Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Politiehond verdrinkt...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Politiehond verdrinkt...

Ongelezen bericht door Budkes »

"Agent ziet zijn trouwe politiehond verdrinken.

GAAST - De Hondenbrigade in Friesland treurt om de tragische dood van haar politiehond Pepper, die woensdagavond in de auto van zijn baasje nabij Piaam (gemeente Wûnseradiel) te water raakte en verdronk.
De hondenbegeleider was op weg naar een vechtpartij in Gaast. De wagen raakte langs de Zeedijk tussen Piaam en Gaast in een scherpe bocht in een slip en belandde ondersteboven in een sloot. De vaste begeleider kon nog maar net op tijd uit het wrak kruipen, maar wist tot zijn ontzetting zijn trouwe viervoeter niet meer uit de wagen te krijgen. De surveillancehond overleefde het niet. De hechte groep hondenbegeleiders is er helemaal kapot van. ,,De hondenbegeleiders zijn verbijsterd. Zo'n hond is toch 24 uur per dag je maatje!" vertelt Irene Sloot van het Friese korps. De man was gisteren nog lang niet bekomen van zowel het zware ongeval als de enorme impact die de dood van het dier heeft. Hij houdt zich een paar dagen op de achtergrond. "Deze politieman en het dier waren een jaar als het ware dag en nacht in de provincie aan de slag. En je staat er toch samen." Maar ook voor het hele gezin is het vreselijk, want de prachtige herders wonen niet zomaar op een kennel, maar wonen als hun gewone soortgenoten thuis bij politiemensen. "Dat moet klikken, daarom is zo'n band bijzonder en is dit niet zomaar een incident. Dit komt hard aan.""

Telegraaf

Ik moest er niet aan denken om m'n maatje zo te verliezen. Volgens mij wordt je gek als je hem er niet uitkrijgt :jank: .
Gr. Aniek

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dat is wat ik tegen heb op autokennels;zelf kun je er nog net uit komen maar je hond heeft geen schijn van kans.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

marian* schreef:Dat is wat ik tegen heb op autokennels;zelf kun je er nog net uit komen maar je hond heeft geen schijn van kans.
ja dat is wel zo maar de kans dat dit gebeurd is vele malen kleiner dan de kans op een auto-ongeluk waarbij de hond dwars door de auto schiet... of in een gordel een enorme opsodemieter krijgt...waarna te hopen is dat die gordel nog open te krijgen is in alle paniek... Vreselijk idd. om mee te maken.. moet er niet aan denken....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

jssus ! dat is K*T lelijke reishokken ook bah, vreselijk dit verhaal :boos:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:Dat is wat ik tegen heb op autokennels;zelf kun je er nog net uit komen maar je hond heeft geen schijn van kans.
Dat is waar, maar overigens zitten ze er wel aardig veilig en rustig.
Zonder die kennel was hij bij het over de kop gaan misschien ook al ernstig geblesseerd geraakt als het niet erger zou zijn.
Een hondje van een kennisje was al zwaar geblesseerd in een kop/staart botsing zonder dat het beestje nou een grote zwieper had gemaakt (lag los voorin voor de passagiersstoel)
Ik denk niet dat ik vanwege het (vrij beperkte) risico van te water raken een autokennel zou afzweren.

Vreselijk is het wel :(
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Contacteer:

ranetje schreef:Ik denk niet dat ik vanwege het (vrij beperkte) risico van te water raken een autokennel zou afzweren.
Ik zweer ze ook niet af,maar ik vind het wel enge dingen.
En dan heb ik het niet alleen over te water raken maar bijvoorbeeld ook over een botsing waarbij je van achteren aangereden wordt en de kennel flink in de kreukels zit.
Natuurlijk hebben gordels,netten enz ook weer allerlei tegens maar dit is dus wat ik op kennels tegen heb.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
ranetje schreef:Ik denk niet dat ik vanwege het (vrij beperkte) risico van te water raken een autokennel zou afzweren.
En dan heb ik het niet alleen over te water raken maar bijvoorbeeld ook over een botsing waarbij je van achteren aangereden wordt en de kennel flink in de kreukels zit.
Natuurlijk hebben gordels,netten enz ook weer allerlei tegens maar dit is dus wat ik op kennels tegen heb.
heb liever dat mn kennels in de kreukels zitten dan mn honden... ik kan in ieder geval bij de bovenste kennels via de binnenkant van de auto (tussenruit inslaan) en dan zou ik dus via die kennels naar de onderste moeten komen. Als ik maar 2 honden bij me heb zitten ze overigens bijna altijd bovenin om die reden.

Kijk hoeveel mensen hebben hun hond los in de kofferbak... heel veel. En wat is de kofferbak eigenlijk? Dat is de kreukelzone van een auto, dus die moet de klap opvangen zodat de passagiers zoveel mogelijk ontzien worden...
Ik vind honden in de kofferbak altijd veel gevaarlijker dan in een kennel... in een kennel hebben ze nog enige bescherming. Al zou het niet eens zo erg beschadigd raken maar de ruit zal er maar uit komen te liggen en de hond rent de snelweg op in paniek....
Laatst gewijzigd door malinois op 28 feb 2009 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief

marian* schreef:
Daar heb je wel gelijk in.
Ik zou het liefst een kennel hebben met een kreukelzone en waarvan de bovenkant kan worden geopend als je er aan de achterkant niet meer bij kunt :wink:

Als zo'n kennel nog eens wordt ontwikkeld hebben ze aan mij de eerste klant (als ik weet dat hij er is natuurlijk :mrgreen: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
marian*
Erelid
Contacteer:

malinois schreef: heb liever dat mn kennels in de kreukels zitten dan mn honden
Dat is het hem nou juist:als die kennel goed in de kreukels zit zit je hond dat misschien ook wel en krijg je hem er niet uit doordat alles verbogen is.
Stel je eens voor dat je auto in brand vliegt doordat hij op een bepaalde manier geraakt is en de kennel is ook ontzet.Krijg jij je hond dan nog steeds snel genoeg uit de auto?
Let wel:ik zweer ze niet af of wat dan ook maar vind het toch enge dingen :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
malinois schreef: heb liever dat mn kennels in de kreukels zitten dan mn honden
Dat is het hem nou juist:als die kennel goed in de kreukels zit zit je hond dat misschien ook wel en krijg je hem er niet uit doordat alles verbogen is.
Stel je eens voor dat je auto in brand vliegt doordat hij op een bepaalde manier geraakt is en de kennel is ook ontzet.Krijg jij je hond dan nog steeds snel genoeg uit de auto?
Let wel:ik zweer ze niet af of wat dan ook maar vind het toch enge dingen :19:
tja maar dat is dus met alles... krijg ik mezelf er weleens uit als dat gebeurd... ? Ik ga er maar voor het gemak van uit (anders kun je niet meer leven denk ik) dat ik in zo'n geval zo bang/kwaad wordt dat ik veel met kracht kan beginnen...
Ik kan bij de bovenste kennels dus via de binnenkant van de auto door de tussenruit in te slaan, hamertje ligt bij mij voorin... ik zit er nog over te denken om deze er helemaal uit te halen en wat licht kippengaas tussen te doen maar eigenlijk mag dit niet van de RDW dus ik weet niet of ik er gezeik bij de keuring mee krijg. :denken: Desnoods moet ik dwars door de bodem om bij de onderste te komen (het is een plank dus dat zou moeten kunnen)... maar goed.. dat weet je dus nooit...
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

welke oplossing je ook neemt, er zitten overal haken en ogen aan.

Vreselijk om je maatje niet tekunnen redden....
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Vreselijk zeg.

Hier ook een kennel, stevig ding hoor.
En als het moet rop ik die kennel met hond en al uit de auto.
Het merendeel van de honden zit achter zo'n netje in de kofferbak, die kunnen ook geen kant op en zitten net zo in elkaar geprakt w.s. als mijn hond in haar kenneltje.
In ieder geval vliegt mijn hond niet door de auto als er iets gebeurd.

ACh en zo kan er ook altijd wel iets gebeuren. Als je daar allemaal bij stil moet gaan staan kun je beter in je bed blijven liggen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou gillend gek worden als ik ze er niet uit zou kunnen krijgen, verschrikkelijk :jank:
ik heb geen kennels in de auto overigens, ze gaan zelden mee, en Baco gaat gewoon rustig liggen in de auto,
DuCain niet, maar hij bijft wel achter, maar als het nood geeft kunnen ze over de achterbank heel springen en in het gewone gedeelte komen
nu is een Forester gelukkig een hele veilige auto, maar auto`s zijn er gewoon niet op gebouwd om te water te raken :N:
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

ach gut arm beesje....

Maar een vechtpartij in Gaast??? Een vriendin van m'n moeder woonde er en ik een ben er 10 jaar terug wel eens geweest maar het was echt een vredelievend durp...
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Ik rij een VW transporter, buiten dat de achterbak helemaal vol ligt met scherp gereedschap, vind ik het ook geen lekker idee dat de hond daar helemaal alleen achterin ligt. ( Vindt Tucker trouwens ook niet :mrgreen: ) Daarom heb ik hem altijd voorin en niet los op de voorstoel maar onderin.
Ik heb er zicht op, hij gaat daar op commando onderin liggen, minste kans om naar voren te vliegen bij plotseling remmen. Ik heb hier het meest een goed gevoel bij. Heb onlangs zelf een botsing gehad op de snelweg. Was de laatste in de rij. Maar dan durf je ook niet makkelijk naar achter te lopen om je hond er uit te halen. Stel dat er nog 1 op jou klapt ( in het donker, miezer regen, glad wegdek) Dan sta je er tussen.
Gelukkig waren de honden op dat moment niet bij me. ( helaas dochter wel maar we zijn allemaal met de schrik vrij gekomen ondanks de airbag)
Groeten van het Spechthorst
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat afschuwelijk om mee te moeten maken voor de eigenaar.
Miron zit altijd voorin bij mij ,wel in een gordeltje zodat hij niet door de auto kan vliegen bij een evt. botsing.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Triest....
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

ranetje schreef: Daar heb je wel gelijk in.
Ik zou het liefst een kennel hebben met een kreukelzone en waarvan de bovenkant kan worden geopend als je er aan de achterkant niet meer bij kunt :wink:

Als zo'n kennel nog eens wordt ontwikkeld hebben ze aan mij de eerste klant (als ik weet dat hij er is natuurlijk :mrgreen: )

Wij hebben wel kennels in de auto, die zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde kunnen worden geopend, door middel van een valluik.
Ik vermoed dat die ook wel in die auto van de collega in Friesland zat. Echter meestal zitten die kennels achterin de auto en zijn electronisch te openen. Bij ons zit er één kennel achter de voorstoelen en is handmatig te openen, dmv een schuifje. Dus als ik uit de auto kan, kan m'n hond er ook uit. Als we echter met z'n 2en in de auto zitten, en dus ook met 2 honden, zit er wel 1 hond in de kennel achterin.

Bij ons zit de hond dus op de volgende manier in de auto:
Afbeelding
Ik weet niet of het goed te zien is, maar hij staat dus met zijn achterpoten in de kennel en zijn voorpoten op het treeplankje tussen de voorstoelen. Je kunt nog net achter zijn schouder de bovenrand van de kennel zien. En dat is dus als het ware de achterkant van de kennel.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Maar hoe je je hond ook in de auto vervoerd, ongelukken kunnen altijd gebeuren en het blijft een heel verdrietig verhaal.
Gr. Aniek

Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Budkes schreef:
ranetje schreef: Daar heb je wel gelijk in.

Wij hebben wel kennels in de auto, die zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde kunnen worden geopend, door middel van een valluik.
Ik vermoed dat die ook wel in die auto van de collega in Friesland zat. Echter meestal zitten die kennels achterin de auto en zijn electronisch te openen. Bij ons zit er één kennel achter de voorstoelen en is handmatig te openen, dmv een schuifje. Dus als ik uit de auto kan, kan m'n hond er ook uit. Als we echter met z'n 2en in de auto zitten, en dus ook met 2 honden, zit er wel 1 hond in de kennel achterin.

Bij ons zit de hond dus op de volgende manier in de auto:
Afbeelding
Ik weet niet of het goed te zien is, maar hij staat dus met zijn achterpoten in de kennel en zijn voorpoten op het treeplankje tussen de voorstoelen. Je kunt nog net achter zijn schouder de bovenrand van de kennel zien. En dat is dus als het ware de achterkant van de kennel.
Dat valluik vind ik prima :ok:
Maar als je hond zo staat als op de foto zit hij nergens vast hé?
Vind je dat niet gevaarlijk?
Bij plotseling remmen kan hij zo door de voorruit naar buiten :?

Mooie kop trouwens :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hihhihihi ik denk niet dat hij tijdens het rijden zo mag staan hoor. :mrgreen: :wink:
Budkes
Zeer actief

Nou ook tijdens het rijden staat hij wel zo, maar alleen met lage snelheden in het centrum, als er gas bij moet geef ik het commando terug, hij gaat onmiddellijk terug en het luikje gaat dicht.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat een nachtmerrie :jank:

Toch blijf ik bij onze autokennels, alle risico's uitsluiten kun je nooit maar ik denk toch dat ze daarin statistisch gezien het veiligste zitten zowel voor zichzelf als voor ons. Wij hebben beiden een dubbele solide kennel (niet zo'n gaasding) in onze bestelauto's staan, met deurtjes aan de voor en achterkant zodat we ook de mogelijkheid hebben ze er via de zijdeur uit te halen. Ruitjes kunnen ingetikt worden (maar zie er onder water maar eens een hond in paniek uit te halen....)

Het nare blijft natuurlijk dat er ongelukken kunnen gebeuren waarbij ik denk dat je blij mag zijn als je er zelf levend uitkomt. Er zijn situaties genoeg te bedenken waarbij je, hoe je je hond ook vervoert, gewoon niet in staat bent om ze eruit te halen. Het lijkt me echt verschrikkelijk, en auto te water lijkt me dan nog enger dan andere situaties.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Verschrikkelijk, het zal je gebeuren :jank:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Arme mensen en arme hond, moet er niet aan denken om op zo'n manier mn lieverd te verliezen..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Mark-Tinny
Actief
Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mark-Tinny »

Budkes schreef:Nou ook tijdens het rijden staat hij wel zo, maar alleen met lage snelheden in het centrum, als er gas bij moet geef ik het commando terug, hij gaat onmiddellijk terug en het luikje gaat dicht.
Als je hond zo staat gaat hij bij een aanrijding tegen ongeveer 30km/u zonder twijfel dwars door je voorruit!
Ik gebruik altijd een bench, het heeft zijn voordelen en zijn nadelen. Bij het op reis gaan zondig ik echter ook, door plaatsgebrek gaat de bench dan niet mee, 1tje zit dan op de achterbank en nr 2 zit in de koffer (rijd met een stationwagen). Er word wel voorgezord dan ze nooit naar voren kunnen komen.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Budkes
Zeer actief

Mark-Tinny schreef:
Budkes schreef:Nou ook tijdens het rijden staat hij wel zo, maar alleen met lage snelheden in het centrum, als er gas bij moet geef ik het commando terug, hij gaat onmiddellijk terug en het luikje gaat dicht.
Als je hond zo staat gaat hij bij een aanrijding tegen ongeveer 30km/u zonder twijfel dwars door je voorruit!
Ja dat klopt, lage snelheden in het centrum betekend stapvoets, dus tijdens uitgaansavonden in voetgangersgebied :ok:
Met 30 km per uur rijdt je menig dronken droppie van de sokken :N: :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”