bron: http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... uahuas.eceDEVENTER - Justitie gaat nader onderzoek doen naar oplichtingspraktijken met de verkoop van chihuahua-honden.
Dat bleek vanochtend tijdens de politierechterzaak tegen een 35-jarige inwoner van Deventer.
W. zou een plaatsgenoot á 975 euro een chihuahua van het ras Tea Cup hebben aangeboden. Dat zijn zeer gewilde honden, waar in de regel een flinke partij geld voor wordt betaald.
De koper kocht in dit geval echter een hond in de pot: het geld werd door de koper keurig betaald, maar de hond werd nimmer afgeleverd.
W. gaf ter zitting, waar hij werd verdedigd door strafpleiter Jan Vlug, aan helemaal niets met de zaak te maken te hebben.
Justitie en de rechter trokken uiteindelijk ook die conclusie en dus volgde er vrijspraak. Doorslaggevend was een foto-confrontatie. Het slachtoffer had daarbij op een foto W. niet herkend als de verkoper van de hond.
Justitie sluit niet uit dat meer mensen in de regio het slachtoffer zijn geworden van de oplichting met de hondjes. Justitie waarschuwt dan ook voor de man die de chihuahua aanbood, die zich in dit geval presenteerde als een inwoner van Gorssel. Hij bedong dat eerst cash werd afgerekend. De hond zou dan later worden bezorgd.
De man bleek voor de verkopende partij alsmede voor justitie tot op heden niet te traceren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oplichtingspraktijken met de verkoop van chihuahuas
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
oplichtingspraktijken met de verkoop van chihuahuas
- kobus08
- Zeer actief
-
Rhiannon
- Zeer actief
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
- Chione
- Zeer actief
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
- Teckel_love<3
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
-
Rhiannon
- Zeer actief
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Je moet helmaal niet zo'n hond willen hebben.....
www.teacupchihuahua.nl
www.teacupchihuahua.nl
De naam Tea-Cup is verzonnen door Broodfokkers die helaas een centje wilde verdienen aan de chihuahua-hype.
Mensen wilden een klein-mini-beestje die je mee kunt slepen.
Dus er werd gefokt op de verdwerging van dit al zo kleine ras. Tea-cup is het 'naampje' wat hieraan hangt, maar helaas is het niets minder dan het fokken met te kleine hondjes, met als uitkomst vaak ongezonde hondjes met waterhoofdjes, te open fontanel enz.
Soms worden deze te kleine hondjes die vaak zwak zijn ook nog eens slecht gevoed om ze klein te houden. Geen lekkere bolle puppy-buikjes, maar magere kleine zwakke hondjes. Ze krijgen vlak voor de verkoop suikerwater voor een opleving, en thuis begint dan de ellende.
Wees gewaarschuwd. Teacup Chihuahua is niet een officieel erkend ras, maar een broodfok benaming.
Koop altijd een Chihuahua met stamboom bij een erkende/geregistreerde Chihuahua fokker.
en bedenk dat OFFICIEEL volgens het REGELEMENT er niet met teefjes onder de 2 kilo gefokt mag worden

-
nance
- Erelid
Ook bij stichtingen ben ik er geen voorstander van. Want wat doe je dan als het niet klikt?Rhiannon schreef:Je gaat toch geen hond kopen en betalen zonder dat je het beestje gezien hebt ? ( stichtingen uitgesloten )
waar doe je dat eigenlijk ? koopeenhondonline.com ofzo.
Die baas van de chi is gewoon oerstom.
-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik heb er 1 van een stichting ik kan er niet veel over zeggen maar geloof me dat ik pissed ben ........je gaat toch van zo'n beestje houden en dan leef je met de gedachte dat hij iedere dag zomaar dood kan gaan.....nance schreef:Ook bij stichtingen ben ik er geen voorstander van. Want wat doe je dan als het niet klikt?Rhiannon schreef:Je gaat toch geen hond kopen en betalen zonder dat je het beestje gezien hebt ? ( stichtingen uitgesloten )
waar doe je dat eigenlijk ? koopeenhondonline.com ofzo.
Die baas van de chi is gewoon oerstom.