Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geven jullie andere honden zomaar wat?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Noële
Zeer actief
Contacteer:

Geven jullie andere honden zomaar wat?

Ongelezen bericht door Noële »

Ik kom geregeld andere eigenaren en honden tegen in het park, soms lopen we gezellig verder. Als ik Fellow iets geef vraag ik altijd eerst of de andere hond(en) ook wat mogen voor ik wat geef. De meesten vragen mij ook wel of Fellow wat mag hebben, maar sommigen geven het zonder te vragen, dat vind ik minder.
Wat doen jullie? En geef je eerst je eigen hond wat of de andere hond(en)?

Groetjes, Noëlle.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik geef sowieso nooit iets aan mijn honden als er andere honden bij zijn, dit in verband met nijd onderling.
Als ik zonder honden ben, en ik kom een hondeneigenaar tegen vraag ik eerst of deze er bezwaar tegen heeft. Ik ben ook niet gediend van zomaar koekjes die toegestopt worden, dit ook omdat Odin niet veel kan hebben qua voer en door de prednison alles wil hebben.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vraag het altijd. En dan ook alleen maar als de hond in kwestie gezellig tussen mijn dames in komt zitten als ik hen een beloningskoekje geef.
Ik ga er geen honden voor roepen of lokken ofzo.

Het gebeurt (gelukkig) maar heel, heel weinig dat mensen mijn honden geven zonder het eerst aan me te vragen. Het wordt me wel heel vaak gevraagd (mijn dames zijn op hun beurt namelijk ook weer niet te beroerd om erbij te komen staan als een andere, bekende!, hond wat krijgt :mrgreen: ), en nu ik weet dat Vera er nauwelijks op gefocussed is mag het ook eigenlijk altijd wel. Is voor haar opzich ook wel weer een goede trainig in niet springen maar netjes zitten voor andere mensen (anders dus geen koekje).
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind het vervelend als mensen zomaar wat geven; als ze het eerst vragen sta ik het meestal toe, maar zeg erbij dat de honden er wat voor moeten doen, al is het maar "zit".
Ik zal mij bekende honden, die bij mij thuis zijn of ik bij hen wel wat geven als dat zo uitkomt zonder dat elke keer eerst te vragen, dat mag omgekeerd van mij ook.

Ik geef vreemde honden eigenlijk zelden wat, maar als ik dat doe, vraag ik dat eerst, en laat zelfs zien wat ik van plan ben te geven. Eigenlijk alleen als ik met een eigenaar in gesprek raak, niet zomaar als een hond op mij afkomt ;-)

Suzanne
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik vraag het ook altijd.
Ik heb zelf ervaren hoe irritant het is als mensen je hond(en) zomaar iets geven wat ze niet mogen.
Zo mocht Megan geen gluten en chemische anti-oxidanten i.v.m. haar epilepsie en dan heb je toch nog mensen die zomaar met van alles en nog wat lopen rond te strooien.
Ook Jenny mocht op het laatst geen produkten meer met veel eiwitten i.v.m. haar acute nierfalen.
Je wil niet weten hoe vaak je dan toch nog in moet grijpen zodat je nog net kunt voorkomen dat er toch iets wordt gegeven.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nee. Ik geef mijn eigen honden geen koekjes en andermans honden ook niet.
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

nee, ik heb er ook een hekel aan als andere mensen mijn hond koekjes geven :evil:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

Het valt mij idd ook op hoe vaak onbekende mensen iets zonder te vragen aan m'n hond geven, maar in die gevallen sta ik er wel altijd bij dus had mijn hond bijv een allergie gehad, had ik het wel voor kunnen zijn.
Zelf geef ik een onbekende hond nooit zomaar iets zonder eerst te vragen aan de baas, maar dat gebeurd sowieso niet vaak, ik geef vrijwel alleen wat lekkers in oefen situaties en ik oefen alleen als er geen andere honden bij zijn....
Als we op pad zijn met zijn beste hondenvriendje geef ik beide wel wat, met name als doel even pauze tussen die twee...die ravotten echt tot ze een ons wegen en even een adempauze en een keurige zit met beloning is niet overbodig.
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

Hoi,
Ik geef andere honden ook alleen iets met toestemming van hun baas.

Ik wil het zelf ook echt niet dat iemand mijn honden zomaar iets geeft.

Degene die het toch doet, komt vaak bedrogen uit, mijn mormels believen niks van zomaar iemand :pffff:
Desondanks vertel ik dan toch dat ik niet wil dat ze zomaar iets krijgen zonder te vragen. :neenee: :boos:

Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Nee, ik zou nooit zomaar ongevraagd iets aan een andere hond geven, andersom verwacht ik dat anderen mijn honden ook niet ongevraagd iets geven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nee ik geef andere honden geen koekjes.

Met een uitzondering voor honden die wel eens mee gaan met uitlaten, maar verder niet.
Ik wil ook niet hebben dat mijn honden van anderen een koekje krijgen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik geef andere honden nooit koekjes en zeker niet zonder het eerst te vragen. Zelf stel ik het ook zeer op prijs als men eerst aan mij vraagt of Luka iets mag hebben.
Afbeelding
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Zal zelf niet gauw andere honden wat geven , anders vraag ik het idd eerst. Meestal zijn dat dan honden die hier op ''bezoek'' zijn.

Wil zelf ook niet hebben dat andere vreemde mensen hem iets geven , bekende mogen het wel als ze teminste weten wat hij wel/niet mag hebben.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik houd er niet van als andere mensen mijn honden wat geven zonder te vragen en doe dat zelf ook niet.
Alleen soms zijn er uitzonderingen, dan moet je wel, zoals gisteren toen een ontsnapte hond in het kanaal zwom en ik deze met frolic naar de kant kon lokken. Ik heb toen niet eerst gevraagd of de hond wel wat mocht hebben, het hondenleven redden vond ik belangrijker :wink:.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Ik heb zelden koekjes bij me dus andere honden krijgen ook niets.
Zelf heb ik er een hekel aan als ze haar zomaar wat geven,
als ze mijn gezicht zien stoppen ze het altijd snel weer in hun zak.
Als ze het vragen en ik ben in me goeie hum dan mag het wel :wink:
Afbeelding
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

Ik geef als ik zelf wandel met Nina andere honden nooit wat, met wandelingen van forums e.d, dan heb ik altijd wel wat bij me maar ik vraag altijd eerst of ik iets mag geven.
Sowieso lijkt me dat netjes, en laat staan als je zomaar iets geeft aan een hond die heel erg allergisch is bijvoorbeeld :N:
Laatst gewijzigd door Takkie_Teckel op 08 mar 2009 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Nooit!
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

mijn eigen hond geef ik zelf wel. andere honden niet. ik wil namelijk ook niet dat mijn hond van een ander wat krijgt.
alleen als ik met iemand op loop dan vraag ik het wel, als ik mijn hond beloon en de andere honden willen ook.
maar dan vraag ik het dus altijd.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik neem eigenlijk nooit koekjes mee :19:
En als ik het bij uitzondering al bij heb, dan heb ik er ook maar 2 of 3.
Ik geef andere honden dus nooit wat.

Mensen mogen mijn hond gerust een koekje geven als ze dat vragen, daar heb ik geen problemen mee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

Vera krijgt thuis wel iets , bij het uitlaten eigenlijk nooit

zodra ik weer met G&G en Ipo begin natuurlijk wel .
Vera krijgt wel eens een koekj maar ook daar word over het algemeen gevraagd als het mag .
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Als ik toevallig eens wat bij me heb, en m'n eigen honden niet, vraag ik eerst of ze wat mogen. (met eigen honden bij me hou ik me meestal ver uit de buurt van andere honden :wink: )
Nooit zomaar wat geven vind ik.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

nee ik geef nooit aan andere honden en wil al helemaal niet dat andere mensen mijn honden zomaar wat geven.ze zijn van zichzelf al vreet monsters en ik heb er een hekel aan als ze naar andere mensen rennen voor een koekje.
ze krijgen van mij genoeg dus dat hoeft een ander niet aan te vullen.
bij hele bekende mensen ben ik wat minder streng,maar het gebeurt bijna nooit.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Pitch
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pitch »

Vreemde honden geef ik nooit wat, alleen honden van vrienden of familie maar daarvan weet ik wat ze wel of niet mogen hebben. Ik wil ook niet dat vreemden mijn honden zomaar wat geven, het mag wel in een winkel als ze het vragen (mijn honden gaan weleens mee naar de dierenwinkel of het tuincentrum). Paco pakt niet eens aan van mensen die hij niet kent. Hij heeft zelfs wel eens stukjes hart afgeslagen van een oud dametje :D ik vind het wel fijn, je hebt echt gekken, straks is het vergiftigd (ik mocht als kind ook geen snoepjes van vreemden aannemen ;)

gr Suzan, Paco, Pitch en Phoenix
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nee, ik geef nooit aan honden die ik niet ken, ook al lopen ze een km achter me aan of komen ze voor me zitten. Bram gaat niet naar onbekenden, dus hij krijgt ook geen koekies van ze.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Nee, ik deel nooit snoepjes uit en wil ook niet dat iemand anders dat bij Dante doet. Snoepjes zijn enkel bedoeld als beloning bij Dante, die krijgt hij af en toe als hij bijv. bijzonder snel bij me is gekomen of de konijnengeurtjes heeft genegeerd :wink: . Ook is hij nogal hongerig helaas, door de medicatie, en ik wil voorkomen dat hij iedere hondenbaas bedelend achterna loopt :roll: :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik vraag het altijd eerst, je weet maar nooit of een hond iets mankeert.
Zo kan Julia totaal niet tegen granen, het enige dat niet zoveel problemen oplevert is rijst.
Als iemand dan zomaar een koekje aan haar zou geven, zit ik weer met een hond die een paar dagen darmklachten heeft.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Nee. Ik wil het niet aan andere honden geven en ik wil ook niet dat mensen mijn honden wat geven.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

nee, heb trouwens nooit iets bij.

De zelfzame keer dat ik wél iets bij heb, vergeet ik die al te geven aan mijn eigen honden. Laat staan dat andere honden iets zouden krijgen :smile2: :mrgreen:
Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ongelezen bericht door Morgaine »

Ik geef eigenlijk nooit wat aan andere honden en als het al eens voorkomt vraag ik het eerst aan het baasje. Ik vind het zelf onnoemelijk iritant als mensen mijn hond vanalles toe stoppen zonder mijn toestemming dus ik doe het ook bij anderen niet.

Wat ik dan al helemaal verdacht vind is als mensen ZONDER hond mijn hond gaan roepen om haar vervolgens eens snoepje te geven. Nog iritanter word het als ik expliciet roep dat ze dat niet mag en het vervolgens toch word gegeven onder het mom van 'ja maar het is speciaal voor honden'
zeker door dat gedoe van die vergiftingen hier in de regio wil ik het gewoon niet hebben.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nooit.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”