Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verhuisperikelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Does
Zeer actief

Verhuisperikelen

Ongelezen bericht door Does »

Wij zijn druk bezig met onze verhuizing. Er wordt druk geklust in het nieuwe huis (verschrikkelijk, wat een zooi en wat een werk :N: ). Winx is al een paar keer meegeweest naar onze nieuwe stek. Waar ze stikzenuwachtig van werd natuurlijk want ze is al niet zo'n zeker typje en het ziet er nu nog uit als een "bouwval". Over een week of drie gaan we definitief over, dus dan wordt het een kwestie van wennen in het nieuwe huis. Hebben jullie nog tips voor me om dat voor Winx een beetje ontspannen te laten verlopen?
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Als jullie al in je nieuwe huis bezig zijn, neem haar eens mee en laat haar snuffelen.
Neem een deken / lap mee en leg dat in het huis neer, voor de geur en leg het daarna bij haar neer.
Laat niet merken dat het eng is, maar juist leuk.

Veel succes met alles.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

wij namen ze ook mee zover dat kon. als we herrie klussen hadden bleven ze thuis...Elke keer namen we hun eigen bakken en kleedjes mee..Tussendoor gingen we de nieuwe buurt verkennen en in het klushuis speelden we ook regelmatig..Voor het eerst hadden we ook een tuin en dat beviel ze prima!

op de dag van de verhuizing hebben we de woonkamer gelijk uitgepakt..zo was het voor hun zo rustig mogelijk..

Het enige wat even geduurt heeft was het wennen aan de bovenverdieping...ze gingen de trap niet op en begrepen er niks van als wij dat wel deden...piepen, snikken, gillen...Na een paar dagen was dat gelukkig over...
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Wij hebben onze honden ook zoveel mogelijk meegenomen naar het nieuwe huis. In het begin waren ze nog wat onwennig, maar dat was snel over. Als wij maar in de buurt waren vonden ze alles best.

Sterkte en succes met de verbouwing en verhuizing!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Mijn hond werd indertijd juist erg onzeker van het pendelen tussen nieuw huis en oud huis. Hij moest plotseling twee buurten " bij houden" ,werd daar overdreven waaks en een beetje agressief naar andere honden van. Die heb ik na twee dagen klussen dus gewoon thuis gelaten en hij is pas mee gegaan met de eigenlijke verhuizing.
Ging prima, maar hij was dan ook gewend om mee te gaan met kamperen, dus zo nu en dan "ergens anders wonen" was wel acceptabel.
Met vakanties is een hond toch ook gewend een tijd in een andere omgeving te zijn? Nou, nu ga je alleen niet meer terug .
Het is wel belangrijk om een hond meteen een eigen plaats te geven met zijn eigen vertrouwde mand/kleed en hem te laten zien waar hij zijn water (en voer) kan vinden.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik zou je hond ook meenemen als er wat rust in het nieuwe huis is en er iets neerleggen met zijn/jullie geur.Zo doen we dat bij Tomas ook, hij vindt het klushuis nu te eng vanwege de herrie maar behang afscheuren was te overzien, hij had er zijn eigen mand met een vertrouwd dekentje.We laten hem nu thuis als er te hard gewerkt wordt.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Je hond meenemen kan, als het rustig is. Ik ben 3 x verhuisd in 1 jaar en mijn honden gingen pas mee als het klaar was, ze snuffelden even en het was goed, hun eigen dekentje was meteen weer hun plekje :wink:
Does
Zeer actief

Voorlopig is het nog een rotzooi en rotherrie in het "nieuwe" huis :N: . Afgelopen zondag is ze weer even mee geweest. Toen werd er niet veel herrie gemaakt. Ze heeft flink gesnuffeld en ook wel gepiept maar het gaat wel lukken denk ik, als eenmaal onze eigen spullen er staan enz. Maar dat gaat nog wel een paar weekjes duren :wink: . Ik denk dat ik Winx de eerste nachten in het nieuwe huis gewoon maar met de bench bij ons in de slaapkamer zet. Dat geeft het minste stress voor iedereen. Ik denk dat manlief en ik met twee kids en de hond in onze slaapkamer eindigen die eerste nachten :mrgreen: .
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik heb de honden toen ook telkens mee genomen als we gingen werken,ik zou dat juist niet meer doen.Kayleigh is een half jaar van slag geweest.
Ik zou ze nu pas mee nemen als alle meubels er staan en er gewoon rust zou zijn.
Afbeelding
Does
Zeer actief

Even een vraagje: de laatste drie dagen eet Winx erg slecht. Zou dat ook met de verhuizing te maken kunnen hebben (we hebben van zolder en de slaapkamers al wat spullen verhuist, die heeft ze ons door de kamer zien zeulen :mrgreen: )? Als we aan het wandelen zijn is ze wel gewoon actief en lekker speels. Als ik iets superlekkers voor haar neus houdt eet ze het wel op...
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

ik heb de honden altijd meegenomen tijdens de bouw van ons huis.
daarvoor zijn we ook nog verhuisd , naar een tijdelijke huurwoning, die moest goed schoongemaakt worden, en daar nam ik de honden ook mee naar toe.
Mijn honden hadden niet zoveel last van het verkassen, maar diesel had denk ik wel last van alle andere veranderingen, een pup erbij, en toen weer 1, katten, kippen.. Jagers in de bossen achter ons huis, etc.
Ik merk dat hij nu eindelijk weer wat lekkerder in zijn velletje zit.
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Does schreef:Even een vraagje: de laatste drie dagen eet Winx erg slecht. Zou dat ook met de verhuizing te maken kunnen hebben (we hebben van zolder en de slaapkamers al wat spullen verhuist, die heeft ze ons door de kamer zien zeulen :mrgreen: )? Als we aan het wandelen zijn is ze wel gewoon actief en lekker speels. Als ik iets superlekkers voor haar neus houdt eet ze het wel op...
Dan zal het wel meevallen..
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Gewoon niet te veel aandacht aan schenken. Geef haar morgen maar iets extra lekkers en wat extra aandacht.
Afbeelding
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bika »

Wij zijn in 1991 verhuist van een flat naar een eengezinswoning.
Zijn 4 weken aan het opknappen geweest en namen onze 3 whippets ook altijd mee. Het was natuurlijk een puinhoop maar ze konden ook lekker de tuin in. Als we ze thuis (oude huis) hadden gelaten konden we ook niet lang wegblijven omdat ze er weer uit moesten. In de nieuwe omgeving gingen we ook gelijk lekker lopen. Uiteindelijk toen we er woonde (nu nog steeds) hebben we totaal geen problemen gehad.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Toen wij bezig waren in ons huis woonde Quincy nog even tijdelijk bij m'n moeder en is ook verder niet geweest als wij aan het klussen waren. Quincy kan best een zenuwenhondje zijn en als je dan de hele dag door alleen maar boor en schuur geluiden enzo hoort werkt dat niet bij hem. Toen wij klaar waren liep hij naar binnen of hij er al jaren woonde is gaan liggen en het beestje was blij hij was thuis :cheer:
Does
Zeer actief

Even een update. Wij zijn inmiddels verhuist (moeten nog wel enorm veel uitpakken enz) en Winx doet het prima. Ik heb haar de eerste 2 nachten bij ons op de slaapkamer gezet in de bench (daar slaapt ze altijd in). Dat ging prima. De derde nacht heeft ze al prima gepit in de huiskamer. Verder is ze ook al redelijk goed op haar gemak in huis dus ik mag niet klagen. Wijzelf moeten ook even wennen :mrgreen: maar dat gaat wel goed komen :ok: .
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Does schreef:Even een update. Wij zijn inmiddels verhuist (moeten nog wel enorm veel uitpakken enz) en Winx doet het prima. Ik heb haar de eerste 2 nachten bij ons op de slaapkamer gezet in de bench (daar slaapt ze altijd in). Dat ging prima. De derde nacht heeft ze al prima gepit in de huiskamer. Verder is ze ook al redelijk goed op haar gemak in huis dus ik mag niet klagen. Wijzelf moeten ook even wennen :mrgreen: maar dat gaat wel goed komen :ok: .
:ok:
Internet is ook alweer aangesloten zie ik :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”