Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dierenarts worden...
Moderator: moderatorteam
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
dierenarts worden...
hoi, hoi !
ik wilde een paar jaar geleden automonteur worden maar (sinds een paar jaar dus) wil ik dierenarts worden...maare hoe is dat eigenlijk...?
kan iemand me er hier iets over vertellen ?
PS . HOE 'T IS OM DIERENARTS TE ZIJN.
ik wilde een paar jaar geleden automonteur worden maar (sinds een paar jaar dus) wil ik dierenarts worden...maare hoe is dat eigenlijk...?
kan iemand me er hier iets over vertellen ?
PS . HOE 'T IS OM DIERENARTS TE ZIJN.
Laatst gewijzigd door Teckel_love<3 op 06 mar 2009 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Job
- Zeer actief
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ik ben ook geinteresseerd in dit beroep.
Wat ik weet, is dat je sowieso VWO met natuur-gezondheid (met natuurkunde) of natuur-techniek (met biologie) moet kiezen om überhaubt toegelaten te worden. De enige universiteit in Nederland die dit geeft is Universiteit Utrecht, er is ook nog een universiteit in Gent (België).
Diergeneeskunde UU
Wat ik weet, is dat je sowieso VWO met natuur-gezondheid (met natuurkunde) of natuur-techniek (met biologie) moet kiezen om überhaubt toegelaten te worden. De enige universiteit in Nederland die dit geeft is Universiteit Utrecht, er is ook nog een universiteit in Gent (België).
Diergeneeskunde UU

- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
die chagarijnige k*tkop heeft wel je teckel nagekeken nadat er een pony (????????) op heeft gestaan vandaag maar dat kun je er niet aan vragen... hmm ja... oke.. 't zal allemaal wel.Teckel_love<3 schreef:ja maar die chagerijnige k*t kop hoef ik 't niet te vragen...schijnt geen leuke tijd geweest te zijn ofzoJob schreef:je zus is het toch bijna..
op 1 week na de hele opleiding afgemaakt las ik net ergens?![]()
enne, weten HOE HET IS

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Poeh.. Ga eens langs bij een dierenarts. Of ga een dierverzorging opleiding doen net als ik en loop een stage bij een dierenarts.
Alles wat ik weet is dat er veel mensen die dit wouden doen afhaken (bij ons op school). Het is moeilijk, en wil je dit niet per sé worden is de kans heel groot dat je tijdens je opleiding stopt.
Het is heel hard leren, lang leren. Maar informeer eens bij dierenartsen, eventuele opleidingen (alleen van de tijd wil je al wel afhaken haha) en wie weet heb je wel zo'n toffe dierenarts dat je een middag mee mag lopen.
Maar weet waar je aan begint en zeker meelopen met een DA, dan weet je pas écht hoe alles gaat.
Alles wat ik weet is dat er veel mensen die dit wouden doen afhaken (bij ons op school). Het is moeilijk, en wil je dit niet per sé worden is de kans heel groot dat je tijdens je opleiding stopt.
Het is heel hard leren, lang leren. Maar informeer eens bij dierenartsen, eventuele opleidingen (alleen van de tijd wil je al wel afhaken haha) en wie weet heb je wel zo'n toffe dierenarts dat je een middag mee mag lopen.
Maar weet waar je aan begint en zeker meelopen met een DA, dan weet je pas écht hoe alles gaat.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Teckel_love<3 schreef:ja maar die chagerijnige k*t kop hoef ik 't niet te vragen...schijnt geen leuke tijd geweest te zijn ofzoJob schreef:je zus is het toch bijna..
op 1 week na de hele opleiding afgemaakt las ik net ergens?![]()
enne, weten HOE HET IS
Net wat Leoniehonden zegt: ga bij jullie dierenarts langs en vertel dat je graag dierenarts wilt worden. Hij/zij kan je dan wat vertellen over dit beroep en je wat tips geven.
succes
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
De DA heeft hier wel eens een open dag, misschien is dat wat.
Mijn zoontje van 12 wilde altijd dierenarts worden, totdat hij in de gaten kreeg dat er ook minder leuke dingen gebeuren en dat dieren ook dood gaan tijdens een operatie of ingeslapen moeten worden. Toen zag hij er toch maar van af
Mijn zoontje van 12 wilde altijd dierenarts worden, totdat hij in de gaten kreeg dat er ook minder leuke dingen gebeuren en dat dieren ook dood gaan tijdens een operatie of ingeslapen moeten worden. Toen zag hij er toch maar van af

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Sommige mensen zijn beter met auto's en andere zijn beter met dieren. Als je beter bent met auto's is het niet leuk om DA te zijn en visa versa. Je zult voor jezelf uit moeten maken hoe jij je toekomst wilt slijten. Ben je over 10 jaar nog steeds blij om dag in dag uit zieke dieren over de vloer te hebben, met regelmaat de gezinslieveling te helpen inslapen etc, of sleutel je dan liever aan een auto die niet terug praat, niet krabt en niet bijt?
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Aangezien het daar hier mee vol zit was ik daar maar niet over begonnenInge O schreef:die dieren, da's nog het minste, maar de bazen die erbij horen :N: .bennie schreef:Sommige mensen zijn beter met auto's en andere zijn beter met dieren. Als je beter bent met auto's is het niet leuk om DA te zijn en visa versa. Je zult voor jezelf uit moeten maken hoe jij je toekomst wilt slijten. Ben je over 10 jaar nog steeds blij om dag in dag uit zieke dieren over de vloer te hebben, met regelmaat de gezinslieveling te helpen inslapen etc, of sleutel je dan liever aan een auto die niet terug praat, niet krabt en niet bijt?
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Allereerst moet je dus heel eerlijk jezelf afvragen of je zo goed kan leren en zo hard wil werken dat je inderdaad VWO kan doen na de basisschool!
En dan 6 jaar naar Utrecht naar de Universiteit.
Dierenarts is inderdaad niet alleen "leuk" je moet opereren op dieren en je moet dieren in laten slapen. En inderdaad heb je dan ook nog soms heeeel vervelende baasjes...
Maar er zijn ook andere beroepen waarin je met dieren kan werken en waarvoor je een minder hoge opleiding nodig hebt.
En daarbij heb je dan het voordeel dat je dieren niet hoeft te opereren of te laten inslapen.
Zo heb je hondentrainers,dierenfysiotherapeut, boeren, en vooral ook dierverzorgers. Die werken op heel veel verschillende plaatsen: in asiels en dierenpensions, kinderboerderijen, dierentuinen enz...
Dierenarts is inderdaad niet alleen "leuk" je moet opereren op dieren en je moet dieren in laten slapen. En inderdaad heb je dan ook nog soms heeeel vervelende baasjes...
Maar er zijn ook andere beroepen waarin je met dieren kan werken en waarvoor je een minder hoge opleiding nodig hebt.
En daarbij heb je dan het voordeel dat je dieren niet hoeft te opereren of te laten inslapen.
Zo heb je hondentrainers,dierenfysiotherapeut, boeren, en vooral ook dierverzorgers. Die werken op heel veel verschillende plaatsen: in asiels en dierenpensions, kinderboerderijen, dierentuinen enz...

- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Contacteer:
ik doe 2talig vwoMa-Rianne schreef:Allereerst moet je dus heel eerlijk jezelf afvragen of je zo goed kan leren en zo hard wil werken dat je inderdaad VWO kan doen na de basisschool!
en een opendag ofzo is een goed idee bedankt iedereen
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel

- Janneke&Mirtillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
- Contacteer:
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Mijn oom en tante zijn dierenartsen, ik wilde dit ook altijd graag worden. Ik ben vaak weekenden met ze mee geweest als ze weekenddienst hadden. Maar ik kan je vertellen... Het is erg pittig. Naast de hele zware opleiding, waar je ook nog maar geluk voor moet hebben om hem te mogen doen, is het werk erg moeilijk! Ik heb veel honden, katten, maar ook koeien, schapen, lammetjes e.d. gezien die afgemaakt moesten worden en dit was niet leuk. Het ergste vond ik verdrietige ouders te zien die uit moesten leggen aan hun kleine zoontje waarom Saartje niet mee naar huis ging en waar ze was gebleven...
(Saartje, een hele lieve jonge 7-jarige golden retriever met een maagtumor, lief en vriendelijk tot aan het eind, terwijl ze ontzettend veel pijn moet hebben gehad..)
Maar ondanks dat, ben je vaak ook getuige van hele leuke dingen! Ik heb kalfjes, lammetjes, geitjes geboren zien worden, maar ook dat ging niet altijd goed. Anders komt een dierenarts er vaak niet aan te pas, daar moet je wel rekening mee houden denk ik.
Maar ondanks dat, ben je vaak ook getuige van hele leuke dingen! Ik heb kalfjes, lammetjes, geitjes geboren zien worden, maar ook dat ging niet altijd goed. Anders komt een dierenarts er vaak niet aan te pas, daar moet je wel rekening mee houden denk ik.