Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nog een vraagje..

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

nog een vraagje..

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

over het volgende wil ik graag jullie mening.

Volgens mijn trainer kan liz al op de mouw en is ze dat dus gister ook geweest tijdens de training.
Waarom? Hij vind dat ze zo goed in haar drift zit en al goed bijt(hoe je het ook noemt droge beet ofzo) en hij vind het onnodig als ik haar in de pupgroep laat staan met de kans dat ze tever doorslaat of gaat verbijten.
Ik ben het met hem eens dat ze het zeker mooi doet.
Maar nu het volgende..
Mijn appel is nog lang niet wat het moet zijn zeker nu liz begint te puberen en dat ook duidelijk laat merken.
Dan vraag ik mezelf af of het dan wel verstandig is om haar al in het verstek te zetten en te laten revieren en de rest wat erbij hoort..
Ze is morgen precies 7mnd.

Wat vinden jullie/ of zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door Miss_Liz op 06 mar 2009 16:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Het moet mouw zijn :wink:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik dacht dat je het over een kat had :smile:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

begin hier ruim voor mijn appel al met het bijtwerk, maar train dan ook een ander programma....
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Zit nu in een ander programma (KNPV), maar heb een paar jaar IPO gedaan:

In principe moet het aanleren van het bijten op de tussenmouw te doen zijn op deze leeftijd. Je staat nog niet gelijk in het verstek hoor, iig normaal gesproken niet.

Het leren bijten op de tussen en harde mouw wordt hetzelfde opgebouwd als op de bijtrol. Inbijten, winnen, belonen, (laten) lossen en weer aanbijten. Als dat goed is, evt. met werk aan de paal, wordt langzaam aan begonnen met een kort vluchtje, aanblaffen/revieren en het goed lossen en daarna bewaken, werd bij ons ook vanaf de paal aangeleerd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bij mn vorige vereniging beten de honden pas met 10 maanden... op zich niet een raar idee idd. met het appel in het achterhoofd.
Bij mn huidige vereniging als de hond en baas er aan toe is... er wordt met een maand of 5 gekeken of de hond wel wil bijten en hoe de beet is... dan wordt er gewacht tot de hond geheel uitgewisseld is (als dat nog niet het geval is) en als zowel hond als baas eraan toe zijn wordt er gebeten. Is dus per hond verschillend. En wat er al gezegd wordt, je hebt niet meteen een IPO III programma alhoewel er hier wel zsm een hond in het programma gezet wordt zodat hij weet wat er komt.
Maar dat wordt wel langzaamaan gedaan dus eerst op het veld bijten, aanplagen etc. en dan in het verstek. Overigens heb je ook nog een puppymouw en een jonge hondenmouw.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miss_Liz
Zeer actief

Nog even een vraagje...

Moet je eerst een vzh diploma hallen voor je ipo diploma's kan halen of??
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Miss_Liz schreef:Nog even een vraagje...

Ja maar je kunt wel al vast het IPO pgramma trainen
Jan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yep, maar wij trainen bijv. direct voor het IPO I programma en het vzh examen gaat er dan ff 'tussendoor' :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miss_Liz
Zeer actief

malinois schreef:

yep, maar wij trainen bijv. direct voor het IPO I programma en het vzh examen gaat er dan ff 'tussendoor' :wink:
Ja dat gebeurt bij ons ook wel maar goed ik vind het zelf nogal lastig om al die dingen door elkaar te doen..
:oops:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Miss_Liz schreef:
malinois schreef:

Ja dat gebeurt bij ons ook wel maar goed ik vind het zelf nogal lastig om al die dingen door elkaar te doen..
:oops:
het enige verschil tussen het veld gedeelte vzh en ipo is dat je 2 x het volggedeelte moet doen bij vzh zowel los als aangelijnd, bij IPO I is het alleen los. Verder zit er geen apporteren in en geen vooruitsturen... dus als je je hond het IPO I programma leert kun je het vzh programma ook. :wink:
Afbeelding
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

wat is het verschil tussen los en aangelijnd volgens. als je hond het los kan kan hij het toch ook wel aangelijnd of zie ik dat verkeerd. is toch het zelfde idee verder of is het een totaal verschillende oefening.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:wat is het verschil tussen los en aangelijnd volgens. als je hond het los kan kan hij het toch ook wel aangelijnd of zie ik dat verkeerd. is toch het zelfde idee verder of is het een totaal verschillende oefening.
een hond loopt eerst het programma aangelijnd en dan los...
aangelijnd moet met een slappe lijn.
ik heb er ook nooit problemen mee gehad... hier leerden ze alles meteen los dus dat was geen probleem)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”