Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Straks wil iedereen een 'Marley"hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

nicole480
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nicole480 »

hoi

ik wil die film graag zien omdat ik zelf een labje heb hahaha.

ik denk ook als de meeste mensen deze film hebben gezien,geen labje nemen met al z,n streken hahaha.

groetjes
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

ranetje schreef:
Gollum schreef:iemand die na het zien van die film toch voor een lab gaat verdient een pluim :ok:
Dat idee had ik in ieder geval na het lezen van het boek :mrgreen:
Je quote de verkeerde, ik heb de film nog niet gezien :wink:
Ik heb zelfs het boek nog niet gelezen, moet ik maar snel eens doen :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Gollum schreef:
ranetje schreef:
daan! schreef:iemand die na het zien van die film toch voor een lab gaat verdient een pluim :ok:
Je quote de verkeerde, ik heb de film nog niet gezien :wink:
Ik heb zelfs het boek nog niet gelezen, moet ik maar snel eens doen :mrgreen:
Sorry foutje gemaakt. :wink:
Dat was @daan!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

ranetje schreef:
daan! schreef:iemand die na het zien van die film toch voor een lab gaat verdient een pluim :ok:
Ik heb het boek gelezen nadat ik Labrador kreeg. :N: Opeens ging bij mij het licht schijnen.

Even serieus, Juno is in mindere maten zeker een Marley, maar hij doet het met de charmes zodat alleen hij er mee weg komt. Hij is ook van het Amerikaanse type.

Gaia had dat soort dingen echt niet hoeven te proberen. :mrgreen: Die krijgt gewoon een brul als ze m'n sokken jat.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Gaia schreef:
ranetje schreef:
Ik heb het boek gelezen nadat ik Labrador kreeg. :N: Opeens ging bij mij het licht schijnen.

Even serieus, Juno is in mindere maten zeker een Marley, maar hij doet het met de charmes zodat alleen hij er mee weg komt. Hij is ook van het Amerikaanse type.

Gaia had dat soort dingen echt niet hoeven te proberen. :mrgreen: Die krijgt gewoon een brul als ze m'n sokken jat.
:mrgreen:
Sommige honden krijgen nou eenmaal alles voor elkaar bij de baas.
Het is wel treurig voor Gaia :jank: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

haha, voor elkaar krijgen is puntje twee, maar doet hij het mooi wel. Ik heb een nieuwe tactiek.

Ik pak het af zonder iets te zeggen, negeer hem compleet voor een kwartier. Helpt goed moet ik zeggen. Tenminste, dat vond mijn laatste schoen niet en ik me maar afvragen, waarom zijn m'n voeten zo nat de hele tijd? :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Gaia schreef:haha, voor elkaar krijgen is puntje twee, maar doet hij het mooi wel. Ik heb een nieuwe tactiek.

Ik pak het af zonder iets te zeggen, negeer hem compleet voor een kwartier. Helpt goed moet ik zeggen. Tenminste, dat vond mijn laatste schoen niet en ik me maar afvragen, waarom zijn m'n voeten zo nat de hele tijd? :mrgreen:
:smile: :smile: :smile: :mrgreen:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Nanna schreef: Ik gevoelde na het uitkomen van de film Turner & Hooch (wel enorm komisch trouwens) ook niet meteen de diepe wens om een Bordeaux Dog te mogen bezitten :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:

Mijn man zei: "Ik wil een Bordeauxdog!"
Ik: "Wat voor een dog?"
Mijn man: "Je weet wel, van die film, Turner en Hooch!"
Ik: " :N: Zo'n kwijlbak! Noway!

Nou er zijn er 2 gekomen en we hebben er 2 wereldhonden aan gehad en het kwijlen viel reuze mee!
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

verdorie, en ik moet nog wachten tot maart om hem te kunnen zien :smile:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Volgens mij heb ik een stukje gezien bij Oprah
Speelt jennifer aniston daar in?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

daan! schreef:[

En nederland is inmiddels wel wijzer toch ? Na Lassie, rex, en de 101 dalmatiers.
Ja nou! En ze kopen ook geen pups meer bij hondenhandelaren en broodfokkers. :wink:

Toevallig werd de film gisteren nog besproken bij Ophrah Winfrey.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief

iones schreef:

En nederland is inmiddels wel wijzer toch ? Na Lassie, rex, en de 101 dalmatiers.
Ja nou! En ze kopen ook geen pups meer bij hondenhandelaren en broodfokkers. :wink:
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

ranetje schreef:
iones schreef:

jij geeft mij een big- smile, maar denk je nu niet dat met de inburgering van internet er ook een hoop mensen veel wijzer worden?
Ik zie mensen een hond aanschaffen , waarvan ik vermoedde dat ze voor een koopje gaan, maar die na een avondje internetten toch liever kiezen voor een duurdere hond van een betere fokker. En dan opeens op een wachtlijst staan!

Of ben ik nou blind?
Maar dat is mijn ervaring.
ranetje
Zeer actief

daan! schreef:
ranetje schreef:
iones schreef:

jij geeft mij een big- smile, maar denk je nu niet dat met de inburgering van internet er ook een hoop mensen veel wijzer worden?
Ik zie mensen een hond aanschaffen , waarvan ik vermoedde dat ze voor een koopje gaan, maar die na een avondje internetten toch liever kiezen voor een duurdere hond van een betere fokker. En dan opeens op een wachtlijst staan!

Of ben ik nou blind?
Maar dat is mijn ervaring.
Jouw ervaring is zeker bemoedigend, maar het is maar een kleine start naar beter :wink:
Zo lang de puppyfarms nog kunnen blijven bestaan wordt er nog enorm veel gekocht zonder nadenken of onderzoek :?
En daarna, als er problemen zijn, gaan veel mensen pas informatie zoeken.

Soms word ik er moedeloos van, maar soms is er een lichtpuntje.
Zoals jouw ervaring er ook eentje is :ok:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Rhiannon schreef: Ochja je ziet nu ook meer husky's lopen na de film snowdogs :mrgreen:
Wat te denken van de "Ceasar hondjes" en de "Pim Fortuynhondjes"? :boos: Mensen zijn echte kudde dieren, wat jij doet doe ik ook en wat jij hebt wil ik ook. Weet je hoe ze dat noemen???? MODE!!!!!:evil:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb de film gister gezien.
Ik kan me voorstellen dat mensen gaan nadenken als ze die film zien :smile:

Ik herkende er trouwens helemaal niks in van Macho, hij is totaal anders van gedrag :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Wel grappig als ik deze discussie lees, wij zijn dus heel hard aan het nadenken over een hond. Tenminste dat er een hond komt staat vast. We hebben Sam (uit het asiel) hier gehad maar helaas moeten terugbrengen nav zijn katten jaag gedrag. Onze oude heren hadden geen leven. (geen verwijten naar het asiel hoor, de vorige eigenaren hadden verteld dat hij heel goed met andere dieren om kon gaan).

We zijn dus aan het denken over een herplaatser of misschien toch een pup. Maar ja wat voor ras, waar gaan we tegen aan lopen, welke problemen zijn te voorzien, een pupsel sja van welke fokker, met een stamboom, of niet (mits een goede fokker). Het gaat ons dus om een gezonde hond (met het minste risico dan) niet om te fokken o.i.d. Keuzes, keuzes, keuzes.........

Kortom, ik heb ondertussen schele ogen van het lezen :19:

Maar ik kan me toch niet voorstellen dat ik de enige ben? Natuurlijk begrijp ik dat er mensen zijn die een hondje voor de kerst willen ofzo (de impuls aankoop) maar toch niet allemaal?????
En de groeten van de mannen :zwaai
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”