Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevochten met Border Terriër

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Gevochten met Border Terriër

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nee, niet schrikken, het was Romeo niet.

Ik was gisteren samen met een vriend en zijn Staffordpup in het park in H.I.Ambacht.
Gezellig samen met Julia en toen liepen er na een tijdje nog wat honden.
Waaronder dus een Border Terriër teefje, en dat was een behoorlijk pittig ding.

De ontmoeting verliep wat rumoerig, maar even later was alles in orde en liepen er een stuk of zes honden door elkaar en dat ging goed.
Ineens was Julia met die Border Terriër aan het vechten.
Ik heb haar eraf gehaald, want ik zag dat ze behoorlijk link begon te worden, even de honden nagekeken, en op het eerste zicht niets te zien.
Maar later zagen we een kaal plekje, dus een hapje vacht weg.

Helaas zag ik toen ze 's avonds op de bank lag dat ze een flinke beurse plek op haar buik heeft, en het is ook gezwollen.
Pijn heeft ze er niet echt aan volgens mij, want ik heb er even aan gevoeld en daar reageerde ze niet op.
Maar nu snap ik wel waarom ze ineens zo fel werd, dat heeft op dat moment natuurlijk wel zeer gedaan toen ze gebeten werd.

Ik moet zeggen dat ik wel ontzettend trots op haar ben, dat ze zelfs als ze gebeten wordt nog steeds niet echt vecht. Ze lijkt in dat opzicht totaal niet op Romeo.
Ze deed natuurlijk wel erg lelijk, een hoop gehap en gegrom enzo, maar echt bijten? Dat heb ik haar nog niet zien doen gelukkig.

Ik hoop wel dat ik die vrouw nog een keer tegenkom daar, om toch eens te vragen of haar hond echt niets had.
Want misschien heeft ze achteraf ook wel wat kleine plekjes ergens.

Ernstig zal het iig echt niet zijn, want er was totaal niets te vinden op dat moment, geen bloed, helemaal niets.

Wat ik wel heel prettig vond, is dat die vrouw totaal niet schrok van het gevecht.
Ik moet eerlijk zeggen, dat als ik zelf een kleiner hondje had, en die raakte in gevecht met een Stafford dat ik behoorlijk zenuwachtig zou worden, omdat ik weet wat ze kunnen aanrichten.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hè bah wat vervelend. Ga je nog met de vrouw praten, of naar de DA?
Geef Julia maar een knuffel van me.
Wel apart dat de vrouw niet schrok, vaker gebeurd?? :denken:
Mojuan
Zeer actief

Ik heb geen gegevens van die vrouw, het ging eigenlijk allemaal heel relax.
Beide even gekeken naar onze honden, en niets te zien.

Ik heb begrepen dat haar hondje wel vaker erg fel kan zijn, dus ik vermoed dat die ook wel vaker heeft gevochten idd.

Naar de da lijkt me niet nodig, de plek op Julia's buik ziet er op zich vrij rustig uit.
Het is ook geen open wond, meer een blauwe plek en dat geneest wel weer vrij vlot.
En het kale plekje op haar zij is echt een schamp geweest, precies een plukje haar weg, en een heel klein krasje, meer niet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Borderterriers zijn inderdaad geen kattenpis. Die laten zich vaak niks zeggen en staan echt hun mannetje wel als het aankomt op een vechtpartijtje. Fijn dat er niks gebeurd is meer dan wat plekjes en een blauwe plek :ok:
Chanoey
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Chanoey »

Hoi hoi,

Ik denk dat je het even door elkaar haalt ;) Luna (mijn hondje) was het teefje waar Julia even tegen tekeer ging toen we het park binnen kwamen. Die gaf zich eigenlijk al snel over want ze vond Julia een beetje eng.

Ik was ook niet gelijk in paniek omdat het vaak allemaal een hoop geblaf en lawaai is maar als ze elkaar niet bijten of verwonden dan vind ik het best.

Luna's vriendje Storm was degene met wie Julia daarna in conclaaf ging. Hij is van mijn vriendin, zij heeft zelf een hondenschool en is ook gedragstherapeute. Vandaar dat ze zo relaxt reageerde. Ik denk dat Storm Julia flink in haar buik getrapt heeft, ze hebben natuurlijk scherpe nagels. Maar volgens mij hebben geen van tweeen echt gebeten, al hoewel het wel eng klonk allemaal.

Luna en die pup van jouw vriend vonden elkaar wel heel erg leuk hehe :mrgreen: maar Luna heeft nog twee stafford vriendinnetjes dus die denkt SPELEN!

Ik heb de link van dit topic naar mijn vriendin gemaild!
If things around you don't change. Change the things you're around.
Mojuan
Zeer actief

Ooh, ik dacht dat het ook een teefje was die andere Border Terrier!
Dat zei die vriend waarmee ik in het park was.
Storm mankeert hopelijk niets?

De eerste ontmoeting met Storm verliep ook al wat luidruchtig, Storm beet nml al wat van zich af omdat Julia zo'n herrie tegen hem maakte, net zoals ze deed bij Luna.

Die vriend met wie ik samen was, zei van de week tegen me dat Storm haar beet op het moment dat ik Julia van hem af haalde.
Dat was denk ik een laatste hap, maar hij heeft niet doorgebeten, en het is alweer helemaal weggetrokken ook.

Wel super dat die vriendin van je zo relaxt reageerde, ik had al zo'n idee dat ze wat verstand had van gedrag en daarom niet zo schrok.

En idd, die pup (Diesel) vond jouw Luna echt helemaal geweldig!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”