Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wedstrijd Stiphout

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Blaffen is volgens mij niet zo'n probleem, maar bv. wel uitbreken tijdens een oefening van een ander oid?
Geen idee of dat gebeurd is hoor, heb van de rest van de deelnemers niet veel gezien.

Heb ook het volgende nog gevonden:
Wanneer de geleider onbeheerst tegen zijn hond optreedt, worden 5 strafpunten in mindering gebracht op het totaal aantal punten. Vindt dit in ernstige mate plaats, dan worden 10 strafpunten in mindering gebracht op het totaal aantal punten. Hetzelfde geldt voor de geleider als hij zich onbetamelijk gedraagt. Dit wordt op de puntenstaat onder strafpunten “b” vermeld. Bij herhaling wordt de geleider met zijn hond van verdere deelname uitgesloten.
Weet niet of ze strafpunten a of b heeft gehad :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge schreef:Blaffen is volgens mij niet zo'n probleem, maar bv. wel uitbreken tijdens een oefening van een ander oid?
Geen idee of dat gebeurd is hoor, heb van de rest van de deelnemers niet veel gezien.

Wanneer de geleider onbeheerst tegen zijn hond optreedt, worden 5 strafpunten in mindering gebracht op het totaal aantal punten. Vindt dit in ernstige mate plaats, dan worden 10 strafpunten in mindering gebracht op het totaal aantal punten. Hetzelfde geldt voor de geleider als hij zich onbetamelijk gedraagt. Dit wordt op de puntenstaat onder strafpunten “b” vermeld. Bij herhaling wordt de geleider met zijn hond van verdere deelname uitgesloten.
Dat zou kunnen.
Of als de hond nogal fel uithaalt naar een andere hond?
Of krijg je dan meteen een disqualificatie?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Inge
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Inge schreef:Blaffen is volgens mij niet zo'n probleem, maar bv. wel uitbreken tijdens een oefening van een ander oid?

Dat zou kunnen.
Of als de hond nogal fel uithaalt naar een andere hond?
Of krijg je dan meteen een disqualificatie?
Ik weet het echt niet.
Biène en Noeska zijn die dag ook 2x tegen elkaar uitgevallen (1x tijdens het wachten voor een oefening, 1x na de wedstrijd toen we ons op moesten stellen voor een foto). Was een hoop herrie maar geen kans om bij elkaar te komen en gewoon direct beide wegvolgen...geen probleem.
Ellen en ik hebben geen strafpunten.
Ik geloof ook niet dat Magnum is uitgevallen. :wink:

Ik heb dus echt geen idee waarom ze strafpunten heeft gekregen.
Magnum heeft wel erg de neiging om onder haar appèl weg te schieten, dus wellicht heeft ie een andere hond gehinderd tijdens een oefening? Maar dat is giswerk, aangezien ik het niet gezien heb.
Misschien reageert ze zelf nog. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Inge schreef: Heb ook het volgende nog gevonden:
Ik weet het wel want de keurmeester heeft het duidelijk gezegd bij de uitslag. Het betreft strafpunten b vanwege ongecontroleerd gedrag van de geleider. Ik denk dat de spanning van de hele dag haar een beetje teveel werd.

Uitbreken e.d. wordt bestraft als het een andere hond hindert in de uitvoering van zijn oefening, dus het getakketeef van Biene en Noes valt daar niet onder omdat het ver weg was van de oefeningen.
Laatst gewijzigd door Gos op 10 mar 2009 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Gos schreef:
Ik weet het wel want de keurmeester heeft het duidelijk gezegd bij de uitslag. Het betreft strafpunten b.

Uitbreken e.d. wordt bestraft als het een andere hond hindert in de uitvoering van zijn oefening, dus het getakketeef van Biene en Noes valt daar niet onder omdat het ver weg was van de oefeningen.
en de baasjes lijken op de honden?( takketeven) :N:
Jan
Afbeelding
Gos
Zeer actief

janinca2002 schreef: en de baasjes lijken op de honden?( takketeven) :N:
Jij bent weer punten aan het verzamelen zie ik Jan :mrgreen:
Maar nee, wij hebben geen enkele reden om zo tegen elkaar tekeer te gaan :pffff: En verder is m'n hond duizendmaal knapper dan ik :cheer:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Gos schreef:
janinca2002 schreef: en de baasjes lijken op de honden?( takketeven) :N:
Jij bent weer punten aan het verzamelen zie ik Jan :mrgreen:
Maar nee, wij hebben geen enkele reden om zo tegen elkaar tekeer te gaan :pffff: En verder is m'n hond duizendmaal knapper dan ik :cheer:
dat laatste ben ik dan weer niet met je eens, jullie zijn een leuke combinatie om naar te kijken. Zowel apart als team!
Jan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:
Ik weet het wel want de keurmeester heeft het duidelijk gezegd bij de uitslag. Het betreft strafpunten b vanwege ongecontroleerd gedrag van de geleider. Ik denk dat de spanning van de hele dag haar een beetje teveel werd.

OK...ik wist het niet, heb het niet gehoord :wink: (er is wel meer langs me heen gegaan op het einde geloof ik)
En Biène en Noeska takketeven wel vaker even tegen elkaar, maar ik takketeef nooit tegen Ellen :pffff: , dus dat heeft niets met de baasjes te maken. :evil: :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Inge schreef: OK...ik wist het niet, heb het niet gehoord :wink: (er is wel meer langs me heen gegaan op het einde geloof ik)
Ik heb ook van de hele dag een heleboel niet meegekregen hoor, was te geconcentreerd op m'n hondje. Ik heb de uitslagen van Piet en Frans ook helemaal niet gehoord, ik was volkomen van de wereld eigenlijk.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Gos schreef:
Inge schreef: OK...ik wist het niet, heb het niet gehoord :wink: (er is wel meer langs me heen gegaan op het einde geloof ik)
Ik heb ook van de hele dag een heleboel niet meegekregen hoor, was te geconcentreerd op m'n hondje. Ik heb de uitslagen van Piet en Frans ook helemaal niet gehoord, ik was volkomen van de wereld eigenlijk.
en terecht! 3e plek is toch hartstikke goed!!!!
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Ik heb dus echt geen idee waarom ze strafpunten heeft gekregen.
Magnum heeft wel erg de neiging om onder haar appèl weg te schieten, dus wellicht heeft ie een andere hond gehinderd tijdens een oefening? Maar dat is giswerk, aangezien ik het niet gezien heb.
Misschien reageert ze zelf nog. :wink:[/quote]

Ik heb inderdaad 5 strafpunten gekregen op B.

Maar het is helaas een zamenloop van omstandigheden geweest, Ik volgende aan naar de schutting. Op het moment dat ik me omdraai en iets in wil lopen op het haagje, loopt Magnum recht door richting publiek om daar eens te gaan snuffelen. Helaas zet ik ook net een pas en kreeg hij een trap tegen zijn achterpoten aan.
Deed het echt niet express, maar heb er toch strafpunten voor gekregen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”