Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gezocht bij herplaatsing pitbullachtigen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nu het weer mag, is het niet meer interssant, zo'n gevoel krijg ik hier bij :jank:

25 feb 2009 - Categorie: Algemeen

Sinds juni 2008 is de Regeling Agressieve Dieren (kortweg RAD), waarin het verbod op het houden van pitbullachtige honden was opgenomen, niet meer van kracht. Sinds de regeling is afgeschaft, lijkt het aanbod van deze honden, onder andere in asielen, gestegen te zijn.

De Dierenbescherming heeft zich over een aantal pitbullachtigen ontfermd en zoekt geschikte nieuwe eigenaren die zo'n hond een goede tweede kans willen en kunnen geven.
Klik hier ( http://nhn.dierenbescherming.nl/download.php?id=42209 ) voor foto's en beschrijvingen van een aantal van de beschikbare honden
Wilt u zelf in aanmerking komen voor zo'n hond? Weet u een goed adres? Kunt u ons helpen met het zoeken naar goede adressen? Neem dan contact op met het regiokantoor NHN van de Dierenbescherming: via telefoon 072-515 00 71 of mail info@dierenbeschermingnhn.nl
Zoie
Zeer actief

Re: Hulp gezocht bij herplaatsing pitbullachtigen

Ongelezen bericht door Zoie »

Tamara. schreef:Nu het weer mag, is het niet meer interssant, zo'n gevoel krijg ik hier bij :jank:
dat hoeft niet hoor, en ik vind het alleenmaar goed dat ook deze honden nu eindelijk een kans op en fatsoenlijke herplaatsing krijgen als dat nodig is.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Heb je de site opengedaan en alle honden eens bekeken.

De bijlage bij elke hond is heel uitgebreid en een goede leidraad voor eventuele kandidaten.De negatieve punten worden ook eerlijk benadrukt.

Bij vele afgestane honden krijg je alleen het allergie,geen tijd,enz..excuus.
:ok:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Hoe bedoel je dat? Op veel fora en sites als Hyves staan oproepen enz ivm deze honden. Er is een hoop aandacht voor deze honden, maar het kost natuurlijk tijd om passende! eigenaren te 'vinden'.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Tamara.
Zeer actief

Zoie schreef:
Tamara. schreef:Nu het weer mag, is het niet meer interssant, zo'n gevoel krijg ik hier bij :jank:
dat hoeft niet hoor, en ik vind het alleenmaar goed dat ook deze honden nu eindelijk een kans op en fatsoenlijke herplaatsing krijgen als dat nodig is.
Nee, natuurlijk hoeft dat niet, maar dat was wel het eerste wat bij mij te binnen schoot :wink:

En uiteraard juich ik het ook alleen maar toe dat deze honden een goede kans maken op een permanent huisje.
Tamara.
Zeer actief

gotcha schreef:Heb je de site opengedaan en alle honden eens bekeken.

De bijlage bij elke hond is heel uitgebreid en een goede leidraad voor eventuele kandidaten.De negatieve punten worden ook eerlijk benadrukt.

Bij vele afgestane honden krijg je alleen het allergie,geen tijd,enz..excuus.
:ok:
Ik heb de site geopend en alle honden bekeken ja en ik vind de beschrijving van de honden positief, positief in de zin van dat alle eigenschappen eerlijk aangegeven worden.

Maar wat bedoel je met je laatste zin over het gedeelte 'afstaan'? Staat er ook ergens bij waarom ze worden afgestaan?
Tamara.
Zeer actief

Chione schreef:Hoe bedoel je dat? Op veel fora en sites als Hyves staan oproepen enz ivm deze honden. Er is een hoop aandacht voor deze honden, maar het kost natuurlijk tijd om passende! eigenaren te 'vinden'.
Is deze reactie richting mij of richting jouw voorganger 'gotcha'?
Chione
Zeer actief

Tamara. schreef:
Chione schreef:Hoe bedoel je dat? Op veel fora en sites als Hyves staan oproepen enz ivm deze honden. Er is een hoop aandacht voor deze honden, maar het kost natuurlijk tijd om passende! eigenaren te 'vinden'.
Is deze reactie richting mij of richting jouw voorganger 'gotcha'?

*Correctie, ik zit te slapen. Never mind. Afbeelding

~
Afbeelding
~
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

@tamara

nee staat er niet bij,maar ik vond jouw stelling ook niet duidelijk.Dacht meer dat je moeite ermee had,dat deze honden alsnog ter adoptie worden aangeboden ivm pitbull :ok:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Dit zijn toch de honden die 'over' zijn uit de laserasiels? Ooit in beslag genomen, lange tijd apart gehuisvest geweest en nu wil(of kan..) de baas ze niet meer terug nemen.
Tamara.
Zeer actief

gotcha schreef:@tamara

nee staat er niet bij,maar ik vond jouw stelling ook niet duidelijk.Dacht meer dat je moeite ermee had,dat deze honden alsnog ter adoptie worden aangeboden ivm pitbull :ok:
Nee, daar heb ik allerminst moeite mee. Heb mijn reactie (1 hele zin) nogmaals gelezen maar dat haal ik er uit ook niet uit :19:

Het was ook geen stelling wat ik neerzette maar een nieuwsbericht wat mij opviel en wat hier onder de aandacht gebracht mag worden.

Alleen uit de paar reacties (niet allemaal) valt het mij wel op dat als je ook maar íets zegt over de pittbull meteen alles in een bepaald daglicht wordt gelezen en dat ik bijvoorbeeld meteen maar iets negatiefs moet bedoelen. Als er Labrador had gestaan was het al een heel ander verhaal.

Ik vind het juist triest dat er opeens, zo lees ik het in ieder geval, zoveel pittbull achtigen uit alle hoeken en gaten komen om herplaatst te worden.

Aan de andere kant hebben ze nu wel meer kans op een huis waar ze wel gewenst zijn, zoals al eerder werd opgemerkt.
Tamara.
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Dit zijn toch de honden die 'over' zijn uit de laserasiels? Ooit in beslag genomen, lange tijd apart gehuisvest geweest en nu wil(of kan..) de baas ze niet meer terug nemen.
Ja? Dat weet ik niet :19: Heb ik in ieder geval niet zo gelezen in het stukje :wink: Maar als dat zo is vind ik het een goede taak van de dierenbescherming dat zij zich over deze honden ontfermen :ok:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

even opengeklikt. Ja, dat zijn de laserasielhonden. Ik heb daar een tijdje geleden een mailing over gehad.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Oh ik zat in die lijst te kijken en daar komt toch de naam Fangio ineens voorbij zetten... :N: heb overigens wel een mailtje gestuurd met de vraag om meer info :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Misschien een domme vraag maar wat zijn laserasielhonden ?
Chione
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:even opengeklikt. Ja, dat zijn de laserasielhonden. Ik heb daar een tijdje geleden een mailing over gehad.
Dat dacht ik ook, maar het lijkt nu te zijn aangepast naar ook 'gewone' asiel dieren. :denken:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Rhiannon schreef:Misschien een domme vraag maar wat zijn laserasielhonden ?
Honden die tijdens de RAD werden opgesloten in LASER asiels, omdatz e bepaalde uiterlijke kenmerken hadden.

~
Afbeelding
~
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb even gegoogled als ik het goed begrijp zijn dat een soort van laatste halte asiels door de regering opgezet .
Wat ik ook steeds tegen kom is dat de honden daar echt verrot behandeld worden.

Ik hoop dat de hondjes een passend thuis kunnen vinden, na al die ellende.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ach, de zielen :jank:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

Zoie schreef:
dat vind ik ook ! :ok:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”