Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitslagen Crufts
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- *Linda*
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik vond de YKC agility gaaf. De kinderen die behendigheid liepen. Wat deden de honden het allemaal braaf zeg...Maylala schreef:De keuringen heb ik niet gezien, wel even de Agililty gekeken vanmiddag, en wát was die kleine Sheltie (toch?) gaaf zeg. Echt met plezier gekeken hoe het beestje het parcour razendsnel rondging, met het grooste gemak en duidelijk vooral met de grootste lol.

You'll be in my heart... Always...
- *Linda*
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
erg mooie winnaars moet ik zeggen , maar ik was over het algemeen niet erg onder de indruk van alle BOB's, zeker niet als ze hun gangwerk toonden.... de faraohhond is erg mooi maar ze moeten toch ook niet zwaarder van bouw worden, de basenji vond ik ook erg leuk, de whippet trouwens ook evenals de saluki vond ik prachtig.
podencos moeten trouwens iets langer dan hoog zijn ipv iets hoger dan lang, maar dat snappen die engelsen al een paar jaar niet meer
de foxhound vond ik trouwens ook erg mooi ,al vraag ik me af of ze ook zo zwaar en grof horen te zijn.
podencos moeten trouwens iets langer dan hoog zijn ipv iets hoger dan lang, maar dat snappen die engelsen al een paar jaar niet meer

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Heb vanavond effe zitten kijken. Die poedel... okee, qua houding een verdiende winnaar, maar jongens, had dat haar nou niet iets minder gekund? Het was zo'n leuke 'stoere' hond, waarom moet die vacht dan zo 'ontploft'?
En die zwarte, wat was het ook weer, die kon gewoon echt niks zien met dat haar. Je zag ook niet eens of hij wel ogen had!
Ik snap best dat het hele fokken van honden tijdenlang gedomineerd is door welgestelde chique dames, die een enorme stempel hebben gedrukt op al dat gefohnde en zelfs ter plekke nog geborstelde haar, maar in mijn ogen lijken fokkers en keurmeesters nog steeds te blijven hangen in een soort kapsalon-competitie. Waarom moet zo'n BOB bijna struikelen over zijn eigen vacht? Hebben dan zo weinig fokkers voldoende lef om met stoerdere en meer functionele haardrachten aan te komen en eens een minder oubollige trend te zetten?
En die zwarte, wat was het ook weer, die kon gewoon echt niks zien met dat haar. Je zag ook niet eens of hij wel ogen had!
Ik snap best dat het hele fokken van honden tijdenlang gedomineerd is door welgestelde chique dames, die een enorme stempel hebben gedrukt op al dat gefohnde en zelfs ter plekke nog geborstelde haar, maar in mijn ogen lijken fokkers en keurmeesters nog steeds te blijven hangen in een soort kapsalon-competitie. Waarom moet zo'n BOB bijna struikelen over zijn eigen vacht? Hebben dan zo weinig fokkers voldoende lef om met stoerdere en meer functionele haardrachten aan te komen en eens een minder oubollige trend te zetten?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou zeggen, open je eigen topic en laat dit gewoon voor de uitslagen zijn.Hanneke2 schreef:Heb vanavond effe zitten kijken. Die poedel... okee, qua houding een verdiende winnaar, maar jongens, had dat haar nou niet iets minder gekund? Het was zo'n leuke 'stoere' hond, waarom moet die vacht dan zo 'ontploft'?
- Jacksel
- Zeer actief
Ik was wel trots op mezelf, ik had bij de toy groep de papillon, de dwergkees en de English toy terrier als favorieten. Waarvan er dus 2 in de top 4 zijn beland
Als die ontplofte haarballen vallen voor mij niet zo in de smaak (euh ja, de dwergkees was ook een ontplofte haarbal, maar goed)

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik hoef geen eigen topic, ik reageerde op de uitslagen in die groep.yamie schreef:ik zou zeggen, open je eigen topic en laat dit gewoon voor de uitslagen zijn.Hanneke2 schreef:Heb vanavond effe zitten kijken. Die poedel... okee, qua houding een verdiende winnaar, maar jongens, had dat haar nou niet iets minder gekund? Het was zo'n leuke 'stoere' hond, waarom moet die vacht dan zo 'ontploft'?
Maar ik zal me wel braaf terugtrekken uit de prof-hoek.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Tja, ik ben wel van de "vachten"Hanneke2 schreef:Hebben dan zo weinig fokkers voldoende lef om met stoerdere en meer functionele haardrachten aan te komen en eens een minder oubollige trend te zetten?

Poedel was prachtig, maar ik was echt fan van die dwergkees. Wat een pittig ding.

In de utilitygroup heb ik zitten juichen voor die prachtige lhasa

Waar ik niets mee kan zijn honden zonder neuzen of zoiets als die pekingees. En die bulldog was lollig, maar ik vind Kobus (als ik het goed heb) van dit forum veul mooier

- Jacksel
- Zeer actief
Die Pekingees kreeg bij mij gelijk het etiket veredelde cavia mee. De commentator noemde het een mooie rollende gang. Ik vond het gewoon gewaggel kon het geen lopen meer noemen...Frenk schreef:Tja, ik ben wel van de "vachten"Hanneke2 schreef:Hebben dan zo weinig fokkers voldoende lef om met stoerdere en meer functionele haardrachten aan te komen en eens een minder oubollige trend te zetten?
Poedel was prachtig, maar ik was echt fan van die dwergkees. Wat een pittig ding.
In de utilitygroup heb ik zitten juichen voor die prachtige lhasa
Waar ik niets mee kan zijn honden zonder neuzen of zoiets als die pekingees. En die bulldog was lollig, maar ik vind Kobus (als ik het goed heb) van dit forum veul mooier

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Of dat de handler z'n tempo zo mooi aanpaste om de pekingees het beste tot z'n recht te laten komen... Yeah rightJacksel schreef:Die Pekingees kreeg bij mij gelijk het etiket veredelde cavia mee. De commentator noemde het een mooie rollende gang. Ik vond het gewoon gewaggel kon het geen lopen meer noemen...

Die handler moest wel slenteren, want anders bleef die ontplofte cavia erin :N:

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
het werd imo, ook wel redelijk benadrukt, bij bepaalde rassen, dat ze goed liepen, zichzelf niet in de weg zaten enz.Rosita Compagner schreef:Toch vind ik het wel dapper om in Engeland, waar nu alle rasstandaarden op de schop gaan met die van Pekingees en Engelse Bull voorop, om dan toch deze dieren te selecteren in de groep... Aan de nieuwe rasstandaard voldoen ze volgens mij niet namelijk.
maar of dat ook zo was? dat laat ik maar even in het midden.
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- briardke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi
gisteren had ik het Papillonetje en de malteser ook als favorieten en het kleine pomerian
De papillon is van Belgische eigenaar
straks zijn het enkel de Gundogs
en morgen mijn favorieten
de pastoral group 
gisteren had ik het Papillonetje en de malteser ook als favorieten en het kleine pomerian

De papillon is van Belgische eigenaar

straks zijn het enkel de Gundogs
en morgen mijn favorieten

wil je ons leren kennen
kijk op onze homepage
groetjes vanwege Davy, Tine & de brie'tjes Micky Babs Foppe & Rely
kijk op onze homepage
groetjes vanwege Davy, Tine & de brie'tjes Micky Babs Foppe & Rely
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Nee hoor. Gewoon via http://www.cruftslive.tv/Joyce schreef:Hebben jullie betaald om te kijken?
Je kan ook deze link proberen:
http://tinopolis-crufts-live.wm.llnwd.n ... rufts_live

- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij komen ook net terug met onze honden van de Crufts.
Niet echt een succes verhaal geworden helaas
. De keurmeester keek niet eens naar de buitenlanders. Ze keek eerst naar de persoon aan het lijntje, was dat een buitenlanders dan ging ze verder en gunde ze de hond geen blik waardig
. Heel jammer, maar we waren er al een beetje voor gewaarschuwd door andere fokkers.
Ik heb wel hele mooie honden in de ring gezien, maar de BOB (dit jaar voor de 4de maal) vond ik absoluut niet de beste (steil in het front en dip in de rug, verder wel een mooie hond)
. Ze werd ook nog eens BIG2.
Maar wij hebben het reuze naar de zin gehad en zijn ape trots op onze stippies
. Vol goede moed gaan we half maart met Masaitje naar Leiden
.
We hebben wel erg veel positieve reacties gehoord van andere mensen over onze honden, dus dat was erg leuk!!
Niet echt een succes verhaal geworden helaas

Ik heb wel hele mooie honden in de ring gezien, maar de BOB (dit jaar voor de 4de maal) vond ik absoluut niet de beste (steil in het front en dip in de rug, verder wel een mooie hond)

Maar wij hebben het reuze naar de zin gehad en zijn ape trots op onze stippies

We hebben wel erg veel positieve reacties gehoord van andere mensen over onze honden, dus dat was erg leuk!!
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
wel een leuke ervaring dus, het is in Ned. niet anders met showen en keuze van KM's, van wat ik zo op film zag, ben ik het niet helemaal met je eens over wat je zegt over de BOB, ik heb natuurlijk de concurentie niet gezien, maar ik vond het een mooie hond, sound, niks overdreven, een hond die kan lopen en werken.Leonieke schreef:Wij komen ook net terug met onze honden van de Crufts.
Niet echt een succes verhaal geworden helaas. De keurmeester keek niet eens naar de buitenlanders. Ze keek eerst naar de persoon aan het lijntje, was dat een buitenlanders dan ging ze verder en gunde ze de hond geen blik waardig
. Heel jammer, maar we waren er al een beetje voor gewaarschuwd door andere fokkers.
Ik heb wel hele mooie honden in de ring gezien, maar de BOB (dit jaar voor de 4de maal) vond ik absoluut niet de beste (steil in het front en dip in de rug, verder wel een mooie hond). Ze werd ook nog eens BIG2.
Maar wij hebben het reuze naar de zin gehad en zijn ape trots op onze stippies. Vol goede moed gaan we half maart met Masaitje naar Leiden
.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is jammer. Maar jullie hebben het tenminste wel naar de zin gehad.Leonieke schreef:Wij komen ook net terug met onze honden van de Crufts.
Niet echt een succes verhaal geworden helaas. De keurmeester keek niet eens naar de buitenlanders. Ze keek eerst naar de persoon aan het lijntje, was dat een buitenlanders dan ging ze verder en gunde ze de hond geen blik waardig
Ik heb wel hele mooie honden in de ring gezien, maar de BOB (dit jaar voor de 4de maal) vond ik absoluut niet de beste (steil in het front en dip in de rug, verder wel een mooie hond). Ze werd ook nog eens BIG2.
Maar wij hebben het reuze naar de zin gehad en zijn ape trots op onze stippies. Vol goede moed gaan we half maart met Masaitje naar Leiden
.
Wij hadden een 5e plaats met de reu in Limit van 14 reuen.

Maggie
Maggie
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor. Hij is geen kampioen, dus dan mag je overal inschrijven. Een andere hondje uit NL stond in Junior, omdat ze ergens Jeugdwinster was geworden, geloof in Brussel. Maar de hond die BOB werd bij de Cairns was een Amerikaanse Kampioenshond. Maar omdat hij nog geen 2 jr was, mocht hij nog in de Yearling klas uitkomen. ( Leeftijds gebonden klas) Zo ontliep hij alle sterke Kampioenshonden in de Open klas.LongFields schreef:Gefeliciteerd Maggie, mooi resultaat met de reu zeg!
Wat is dat eigenlijk, "limit"? Ik dacht altijd dat alle buitenlandse honden in de open klasse meededen?

Maggie
Maggie