Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer wel vrij laten lopen wanneer niet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wanneer wel vrij laten lopen wanneer niet

Ongelezen bericht door blondie »

Wist even geen pakkende topic titel te noemen
Het was geen vriendelijke honden dag vandaag hier :mrgreen:
Het begon vanmorgen.. een snauwende jr in de flex riem in de verte... Finn zat net hoog in de bosjes de behoeften te doen
en bluf stond naast me, losloopgedeelte van het park..
de jonge mevrouw liep door onderwijl haar hond manend normaal te doen...
en ik stond tegen bluf te zeggen..uhuh niet erheen! en rechts naar finn te kijken die alles al poepend in de gaten hield :wink: die is klaar en komt naar benee en ik wijs hem op de vergeten bal, in die seconde is bluf toch naar de russel gegaan...
ze werd blaffend en grommend te woord gestaan.. en troela stond alleen maar van joh kwispel.. relax.. wegkijk .. ik doe je toch niets...
onderwijl wrong de mevrouw zich in allerlei excuses.. en ik had zoiets van jajajaja loop nu maar door... want Finn stond met een borstel naast me omdat de russel echt venijnig aan het uithalen was naar bluf die er stoicijns van weg wilde lopen...
(dat jaja bedoel ik niet negatief overigens... ik vond het prima dat ze zich wilde verontschuldigen en dat ze ze begon uit te leggen dat hij zich groter voelde dan hij was... , maar ik stond met twee losse duitsers en het gedrag was niet echt leuk te noemen.. dus ik snapte Finn met zijn nekhaar omhoog ook wel :mrgreen: ...)afijn.. finn nee was voldoend en ik moest daar omhoog om naar huis te lopen en ik lijn ze daar ook altijd aan dus gedaan en klaar...
Bluf gaat nog steeds mee naar het werk ivm de laatste fase loopsheid..
Echt in drie weken nooit op bepaalde stukken honden tegen gekomen..
en nu loop ik dat pad op lekker met een balletje in de weer.. zie ik om de hoek van het smalle paadje een mechel komen..mijn reactie is dus.. bij me roepen.. en omkeren.. ik denk.. nee doe niet zo raar, bluf is perfect sociaal dus gewoon doorlopen...
Ik zag alleen geen baas..
toch maar balletje in tegenovergestelde richting gegooid
draai me om.. en kijk voor me... mechel plat op de grond in loerhouding.. nog steeds geen baas...
Bluf maar even bij me aan de voet gehouden... :roll:
baas komt te voorschijn met oordopjes in.. van een mp3... die ziet bluf, de hond waar hij mee liep en neemt een bijna duik op de hond en lijnt aan..
Ik lijn dus bluf ook aan :wink:
bluf was niet geinteresseerd in die ander en bij passeren kwam haar borstel toen die hond zo in die lijn hing op haar af wilde komen... en in het voorbijgaan de baas die hond bijna nog de kans gaf om haar in de kont te laten bijten.... :denken: vind ik toch weer knap ... bluf loopt links van me... hij had die mechel ook links van hem
maar toch had de mechel haar bijna bij de reet... :19:
loop door en Bluf nog aan de lijn, bochtje om..en zie ik een man wat verschieten.. met een engelse staf reu.. die man kijkt achter zich, naast zich en schiet met hond links van mij de bosjes in...onderwijl hoor ik Zit Zit!!!
Ik toverde maar weer het balletje tevoorschijn.. en passeerde de meneer...
oeeeeh zegt hij... hij grijpt hem echt hoor! hij wil mij beschermen !!!
dat laatste geloof ik niet zo in... maar dat deze staf geen lieve bedoelingen had als hij los gelaten was... was duidelijk...
Hmm zei ik.. jeetje wat raar die mechel voor me had hetzelfde... :roll:
Maar ben blij .. dat ik niet er zo maar van uit was gegaan dat loslopende honden zomaar met alle honden samen gaan... nu is Bluf in honden gedrag echt ok en dat wil ik ook graag zo houden...
Maar maf genoeg wilde ik mezelf een schop onder de kont geven en denken hoppa gewoon doorlopen.. niets aan de hand.. maar binnen een minuut tweetal hondaggressieve honden treffen... en een hond zoals bluffie die eigenlijk graag contact wil maken ook al doen ze niet leuk naar haar... dan was ik toch maar weer blij met mijn wat afwachtende beschermende houding...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”