Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over chip
Moderator: moderatorteam
-
Winston
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
Vraagje over chip
Stel je hond word gestolen en hij heeft een chip, kan hij dan opgegeven worden als gestolen of vermist wanneer zo'n persoon vervolgens er mee naar de dierenarts oid gaat?
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Als je hond bij een databank geregistreerd staat (bv de NDG) dan kan je daar aangeven dat de hond vermist wordt.
In de gegevens komt dan bij het kopje vermist, ja te staan.
Moet de DA natuurlijk wel elke keer de databank checken en of die dat doet als een dief met zijn/haar 'nieuwe' hond bij een DA komt is natuurlijk de vraag.
In de gegevens komt dan bij het kopje vermist, ja te staan.
Moet de DA natuurlijk wel elke keer de databank checken en of die dat doet als een dief met zijn/haar 'nieuwe' hond bij een DA komt is natuurlijk de vraag.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Re: Vraagje over chip
Het kan wel, alleen zal wrs geen dierenarts de databank checken elke keer als er een nieuwe hond in de praktijk komt. echt veel zin heeft het dus uiteindelijk niet echt.Winston schreef:Stel je hond word gestolen en hij heeft een chip, kan hij dan opgegeven worden als gestolen of vermist wanneer zo'n persoon vervolgens er mee naar de dierenarts oid gaat?

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Bij de meeste databanken heb je een speciale code nodig om de gegevens te veranderen, dus in principe kan een dief niet zomaar het adres veranderen, zonder toestemming van de vorige eigenaar.
Hoe asiels dat doen bij dieren waarvan de chipgegeven niet terugleiden naar de eigenaar, dat weet ik dan niet. Zij zullen daar wel speciale bevoegdheden voor hebben.
Iemand die bij een dierenarts komt met een gechipt dier, maar geen boekje heeft, zal zeker vraagtekens moet opleveren (aangezien chipcode in boekje geplakt moeten worden!
Hoe asiels dat doen bij dieren waarvan de chipgegeven niet terugleiden naar de eigenaar, dat weet ik dan niet. Zij zullen daar wel speciale bevoegdheden voor hebben.
Iemand die bij een dierenarts komt met een gechipt dier, maar geen boekje heeft, zal zeker vraagtekens moet opleveren (aangezien chipcode in boekje geplakt moeten worden!

-
Winston
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1