Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar een nieuw thuis maar hoe.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marley2016
Actief
Contacteer:

Op zoek naar een nieuw thuis maar hoe.

Ongelezen bericht door Marley2016 »

.
Laatst gewijzigd door Marley2016 op 21 dec 2016 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Yoi
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoi »

Heb je haar bij een fokker vandaan? Dan zou ik die bellen of hij een herplaatsadres heeft en anders bij de rasvereniging aanbieden ter herplaatsing?
Groetjes Yvonne

Afbeelding

http://weimaranerforum.phpbb3.nl/index.php
Marley2016
Actief
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Marley2016 op 21 dec 2016 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Kan je hara niet gewoon in huis laten met een korfje om...zo doe ik het ook met mijn jack als ik de situatie niet vertrouw...zo hoeft z eniet in d ebench of in de tuin maar kan ze e rlekker bij blijven en kan er geen bijt incident gebeuren...en kan je eventueel trainen en oefenen?

hier wat opties voor herplaatsen
http://www.huisdieren-herplaatsing.nl/
http://www.shhh.nl/
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Wat te denken aan Stichting SOS voor huisdieren en Stichting Hulp en Herplaatsing? Dieren worden uit thuis situatie herplaats. De nieuwe eigenaar gaat volgens mij contract met de stichting aan. En hoe oud is de hond, want er zijn ook honden die een carriere als werkhond voor wat voor instantie dan ook kunnen vervullen. Daarbij maakt ras niet zoveel uit, maar bijvoorbeeld aporteerdrift.
Afbeelding
Marley2016
Actief
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Marley2016 op 21 dec 2016 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Marley2016
Actief
Contacteer:

apporteren daar is ze gek op.
Ik had iemand gebeld die ik op marktplaats zag in belgie was dat.

Maar omdat ze geen balsport deed wouden ze het niet.

Ik wou juist flybal met haar gaan doen maar omdat ze geen stamboom heeft kon dat hier niet.

Ze wordt volgende week 2 dus zo oud is ze ook nog niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hoe wat waar? dus idd. wat eerder genoemd is, hoe oud is ze? Welke kruising? etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marley2016
Actief
Contacteer:

ze is een duitse / mechelse herder 13-03-2007
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

dunjatamara schreef:apporteren daar is ze gek op.

Ik wou juist flybal met haar gaan doen maar omdat ze geen stamboom heeft kon dat hier niet.

Ik heb nooit honden met stamboom. Maar begrijp ik het goed dat je hond een stamboom moet hebben om daar iets leuks mee te gaan doen zoals flyball?
Helaas kan ik je met herplaatsen niet helpen. Ik vind het een prachtige hond en hoop dat je een goed baasje voor haar kunt vinden.
Veel sterkte met alles
Marley2016
Actief
Contacteer:

Marian4 schreef:

Ik heb nooit honden met stamboom. Maar begrijp ik het goed dat je hond een stamboom moet hebben om daar iets leuks mee te gaan doen zoals flyball?
Hier helaas wel, ze voelen zich te goed voor in hun ogen rasloze honden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dunjatamara schreef:
Marian4 schreef:

wat raar :denken: je hebt pb trouwens :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marian4
Actief

dunjatamara schreef:
Marian4 schreef:

Dit is toch niet te geloven! En de mensen worden die ook gecontroleerd op raszuiverheid? Eng hoor!
Marley2016
Actief
Contacteer:

was het maar waar marian dan zouden er weinig mensen nog kunnen sporten / spelen met de hond daar.

die mensen die denken dat als je hond een papiertje heeft hij of zij de beste is en alles zonder is rasloos en gewoon een vuilnisbakje die je niet bij hun honden in de buurt moet laten komen.

walgelijk gewoon
Marian4
Actief

Ja, walgelijk is het goede woord. Hier had ik dus echt nog nooit van gehoord.
Bij zo'n vereniging wil je toch niet zitten!
Marley2016
Actief
Contacteer:

Marian4 schreef:Ja, walgelijk is het goede woord. Hier had ik dus echt nog nooit van gehoord.
Bij zo'n vereniging wil je toch niet zitten!
ik heb ook gezegd dat ze er in konden stikken :pffff:

Kan zelf in het park ook wel met een bal gooien maar ik vondt het wel mooi bij de vereniging maar helaas.

Je hebt hier ook best veel herderclubs in apeldoorn ook nog eens bij mij in de buurt, ook met stamboom anders kom je er niet bij :neenee:
Marian4
Actief

Na het laatste bericht ben ik even gaan douchen. Dit bleef me echter in mijn kop zitten en ik merkte dat ik steeds bozer werd.

Het enige wat een vereniging kan eisen is dat een hond gezond is maar ras/stamboom???
Het gaat echt slecht in Nederland. We gaan nu de honden discrimineren.

:shock:
Marley2016
Actief
Contacteer:

Marian4 schreef:Na het laatste bericht ben ik even gaan douchen. Dit bleef me echter in mijn kop zitten en ik merkte dat ik steeds bozer werd.

Het enige wat een vereniging kan eisen is dat een hond gezond is maar ras/stamboom???

Je moest eens weten hoe ik als brugman geluld heb om toch te mogen flyballen maar ho maar, als je hond geen bloedlijn heeft van hare koninklijke hoogheid madame huppeldepup dan kom je er niet in.

Veel te hoog in hun bol die lui.

Ik zelf sport bij de duurste sportschool hier, en zelfs de koude kak die daar komt die is nog vriendelijker en heeft het minder hoog in hun bol dan die ik gesproken heb bij de vereniging.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

dunjatamara schreef:Dat korfje vindt ik juist best wel zielig dan kan ze niet drinken wanneer ze dat wil kan ze niet lekker spelen en wordt ze alsnog in haar vrijheid beperkt en ik wil dat ze gewoon lekker dr gangetje kan gaan.

Anders zou ik haar echt niet willen herplaatsen hoor, het is niet zo dat ik van haar af wil ofzo.

Ik wil dat ze het goed heeft, geen kleine kinderen in huis, evt
met andere honden.
Ik vindt het voorstel van een muilkorf niet raar. Ze kan toch drinken als je hem afdoet. Je hebt tegenwoordig mooie van bandjes. Je kunt het proberen!!! Ondanks dat kan zo ook haar gang gaan. Als het is zoals je schrijft dat je haar eigenlijk niet kwijt wil dan zou je het toch een op z'n minst moeten kijken hoe dat gaat.
Maggie
Maggie
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Als je haar eigenlijk niet kwijt wil, dan zou ik eerst naar de mogelijkheden kijken zoals al genoemd. Zoals een bandje om. En als je een redelijke tuin hebt en ze gedraagt zich prima in de tuin, dan zou je haar ook daar meer kunnen laten.
Ik zou eerst de keuze maken, zijn er nog oplossingen die te proberen zijn, of moet ze echt weg? Het lijkt alsof je nog een beetje twijfelt.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

goud schreef:
dunjatamara schreef:Dat korfje vindt ik juist best wel zielig dan kan ze niet drinken wanneer ze dat wil kan ze niet lekker spelen en wordt ze alsnog in haar vrijheid beperkt en ik wil dat ze gewoon lekker dr gangetje kan gaan.

Anders zou ik haar echt niet willen herplaatsen hoor, het is niet zo dat ik van haar af wil ofzo.

Ik wil dat ze het goed heeft, geen kleine kinderen in huis, evt
met andere honden.
Ik vindt het voorstel van een muilkorf niet raar. Ze kan toch drinken als je hem afdoet. Je hebt tegenwoordig mooie van bandjes. Je kunt het proberen!!! Ondanks dat kan zo ook haar gang gaan. Als het is zoals je schrijft dat je haar eigenlijk niet kwijt wil dan zou je het toch een op z'n minst moeten kijken hoe dat gaat.
Maggie
als je zo een kunstof korfje omdoet kan z egewoon drinken hoor.. daar worden ze heel snel heel handig in.
Het kan een oplossing zijn voor de tijd die ze nog bij je woont?
Of je moet er helemaal geen trek meer in hebben dat kan natuurlijk ook.... ik vind het zeer zeker geen oplossing om je hond dan maar in de tuin of in een bench tedoen aangezien jezelf aangeeft dat ze hier ongelukkig van wordt... en je hond ben je echt niet binnen 3 dagen kwijt hoor dus het is mss het proberen waard.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Marian4 schreef:Na het laatste bericht ben ik even gaan douchen. Dit bleef me echter in mijn kop zitten en ik merkte dat ik steeds bozer werd.

En het is ook compleet uit de duim gezogen. Voor Flyball een stamboom nodig, echt niet. En bij de "herderclubs" alleen welkom met een stamboom, is ook echt onzin.......
Ik weet niet waar ze die verhalen vandaan haalt, maar kloppen doen ze in ieder geval niet. :neenee:
Gr. Aniek

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Kan je alsnog niet bij een herder herplaats iets terecht? Bedoel, ze is toch een kruising Duitse en Mechelse.. :denken: Dus zou toch wel mogen..
Hopelijk maak je de juiste beslissing, sterkte! :wink:
Marley2016
Actief
Contacteer:

Budkes schreef:

En het is ook compleet uit de duim gezogen. Voor Flyball een stamboom nodig, echt niet. En bij de "herderclubs" alleen welkom met een stamboom, is ook echt onzin.......
Ik weet niet waar ze die verhalen vandaan haalt, maar kloppen doen ze in ieder geval niet. :neenee:
Was jij er bij?
Ken jij die clubs?
Denk je dat ik hier een portie ga zitten liegen misschien dat je ze even kan bellen of je met je zonder stamboom bij hun kunt flyballen of een sport met ze kan doen.

dan hoor ik je wel weer.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dunjatamara schreef:
Budkes schreef:

Was jij er bij?
Ken jij die clubs?
Denk je dat ik hier een portie ga zitten liegen misschien dat je ze even kan bellen of je met je zonder stamboom bij hun kunt flyballen of een sport met ze kan doen.

dan hoor ik je wel weer.
uh... ik weet ook dat het niet klopt wat je zegt. daar hoef ik er niet voor bij geweest te zijn, er zijn in A'doorn en omstreken genoeg mogelijkheden om iets met je hond te doen.

dus als er al een vereniging is waar je niet terecht kan, is er wel iets anders, geen excuus dus voor het niet kunnen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind het ook een beetje vreemd dat je overal in Nederland kunt sporten met je kruising, maar bij jou in de buurt niet. Dat gaat er bij mij niet in.

Marktplaats is op zich helemaal geen slechte plek om je hon dte herplaatsen als je zelf goed oplet en haar niet morgen al weg wil hebben. Je kan op bezoek gaan bij de mensen, kijken hoe ze met haar omgaan, eerst eens twee weken op proef afspreken, dat soort dingen.

Ik denk dat je wel even geduld moet heben, want het is niet niks dat je hond je zoon heeft gebeten. Ik zou overigens voorlopig ook gaan werken met een korfje voor de zekerheid en haar zeker niet de hele tijd wegsluiten, dat is sneu voor haar.

Anne
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Ik geloof toch echt niet dat TS hierom zou gaan liegen toch?
Hier in de buurt is er ook een vereniging waar je met je kruising geen jachttraining mag doen. Sterker nog, het moet echt een jachthond zijn, anders kom je er al helemaal niet bij!
Het is duidelijk dat de hond herplaatst moet worden, dat is al vervelend genoeg.
Ik zou voor de tijd dat je de hond nog hebt inderdaad ook iets met een korfje of bandje proberen. En via marktplaats, waarom niet?
Je bent er zelf bij aan wie je je hond meegeeft.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik weet wel dat je voor europese kampioenschappen behendigheid een rashond moet hebben. Echt belachelijk, maar waar. Een vriendin van mij kon daar met haar kruising tervuerense herder niet naartoe, hoewel ze in Nederland kampioen was.

Maar eh... herplaatsen is in principe ingrijpender voor een hond, dan een keer een muilkorfje om doen. Zijn de hond en je zoontje altijd bij elkaar? Ik denk dat je moet kiezen voor het minste kwaad.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Dazzlie schreef:Ik geloof toch echt niet dat TS hierom zou gaan liegen toch?
Hier in de buurt is er ook een vereniging waar je met je kruising geen jachttraining mag doen. Sterker nog, het moet echt een jachthond zijn, anders kom je er al helemaal niet bij!
Nee, maar de vraag lijkt me gerechtvaardigd waarom ze dan niet naar een andere vereniging gegaan is. Er zijn er tig waar je uitstekend met een stamboomloze of rasloze kruising mag meedoen.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Via marktplaats hoeft niet verkeerd te zijn. Bedoel, er zijn ook goede mensen op marktplaas (neem mij haha). Maar je kan best afspreken dat je de mensen eerst zelf wilt zien enzo, en hun huis.. :blah: Hier heb je best recht op als hondeneigenaar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”