Ik ben nogal van de penningen. Ik heb de honden dan ook altijd een halsband om als ze los zijn, omdat ik wil dat ze een penning om hebben hangen.
Dat is eigenlijk altijd prima gegaan, maar om een of andere reden gaan andere honden in spel met Vera nogal eens in d'r halsband hangen

Moos en Saar hebben dat nooit gehad, maar honden pakken Vera graag bij d'r kraag (gewoon in spel hoor, zo van "happerdehap"), en daar zit die halsband dan dus tussen.
Nu heeft ze ten eerste een mooie halsband die niet stuk mag

, maar waar het me voornamelijk om gaat is dat ik het link vind. Ik heb 1 keer gehad dat Vera opeens begon te kokhalsen omdat een andere hond haar band dus net even onhandig vast had; niet praktisch dus. Kortom, nu doe ik vaak d'r band maar af als we ergens lopen waar veel andere honden zijn, maar ja, dan kan ik d'r net zo goed een jachtlijntje omdoen voor de wandeling naar het bos, en dan maar helemaal zonder halsband laten lopen.
Wat ik eigennnnnlijk wil, is een penning om, maar geen halsband. Dat kan zeker niet he?

Of zou een heel smal dun bandje al schelen, dat honden dan eerder in haar kraag happen dan in dat bandje?