Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ex-pakwerk?
Moderator: moderatorteam
- balls & bones
- Actief
Ex-pakwerk?
Een kennis van mij heeft een hond waarvan vermoed wordt dat hij pakwerk heeft gedaan. Als hij zich geprovoceerd voelt pakt hij direct de onderarm, zonder twijfel en altijd de onderarm.
Sinds enkele maanden is de oudere hond, die 'm er goed onder had overleden en nu wordt dit gedrag een stuk sterker.
Zelf wordt hij ook nerveuzer dus ik vermoed dat hij vindt dat hij het huishouden (bestaande uit een tengere mamma, twee tienerdochters, een gecastreerd sheltie reutje en een 14 jarig schoothond teefje) moet beschermen en dat dit hem psychisch niet zo goed af gaat.
Zijn bazin is hem aardig onder controle en niet bang uitgevallen maar ook zij krijgt nu de zenuwen want vandaag of morgen maakt hij iemand stuk die daar geen begrip voor heeft met alle gevolgen van dien.
Herkend iemand dit gedrag bij ex-pakwerkers?
We hopen dat er misschien een iets werkbaardere situatie van te maken is misschien door het pakwerk weer op te pakken zodat er een duidelijke scheiding ontstaat van wanneer hij dit wel mag doen en wanneer niet of misschien is er een methode waarmee dit af te leren valt
En waarschijnlijk zal zij vooral moeten leren om op een andere manier met haar hond om te gaan...
tips?ideeen? Graag!
Sinds enkele maanden is de oudere hond, die 'm er goed onder had overleden en nu wordt dit gedrag een stuk sterker.
Zelf wordt hij ook nerveuzer dus ik vermoed dat hij vindt dat hij het huishouden (bestaande uit een tengere mamma, twee tienerdochters, een gecastreerd sheltie reutje en een 14 jarig schoothond teefje) moet beschermen en dat dit hem psychisch niet zo goed af gaat.
Zijn bazin is hem aardig onder controle en niet bang uitgevallen maar ook zij krijgt nu de zenuwen want vandaag of morgen maakt hij iemand stuk die daar geen begrip voor heeft met alle gevolgen van dien.
Herkend iemand dit gedrag bij ex-pakwerkers?
We hopen dat er misschien een iets werkbaardere situatie van te maken is misschien door het pakwerk weer op te pakken zodat er een duidelijke scheiding ontstaat van wanneer hij dit wel mag doen en wanneer niet of misschien is er een methode waarmee dit af te leren valt
En waarschijnlijk zal zij vooral moeten leren om op een andere manier met haar hond om te gaan...
tips?ideeen? Graag!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik ben het met bovenstaande reacties eens. We hebben hier 2 honden met pakwerktraining, eentje zal je nooit bij je onderarm pakken (en dat is nog wel de heftigste), de ander, die zachter van karakter is, heeft wel van zichzelf de neiging in bepaalde situaties je zachtjes bij je onderarm vast te pakken. Maar dat is heel wat anders dan echt bijten, het is meer in de bek nemen dan bijten, dat zou ook absoluut niet getolereerd worden.
Ik denk dat de hond gewoon wat meer duidelijkheid en grenzen nodig heeft, zoals je zelf ook al vermoedde.
Ik denk dat de hond gewoon wat meer duidelijkheid en grenzen nodig heeft, zoals je zelf ook al vermoedde.
- van het Spechthorst
- Zeer actief
iK herken dat wel, Tucker zou me ook het liefst bij m'n arm pakken en naar binnen trekken als ik van een dag werken thuis kom.
Reuze blij. ( meestal stop ik gauw wat anders in z'n bek, broodtrommel, sleutelbos, altijd goed)
Maar wat ik zou lees is dat je bijna voelt dat de spanning zich daar opbouwt. Hij heeft misschien toch het gevoel "leider"te moeten zijn. Als in de beschermer misschien.
Ik denk wel dat je daar wat mee moet. Zo'n gevoel heb je meestal niet voor niets. De spanning die zich bij de hond opbouwt omdat hij daarin misschien wel overvraagt is, moet je serieus nemen.
Toon goed leiderschap en,.. hondje is weer overal laatst mee.
als laatste binnen, als laatste eten enz. Je kent dit vast wel.
Bij het overdreven af hem weer de plaats wijzen ( en dat is onderaan) Misschien helpt het. Succes!
Reuze blij. ( meestal stop ik gauw wat anders in z'n bek, broodtrommel, sleutelbos, altijd goed)
Maar wat ik zou lees is dat je bijna voelt dat de spanning zich daar opbouwt. Hij heeft misschien toch het gevoel "leider"te moeten zijn. Als in de beschermer misschien.
Ik denk wel dat je daar wat mee moet. Zo'n gevoel heb je meestal niet voor niets. De spanning die zich bij de hond opbouwt omdat hij daarin misschien wel overvraagt is, moet je serieus nemen.
Toon goed leiderschap en,.. hondje is weer overal laatst mee.
als laatste binnen, als laatste eten enz. Je kent dit vast wel.
Bij het overdreven af hem weer de plaats wijzen ( en dat is onderaan) Misschien helpt het. Succes!
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
A home without a dog isn't a home, it's a house
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bijten in de onderarm heeft inderdaad weinig met pakwerk te maken. Hoe bijt de hond? Echt hap en los? Of meer pakken, knijpen en trekken? Dat laatste kan te maken hebben met dwingen en dominantie? Springt hij dan tegen mensen op of komt hij snel naar voren en hapt dan fel?
Ik denk dat de hond niet zo op zijn plaats is waar hij nu is. Ze zullen toch meer met de hond moeten trainen en leren wat zijn motivaties zijn en die aanpakken. Als je denkt dat hij aan het pakwerken is denk ik dat ze sowieso niet goed begrijpen waarom de hond dit doet
Ik denk dat de hond niet zo op zijn plaats is waar hij nu is. Ze zullen toch meer met de hond moeten trainen en leren wat zijn motivaties zijn en die aanpakken. Als je denkt dat hij aan het pakwerken is denk ik dat ze sowieso niet goed begrijpen waarom de hond dit doet

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
precies... ik zie dat verband ook nu niet direct...crutz schreef:waarom zou deze hond een pakwerkverleden hebben,
ken genoeg honden die bij begroeten, corrigeren (mild dan) etc idd in de onderarm bijten zonder dat ze ooit een IPO mouw gezien hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- balls & bones
- Actief
Ik heb het zien gebeuren bij onbekende mensen en bij mensen die regelmatig langskomen.
Hij springt naar de onderarm en schudt deze, hoe lang dit duurt is afhankelijk van de tegenstand die hij ondervindt.
Zij heeft hem in de opvang gehad als puber een paar maanden, daarna is hij een tijd geplaatst geweest bij een man die er mee aan het werk is geweest maar omdat hij ging manken na zware arbeid heeft hij hem terug gebracht. Toen is hij bij haar gebleven.
Ze doet heus haar best om hem aan het werk te houden, hij doet g&g en flyball, hij gaat mee aan de fiets.
Hij wordt niet als een schoothondje behandeld, iedereen houdt zich thuis aan de "Dominatieregels" waar altijd zulke mooie discussies over zijn.
Maar als ze alleen niet Baas genoeg is dan moet er toch een mogelijkheid zijn om daar beter in te worden.
Het is ook niet dat ze te laat is met reageren (ehh soms dus wel) en het is ook niet zo dat als hij spanning opbouwt dat hij dan altijd meteen een arm grijpt. Maar we zien wel dat het vaker gebeurd nu en daar moet/wil ze iets aan doen.
Hij springt naar de onderarm en schudt deze, hoe lang dit duurt is afhankelijk van de tegenstand die hij ondervindt.
Zij heeft hem in de opvang gehad als puber een paar maanden, daarna is hij een tijd geplaatst geweest bij een man die er mee aan het werk is geweest maar omdat hij ging manken na zware arbeid heeft hij hem terug gebracht. Toen is hij bij haar gebleven.
Ze doet heus haar best om hem aan het werk te houden, hij doet g&g en flyball, hij gaat mee aan de fiets.
Hij wordt niet als een schoothondje behandeld, iedereen houdt zich thuis aan de "Dominatieregels" waar altijd zulke mooie discussies over zijn.
Maar als ze alleen niet Baas genoeg is dan moet er toch een mogelijkheid zijn om daar beter in te worden.
Het is ook niet dat ze te laat is met reageren (ehh soms dus wel) en het is ook niet zo dat als hij spanning opbouwt dat hij dan altijd meteen een arm grijpt. Maar we zien wel dat het vaker gebeurd nu en daar moet/wil ze iets aan doen.
- balls & bones
- Actief
Overigens doet hij het niet bij begroeten, tenzij iemand die niet bekend genoeg is hem begroet.
en misschien heeft het inderdaad helemaal niets met pakwerk te maken, ik ken geen andere pakwerkhonden van dichtbij. Feit blijft dat wel dat ze een oplossing zoekt om iets aan dit gedrag te doen en dat kan ik alleen maar waarderen, we zien op de training al vaak genoeg dat honden weg gedaan worden omdat "probleemgedrag" niet snel genoeg verdwijnt.
en misschien heeft het inderdaad helemaal niets met pakwerk te maken, ik ken geen andere pakwerkhonden van dichtbij. Feit blijft dat wel dat ze een oplossing zoekt om iets aan dit gedrag te doen en dat kan ik alleen maar waarderen, we zien op de training al vaak genoeg dat honden weg gedaan worden omdat "probleemgedrag" niet snel genoeg verdwijnt.
Laatst gewijzigd door balls & bones op 06 mar 2009 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik kan me er nog steeds weinig bij voorstellen. Lijkt me heel sterkt dat het door pakwerk komt. IPO honden gaan voor de mouw dat is hun speeltje, zonder mouw geen speeltje.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- balls & bones
- Actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer: