Ik zal even de situatie schetsen. Bij ons in de buurt woont een gezin met een hond (een stafford) en die kunnen ze totaal niet de baas. Deze hond kan ook niet met andere honden overweg althans voor zover ik weet. want hij heeft nu al drie keer onze hond aan gevallen en zo vandaag weer. En alle drie de keren liep die hond los en onze hond vast. Maar er wordt ook niet door de eigenaren gereageerd ik heb één keer de opmerking gekregen van ja onze hond kan niet met die van jullie overweg. Nee dat hoeft ook niet. Ben al een keer bij hun aan de deur geweest met het verzoek of we niet wat rekening konden houden met elkaar nouja ik kreeg als antwoord dat het aan onze hond lag dus hun hoefde dat niet. Ik was er vandaag niet bij toen onze hond aangevallen werd maar mijn moeder en zusje wel. Ze wandelde door de buurt en onze hond was aangelijnd en toen kwam die andere hond van achter een bosje uit aangestormd. Mijn moeder en zusje hebben met de grootste moeite die twee honden uit elkaar moeten halen. Met Layka is eigenlijk niet zoveel een paar schrammetjes, der oor is gepierced verder heb ik niet zoveel kunnen vinden het ergste vind ik is dat haar vertrouwen in andere honden weer een flinke deuk heeft opgelopen terwijl het net zo goed ging. Maar ik (en een aantal mensen uit de buurt) ben het eigenlijk beu dat die mensen hun hond maar los laten lopen en ook niet reageren als er dan iets gebeurd ze durven dan zelfs te zeggen dat het niet hun hond is (hij woont er alleen maar, ze geven hem eten en laten hem uit zeker ).

. Maar nu vroegen wij ons nu af of we iets tegen die mensen kunnen beginnen zodat die mensen zich toch realiseren dat het zo echt niet gaat.
Ohja we ontlopen ze wel al zoveel mogelijk. (wandelen niet meer in het park want daar laten hun hun hond uit.) Het zijn meer mensen die dit zo ervaren en ook al zijn langs gegaan bij dit gezin.
Ik hoop dat jullie er iets van snappen het is een flinke lap tekst en als je informatie mist even zeggen.