Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ridge
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Ridge
Merken de eigenaren van Ridgebacks ook of honden anders reageren op hun honden? Kira ging vandaag grommend op een Ridgebackteefje af. Ten eerste gaat ze al niet grommend op andere honden af en al helemaal nooit als ze drie keer zo zwaar zijn. Ik vond het erg opvallend en vroeg me af of het kwam door de ridge van het teefje dat zij dit als lichaamstaal leest.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik heb zelf een ridgeback zonder ridge, dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken, maar ik heb het inderdaad ook wel eens gehoord van andere ridgebackeigenaren.
Er zijn ook veel honden die bij voorbaat al met een boog om ridgebacks heen lopen of direct de staart tussen de benen doen.
De ridge van de ridgeback schijnt over te komen als borstelen, waardoor honden angstig of dus "agressief" kunnen worden.
Er zijn ook veel honden die bij voorbaat al met een boog om ridgebacks heen lopen of direct de staart tussen de benen doen.
De ridge van de ridgeback schijnt over te komen als borstelen, waardoor honden angstig of dus "agressief" kunnen worden.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
Pitch
- Vaste gebruiker
Ik heb het ook vaker gehoord, mijn honden hebben er bij ridgebacks geen last van omdat Paco opgegroeid is met een ridge-vriendinnetje dus die vindt ze wel leuk en de dalmaten volgen dan gewoon. Chowchows hebben dat probleem ook maar door de staart. Mijn schoonouders hebben een chow chow en toen we een keer gingen wandelen met Paco, chow van mijn schoonouders en de hond van een vriendin ging die hond helemaal door het lint toen ze de chow zag. En mijn dalmaten keken de eerste keer ook wat vreemd op. Nu zijn ze er gelukkig allemaal aan gewend 
gr Suzan, Paco, Pitch en Phoenix
gr Suzan, Paco, Pitch en Phoenix
-
miko
- Zeer actief
ik woon dicht bij mensen die 2 ridgebacks hebben, nooit een probleem met grommen of blaffen, ook niets van gemerkt bij andere honden die die honden ontmoetten.
ALS 1 van mijn honden naar een andere hond blaft of gromt is het naar een amerikaanse stafford, dat kan ie al doen als ze nog 50 meter veraf zijn...
Hij heeft overigens nooit een slechte ervaring gehad met een am.staff., hij moet ze doorgaans gewoon niet.
ALS 1 van mijn honden naar een andere hond blaft of gromt is het naar een amerikaanse stafford, dat kan ie al doen als ze nog 50 meter veraf zijn...
Hij heeft overigens nooit een slechte ervaring gehad met een am.staff., hij moet ze doorgaans gewoon niet.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Mm...het is ook niet zo dat de ridge altijd direct voor problemen zorg hoor. Maar het kan dus wel eens gebeuren dat honden dit wel verkeerd interpreteren...miko schreef:ik woon dicht bij mensen die 2 ridgebacks hebben, nooit een probleem met grommen of blaffen, ook niets van gemerkt bij andere honden die die honden ontmoetten.
Wij wandelen regelmatig met groepen van 15 a 20 ridgebacks op bijv. de hei....en dan zijn er ook nooit problemen eigenlijk.
Maargoed, kan wel gebeuren dus..
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
-
miko
- Zeer actief
inderdaad, het kan, het hoeft niet...daarom denk ik dat het bij de ridgeback net zo vaak voorkomt als bij een beagle of bastaard of wat dan ook, de ene willekeurige hond mag de andere willekeurige hond wel en de ander weer niet, geheel los van uiterlijk, formaat etc.Irisz schreef:
Mm...het is ook niet zo dat de ridge altijd direct voor problemen zorg hoor. Maar het kan dus wel eens gebeuren dat honden dit wel verkeerd interpreteren...
Wij wandelen regelmatig met groepen van 15 a 20 ridgebacks op bijv. de hei....en dan zijn er ook nooit problemen eigenlijk.
Maargoed, kan wel gebeuren dus..
Alle honden zijn meesters in lichaamstaal, vandaar dat ik niet geloof dat 1 hond die ridge wel op een bepaalde manier "leest" en de ander weer niet.
- Moos
- Zeer actief
Ik zie mijn honden sowieso eigenlijk nooit echt reageren op puur een borstel bij een hond
Honden kunnen borstelen uit spanning terwijl ze verder heel onderdanig zijn en het daarom dus spannend vinden, en het kan ook dat ze grommend aan komen rennen met een borstel op hun rug.
Ik zie mijn honden wel reageren op de bijbehorende lichaamstaal, of het bijbehorende gedrag, maar niet op alleen een borstel op de rug van de hond.
Ik zie mijn honden wel reageren op de bijbehorende lichaamstaal, of het bijbehorende gedrag, maar niet op alleen een borstel op de rug van de hond.

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ik denk dat een Ridge bij de Ridgeback nog wel degelijk redelijk te zien is. Ook voor kleinere honden, ze zienNanna schreef:Een RR is toch geen klein hondje, ik denk dus dat de meeste honden niet eens groot genoeg zijn om die ridge überhaupt te zién
En ik geloof ook niet dat daar nou zo specifiek op gereageerd wordt, honden reageren op de lichaamstaal van de héle hond en niet alleen een onderdeeltje.
Dan zouden ook alle honden met een opgerichte staart (de krulstaarten bijvoorbeeld) in het nadeel zijn.
de RR toch van een afstand, en als je al een foto van afstand ziet zie je ook dat de ridge goed te zien is.
Maakt niet uit hoe laag of hoog je precies staat, wanneer de afstand tussen vreemde hond en RR groot genoeg
is kunnen ze de ridge al zien en misschien dus wel oppakken als borstelen.
Hier kun je de ridge wel degelijk zien als je goed kijkt.

- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
9 van de 10 honden zien de ridge echt niet.
Tis de lichaamstaal die het reageren veroorzaakt.
Als er hier al om wat voor reden geborsteld wordt zie je dat gelijk, haartjes zijn zo kort dat ze gelijk rechtop staan. De haren van een ridge liggen plat, behalve bij de kronen e.d. De ridge zelf borstelt zo goed als niet mee.
Hier is die ook bijna niet te zien.

Tis de lichaamstaal die het reageren veroorzaakt.
Als er hier al om wat voor reden geborsteld wordt zie je dat gelijk, haartjes zijn zo kort dat ze gelijk rechtop staan. De haren van een ridge liggen plat, behalve bij de kronen e.d. De ridge zelf borstelt zo goed als niet mee.
Hier is die ook bijna niet te zien.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer: