Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zit alleen te praktizeren over het veld, kan me het niet meer herinneren terwijl ik er volgens mij wel geweest ben
Klopt, toen hadden we de stel-laan nog op de zandweg. Dit stuk grond loopt parallel aan die zandweg, net achter die blokhut zeg maar. Er heeft even een KNPV-club gezeten en die hebben van dit stuk grond een stel-laan gemaakt, zij hebben nu weer een eigen terrein, en wij hebben een stel-laan erbij
Dongo schreef:leuke foto's, maar soms beetje onrustig ogend...welke lens en camera heb je? en wat waren je instellingen?
Heej zeg niet van die moeillijke vragen stellen, ben al blij dat ik af kan drukken :N:
Maar de camera is een Canon EOS 400D en de Lens is een Sigma APO DG 70-300 1:4-5.6. De instellingen moet ik je voorlopig schuldig blijven . Ben een beginner. Meeste heb ik genomen op sportstand en met de snelheid van die bikkels was ik al blij dat ik ze in de lens had .
Dongo schreef:leuke foto's, maar soms beetje onrustig ogend...welke lens en camera heb je? en wat waren je instellingen?
Heej zeg niet van die moeillijke vragen stellen, ben al blij dat ik af kan drukken :N:
Maar de camera is een Canon EOS 400D en de Lens is een Sigma APO DG 70-300 1:4-5.6. De instellingen moet ik je voorlopig schuldig blijven . Ben een beginner. Meeste heb ik genomen op sportstand en met de snelheid van die bikkels was ik al blij dat ik ze in de lens had .
Als je je toestel op Tv zet en dan met je snelheden speelt, krijg je rustiger foto's Voor stel-actiefoto's moet je camera vaak minimaal op 1/320 ingesteld zijn,is mijn ervaring, hoger is nog beter maar dan moet het zonnig weer zijn omdat je foto's anders te donker worden op 5.6.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
Als je je toestel op Tv zet en dan met je snelheden speelt, krijg je rustiger foto's Voor stel-actiefoto's moet je camera vaak minimaal op 1/320 ingesteld zijn,is mijn ervaring, hoger is nog beter maar dan moet het zonnig weer zijn omdat je foto's anders te donker worden op 5.6.
Kijk weer wat geleerd, thanks.
En idd.:
Omdat ze niet zeker weet of hij op i-net wil? Bovendien is het niet altijd handig met haar beroep
als het minder zonnig is en je moet toch een snelle sluitertijd gebruiken, kun je de iso wat hoger zetten...hou wel rekening met meer ruis dan...
waarom ( en dat zie ik bij veel fotos ) hebben jullie honden 2 halsbanden om? ik zie volgens mij een aantal keer een TT of een prikband maar dan ook nog een gewone band???
zal echt wel een idiote vraag zijn maar viel me al een tijdje op.
De gewone halsband wordt gewoon gebruikt om aan te lijnen. De TT om te corrigeren en zo ook de pennenband. Kan maar zo zijn dat je hem juíst niet wilt corrigeren en dus de oefening afwerkt aan de gewone halsband.
Dit kan zijn tijdens één oefening, bv aan de start aan de gewone band, terwijl aan het eind van diezelfde oefening je de lijn aan de pennenband
vast maakt om eventueel te kunnen corrigeren bij het lossen bv.
Vergeet niet dat alle honden op deze foto's politie-diensthonden zijn, die dus én al wat "rauwer" van karakter zijn dan de gemiddelde sporthond én ook nog eens sterker worden gemaakt in de praktijk. Deze foto's zijn genomen op de stellaan waar je dus wel zeer consequent en duidelijk moet bljven trainen anders kom je van z'n lang zal z'n leven niet meer door de keuring heen.