Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar adressen voor speelkameraadje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Op zoek naar adressen voor speelkameraadje

Ongelezen bericht door kimmeke »

Hey,
We zijn al even op zoek naar een speelkameraadje voor Sanka. Nu waren we aan het denken aan een Shiba inu of een bruine collie. Iemand die een goede, betrouwbare fokker (niet de zoveelste fabriek...) weet? Of toevallig iemand met een nest? (kans is klein, maar je weet nooit :mrgreen: ) Ze hoeven geen stamboom. Als het kan in België of onderaan in NL
Alvast merci!
Kim
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Zou je niet even wachten tot sanka wat ouder is
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

een betrouwbare fokker zoals jij die noemt zal eiogenlijk altijd met stamboom fokken. de stamboom heeft namelijk voor fokkers een enorme meerwaarde. voor de eigenaar misschien niet, maar een fokker die niet met stamboom of stamboek fokt kan gewoon niet goed genoeg weten wat hij doet.

daarbij zou ik persoonlijk nog even wachten tot je jonge hond wat ouder is.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Een ''bruine collie'' is geen ras... bedoel je een bordercollie ofzo?
En een Shiba inu lijkt, qua karakter, in de verste verte niet op een collie...

Waarop kies je de tweede hond, uiterlijk of karakter? Shiba's zijn geen gemakkelijke hondjes en collie's zitten bomvol energie waar je niet te licht over moet denken...
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jeannettebo schreef:Zou je niet even wachten tot sanka wat ouder is
Mijn idee.
Hoe *oud* is Sanka nu?
Ze is toch nog een pup? :denken:

Wat betreft de stamboom argumenten: Daarin ga ik met Mascha(Massam) mee. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Jeannettebo
Zeer actief

wendy71 schreef:
Jeannettebo schreef:Zou je niet even wachten tot sanka wat ouder is
Mijn idee.
Hoe *oud* is Sanka nu?
Ze is toch nog een pup? :denken:

Wat betreft de stamboom argumenten: Daarin ga ik met Mascha(Massam) mee. :ok:
iets meer als 7 maanden volgens haar onderschrift
en volgens mij kan Sanka nog best een pittig hond je woprden als ze een jaar of 3 is, gezien de ras(sen)
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

daarbij is een Border Collie een werkhond die iets wil doen met zijn baas en over het algemeen weinig te maken wil hebben met andere honden, dus zeer slechte keus lijkt mij.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
kimmeke
Zeer actief

De rassen (het is dus idd een bruine border collie dat ik bedoel) die ik vermeld, zijn eigelijk zowat de helft van het zeer korte lijstje rassen die m'n vriend leuk vind. De collie moet denk ik trouwens wel gaan, iig de collies waar Sanka nu mee in aanraking komt (zijn er toch wel wat), lijken mij toch vrij vriendelijk naar andere hond. Soms wel wat voorzichtiger dan andere rassen dat wel.
Sanka is nu dus idd net de 7 maanden voorbij. We zijn nu al aan het rondkijken omdat de pup dus wss wel van een fokker zal komen en dat beslis je ook niet op een avond bij welke he. Dus tegen dat er ook effectief een zal komen, denk ik dat het makkelijk al zomer zal zijn en Sanka dus ook wat ouder.
Wat ook vermeld werd is het moeilijke karakter van de shiba. Denk dat dat hier geen probleem zal worden. Een malamute is ook niet het gemakkelijkste ras en ze luistert zeer goed (zeker als je weet dat ze niet naar een hondenschool gaat), gedraagt zich (meestal) zoals het hoort enz. Dus denk dat dat geen enkel probleem zal vormen.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ga eens wat show's af..en praat met fokkers bv van de Shiba inu
Bespreek met hun met welk ras de Shiba zou moeten gaan samenleven bij jullie thuis
Zo leer je het ras al een stukje beter kennen...
Of je moet ze natuurlijk al goed kennen...dan heb ik niets gezegd :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

kimmeke schreef:De rassen (het is dus idd een bruine border collie dat ik bedoel) die ik vermeld, zijn eigelijk zowat de helft van het zeer korte lijstje rassen die m'n vriend leuk vind. De collie moet denk ik trouwens wel gaan, iig de collies waar Sanka nu mee in aanraking komt (zijn er toch wel wat), lijken mij toch vrij vriendelijk naar andere hond. Soms wel wat voorzichtiger dan andere rassen dat wel.
Sanka is nu dus idd net de 7 maanden voorbij. We zijn nu al aan het rondkijken omdat de pup dus wss wel van een fokker zal komen en dat beslis je ook niet op een avond bij welke he. Dus tegen dat er ook effectief een zal komen, denk ik dat het makkelijk al zomer zal zijn en Sanka dus ook wat ouder.
Wat ook vermeld werd is het moeilijke karakter van de shiba. Denk dat dat hier geen probleem zal worden. Een malamute is ook niet het gemakkelijkste ras en ze luistert zeer goed (zeker als je weet dat ze niet naar een hondenschool gaat), gedraagt zich (meestal) zoals het hoort enz. Dus denk dat dat geen enkel probleem zal vormen.
nu is ze nog makkelijk, het moeilijk komt als ze volwassen word, 2-3 jaar
van de zomer zal het ook nog goed gaan, maar als je een minstens een jaar verder bent dan komt er ineens een pittig hondje boven
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

rashond zonder stamboom?
ja lariekoek dus want een stamboom kost naar verhouding geen drol.
Je gaat voor een goed gefokte rashond of voor een hond zonder papieren,
haal die laatste dan uit een (buiten lands) asiel zodat je in ieder geval geen broodfokker ondersteunt. :denken:
kimmeke
Zeer actief

Job schreef:rashond zonder stamboom?
ja lariekoek dus want een stamboom kost naar verhouding geen drol.
Je gaat voor een goed gefokte rashond of voor een hond zonder papieren,
haal die laatste dan uit een (buiten lands) asiel zodat je in ieder geval geen broodfokker ondersteunt. :denken:
Dat was zo ongeveer wat ik bedoel met dat ze geen stamboom hoeft. Weet wel dat een goede fokker er wel mee werkt. Maar het is geen eis zodat ze ook van ergens anders mag komen zoals bv zo'n asiel he.

Afbeelding

Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

gelukkig, dan ben ik helemaal gerust gesteld. :ok:
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

ik denk dat het wat vroeg voor je is en de Shiba IS GEEN Malamute (heb zelf de overstap en karakterverschillen meegemaakt) maar mocht je meer info willen of iemand anders, ik ken momenteel twee Shiba pup reutjes die in het asiel verblijven. onderschept van een illegaal transport voor broodfokkers. Geen garanties dus op gezondheid en karakter enz, maar dat moet die persoon in kwestie maar goed over nadenken en beseffen dat er risico's aan verbonden zijn.

twee teefjes zij al geplaatst.

1 reu is redelijk zacht van karakter en de andere is een hond met erg veel karakter. begeleiding door mensen met ervaring in het ras is een must.

http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=177202
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”