Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dat klopt swiebertje heeft een afgezet borstbeen
we zijn daarmee naar de DA geweest en die heeft gezegd dat dat een faudt is in het fokken maar dat het geen kwaad kan
of heb ik het nou faudt
Ennath schreef:
En ik vind jouw doggen te dik, iedere keer dat ik een foto van Eagle zie denk ik: mooie hond, maar hij moest wat schraler en bespierder zijn.
Eagle is eerder te mager dan te dik , je ziet zelfs duidelijk zijn ruggengraat zitten . En voor zijn leeftijd zitten er aardige gespierde billen op , voortaan toch beter kijken. Hij gaat alleen maar de hoogte in zit nu op de 93 cm hij is 1 jaar en is heel actief voor een dog . Als je nu zegt dat Leg te dik is , geef ik je gelijk
Eagle is dikker en heeft minder spieren dan mijn 10 jaar oude doggendame.
Maar ik geef meteen toe dat Eagle helemaal is zoals ie hoort te zijn.
Alleen vind IK Eagle (en met hem 99% van de DD) te dik en te voos.
Ik wil een DD droger en gespierder zien.
Bij Eagle valt het me overigens meer op als bij andere DD omdat ik Eagle zo'n mooie hond vind.
Hij lijkt sterk op mijn Kobalt (die al 20 jaar dood is).
Maar Kobalt liep dagelijks naast de fiets van Almere naar A'dam centrum (naar m'n werk), dat zie ik Eagle nog niet doen.
Nou, zonder verder af te doen over het gewicht van de doggen, want daar heb ik geen verstand van, rond de 50 a 60 km per dag, 5 dagen per week een hond laten lopen is gewoon hard werken hoor, dat heeft niets meer te maken met een gemiddeld goede beweging. Als een hond dat jaar in jaar uit moet lopen, dan pleeg je een behoorlijke aanslag op zijn gestel.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Ik vind het altijd moeilijk om te beoordelen bij die van mij. Zelf hou ik toch wel van een klein laagje spek rond de ribben. Ik heb die van mij op dit moment wel aan de schrale kant, iets schraler zelfs dan dat ik mooi vind. Bij Fenja omdat ik met haar toch redelijk actief met haar sport en Miura vanwege haar rug. Mijn dierenarts vindt ze wel te mager, maar laatst met Fenja bij een sportdierenarts geweest en die vond haar prima. Dus ik hou ze maar zo als ze nu zijn, dit ivm de gewrichten.
Wat hoort bij dit type honden weet ik niet maar dit vind ik zelf veel te mager :N:
Foto gelijk erna genomen, bij de 1ste ademde hij heel erg in. Voor mij zeggen foto's dus nooit zoveel Hij was schraal ja voor een BD vanwege ED en HD, maar mager nee dat niet.
Ennath schreef:
En ik vind jouw doggen te dik, iedere keer dat ik een foto van Eagle zie denk ik: mooie hond, maar hij moest wat schraler en bespierder zijn.
Eagle is eerder te mager dan te dik , je ziet zelfs duidelijk zijn ruggengraat zitten . En voor zijn leeftijd zitten er aardige gespierde billen op , voortaan toch beter kijken. Hij gaat alleen maar de hoogte in zit nu op de 93 cm hij is 1 jaar en is heel actief voor een dog . Als je nu zegt dat Leg te dik is , geef ik je gelijk
Eagle is dikker en heeft minder spieren dan mijn 10 jaar oude doggendame.
Maar ik geef meteen toe dat Eagle helemaal is zoals ie hoort te zijn.
Alleen vind IK Eagle (en met hem 99% van de DD) te dik en te voos.
Ik wil een DD droger en gespierder zien.
Bij Eagle valt het me overigens meer op als bij andere DD omdat ik Eagle zo'n mooie hond vind.
Hij lijkt sterk op mijn Kobalt (die al 20 jaar dood is).
Maar Kobalt liep dagelijks naast de fiets van Almere naar A'dam centrum (naar m'n werk), dat zie ik Eagle nog niet doen.
Nou, zonder verder af te doen over het gewicht van de doggen, want daar heb ik geen verstand van, rond de 50 a 60 km per dag, 5 dagen per week een hond laten lopen is gewoon hard werken hoor, dat heeft niets meer te maken met een gemiddeld goede beweging. Als een hond dat jaar in jaar uit moet lopen, dan pleeg je een behoorlijke aanslag op zijn gestel.
Hij is dertien geworden en afgemaakt ivm een gebroken schouderblad nadat hij aangereden werd door een gek in een Jeep illegaal crossend in een natuurgebied.
Langdurig revalideren was geen optie meer voor hem.
Er zijn ook hier nogal wat verschillen zo te lezen.
Overigens vind ik mijn eigen honden precies goed.
Max
Macho wordt door labradormensen meestal wel wat mager gevonden.
Af en toe zie je bij hem ook wel wat laatste ribben, maar niet storend vind ik.
Macho is trouwens altijd constant van gewicht, en kan best wat snoepen zonder gelijk dik te worden.
Mijn dierenarts vindt hem trouwens precies goed, en ook de arts waar ik laatst was voor de rontgenfoto's zei dat ik hem zo moest laten.
Macho in stilstand.
In beweging.
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ik vind te mager of niet afhangen van de hond zelf. Zijn bespiering, zijn activiteit en natuurlijk het ras.
Een hond die flink bespierd is maar wel een aantal (of in beweging alle) ribben laat zien vind ik niet te mager.
Wat ik wel zorgwekkend vind is die hondje die je ziet lopen zonder enkele bespiering. Van die hele vlakke dijtjes...
Ben van Aimee vind ik prachtig op die foto.
Ik vind trouwens ook dat veel mensen zich wel erg snel zorgen maken over het te mager zijn van hun hond terwijl ik veel minder vaak mensen hoor over het te vet zijn van hun hond. Op dit forum heb ik maar heel zelden een hond gezien die echt te mager zou zijn en veeeel vaker een hond die ik te vet vind.
Als je bij een kale of gladharige hond in beweging of op hun zij liggend nooit iets van een rib ziet issie gewoon te dik. Te vet is ongezond voor een hond en het maakt hem minder vitaal.
Ik vind het onnatuurlijk en lelijk om een hond maar zoveel te voeren omdat je zelf (of je omgeving) geen ribbetjes wilt zien.
Inge O schreef:
hier nog eentje - eagle vind ik net om die reden de mooiste, juist omdat hij iets minder 'in het vlees' zit.
maar je kan Eagle niet vergelijken met de door ons gefokte doggen , hij is veel smaller van bouw en staat hoger op zijn poten . Het is gewoon een heel ander type dog een langpootdog. Oops is echt geen kilo te dik , ik voel de ribben vlak onder haar huid , scheelt niet zo veel met Eagle . Ze lijkt misschien dikker omdat ze veel zwaarder van bouw is en losser in haar vel zit , maar dik is ze beslist niet. Maar ja smaken verschillen , ik hoop in elk geval dat er bij Eagle nog wat kilo's bij komen , ik vind zo'n dunne spriet echt niet mooi
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Ik heb nog nooit een hond met lang haar gehad, maar "mijn" type hond zie ik graag met een klein vetrandje. Ik vind te droge honden die door de dekking crossen eng op de één of andere manier. Ik zie hem dus het liefst zo.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap* schreef:Ik heb nog nooit een hond met lang haar gehad, maar "mijn" type hond zie ik graag met een klein vetrandje. Ik vind te droge honden die door de dekking crossen eng op de één of andere manier. Ik zie hem dus het liefst zo.
Waar zit dat vetrandje dan Jaap ? Achter zijn oor ?
Ik vind hem er prima uitzien en ik houd van slank.
Brigitte schreef:
Foto gelijk erna genomen, bij de 1ste ademde hij heel erg in. Voor mij zeggen foto's dus nooit zoveel Hij was schraal ja voor een BD vanwege ED en HD, maar mager nee dat niet.
Jaap* schreef:Ik heb nog nooit een hond met lang haar gehad, maar "mijn" type hond zie ik graag met een klein vetrandje. Ik vind te droge honden die door de dekking crossen eng op de één of andere manier. Ik zie hem dus het liefst zo.
Waar zit dat vetrandje dan Jaap ? Achter zijn oor ?
Ik vind hem er prima uitzien en ik houd van slank.
Wat hoort bij dit type honden weet ik niet maar dit vind ik zelf veel te mager :N:
Ons een beetje misleiden he Ik schrok me echt dood van die foto.
Ben je het wel met me eens dat als hij er normaal zo uitzag zoals op de eerste foto, zonder in te ademen of andere dingen waardoor de normale fysieke toestand vertekend, wel erg mager of zelfs te mager is?
Ik zie een hond liever íets te schraal dan iets te dik.
Knoeppie houden we tussen slank en schraal (wat voor mij ribben zien is).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik reuze trots ben op onze beagle want eerlijk is eerlijk, zo zie je ze maar weinig
Slank en behoorlijk gespierd.
sirene schreef:
Ik vind trouwens ook dat veel mensen zich wel erg snel zorgen maken over het te mager zijn van hun hond terwijl ik veel minder vaak mensen hoor over het te vet zijn van hun hond. Op dit forum heb ik maar heel zelden een hond gezien die echt te mager zou zijn en veeeel vaker een hond die ik te vet vind.
Mee eens,ik zie hier verder ook weinig honden waar ik van onder de indruk ben,wel veel die ik dik vind.
De dober op de 1e pagina,dat vind ik mooi.
Bij inspanning zie ik graag wat ribben en natuurlijk veel spieren.
Bijna 90kg,maar geen gram vet teveel.
Knoeppie schreef:Ik zie een hond liever íets te schraal dan iets te dik.
Knoeppie houden we tussen slank en schraal (wat voor mij ribben zien is).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik reuze trots ben op onze beagle want eerlijk is eerlijk, zo zie je ze maar weinig
Slank en behoorlijk gespierd.
prachtig zo vind ik
Hier loopt er ook 1 in de buurt... beestje is bekaf als ie 300 meter gelopen heeft... is ook zo rond als een tonnetje
Ennath schreef:
Hij is dertien geworden en afgemaakt ivm een gebroken schouderblad nadat hij aangereden werd door een gek in een Jeep illegaal crossend in een natuurgebied.
Langdurig revalideren was geen optie meer voor hem.
mooie leeftijd
wat ik me alleen afvraag , als hij elkedag mee ging naar je werk , En 5 keer per week 50/60 kilometer naast de fiets moest lopen . Kan ik me zo voorstellen dat je na 60 kilometer niet nog eens een lange boswandeling ging maken met hem. Misschien heb ik het mis hoor , maar ik zou het wel heel triest vinden als mijn honden alleen in het weekend feest konden vieren.