Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Wat te doen?!

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik zal even de situatie schetsen. Bij ons in de buurt woont een gezin met een hond (een stafford) en die kunnen ze totaal niet de baas. Deze hond kan ook niet met andere honden overweg althans voor zover ik weet. want hij heeft nu al drie keer onze hond aan gevallen en zo vandaag weer. En alle drie de keren liep die hond los en onze hond vast. Maar er wordt ook niet door de eigenaren gereageerd ik heb één keer de opmerking gekregen van ja onze hond kan niet met die van jullie overweg. Nee dat hoeft ook niet. Ben al een keer bij hun aan de deur geweest met het verzoek of we niet wat rekening konden houden met elkaar nouja ik kreeg als antwoord dat het aan onze hond lag dus hun hoefde dat niet. Ik was er vandaag niet bij toen onze hond aangevallen werd maar mijn moeder en zusje wel. Ze wandelde door de buurt en onze hond was aangelijnd en toen kwam die andere hond van achter een bosje uit aangestormd. Mijn moeder en zusje hebben met de grootste moeite die twee honden uit elkaar moeten halen. Met Layka is eigenlijk niet zoveel een paar schrammetjes, der oor is gepierced verder heb ik niet zoveel kunnen vinden het ergste vind ik is dat haar vertrouwen in andere honden weer een flinke deuk heeft opgelopen terwijl het net zo goed ging. Maar ik (en een aantal mensen uit de buurt) ben het eigenlijk beu dat die mensen hun hond maar los laten lopen en ook niet reageren als er dan iets gebeurd ze durven dan zelfs te zeggen dat het niet hun hond is (hij woont er alleen maar, ze geven hem eten en laten hem uit zeker ). :denken:. Maar nu vroegen wij ons nu af of we iets tegen die mensen kunnen beginnen zodat die mensen zich toch realiseren dat het zo echt niet gaat.

Ohja we ontlopen ze wel al zoveel mogelijk. (wandelen niet meer in het park want daar laten hun hun hond uit.) Het zijn meer mensen die dit zo ervaren en ook al zijn langs gegaan bij dit gezin.

Ik hoop dat jullie er iets van snappen het is een flinke lap tekst en als je informatie mist even zeggen.
Pitch
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pitch »

Das heel vervelend zeg, mag die hond daar loslopen? Nou is de eigenaar van de loslopende hond altijd schuldig volgens mij dus je kan aangifte doen omdat jouw hond vastzit. Als de hond niet los mag daar (en dat is in de meeste gevallen zo) hebben ze als het goed is een probleem. Jouw hond heeft nu nog geluk gehad, wij hebben in de kliniek een hond gehad die na enkele dagen overleed door inwendige bloedingen die we niet eerder hebben kunnen zien. Als je niks doet kun je erop wachten tot het een keer echt fout gaat.

Sterkte ermee!

gr Suzan, Paco, Pitch en Phoenix
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Als praten met die mensen niet lukt dan melden bij de wijkagent. Onverantwoord zo'n loslopend ongeleid projectiel
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Vervelende situatie!
Voor mij zou denk ik de eerste stap zijn (als de eigenaar zelf niet voor rede vatbaar is) contact opnemen met de wijkagent; deze kan dan een praatje gaan maken met de eigenaar van betreffende hond. Tweede stap, als dat alles niets uithaalt zou toch wel officiëel aangifte zijn. Beetje te gek als je in grote angst op straat moet gaan lopen met je hond..
Succes!
Gr. Marijke
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief

Dat ga ik morgen maar als eerste doen. Ik vind het echt sneu voor de hond want die is er in feite de dupe van. Bij ons in de buurt mogen honden niet los.
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Ja, maar met aangeven, help je de hond indirect ook denk ik.
Trouwens ik denk altijd eerst aan mijn eigen honden en dan pas aan die van een ander. Ben nu meer dan een jaar bezig mijn hond over haar agressie heen te helpen, nadat ze voor de vierde keer was aangevallen door een andere hond. Dat is iets wat je echt niet moet willen.
Dus gewoon aangifte doen. Aanlijngebod is aanlijngebod!
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Lieke87 schreef:Dat ga ik morgen maar als eerste doen. Ik vind het echt sneu voor de hond want die is er in feite de dupe van. Bij ons in de buurt mogen honden niet los.
Hoezo zou het sneu voor de hond zijn :denken: . Ik ga er vanuit dat de wijkagent hun op het hart drukt dat de hond niet meer los mag lopen, net zoals jouw hond dus.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
youknow
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door youknow »

idd wijkagent inschakelen, je hebt ze verschillende keren aangesproken en ze luisteren niet dus dan maar via deze weg.

heb zelf staffords, maar heb ze altijd aangelijnd of los in een gebied waar het mag, en als dr geen andere honden zijn :wink:

beter vooraf een goeie waarschuwing door een wijkagent dan dat het straks zo gruwelijk mis gaat dat de staff opgepakt moet worden..

ik gruw van zulke onverantwoordelijke bazen :roll:
Afbeelding
Jannie Tilly
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jannie Tilly »

Wijkagent en geen moment daar over twijfelen...
Baasje van Trix Ranie Spot en Xena
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief

Ik ben net terug van de wijkagent, we hebben een flink gesprek gehad. Hij gaat nu daar in de buurt rondlopen om ze in de gaten te houden en hij gaat straks bij ze langs.

Ik bedoelde met sneu voor de hond. Dat ik het verschrikkelijk vind dat de eigenaren niet verantwoordelijker zijn :boos: .

Ik was ook al een hele tijd bezig om Layka van haar 'angst' voor andere honden te helpen en het ging net een heel stuk beter. En dat is nu weer teniet gedaan.

Dus hopen dat de eigenaren nu wel het licht zien.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik ben benieuwd hoe het afloopt! Erg laks van die bazen idd.. en zeer rot voor jullie en je hond.. gelukkig is er geen grote lichamelijke schade!

Hier lopen ook veel honden los, omdat het een kort stukje naar het losloopparkje is.. en ook ik heb ze regelmatig los mee.. op bepaalde tijdstipppen., gelukkig veelal hier bazen die verantwoord de honden los mee hebben en ze bij zich roepen als er andere honden los of vast lopen.. maar honden die de aanval kiezen mogen wat mij betreft alleen maar vast mee hoor :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

youknow schreef:idd wijkagent inschakelen, je hebt ze verschillende keren aangesproken en ze luisteren niet dus dan maar via deze weg.

heb zelf staffords, maar heb ze altijd aangelijnd of los in een gebied waar het mag, en als dr geen andere honden zijn :wink:

beter vooraf een goeie waarschuwing door een wijkagent dan dat het straks zo gruwelijk mis gaat dat de staff opgepakt moet worden..

ik gruw van zulke onverantwoordelijke bazen :roll:
:ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”