Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ook zo irritant
Moderator: moderatorteam
-
estelle
Ook zo irritant
Hier vlakbij huis ligt een mooie grote waterplas waar je zeg maar zigzaggend dmv zandpaadjes en leuke bruggetjes doorheen kunt banjeren.
Erg prettig ook omdat het erg overzichtelijk is en Hera er dus ook prima los kan rennen.
Maar aan dat gebiedje zitten weilanden vast met aan het einde van die weilanden boerderijen.
Op 1 van die boerderijen lopen een stel jack pukkels en ander gespuis rond.
Die steken dus heel afentoe vanaf het weiland dat gebied in en lopen dan op de honden af.
Maar 1 van die jack pukkels is zooo klein dat je hem amper ziet.
En ik vind het gewoon mega irritant en onbegrijpelijk dat die lui hun honden maar laten lopen, totaal geen interesse hebben in hun hond verder.
Plus dat ik er natuurlijk gigantisch van baal omdat ik dan Hera niet los kan hebben omdat dat gespuis daar rondscharreld.
Tot nu toe durven ze niet bij ons te komen en blijven ze op afstand dus op zich kan Hera dan prima los (die zoekt ze ook niet op) maar ja, stel dat ze wel een keer denken 'goh laten we die honden ook eens van dichtbij bekijken' en dan is zo'n terrier toch verdomd snel bij mijn honden.
Heb er al eens over zitten denken om een briefje bij die lui in de bus te gooien. Gewoon met een vriendelijk verzoek wat beter op hun honden te letten omdat er dus ook mensen lopen met minder leuke honden zoals ik.
Maar ja.... is misschien ook weer zo stom.
Erg prettig ook omdat het erg overzichtelijk is en Hera er dus ook prima los kan rennen.
Maar aan dat gebiedje zitten weilanden vast met aan het einde van die weilanden boerderijen.
Op 1 van die boerderijen lopen een stel jack pukkels en ander gespuis rond.
Die steken dus heel afentoe vanaf het weiland dat gebied in en lopen dan op de honden af.
Maar 1 van die jack pukkels is zooo klein dat je hem amper ziet.
En ik vind het gewoon mega irritant en onbegrijpelijk dat die lui hun honden maar laten lopen, totaal geen interesse hebben in hun hond verder.
Plus dat ik er natuurlijk gigantisch van baal omdat ik dan Hera niet los kan hebben omdat dat gespuis daar rondscharreld.
Tot nu toe durven ze niet bij ons te komen en blijven ze op afstand dus op zich kan Hera dan prima los (die zoekt ze ook niet op) maar ja, stel dat ze wel een keer denken 'goh laten we die honden ook eens van dichtbij bekijken' en dan is zo'n terrier toch verdomd snel bij mijn honden.
Heb er al eens over zitten denken om een briefje bij die lui in de bus te gooien. Gewoon met een vriendelijk verzoek wat beter op hun honden te letten omdat er dus ook mensen lopen met minder leuke honden zoals ik.
Maar ja.... is misschien ook weer zo stom.
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik denk ook dat ik langs zou gaan in plaats van een briefje.
Dan kun je het misschien toch beter uitleggen en vatten ze het beter op. Misschien weten ze wel helemaal niet dat hun honden daar helemaal komen.
Er zullen namelijk wel meer mensen lopen met een hond die niet zo leuk is naar andere honden, stel dát er een keer iets mis gaat.
Dan zijn ze in ieder geval op de hoogte.
Dan kun je het misschien toch beter uitleggen en vatten ze het beter op. Misschien weten ze wel helemaal niet dat hun honden daar helemaal komen.
Er zullen namelijk wel meer mensen lopen met een hond die niet zo leuk is naar andere honden, stel dát er een keer iets mis gaat.
Dan zijn ze in ieder geval op de hoogte.
-
estelle
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Dan heb jij in elk geval je best gedaan te voorkomen dat jou 'agressieve hond' hun lieftallige frutsel iets deed, toch?estelle schreef:ja dat zou ook kunnen natuurlijk..... gewoon aanspreken.
Ben alleen altijd zo bang dat ze het verkeerd opvatten of ik weggestuurd wordt met een 'dan loop je daar toch niet?zij doen niks hoor, jij hebt een agressieve hond!'.
Dus kun jij daar lekker verder lopen! Kunnen ze nooit zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn!
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Dat maak ik ook geregeld mee Estelle wanneer ik langs het kanaal loop tussen de weilanden en bosrijk gebied.
Op 1 boerderij loopt ook een hussel achtige die gewoon de weg oprent
en achter fietsers én auto's gaat jagen. :N:
ik heb hem verdorie een paar keer onder mijn banden gehad
, vanuit het niets is ie daar inene.., nooit geen baasje te bekennen natuurlijk.
Eigenlijk hartstikke sneu voor de hond natuurlijk.., eerdaags komt ie echt onder een auto en dan kunnen ze
naar hun hondje.
Levensgevaarlijk zoiets.
Op 1 boerderij loopt ook een hussel achtige die gewoon de weg oprent
ik heb hem verdorie een paar keer onder mijn banden gehad
Eigenlijk hartstikke sneu voor de hond natuurlijk.., eerdaags komt ie echt onder een auto en dan kunnen ze
Levensgevaarlijk zoiets.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
estelle
Nou die jack pukkels zijn me dan dus nog tot daar aan toe. Al vind ik het gewoon ontzettend balen omdat Hera dan niet altijd los kan.
Maar laatst liep ik een andere route bij dat watertje waarbij ik op een gegeven moment uit kwam aan de achterkant van een buitenbak.
Hoor ik ineens iemand vanaf het erf gillen 'HIEr!!!! kom hier!!!!'.
Dus ik schrok en kijk , komt er een ambull aanracen, door de bak heen....
Dat mens maar schreeuwen maar die hond bleef door rennen. Gelukkig zat er een sloot tussen de buitenbak en het gedeelte waar ik liep maar ja, je kan ook niet ruiken of zo'n hond daar voor stopt.
Ik heb echt even peentjes staan zweten hoor, ben vlug doorgelopen, Hera strak naast me en constant omgeloerd of die hond al bijna bij me was.
Maar deze keer was ik dus bang dat die hond mijn honden zou grijpen.....
ik loop dat stukje dus ook maar niet meer.
Maar laatst liep ik een andere route bij dat watertje waarbij ik op een gegeven moment uit kwam aan de achterkant van een buitenbak.
Hoor ik ineens iemand vanaf het erf gillen 'HIEr!!!! kom hier!!!!'.
Dus ik schrok en kijk , komt er een ambull aanracen, door de bak heen....
Dat mens maar schreeuwen maar die hond bleef door rennen. Gelukkig zat er een sloot tussen de buitenbak en het gedeelte waar ik liep maar ja, je kan ook niet ruiken of zo'n hond daar voor stopt.
Ik heb echt even peentjes staan zweten hoor, ben vlug doorgelopen, Hera strak naast me en constant omgeloerd of die hond al bijna bij me was.
Maar deze keer was ik dus bang dat die hond mijn honden zou grijpen.....
ik loop dat stukje dus ook maar niet meer.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Dat was hier ook met het boerenfoxje van de boer hiernaast. 14 jaar lang heeft hij de weg geterroriseerd en dan rijden ze er zelf overheen met een trekker. :N:wendy71 schreef:Dat maak ik ook geregeld mee Estelle wanneer ik langs het kanaal loop tussen de weilanden en bosrijk gebied.
Op 1 boerderij loopt ook een hussel achtige die gewoon de weg oprenten achter fietsers én auto's gaat jagen. :N:
ik heb hem verdorie een paar keer onder mijn banden gehad, vanuit het niets is ie daar inene.., nooit geen baasje te bekennen natuurlijk.
![]()
Eigenlijk hartstikke sneu voor de hond natuurlijk.., eerdaags komt ie echt onder een auto en dan kunnen ze![]()
naar hun hondje.
Levensgevaarlijk zoiets.
Ze hebben nu een nieuwe, en dat gaat precies hetzelfde. Achter fietsers aan, wandelaars worden lastig gevallen, auto's die vol op de rem moeten.. ik maak me er niet meer druk om, ze zoeken het maar uit. Als ik er langs loopt met mijn honden duw ik direct een koekje in als we hem horen of zien. En dat hebben ze goed opgepikt, ze zijn gefixeerd op mijn handen en jaszak als we hem horen of zien
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Gewoon even aanbellen, maar niet zeggen dat jouw hond mss wel Jack Pukkels eet natuurlijk
Je moet alleen je bezorgdheid uitspreken, omdat ze dus niet weten wat er allemaal kan lopen daar
Ja, stel, je weet maar nooit, je moet er niet aan denken :N:
Dan ben je alleen bezorgd en een brave buurvrouw en is jouw hond niet vals en kun je er gewoon lopen.
Je moet alleen je bezorgdheid uitspreken, omdat ze dus niet weten wat er allemaal kan lopen daar
Dan ben je alleen bezorgd en een brave buurvrouw en is jouw hond niet vals en kun je er gewoon lopen.
-
estelle
ja zo kan het natuurlijk ook.Marjoleine schreef:Gewoon even aanbellen, maar niet zeggen dat jouw hond mss wel Jack Pukkels eet natuurlijk
Je moet alleen je bezorgdheid uitspreken, omdat ze dus niet weten wat er allemaal kan lopen daar![]()
Dat is een slimmer idee.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
-
estelle
dan blijft er weinig van het andere hondje over.-Gaby- schreef:Ik zou er ook even heen lopen en je bezorgdheid te kennen geven, die hond kan ook onder een auto komen i.p.v een knauw te krijgen van jouw hond. Maar ik ben even nieuwsgierig hoor, maar wat zou Hera doen als er een ander hondje bij komt?
Maar die kans krijgt ze niet.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
Muk
Dat zou ik dus nooit zo zeggen.LéonieHonden schreef:Misschien als je zegt dat Hera gehakt van het hondje maakt dat ze luisteren?
Gewoon vertellen dat je je zorgen maakt om hun hond omdat die zo losloopt en niet alle honden even vriendelijk zijn en de kans ook aanzweig is dat hij onder een auto komt. Dan hou je het neutraal en hoef je ook niet bang te zijn voor vreemde reacties.
-
estelle
Onder een auto komen ze daar niet. De weg die er in de buurt zit is ver genoeg weg voor die pukkels.Muk schreef:Dat zou ik dus nooit zo zeggen.LéonieHonden schreef:Misschien als je zegt dat Hera gehakt van het hondje maakt dat ze luisteren?![]()
Gewoon vertellen dat je je zorgen maakt om hun hond omdat die zo losloopt en niet alle honden even vriendelijk zijn en de kans ook aanzweig is dat hij onder een auto komt. Dan hou je het neutraal en hoef je ook niet bang te zijn voor vreemde reacties.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15