Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Straks wil iedereen een 'Marley"hond
Moderator: moderatorteam
-
nicole480
- Vaste gebruiker
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Sorry foutje gemaakt.Gollum schreef:Je quote de verkeerde, ik heb de film nog niet gezienranetje schreef:Dat idee had ik in ieder geval na het lezen van het boekdaan! schreef:iemand die na het zien van die film toch voor een lab gaat verdient een pluim![]()
Ik heb zelfs het boek nog niet gelezen, moet ik maar snel eens doen
Dat was @daan!
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Ik heb het boek gelezen nadat ik Labrador kreeg. :N: Opeens ging bij mij het licht schijnen.ranetje schreef:Dat idee had ik in ieder geval na het lezen van het boekdaan! schreef:iemand die na het zien van die film toch voor een lab gaat verdient een pluim![]()
Even serieus, Juno is in mindere maten zeker een Marley, maar hij doet het met de charmes zodat alleen hij er mee weg komt. Hij is ook van het Amerikaanse type.
Gaia had dat soort dingen echt niet hoeven te proberen.

- ranetje
- Zeer actief
Gaia schreef:Ik heb het boek gelezen nadat ik Labrador kreeg. :N: Opeens ging bij mij het licht schijnen.ranetje schreef:Dat idee had ik in ieder geval na het lezen van het boekdaan! schreef:iemand die na het zien van die film toch voor een lab gaat verdient een pluim![]()
Even serieus, Juno is in mindere maten zeker een Marley, maar hij doet het met de charmes zodat alleen hij er mee weg komt. Hij is ook van het Amerikaanse type.
Gaia had dat soort dingen echt niet hoeven te proberen.Die krijgt gewoon een brul als ze m'n sokken jat.
Sommige honden krijgen nou eenmaal alles voor elkaar bij de baas.
Het is wel treurig voor Gaia
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
haha, voor elkaar krijgen is puntje twee, maar doet hij het mooi wel. Ik heb een nieuwe tactiek.
Ik pak het af zonder iets te zeggen, negeer hem compleet voor een kwartier. Helpt goed moet ik zeggen. Tenminste, dat vond mijn laatste schoen niet en ik me maar afvragen, waarom zijn m'n voeten zo nat de hele tijd?
Ik pak het af zonder iets te zeggen, negeer hem compleet voor een kwartier. Helpt goed moet ik zeggen. Tenminste, dat vond mijn laatste schoen niet en ik me maar afvragen, waarom zijn m'n voeten zo nat de hele tijd?

- ranetje
- Zeer actief
Gaia schreef:haha, voor elkaar krijgen is puntje twee, maar doet hij het mooi wel. Ik heb een nieuwe tactiek.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nanna schreef: Ik gevoelde na het uitkomen van de film Turner & Hooch (wel enorm komisch trouwens) ook niet meteen de diepe wens om een Bordeaux Dog te mogen bezitten
Mijn man zei: "Ik wil een Bordeauxdog!"
Ik: "Wat voor een dog?"
Mijn man: "Je weet wel, van die film, Turner en Hooch!"
Ik: " :N: Zo'n kwijlbak! Noway!
Nou er zijn er 2 gekomen en we hebben er 2 wereldhonden aan gehad en het kwijlen viel reuze mee!
Groetjes van Charlotte

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
- gizmo
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Ja nou! En ze kopen ook geen pups meer bij hondenhandelaren en broodfokkers.daan! schreef:[
En nederland is inmiddels wel wijzer toch ? Na Lassie, rex, en de 101 dalmatiers.
Toevallig werd de film gisteren nog besproken bij Ophrah Winfrey.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- daan!
- Zeer actief
jij geeft mij een big- smile, maar denk je nu niet dat met de inburgering van internet er ook een hoop mensen veel wijzer worden?ranetje schreef:iones schreef:Ja nou! En ze kopen ook geen pups meer bij hondenhandelaren en broodfokkers.daan! schreef:[
En nederland is inmiddels wel wijzer toch ? Na Lassie, rex, en de 101 dalmatiers.![]()
Ik zie mensen een hond aanschaffen , waarvan ik vermoedde dat ze voor een koopje gaan, maar die na een avondje internetten toch liever kiezen voor een duurdere hond van een betere fokker. En dan opeens op een wachtlijst staan!
Of ben ik nou blind?
Maar dat is mijn ervaring.
- ranetje
- Zeer actief
Jouw ervaring is zeker bemoedigend, maar het is maar een kleine start naar beterdaan! schreef:jij geeft mij een big- smile, maar denk je nu niet dat met de inburgering van internet er ook een hoop mensen veel wijzer worden?ranetje schreef:iones schreef:Ja nou! En ze kopen ook geen pups meer bij hondenhandelaren en broodfokkers.daan! schreef:[
En nederland is inmiddels wel wijzer toch ? Na Lassie, rex, en de 101 dalmatiers.![]()
Ik zie mensen een hond aanschaffen , waarvan ik vermoedde dat ze voor een koopje gaan, maar die na een avondje internetten toch liever kiezen voor een duurdere hond van een betere fokker. En dan opeens op een wachtlijst staan!
Of ben ik nou blind?
Maar dat is mijn ervaring.
Zo lang de puppyfarms nog kunnen blijven bestaan wordt er nog enorm veel gekocht zonder nadenken of onderzoek
En daarna, als er problemen zijn, gaan veel mensen pas informatie zoeken.
Soms word ik er moedeloos van, maar soms is er een lichtpuntje.
Zoals jouw ervaring er ook eentje is
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Wel grappig als ik deze discussie lees, wij zijn dus heel hard aan het nadenken over een hond. Tenminste dat er een hond komt staat vast. We hebben Sam (uit het asiel) hier gehad maar helaas moeten terugbrengen nav zijn katten jaag gedrag. Onze oude heren hadden geen leven. (geen verwijten naar het asiel hoor, de vorige eigenaren hadden verteld dat hij heel goed met andere dieren om kon gaan).
We zijn dus aan het denken over een herplaatser of misschien toch een pup. Maar ja wat voor ras, waar gaan we tegen aan lopen, welke problemen zijn te voorzien, een pupsel sja van welke fokker, met een stamboom, of niet (mits een goede fokker). Het gaat ons dus om een gezonde hond (met het minste risico dan) niet om te fokken o.i.d. Keuzes, keuzes, keuzes.........
Kortom, ik heb ondertussen schele ogen van het lezen
Maar ik kan me toch niet voorstellen dat ik de enige ben? Natuurlijk begrijp ik dat er mensen zijn die een hondje voor de kerst willen ofzo (de impuls aankoop) maar toch niet allemaal?????
We zijn dus aan het denken over een herplaatser of misschien toch een pup. Maar ja wat voor ras, waar gaan we tegen aan lopen, welke problemen zijn te voorzien, een pupsel sja van welke fokker, met een stamboom, of niet (mits een goede fokker). Het gaat ons dus om een gezonde hond (met het minste risico dan) niet om te fokken o.i.d. Keuzes, keuzes, keuzes.........
Kortom, ik heb ondertussen schele ogen van het lezen
Maar ik kan me toch niet voorstellen dat ik de enige ben? Natuurlijk begrijp ik dat er mensen zijn die een hondje voor de kerst willen ofzo (de impuls aankoop) maar toch niet allemaal?????
En de groeten van de mannen