Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wedstrijd Stiphout

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Wedstrijd Stiphout

Ongelezen bericht door Inge »

Vandaag de wedstrijd in Stiphout gehad.
Rond kwart voor 8 vanmorgen was ik aanwezig. Eerst Marouck en Biène uitgelaten en toen de kantine in voor een bakkie koffie.

Rond kwart over 8 begon de loting en ik had de pech nummer 10 te loten...de allerlaatste dus. :roll: De eerste 4 vertrokken richting de speurvelden, nummer 5 t/m 10 moesten eerst het volgprogramma doen.
Mijn clubgenoten begonnen ondertussen ook te arriveren, dus steun genoeg. :wink:

Ik moest tegelijk met Ellen volgen. Ellen moest haar hond afleggen, daarna mocht ik me melden voor het aangelijnd volgen.
Het aangelijnd volgen ging netjes. Ze bleef netjes naast me, was niet springerig tijdens de tempowisselingen, prima dus.
Daarna los volgen met afleiding en omzetten. Op de afleiding van het geluid reageerde ze niet, bij het omzetten had ik echter een tweede commando nodig. Balen.
Daarna volgen door een groep bewegende mensen. Dat ging prima, tot we bij de tweede pion kwamen. Daar was de grond heel erg omgewoeld en er stond iemand, Biène reageerde erop door achter te blijven en ik had een "Biène :evil: " nodig om haar weer netjes bij me te krijgen.
Afliggen tijdens het volgen ging netjes.
Vooruitsturen ging als een speer.
Daarna afliggen tijdens het volgwerk van Ellen, ging gewoon goed.

Uiteindelijk was ik hier 4 punten kwijt (waarvan 1 onterecht...tijdens de tempowisselingen heb ik een volg-commando gegeven, dat heeft me een punt gekost. In het programma staat echter het volgende: Het versnellen van het tempo evenals het weer overgaan in gewone pas mag op commando gebeuren. Keurmeester zou dit nog nakijken).

Na het volgen moesten we de hond overgeven aan een ander, wat eigenlijk geen problemen opleverde.

Daarna moesten we richting de speurvelden.
Toen we daar stonden te wachten kwam er ineens mist opzetten. De sporen lagen vrij dicht op elkaar. Wellicht een combinatie van die 2 dingen, maar van de 5 die er voor me waren hadden er 3 flinke problemen, 2 werden er zelfs afgefloten. :shock:
Toen ik aan de beurt was werd ik dus behoorlijk zenuwachtig.
Het aanvolgen naar de lijn ging prima, aanlijnen ook, naar het piket brengen ook...en toen begon het.
Tijdens de aanzet maakte ik een fout door volgen te zeggen ipv zoeken. :roll: Biène reageerde echter wel op mijn handgebaar, maar trok sterk naar rechts...naar het spoor van mijn voorganger. Heb haar tegengehouden in de hoop dat ze zelf het goede spoor zou vinden maar na een minuut kwam ze terug naar me. Haar opnieuw afgezet, nu ging ze wel goed van start.
Bij de hoek twijfelde ze wat maar ze nam hem toch goed.
Bij het voorwerp aangekomen pakte ze het heel blij in haar bek :roll: ipv te gaan liggen...haar dus toch maar het af-commando gegeven. Haar weer aangezet en toen ging het helemaal mis. Ze overliep de hoek een stukje en kwam toen koeievlaaien tegen, waar ze uitgebreid in ging liggen rollen. Tot 4x toe. :roll: Daarna sprong ze bijna de sloot in die er lag, heb haar met alle macht tegengehouden. Toen de pret voldoende was kwam ze terug bij me en na een paar nieuwe zoek-commando's pakte ze het spoor weer op en liep ze het uit.
Nou ja...ik was niet afgefloten maar daar was ook alles mee gezegd.
Hield uiteindelijk 9 punten over van de 25 te behalen punten.

Bij terugkomst op de club waren de toestellen aan de beurt.
Eerst de kuil, die ging prima.
Toen de trap met de loopplank en de afloop. Biène sprong weer eens de trap op ipv onderaan te beginnen, daarna liep ze netjes over de loopplank maar bleef aan het einde staan. Ik was bang dat ze eraf zou springen maar ze herstelde zich en liep de afloop af. Helaas sprong ze ook daar een meter te vroeg naar beneden. 2 punten kwijt.
Daarna de haag. Zoals verwacht vol steunen. Punt kwijt dus.
De puinbak. Tijdens het erdoor volgen op de heenweg was ze wat snuffelig, toen ik er terug doorheen wilde volgen ging zij aan de buitenkant van de bak lopen. :evil: Weer een extra commando nodig om haar weer bij me te krijgen, maar de rest verliep wel weer goed. Weer 2 punten kwijt.
De tunnel was geen probleem gelukkig.

Hierna moesten we door naar het voorwerp lokaliseren.
Omdat er 9 mensen voor me moesten duurde het erg lang voor we aan de beurt waren. Biène was erg dwars, heel blafferig, springerig en continu in de lijn willen hangen.
Toen we eindelijk aan de beurt waren was het voor mij van belang goed controle te houden zodat ze niet een feestje zou gaan bouwen in haar eentje.
Ik heb haar dus meerdere malen bij me geroepen en weer terug het bos ingestuurd.
Toen ze het eerste voorwerp verwees, begon de keurmeester ineens commentaar te leveren. :shock: Waar ik in godsnaam mee bezig was want ik had mijn hond tot 3x toe van het voorwerp afgeroepen. Waarom ik haar riep als ze goed aan het zoeken was. Ehm...ze had nog geen verwijzing gegeven en ik weet niet waar dat voorwerp ligt? Nou ja...meneer vond het nodig te zeggen dat hij er boos over werd wat ik deed.
Erg fijn zo'n commentaar TIJDENS je oefening. :shock: Gevolg was dat ik na het afzetten voor het zoeken naar het 2e voorwerp nauwelijks nog durfde te roepen als Biène in mijn ogen te ver vooruit ging. Op een gegeven moment dacht ik dat ze wellicht weer tekende, maar madam bleek wat konijnenkeutels te vreten. Haar weer bij me geroepen en opnieuw afgezet, nu vond ze het voorwerp en verwees netjes.
Nou ja netjes...bij beide voorwerpen heeft ze wat staan graven.
Het krabben heeft me 2 punten gekost, het dirigeren 3 punten (die ik niet helemaal terecht vind aangezien mijn hond niet verwezen had....andere keurmeester zou dit nog opnemen met de betreffende keurmeester).

Na even stoom afgeblazen te hebben bij mijn clubgenoot Toine was het tijd voor een korte pauze.

Na de pauze was de eerste oefening voorwerpjes zoeken.
Biène had alle 3 de voorwerpen binnen de tijd gevonden, 1 had ze echter 1x laten vallen. 1 puntje kwijt dus.

Daarna manrevieren. We moesten een tijdje wachten tot we aan de beurt waren en Biène was nog steeds dwars, blafferig, springerig en wilde nog steeds iedere keer de lijn pakken. :roll: Toen we aan de beurt waren bleek ze echter prima te sturen. ze heeft mooie slagen gemaakt en had de man snel gevonden.
VOL....geen punt kwijt dus!

Toen het laatste onderdeel nog, het sorteren.
Biène heeft pas 2x op lucht gesorteerd en ik had dus totaal geen verwachtingen.
Ze nam goed lucht op en op mijn commando liep ze netjes naar de bak. Ze besnuffelde alle 3 de buisjes en zette haar bek om een buisje heen. En kreeg het vervolgens niet makkelijk eruit....verviel dus weer in het met haar poot meppen. Weer probeerde ze het te pakken, weer hetzelfde beeld. En toen kwam ze terug naar mij.
Haar opnieuw weggestuurd en weer liep ze alle buisjes langs, weer wilde ze hetzelfde buisje pakken en weer kreeg ze het niet uit de bak.
En toen werd ik afgefloten. :(
Ze bleek dus wel degelijk het juiste buisje te willen pakken en er kwamen gelijk 3 man het veld oprennen dat ik de oefening goed moest afsluiten. het buisje werd dus wat schuin neergelegd, ik moest haar sturen en ja hoor...toen pakte ze het wel.
Jammer maar helaas, ze komt nog wat vertrouwen tekort bij het oppakken van de buisjes als het wat lastiger is voor d'r.

Uiteindelijk ben ik dus 8e geworden (van de 10) met 158 punten.

Afdeling 1 46 (van de 50)
Afdeling 2 44 (van de 50)
Afdeling 3 54 (van de 95)
Algemeen appèl een 10
Wijze van voorbrengen een 4 (door de extra commando's die ik nodig heb gehad)

Afdeling 3 (en dan met name het speuren en sorteren) zijn dus de punten waar ik nog flink aan moet werken (maar dat wist ik eigenlijk al).
Maar we hebben nog 8 maanden tot de keuring die ik wil doen, dus dat zou toch moeten lukken. :wink:

Een leerzame en vermoeiende dag. Biène is bek-af en ik ook.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Leuk verslag Inge, jammer dat het niet helemaal ging zoals je graag had gewild maar door zo'n wedstrijd krijg je wel heel goed een idee hoe je ervoor staat denk ik.
Toch gefeliciteerd met je 8ste plaats, er zijn er toch nog 2 achter je geëindigd dus zo slecht was het blijkbaar niet! :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Toen ze het eerste voorwerp verwees, begon de keurmeester ineens commentaar te leveren. Waar ik in godsnaam mee bezig was want ik had mijn hond tot 3x toe van het voorwerp afgeroepen. Waarom ik haar riep als ze goed aan het zoeken was. Ehm...ze had nog geen verwijzing gegeven en ik weet niet waar dat voorwerp ligt? Nou ja...meneer vond het nodig te zeggen dat hij er boos over werd wat ik deed.
Dat is vreselijk :N:
Het kan je zo ontzettend van je stuk brengen :(

Jammer van onderdeel 3 maar als ik het zo lees ben je al wel een heel eind :ok:
Ik vind het in ieder geval hartstikke knap.

Goed verslag Inge :ok:
Ik doe helemaal niets in deze tak van africhting, maar kon me er toch best wat bij voorstellen :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

netjes gedaan toch... zoiets gebeurd en dan zeker de stress niet vergeten die erbij komt... oefening baart kunst dus de volgende keer gaat het stukken beter :pffff: :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat een mooi verslag weer, en altijd fijn van die opbouwende kritiek op een begripvolle manier gebracht :roll: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Die "opbouwende" kritiek was inderdaad niet fijn, het bracht me van mijn stuk en ik was er behoorlijk pissig over.
Hij had zijn mond moeten houden tot ik mijn oefening afgemaakt had. :evil: De keurmeester kwam op mij ook niet echt sympathiek over, mede door dit waarschijnlijk. :wink:

Verder ben ik tevreden over gisteren. Het sorteren en speuren was jammer, maar ik wist dat dat de onderdelen waren die nog niet goed zijn.
Met sorteren heb ik net een week geleden voor het eerst lucht gebruikt (en met Biènes neus is niets mis, gezien het feit dat ze duidelijk steeds het goede buisje wilde pakken) en speuren ligt ook aan mezelf...ik vind het het minst leuke onderdeel (wat niet echt motiverend is :roll: ) en ik heb hier nauwelijks weilanden tot mijn beschikking om op te trainen.
Bij de toestellen is het een kwestie van meer kunnen doen om het netter te krijgen, maar wij hebben de toestellen nog niet op de club. Ik kan dus nu alleen op oefendagen de puinbak en de trap met loopplank oefenen en hoewel Biène het niet "eng" vindt merk je wel dat er nog fouten inzitten daardoor. Maar er zou nu echt spoed gezet worden achter die toestellen voor me werd gisteren door mijn clubgenoten gezegd. :cheer:

Ik ben zowiezo blij dat er zoveel clubgenoten hun vrije dag opgeofferd hebben om te komen kijken. In totaal waren 6 van de 8 andere actieve leden aanwezig. 1 moest werken, 1 had het thuis te druk. Beide hebben gisteravond gelijk geïnformeerd hoe het gegaan was. :wink:
Flinke opkomst aangezien geen van hen dit programma beoefent (en voor de die-hard PH1 trainenden is het behoorlijk wennen dit programma).

Ik heb gisteren zowat de hele avond op de bank liggen slapen, ik was echt kapot. Biène ook, die is nog even komen kroelen en toen in een hoekje van de bank gekropen waar ze niet meer vanaf is gekomen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Toppie Inge :ok:

Je weet nu waar je aan moet werken (o.a. niet luisteren naar wat er aan de kant of door keurmeesters gezegd wordt en je eigen plan trekken).

Zeker ook leuk dat er zoveel belangstelling vanuit je club is!
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het was vervelend van die reactie van de keurmeester Inge, omdat het jou zo van slag bracht en het inderdaad tactischer was geweest het na afloop te zeggen. Probeer wel te bedenken dat hij het met de beste bedoelingen gezegd heeft, hij heeft erg veel hart voor het programma.

Ik hoop dat je toch een leuke dag gehad hebt en ik weet zeker dat je clubgenoten (super dat er zoveel waren trouwens!) nu een beetje meer begrip voor de moeilijkheid van het programma hebben. Het ligt allemaal zo subtiel, dat zoekwerk. Het is niet voor niks dat vrijwel iedereen op ene zeker moment een behoorlijk terugval heeft met z'n hond, dan kom je die dingen pas tegen. En als een hond al PH1-ervaring heeft zoals de jouwe en de mijne, dan is dat niet in alle aspecten een voordeel. Maar het komt heus wel, je bent toch goed bezig? :ok:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Leuk verslag Inge :ok: Nummer 10 zijn is ook echt vervelend vanwege het wachten.

Misschien een tip tijdens het wachten, het werkt met mijn hond, en misschien voor jou ook, ik ga altijd af en toe even volgen. Weer even appel er op zetten, en af en toe de spanning er weer af halen door met de bal te spelen. Werkt met Tycha erg goed. Je hebt zelf minder spanning en je staat je niet te ergeren aan je hond tussen door. Wachten is altijd erg vervelend.

Verder is deze dag denk ik gewoon een goed leer moment. Alhoewel op een keuring volgens mij een keurmeester nooit tijdens de oefening tegen je zal praten.

Een commando geven tijdens de versnelde pas mag trouwens.
Afbeelding
Groetjes Marja
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Inge ik heb gister niet veel kunnen zien omdat ik druk in de keuken was. Maar fijn dat er zoveel waren komen kijken naar je en dat er spoed achter de toestellen word gezet. En nu lekker verder trainen voor de keuring!
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:Het was vervelend van die reactie van de keurmeester Inge, omdat het jou zo van slag bracht en het inderdaad tactischer was geweest het na afloop te zeggen. Probeer wel te bedenken dat hij het met de beste bedoelingen gezegd heeft, hij heeft erg veel hart voor het programma.
Hij zal vast heel veel hart voor het programma hebben, maar dan nog moet hij zijn mond houden tot NA de oefening :pffff:
Gos schreef: Ik hoop dat je toch een leuke dag gehad hebt en ik weet zeker dat je clubgenoten (super dat er zoveel waren trouwens!) nu een beetje meer begrip voor de moeilijkheid van het programma hebben. Het ligt allemaal zo subtiel, dat zoekwerk. Het is niet voor niks dat vrijwel iedereen op ene zeker moment een behoorlijk terugval heeft met z'n hond, dan kom je die dingen pas tegen. En als een hond al PH1-ervaring heeft zoals de jouwe en de mijne, dan is dat niet in alle aspecten een voordeel. Maar het komt heus wel, je bent toch goed bezig? :ok:
Mijn clubgenoten (zeker degenen die nog niet mee waren geweest naar een oefendag) hebben zeker meer begrip nu voor de moeilijkheidsgraad denk ik. Het lijkt alemaal zo makkelijk, maar ik denk dat op de vereniging Biène 1 van de weinigen is die de voorwerpjes bv. kan vinden in het bos :wink: Dat beseffen ze nu ook wel.
Ze hebben gezien dat het allemaal ingewikkelder is als dat het lijkt.
En tuurlijk komt het goed, vandaag hebben Toine en ik bv. hard gebrainstormd over het probleem van het oppakken van het buisje, we hebben wel wat ideetjes om haar daar net wat hoger in drift te krijgen.
Zoals gezegd...met haar neus is niets mis, nu dat stukje zelfvertrouwen nog.
En ook met speuren gaan we gewoon met goede moed verder, nu de avonden langer worden is het ook makkelijker om 's avonds te speuren.

Verder is me gisteren aangeboden in Haghorst mee te trainen en wat vaker naar Gemonde te gaan komen, dus dat is alleen maar fijn. Ook in Geldrop gaan ze dingen aanpassen zodat daar beter het zoekhondenprogramma getraind kan worden en ook daar mag ik mee komen trainen. :wink:
Ik heb nog 8 maanden tot de keuring (ik wil in principe in november gaan) en dat zou normaal gesproken ruim voldoende moeten zijn.
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Inge schreef: Ik heb nog 8 maanden tot de keuring (ik wil in principe in november gaan) en dat zou normaal gesproken ruim voldoende moeten zijn.
Fijn dat je op andere plaatsen ook mee kan trainen :ok: En wat die maanden betreft heb je denk ik wel gelijk :ok:
ranetje
Zeer actief

Ik ben bijna jaloers op de aanbiedingen van hulp die je krijgt :wink:
Hartstikke goed !! :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gos
Zeer actief

ranetje schreef:Ik ben bijna jaloers op de aanbiedingen van hulp die je krijgt :wink:
Ik moet zeggen dat dat wel iets heel fijns aan het zoekhondengebeuren is: de bereidheid van ervaren mensen om anderen met raad en daad bij te staan. En dat doen ze puur uit liefde voor de sport.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Gos schreef:
ranetje schreef:Ik ben bijna jaloers op de aanbiedingen van hulp die je krijgt :wink:
Ik moet zeggen dat dat wel iets heel fijns aan het zoekhondengebeuren is: de bereidheid van ervaren mensen om anderen met raad en daad bij te staan. En dat doen ze puur uit liefde voor de sport.
dat heb ik in mindere maten natuurlijk ook zekr mogen ervaren. ik kwam voor het eerst op de club en werd overspoeld met mensen die wouden helpen en kreeg van alle kanten tips. mensen legden hun eigen hond even af om mij en mn hond op weg tehelpen. zeker een fijn gevoel !!!
Inge
Zeer actief
Contacteer:

frank1985 schreef:
Gos schreef:
dat heb ik in mindere maten natuurlijk ook zekr mogen ervaren. ik kwam voor het eerst op de club en werd overspoeld met mensen die wouden helpen en kreeg van alle kanten tips. mensen legden hun eigen hond even af om mij en mn hond op weg tehelpen. zeker een fijn gevoel !!!
Dat vind ik zowiezo binnen de KNPV :wink:
Omdat er niet of nauwelijks met trainers gewerkt wordt helpt iedereen elkaar.
Zo heb ik vandaag bv. voor een clubgenoot een klein spoortje gelopen voor zijn pup (en dat later ook met zijn pup uitgelopen omdat mijn clubgenoot de neiging heeft de pup al teveel ruimte te geven ipv hem te helpen bij het speuren) en hij heeft voor mij slachtoffer gelegen in het bos.
We waren op een andere vereniging aan het trainen en ook al was ik de enige die het zoekhondenprogramma traint, toch was er van die club iemand die na uitleg van mij het breekijzer en het geweer weggooide in het bos. Ook daar doen ze hun best om mij te helpen, ook al kennen zij het programma verder niet. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Inge schreef:
frank1985 schreef:
Gos schreef:
Dat vind ik zowiezo binnen de KNPV :wink:
Omdat er niet of nauwelijks met trainers gewerkt wordt helpt iedereen elkaar.
Zo heb ik vandaag bv. voor een clubgenoot een klein spoortje gelopen voor zijn pup (en dat later ook met zijn pup uitgelopen omdat mijn clubgenoot de neiging heeft de pup al teveel ruimte te geven ipv hem te helpen bij het speuren) en hij heeft voor mij slachtoffer gelegen in het bos.
We waren op een andere vereniging aan het trainen en ook al was ik de enige die het zoekhondenprogramma traint, toch was er van die club iemand die na uitleg van mij het breekijzer en het geweer weggooide in het bos. Ook daar doen ze hun best om mij te helpen, ook al kennen zij het programma verder niet. :wink:
Leuk !!!! zaterdag waren er op de club mensen aan het trainen voor het examen. kan me voorstellen dat het voor hun een belangerlijk indicatie was hoe ze er voor stonden. dat nam niet weg dat ze tijd maakte om een poortje te leggen voor mijn pup en me te helpen met het appel lopen....

dat terwijl die dag vele malen belangerijke was voor hun dan voor mij!!!!!
ik vind het echt geweldig dat mensen dat doen !!!
Dyenga
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dobermann
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dyenga »

Ruim 280 foto's van deze eerste Nationale wedstrijd te bekijken op: www.phv-paraat.nl
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Dyenga schreef:Ruim 280 foto's van deze eerste Nationale wedstrijd te bekijken op: www.phv-paraat.nl
Gaaf! Weet jij of het mogelijk is dat ik de foto's van Biène krijg? (nummer 10)
Groetjes Inge
Afbeelding

Sonnie1983
Zeer actief

Het helpen is zeer zeker hartstikke fijn. Zeker als je nieuw en onbekend bent met de sport. Daarom ben ik ook heel erg blij met mijn clubje in Stiphout!
Gos
Zeer actief

Mooie foto's Gert-Jan! :ok:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Uitslag van de wedstrijd:

(afd1, afd2, afd3 , algemeen appel , w.v.v. , totaal )

1 Frans Tops 50 49 93 10 6 208

2 Piet v Hal 50 49 93 10 4 206

3 Ellen Piepers-Janse 50 48 87 10 10 205

4 Jos van Eekert 49 48 92 9 6 204

5 Francien Christophersen 47 47 92 10 8 204

6 Paul Wijn 45 39 67 9 5 165

7 Inge Pero 46 44 54 10 4 158

8 Cindy Tombal 37 42 73 1 9 162 -5 str 157

9 Aad de Nobel 43 34 60 8 5 150

10 Onno Brens 37 38 58 9 7 149

(de combinaties met eindstandnummers 1, 2, 5 en 6 zijn reeds gecertificeerd, de rest nog niet)

Foto's te vinden op http://www.phv-paraat.nl onder het kopje Nieuws.

Ik blijk toch 7e te zijn :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Sonnie1983
Zeer actief

Inge schreef:Uitslag van de wedstrijd:

(afd1, afd2, afd3 , algemeen appel , w.v.v. , totaal )

1 Frans Tops 50 49 93 10 6 208

2 Piet v Hal 50 49 93 10 4 206

3 Ellen Piepers-Janse 50 48 87 10 10 205

4 Jos van Eekert 49 48 92 9 6 204

5 Francien Christophersen 47 47 92 10 8 204

6 Paul Wijn 45 39 67 9 5 165

7 Inge Pero 46 44 54 10 4 158

8 Cindy Tombal 37 42 73 1 9 162 -5 str 157

9 Aad de Nobel 43 34 60 8 5 150

10 Onno Brens 37 38 58 9 7 149

(de combinaties met eindstandnummers 1, 2, 5 en 6 zijn reeds gecertificeerd, de rest nog niet)

Foto's te vinden op http://www.phv-paraat.nl onder het kopje Nieuws.

Ik blijk toch 7e te zijn :wink:
Hebben ze wat gewijzigd dan Inge?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ja...in eerste instantie had ik 157 punten maar na overleg met de keurmeester dus 158 :wink:
Daarnaast zou hij nog wat dingen navragen bij de andere keurmeester, maar goed...dat komt niet meer op mijn puntenstaat :wink: .
Groetjes Inge
Afbeelding

Sonnie1983
Zeer actief

Inge schreef:Ja...in eerste instantie had ik 157 punten maar na overleg met de keurmeester dus 158 :wink:
Daarnaast zou hij nog wat dingen navragen bij de andere keurmeester, maar goed...dat komt niet meer op mijn puntenstaat :wink: .
Maar hoe kan Cindy dan van 6e naar 8e plaats vallen?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Dat weet ik niet :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Sonnie1983 schreef:
Inge schreef:Ja...in eerste instantie had ik 157 punten maar na overleg met de keurmeester dus 158 :wink:
door haar 5 strafpunten, als ik het overzichtje goed lees?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Sonnie1983
Zeer actief

Selena schreef:
Sonnie1983 schreef:
door haar 5 strafpunten, als ik het overzichtje goed lees?
maar waardoor heeft ze nog 5 strafpunten gekregen dan?
Ik ken Cindy een beetje dus ga het ook nog aan haar navragen...
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Zonder de strafpunten heeft ze 162 punten dus zou ze 7e zijn geweest.
Strafpunten krijg je volgens mij als je je hond straft tijdens de wedstrijd/keuring?

Wanneer de hond, buiten de uitvoering van de oefeningen omschreven in de afdelingen 1, 2 en 3 van hoofdstuk 4, hinder of overlast veroorzaakt, worden 5 strafpunten in mindering gebracht op het totaal aantal punten. Vindt dit in ernstige mate plaats, dan worden 10 strafpunten in mindering gebracht op het totaal aantal punten. Dit wordt op de puntenstaat onder strafpunten “a” vermeld. Bij herhaling wordt de geleider met zijn hond van verdere deelname uitgesloten.
Groetjes Inge
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Inge schreef:Zonder de strafpunten heeft ze 162 punten dus zou ze 7e zijn geweest.
Strafpunten krijg je volgens mij als je je hond straft tijdens de wedstrijd/keuring?

Wanneer de hond, buiten de uitvoering van de oefeningen omschreven in de afdelingen 1, 2 en 3 van hoofdstuk 4, hinder of overlast veroorzaakt, worden 5 strafpunten in mindering gebracht op het totaal aantal punten. Vindt dit in ernstige mate plaats, dan worden 10 strafpunten in mindering gebracht op het totaal aantal punten. Dit wordt op de puntenstaat onder strafpunten “a” vermeld. Bij herhaling wordt de geleider met zijn hond van verdere deelname uitgesloten.
Nee als de hond hinder of overlast veroorzaakt.
Zo lees ik het tenminste.
Veel blaffen of zo ? :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”