Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe vervoer jij je hond ??
Moderator: moderatorteam
- daan!
- Zeer actief
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
in de autokennel besteld bij www.hundeboxen.de
http://www.hundeboxen.de/downloads/pdf209.pdf

of in de aanhanger

http://www.hundeboxen.de/downloads/pdf209.pdf

of in de aanhanger

Laatst gewijzigd door crutz op 04 mar 2009 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rhiannon
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
-
Lil
In Duitsland kun je hele zware boetes verwachten. Mijn draadkennel voldoet daar nog niet eens aan de regels, wel mocht ik bij een controle doorrijden. Hij zat immers vast en de kooi staat ook vast, maar ik kreeg de opmerking dat de kennel bij een aanrijding niet stevig genoeg is.wendy71 schreef:Nee, in Nederland is dat (nog) niet verplicht.Sonnie1983 schreef:is het trouwens niet verplicht je hond vast in de auto te hebben, dus gordel of bench of autokennel?
In Duitsland wél geloof ik(weet het niet zeker).
In Nederland mag je geen bagage los in de auto of op de achterbank hebben, lijkt me dat je dan ook geen honden los in de auto mag hebben.
Probleem is immers dat bij hard remmen het naar voren kan schieten en de vuistregel is snelheid maal gewicht. Dus een hond van vijf kilo kan bij normale snelheden al dodelijk zijn als je die in je nek krijgt.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Klopt, is ook wel zo.Sita schreef:Vind het vooral gevaarlijk door de klap die ze op hun nekkie krijgen. Dus ik zou zo'n ding echt niet aan een halsband bevestigen, maar altijd aan een tuigje.Sonnie1983 schreef:Ik lees hier dat sommige een gordel aan de halsband vast maken. Is een tuigje niet nog veiliger? met halsband kan de hond toch nog door de auto geslingerd worden?
Hier zitten ze trouwens los op de achterbank. Moet nog steeds een uitsparing maken in het vetbed, zodat ik de gordels kan gebruiken.
Maar hier is het zo lang dat ze tegen de voorstoelen klappen met hun lichaam, en dat kan denk ik ook wel wat hebben. Ze kunnen in ieder geval niet naar voren, omdat ook de rugleuning van de derder stoel middenin (die eigenlijk té smal is om iemand mee te nemen maar goed...) omhoog geklapt is.
-
Tibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
- Contacteer:
de teckels in een vari kennel, als de herders in mijn auto mee gaan, Nikita in een vari kennel op de achterbank en de andere honden in een tuig achterin de laadbak vast en een hondenrek ervoor.
In Ed zijn auto 2 autokennels en als alles mee gaat, dan gaan er een paar in de aanhanger.
In Ed zijn auto 2 autokennels en als alles mee gaat, dan gaan er een paar in de aanhanger.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- frank1985
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
- frank1985
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
Ik vind een bench minder veilig voor de hond dan de kennels die wij hebben. Verder vinden wij het fijn dat de honden elkaar niet zien als ze naast elkaar in de kennel zitten, maar dat heeft met een stukje rust bij het trainen te maken. Onze herders kunnen nu heel goed met elkaar overweg, maar in de toekomst zou het ooit anders kunnen zijn (met andere honden), en dan loop je hiermee geen enkel risico dat ze bij elkaar kunnen. Ook kunnen ze niet met hun tanden aan de spijlen blijven hangen (iets wat met horizontale spijlen wel eens gebeurt).
En ze kunnen niet inzakken als je er zwaardere bagage bovenop legt.
Voor de hond zal het maar net zijn wat ze gewend zijn/waar je ze aan went. Ik denk dat die over het algemeen niet zo moeilijk doen als wij
En ze kunnen niet inzakken als je er zwaardere bagage bovenop legt.
Voor de hond zal het maar net zijn wat ze gewend zijn/waar je ze aan went. Ik denk dat die over het algemeen niet zo moeilijk doen als wij
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
nav diegene die vroeg of ze in NL vast moeten zitten net als in bv Dld,
een oud clubgenoot van me heeft een bekeuring gehad omdat zijn hond idd los zat (was al in aug vorig jaar), ze moest of in de gordel of in een bench/autokennel, of er moest een hek/schot oid tussen zitten, het ging niet om het vast zitten van de hond specifiek, maar om het feit dat de hond niet bij de bestuurder mag kunnen komen.
een oud clubgenoot van me heeft een bekeuring gehad omdat zijn hond idd los zat (was al in aug vorig jaar), ze moest of in de gordel of in een bench/autokennel, of er moest een hek/schot oid tussen zitten, het ging niet om het vast zitten van de hond specifiek, maar om het feit dat de hond niet bij de bestuurder mag kunnen komen.
- van het Spechthorst
- Zeer actief
Volgens mij was deze discussie elders ook al te lezen op dit forma n.a.v. een politiehond die achter in een bench vast zat en met z'n baas te water geraakt is. Agent kon niet meer bij de hond en deze is verdronken.
Een tragische gebeurtenis.
Ik heb een vw transporter en heb mijn hond,...altijd los voor/onder in. ( waar een passagier de benen zou hebben)
Hij gaat daar braag liggen. Bij heftig remmen vliegt hij niet door de auto en ik kan er altijd bij.
(volgens mij ben ik de enig die voor deze oplossing kiest) Hond weet niet anders en ligt er heel rustig en braaf.
Groeten van het Spechthorst
Ik heb een vw transporter en heb mijn hond,...altijd los voor/onder in. ( waar een passagier de benen zou hebben)
Hij gaat daar braag liggen. Bij heftig remmen vliegt hij niet door de auto en ik kan er altijd bij.
(volgens mij ben ik de enig die voor deze oplossing kiest) Hond weet niet anders en ligt er heel rustig en braaf.
- frank1985
- Zeer actief
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Nee, niet de enige, ik doe t ook. Heb ik op de vorige blz al gemeld.van het Spechthorst schreef:Ik heb een vw transporter en heb mijn hond,...altijd los voor/onder in. ( waar een passagier de benen zou hebben)
Maar ik geef eerlijk toe dat Kees meer op de stoel, dan beneden zit. Hij gaat veel mee voor een kort ritje. Als ik naar een vriendin ofzo ga en verder moet rijden, dan gaat hij op de grond, waar de benen vd passagier zitten. Mijn oude buurman deed het ook zo trouwens.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
heb je nu nog wel geld over voor de benzine ?frank1985 schreef:heb vandaag de nieuwe auto op gehaald, was gekomen voor een VW caddy en ben naar huis gereden met een Land Rover Discovery![]()
beetje impuls aankoop maar wel iedeaal met de hond ruimte genoeg !!!!!
nu nog kijken naar en mooie kennel dan wel bench
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- frank1985
- Zeer actief
hahah hou op !!!! nee kreeg een heel mooi aanbod mbt mijn andere auto dus ik dacht ach laat maar doen dan. hoop dat het een beetje mee valt maar ben er bang voor. en btw het is een dieselPodenji schreef:heb je nu nog wel geld over voor de benzine ?frank1985 schreef:heb vandaag de nieuwe auto op gehaald, was gekomen voor een VW caddy en ben naar huis gereden met een Land Rover Discovery![]()
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
haha nou diesel is wel goedkoper maar aan laro zuipt er niet minder omfrank1985 schreef:hahah hou op !!!! nee kreeg een heel mooi aanbod mbt mijn andere auto dus ik dacht ach laat maar doen dan. hoop dat het een beetje mee valt maar ben er bang voor. en btw het is een dieselPodenji schreef:heb je nu nog wel geld over voor de benzine ?frank1985 schreef:heb vandaag de nieuwe auto op gehaald, was gekomen voor een VW caddy en ben naar huis gereden met een Land Rover Discovery![]()
wel een mooie auto hoor, ik hoop dat je er nog veel plezier aan zult beleven
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Job
- Zeer actief
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Hahaha, dat zijn de betere aktiesfrank1985 schreef:heb vandaag de nieuwe auto op gehaald, was gekomen voor een VW caddy en ben naar huis gereden met een Land Rover Discovery![]()
Veel geluk en plezier ermee
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Is dat het nieuwe model van de caddy dan?
Sanka gaat hier in de koffer (of achterbak he
) en dan ook nog eens vastgeklikt in de gordel. Weet niet eens of het hier in BE verplicht is om ze vast te zetten maar het lijkt me meer dan logisch om te doen. Je doet jezelf en je kinderen toch ook een gordel aan? Dus waarom de rest van de familie niet?
Sanka gaat hier in de koffer (of achterbak he
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
-
Poppetje
- Zeer actief
Ik had voor Poppetje een soort auto stoeltje voor honden aangeschaft.
Zo zit ze iets hoger en kan ze lekker naar buiten kijken, en zit ze toch veilig vast via een tuigje en een systeem in het stoeltje.
Bij kleine ritjes zitten ze allebei Uknow en Poppetje los in de auto op de voorstoel.
Poppetje op schoot en Uknow op de bijrijderstoel. Niet zo heel veilig en ik hoop ook dat er nooit iets gebeurd als ze zo zitten.
Zo zit ze iets hoger en kan ze lekker naar buiten kijken, en zit ze toch veilig vast via een tuigje en een systeem in het stoeltje.
Bij kleine ritjes zitten ze allebei Uknow en Poppetje los in de auto op de voorstoel.
Poppetje op schoot en Uknow op de bijrijderstoel. Niet zo heel veilig en ik hoop ook dat er nooit iets gebeurd als ze zo zitten.
-
*Jolanda*
Daar heb ik Magic ook liggen... het liefste met tuig en riem eraan zodat als er iets is ik haar meteen kan grijpen en mee kan sleuren... mijn passagiers passen zich maar aan dat ze een hond tussen de benen hebben liggen en als ze dat niet willen gaan ze maar achter in zitten...van het Spechthorst schreef:Volgens mij was deze discussie elders ook al te lezen op dit forma n.a.v. een politiehond die achter in een bench vast zat en met z'n baas te water geraakt is. Agent kon niet meer bij de hond en deze is verdronken.
Magic ligt hier redelijk veilig en rustig want als ik haar in de gordel op de achterbank zet is ze zo opgewonden dat ze het er benauwd van krijgt....
Dus dat doen we niet meer... in de kofferbak kan ze niet omdat ik daar de ruimte niet voor heb met mijn ibiza....
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Wij hebben een Renault Grand Espace, de achterste 2 stoelen eruit en daar een rek geplaatst. Ons trio zit daar achter. hebben lekker de ruimte. Of het rek stevig genoeg is betwijfel ik wel een beetje. Maar er zitten ook nog 3 stoelen voor.
In de auto van San zit er 1 op de achterbank en de andere 2 in de achterbak. Alle3 los. Komt alleen niet zo vaak voor dat ze in die auto zitten.
In de auto van San zit er 1 op de achterbank en de andere 2 in de achterbak. Alle3 los. Komt alleen niet zo vaak voor dat ze in die auto zitten.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile