@josefientje: Jeetje, dat is wel even schrikken inderdaad! :N: Ik snap dr echt niks van! Nelson beschermt ook onze kippen, tegen katten of andere honden o.i.d. Hij ging op vakantie wel achter de konijntjes aan, maar volgens mij doen wel meer honden dat.

Hij zou ze ook nooit grijpen, hij huppelt er gewoon vrolijk achteraan!
Volgens mij zou Nelson als de dood voor die geiten zijn! Het is echt een held op sokken! Ook loopt hij altijd heel afkeurend om hondjes heen die kleiner zijn dan hemzelf, maar als ze naar hem blaffen schiet hij gelijk achter me, omdat hij ze eigenlijk gewoon eng vind!

Ook mensen in uniform, rare, gekleurde vestjes o.i.d., grote mannen en donker getinte mensen vind hij eng.

Dat wil zeggen; staart naar beneden en blaffen. Als ze op de hurken gaan zitten, hem niet aankijken en hun hand uitsteken gaat hij vaak wel snuffelen etc.

Maar onze Nos is ook wel een vrij aparte kerel hoor!

Onze kat kan nog beter apporteren dan hem. Wat staat er bij de rasbeschrijving? Kan goed apporteren!

Hij heeft een ontzettende hekel aan water en juist weer een grote liefde voor sneeuw! En het is zo'n ontzettende schat.
Maar, weer ontopic.
Die Eskimohond is mooi!