belang bij hebt.
Gr. Aniek

Afbeelding
Selena
Zeer actief

was nieuwsgierig :wink: had dit nog niet gezien, ben benieuwd hoe het houdt. Ken alleen die compacte kevlar bescherming.

Budkes
Zeer actief

Selena schreef:was nieuwsgierig :wink: had dit nog niet gezien, ben benieuwd hoe het houdt. Ken alleen die compacte kevlar bescherming.
Ik ook, ik hou je op de hoogte.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”