Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zaterdag tijdens het speuren

Moderator: moderatorteam

Leane

Zaterdag tijdens het speuren

Ongelezen bericht door Leane »

Ik ben bezig om mijn spoor uit te lopen en achter in het weiland sta ik voor een grote diepe waterplas. Sjit wat moet ik nu.. Nou ja maar gewoon doorlopen :19: Ik kom terug bij mijn trainer en zeg.. als Xavier dit spoor uitloopt dan vreet ik mijn laarzen op. Het was zo nat en blubberig..

Maar goed Xavier gehaald en gestart met het spoor.. Wat denk je bij het water, hij speurt er net zo netjes door heen. Ik liep zo achter de lijn :eek: ik stond er echt van te kijken..

Aan het einde van de dag zaterdag kreeg ik te horen dat ik eens wat meer vertrouwen in mijn hond moest krijgen. En niet steeds moet denken van dat kan ie niet.. Want hij kan het wel...

Aaahh mijn piemelmuis :cheer: :mrgreen:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Netjes hoor! Dus hoe smaakte je laarzen? :mrgreen:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Gaaf! :ok:

Ik hoop wel dat ze foto's gemaakt hebben van je maaltje :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

idd. en plassen zeker niet gaan ontwijken... op wedstrijden/examens wordt er ook gewoon dwars doorheen gelopen dus dan moeten ze het ook, beter moeilijk aanleren en een makkelijk examen/wedstijd dan andersom.

Enne idd. vertrouwen op je hond :pffff: :ok: :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Super!!! :ok:
En hoe vaak ik vertrouw op je hond niet om mijn oren heb gekregen...
en ook de blik van finn soms als ik zeker wist dat ik toch echt anders had gelopen.... :jank: .......... hij had het altijd goed en ik zat ernaast!!!
En wie zegt dat speuren makkelijk is... het is 1 van de onderdelen waarop hond en baas op elkaar moeten vertrouwen.. en de baas is er om te ondersteunen.. maar dan laten de honden zien wat ze voor je kunnen en willen doen :cheer: ik vind het verrekte lastig om aan te leren merk ik.. maar als de band er is is het heerlijk om met je hond door de velden te ploeteren en te genieten van de inzet en de lol die de meesten erin hebben :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”