Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitslagen Crufts

Moderator: moderatorteam

Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Van mij had de koningspoedel mogen winnen. goed gangwerk. wel had ik de eerste 3 goed maar niet in die volgorde. Japanse Akita was een Ned van Willen van Loon.

Wat ik tegenwoordig te veel mis is het gangwerk er word te veel gefokt naar de show honden kant is en beetje jammer.
Si vis pacem, para bellum
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Kyra- schreef:
Wat ik tegenwoordig te veel mis is het gangwerk er word te veel gefokt naar de show honden kant is en beetje jammer.
Dit vind ik een wat vreemde uitspraak. Alsof er bij het fokken van "showhonden" niet gelet wordt op gangwerk en de daaraan verbonden eigenschappen van de bouw van een hond. :denken:

Dat sommige honden in de rasgroepfinales en BIS-keuring niet het allermooiste gangwerk hadden, dat ben ik op zich wel met je eens. Maar of dat alleen afgeschoven zou moeten worden op de "typische showhondenfok", dat waag ik te betwijfelen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Ik vond dat bar veel honden ronduit slecht werden voorgebracht. Verreweg de meesten werden totaal uit balans getrokken door het veel te kort houden van het showlijntje. Ze werden óf zijwaarts óf omhoog getrokken. Bijna niet één hond die gewoon aan een losse lijn geshowd werd.
Positieve uitzondering vond ik de Faraohond die gewoon heel trots voor zijn handler uit rende :ok: Waanzinnig mooi gezicht.
Dat is mij inderdaad ook wel opgevallen. Sommige honden konden eigenlijk hun poten niet eens meer vol op de grond plaatsen omdat ze zo strak de lucht in "getild" werden door hun handler.
Ik begrijp dat ook niet zo goed hoor, dat je als handler lekker door die ring loopt met je ene hand op bijna ooghoogte en zo je hond omhoog houdt. Gelukkig is dat bij mijn ras helemaal niet zo en is het juist de bedoeling dat je zo min mogelijk fysiek contact hebt met je hond, dus ook tijdens het laten zien van het gangwerk.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
Het kan ook zijn dat ze een niet zo best gangwerk willen verbloemen ;-)
Ik schrok bv gewoon van die Flatcoat. Dat moet toch een behoorlijk aantal inschrijvingen geweest zijn, waarom dan een hond met een front waar een varken doorheen kan kiezen?
Wat ik ook een lelijk beest vond was die duitse dog. Die had hier op een ordinaire clubmatch nog een ZG voor de moeite gekregen....
Die Flatcoat was me ook al opgevallen qua front. De Dog was inderdaad voor mij ook niet een hond die de rasstandaard heel dicht benaderde, vooral de kop (en dan met name de snuit) stoorde me heel erg.
Nanna schreef:Ik vond trouwens in alle groepen wel uitblinkers zitten (met houndgroup en terriers als uitschieter), alleen de working group vond ik ronduit slecht in zijn totaliteit. Veel vette honden en slecht bewegende.
Ik ben het (wederom) helemaal met je eens! Getsie... :smile:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

LongFields schreef:
Kyra- schreef:
Dit vind ik een wat vreemde uitspraak. Alsof er bij het fokken van "showhonden" niet gelet wordt op gangwerk en de daaraan verbonden eigenschappen van de bouw van een hond. :denken:
dat vind ik ook, daarbij: het gangwerk wordt juist vaak veel te spectaculair en uitgrijpend ook voor de rassen waarbij dat niet hoort, zoals de afghaan.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:Een hond die mij in positieve zin opviel was de Maremma. Mijn hemel, wat een plaatje en wat een gangwerk.
Het is mijn ras helemaal niet, maar ik viel voor die hond als een blok :ok:
Die had van mij de groep mogen winnen.
Ik vond de hond ook erg mooi qua kop en bouw, en qua gangwerk.
Hetgeen me aan deze hond stoorde was de ietwat vreemde staart. Eerste stuk in het verlengde van de rug, 2e helft staart liep iets omlaag, bijna in een knik(je).
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ik vond dit jaar alle groepskeuringen echt overlopen van gangwerk. Werd er in de afgelopen jaren een klein lijntje op en neer gelopen, nu niet! Idd hadden vrij veel honden een slecht gangwerk. Er waren er ook zat die uitblonken in gangwerk! :ok: Vond het erg aangenaam om de honden meer in beweging te zien.

Ik vond ook de working group beroerd. Jammer
Laatst gewijzigd door ladybird op 09 mar 2009 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Nanna schreef:
Podenji schreef:
dat vind ik ook, daarbij: het gangwerk wordt juist vaak veel te spectaculair en uitgrijpend ook voor de rassen waarbij dat niet hoort, zoals de afghaan.
Dat was mijn bezwaar ook tegen de Bracco Italiano. Spectaculair gangwerk, maar niet des Bracco's. Atypisch, dus. En terecht niet geplaatst, bravo!

Maar het lijkt wel of er steeds meer in de amerikaanse mal van spectaculair gangwerk moet passen. Rassen die vroeger een zeer typisch rollend gangwerk hadden (neem de St. bernard) lopen nu als duitse herder door de ring de draven :19:
ik heb helaas de gundoggroup niet gezien omdat internet eruit lag :boos: dus de bracco heb ik ook niet gezien.

ik vond de minpin vreselijk gangwerk hebben, en de barzoi trouwens ook, die kan ik me nog goed herrinneren dat ik dat niet zo geweldig vond.
de tibetaanse mastiff ook niet tot dat Armanda mij vertelde dat dat zo hoorde, sja dat wist ik niet :mrgreen: ik vond dat verder wel een mooie hond.
bij de podencos loop ik er ook tegenaan, die hebben een nogal specifiek gangwerk, maar veel keurmeesters zijn er onderling nog niet eens uit hoe dat dan moet zijn, de voice over bij de crufts maakte ook al zo een domme uitspraak over het "zweefmoment" of hoe zij dat noemen "de hover", daarbij had die podenco geen geweldig gangwerk :roll: en andere keurmeesters, voornamelijk de allrounders die zich eigenlijk niet in het ras intresseren die beoordelen het gangwerk zoals ze geleerd hadden bij E & B en sja dan lopen podencos wel heel los en vreemd idd :roll:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Nanna schreef:Ik vond dat bar veel honden ronduit slecht werden voorgebracht. Verreweg de meesten werden totaal uit balans getrokken door het veel te kort houden van het showlijntje. Ze werden óf zijwaarts óf omhoog getrokken. Bijna niet één hond die gewoon aan een losse lijn geshowd werd.
Positieve uitzondering vond ik de Faraohond die gewoon heel trots voor zijn handler uit rende :ok: Waanzinnig mooi gezicht.
Ik vond ook veel honden een beetje stuurloos aan de lijn, zwabberend en niet in samenspel met de handler.
Plaats reactie

Terug naar “Show”