Aan mijn hond wordt helemaal NIKS geknipt hoorPodenji schreef:hercujess schreef: Niet zo opgeknipt en met al dat gefrunnik in ieder geval!aan jouw hond kan je tenminste nog wat knippen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Crufts live!
Moderator: moderatorteam
-
hercujess
Laatst gewijzigd door hercujess op 08 mar 2009 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wen
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik vond het ook gezellig! We kunnen er weer een jaar op teren!LéonieHonden schreef:Ik ben van de partij. Enorm gezellig was het weer en kon EINDELIJK met iemand hierover praten haha!Budkes schreef:Nou dat was het dan weer, de hondjes willen er nu echt uit..
Volgend jaar zelfde tijd zelfde plaats mensen
Vond het echt gezellig kijken zo.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
nee daar hou ik ook niet van, ik doe het lijntje vaak wel wat strak maar ik til mn honden er niet mee op , wat je vaak bij terriers en basenjis ziethercujess schreef:Aan mijn hond wordt helemaal NIKS geknipt hoorruwharen pluk je! Ik bedoelde trouwens opgeknupt...dat lijntje zo hieperdepieperstrak
ik kan trouwens volgend jaar een gokje wagen, solar is nog steeds voor crufts gekwalificeerd en heeft dr titertest al....
maar met haar ga ik niet in steenwijk trainen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
hercujess
Lijkt me echt supergaaf! Ik ben er nog nooit geweest, maar volgend jaar wil ik toch op zijn minst kijkenPodenji schreef:nee daar hou ik ook niet van, ik doe het lijntje vaak wel wat strak maar ik til mn honden er niet mee op , wat je vaak bij terriers en basenjis ziethercujess schreef:Aan mijn hond wordt helemaal NIKS geknipt hoorruwharen pluk je! Ik bedoelde trouwens opgeknupt...dat lijntje zo hieperdepieperstrak
![]()
ik kan trouwens volgend jaar een gokje wagen, solar is nog steeds voor crufts gekwalificeerd en heeft dr titertest al....
maar met haar ga ik niet in steenwijk trainen
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook niet en ik wil ook zo graag heen, al is het idd maar om te kijken.hercujess schreef: Lijkt me echt supergaaf! Ik ben er nog nooit geweest, maar volgend jaar wil ik toch op zijn minst kijken
als ik mee zou doen en solar zou BOB winnen , ik ben bang dat ik dan ga janken :N:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
hercujess
Op z'n minst! (janken) Aan de ene kant snap ik wel dat mensen zeggen dat hun hond er (nog) niet klaar voor is, aan de andere kant, zo'n kans krijg je misschien maar één keer!Podenji schreef:ik ook niet en ik wil ook zo graag heen, al is het idd maar om te kijken.hercujess schreef: Lijkt me echt supergaaf! Ik ben er nog nooit geweest, maar volgend jaar wil ik toch op zijn minst kijken
als ik mee zou doen en solar zou BOB winnen , ik ben bang dat ik dan ga janken :N:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik maar niet flauw valhercujess schreef: Op z'n minst! (janken) Aan de ene kant snap ik wel dat mensen zeggen dat hun hond er (nog) niet klaar voor is, aan de andere kant, zo'n kans krijg je misschien maar één keer!
solar is al 2x gekwalificeerd voor de crufts, en Jenson ook al een keer, misschien moet ik het nu toch maar eens doen, de titertest heeft ze al en vrienden van me wonen er in de buurt en daar kan ik zo terecht ( eigenaren van pup van solar nota bene
-
hercujess
Je gaat er spijt van krijgen als je het niet doet!Podenji schreef:als ik maar niet flauw valhercujess schreef: Op z'n minst! (janken) Aan de ene kant snap ik wel dat mensen zeggen dat hun hond er (nog) niet klaar voor is, aan de andere kant, zo'n kans krijg je misschien maar één keer!![]()
solar is al 2x gekwalificeerd voor de crufts, en Jenson ook al een keer, misschien moet ik het nu toch maar eens doen, de titertest heeft ze al en vrienden van me wonen er in de buurt en daar kan ik zo terecht ( eigenaren van pup van solar nota bene)
- Hamilton
- Zeer actief
dat deed deze Pharaoh ook in Stockholm, super lange lijn en de eigenaresse rende zich rot, maar zo kreeg je de hond wel prachtig vrij geshowed, kreeg er kippenvel van daarPodenji schreef:was niet aan het opletten dus heb geen idee, maar komt vaker voor bij de oertypes, het mooiste is natuurlijk een compleet gebit maar de keurmeesters doen er meestal niet zeikerig om bij deze rassen.Budkes schreef:Mist die Faraohond nou wat P's
de pharaoh loopt zich zelf te showen, heerlijk, onze Barakah wil dat ook, maar meestal loopt er iemand voor ons in de ring waardoor het niet kan
- lauraV
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zou gaaf zijnhercujess schreef:Je gaat er spijt van krijgen als je het niet doet!Gewoon doen, dan komen we met een afgevaardiging van het Hondenforum je wel aanmoedigen
en je hebt wel gelijk, als ik een van mn honden niet weer weet te kwalificeren heb ik echt een gemiste kans nu volgend jaar, ik denk niet dat we BOB winnen maar als je de kans hebt en je probeert het niet win je zoizo niet natuurlijk
haar pup was trouwens ingeschreven maar een week ervoor heeft ze een ongelukje gehad , dat moest gehecht worden met krammen en de engelsen schijnen nogal zeikerig te zijn met dat soort dingen dus besloot ze niet te gaan, ook omdat haar andere podenco, die ook ingeschreven was een paar weken terug een teen brak en dat is nog steeds niet helemaal 100% goed met lopen..... haar podencos mankeren nooit waten nu vlak voor crufts allebei uitgeschakeld
- lauraV
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat is toch geweldigHamilton schreef: dat deed deze Pharaoh ook in Stockholm, super lange lijn en de eigenaresse rende zich rot, maar zo kreeg je de hond wel prachtig vrij geshowed, kreeg er kippenvel van daar
-
hercujess
Gewoon doen. In the meanwhile; alle raampjes zitten potdicht, het waait hier al flink en ik duik mijn bedje in. Weltrusten allemaal! Morgen weer ringtrainingPodenji schreef:dat zou gaaf zijnhercujess schreef:Je gaat er spijt van krijgen als je het niet doet!Gewoon doen, dan komen we met een afgevaardiging van het Hondenforum je wel aanmoedigen
![]()
en je hebt wel gelijk, als ik een van mn honden niet weer weet te kwalificeren heb ik echt een gemiste kans nu volgend jaar, ik denk niet dat we BOB winnen maar als je de kans hebt en je probeert het niet win je zoizo niet natuurlijk![]()
haar pup was trouwens ingeschreven maar een week ervoor heeft ze een ongelukje gehad , dat moest gehecht worden met krammen en de engelsen schijnen nogal zeikerig te zijn met dat soort dingen dus besloot ze niet te gaan, ook omdat haar andere podenco, die ook ingeschreven was een paar weken terug een teen brak en dat is nog steeds niet helemaal 100% goed met lopen..... haar podencos mankeren nooit waten nu vlak voor crufts allebei uitgeschakeld

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
weltrusten allemaalhercujess schreef:Gewoon doen. In the meanwhile; alle raampjes zitten potdicht, het waait hier al flink en ik duik mijn bedje in. Weltrusten allemaal! Morgen weer ringtraining
en jou zie ik morgen denk ik, jij zit toch ook in de groep van 21 uur?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Marianne, je moet echt gaan hoor, zo'n kans moet je gewoon grijpen!
Ik ben echt blij dat ik dat gedaan heb in 2007 met Nozem, het heeft me wel wat grijze haren en een hoop geld gekost, maar ik had het met geen mogelijkheid willen missen!
Ik hoop er ook nog eens naartoe te gaan, met hond uiteraard.
Met Nozem schijn ik gewoon haar hele leven terug te mogen komen omdat ze BOS is geworden. Maar het zou ook leuk zijn met een dochter van haar daar te staan.
Ik ben echt blij dat ik dat gedaan heb in 2007 met Nozem, het heeft me wel wat grijze haren en een hoop geld gekost, maar ik had het met geen mogelijkheid willen missen!
Met Nozem schijn ik gewoon haar hele leven terug te mogen komen omdat ze BOS is geworden. Maar het zou ook leuk zijn met een dochter van haar daar te staan.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nou ja, je hebt toch voor ogen hoe je graag je hond zou willen presenteren? De afgelopen dagen hebben we heel wat voorbeelden gezien. Op heel veel honden leek bijvoorbeeld geen stuur te zitten tijdens het gaan. Hoe komt dat? Wat ik bijvoorbeeld graag zou willen is dat mijn hond oogcontact maakt met de km als die komt kijken. Van de sealymevrouw leerde ik al dat het moeilijker is voor een hond met een voorlok.Podenji schreef:ehhh wat bedoel je?Rosita Compagner schreef:zoeken jullie dan even uit op welke manier je je hond voor wil brengen?hercujess schreef:Podenji schreef: als ze in steenwijk hun belofte nu eens waarmaken staan wij daar volgend jaar ookDaar gaan we voor
ik heb les 1 gemist dus als het daar in voorkwam wat je nu bedoeld weet ik het dus ook niet
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dat lijkt me ook wel wat, maar dan wel met de oren attent, en niet lullig achteruit van "oohh je kijkt me aan dus ik ga je nu een kusje geven" doet het goed in de individuele keuring omdat keurmeesters wat vrijer gedrag erg waarderen in mijn ras, maar ja in de eindkeuring moeten ze juist attent staan vind ik, ook omdatje dan vaak met allrounders te maken hebt die geen kaas gegeten hebben van podencosRosita Compagner schreef: Nou ja, je hebt toch voor ogen hoe je graag je hond zou willen presenteren? De afgelopen dagen hebben we heel wat voorbeelden gezien. Op heel veel honden leek bijvoorbeeld geen stuur te zitten tijdens het gaan. Hoe komt dat? Wat ik bijvoorbeeld graag zou willen is dat mijn hond oogcontact maakt met de km als die komt kijken. Van de sealymevrouw leerde ik al dat het moeilijker is voor een hond met een voorlok.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ok ok okLongFields schreef:Marianne, je moet echt gaan hoor, zo'n kans moet je gewoon grijpen!
ik ga eens uitzoeken wat het me zou gaan kosten .... :N:
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe het nou maar!!!! Wij gaan nu al zo'n 12 jaar met de honden. De halve wereld zit aan de ring te kijken hoe jij met jou hond daar in de ring staat. En dat is kicken.Podenji schreef:als ik maar niet flauw valhercujess schreef: Op z'n minst! (janken) Aan de ene kant snap ik wel dat mensen zeggen dat hun hond er (nog) niet klaar voor is, aan de andere kant, zo'n kans krijg je misschien maar één keer!![]()
solar is al 2x gekwalificeerd voor de crufts, en Jenson ook al een keer, misschien moet ik het nu toch maar eens doen, de titertest heeft ze al en vrienden van me wonen er in de buurt en daar kan ik zo terecht ( eigenaren van pup van solar nota bene)
Maggie
Maggie
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Marianne, je moet echt gaan hoor, zo'n kans moet je gewoon grijpen!
Die heeft nu een studbook nummer. Levenslange kwalifiekatie voor Crufts. Onze Duncan en Abbey hebben dat ook.
Maggie
Maggie
- vanhetborgerbos
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi Marianne,Podenji schreef:
als ik maar niet flauw val![]()
Je moet het gewoon een keer meegemaakt hebben. Ik ben er vorig jaar met Ury geweest. Het was een hele belevenis alleen had ik verwacht dat op zo'n grote show eerlijker gekeurd zou worden maar dat bleek al gauw een illusie te zijn. Ik had dit jaar ook kunnen gaan met Ury maar gezien de keurmeester heb ik mij die reis dus wel uitgespaard. Voor zowel vorig jaar als dit jaar was er al voorspeld wie er zou gaan winnen
groetjes
Yvonne
Yvonne Bijlsma
Sint Bernard Kennel
"v.h. Borgerbos"
Sint Bernard Kennel
"v.h. Borgerbos"
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
okgoud schreef: Doe het nou maar!!!! Wij gaan nu al zo'n 12 jaar met de honden. De halve wereld zit aan de ring te kijken hoe jij met jou hond daar in de ring staat. En dat is kicken.![]()
De 1e keer dat wij in Engeland showden kwalificeerden onze honden zich bij de eerste show daar toen ze uit quarantaine kwamen. ( ivm verhuizing naar GB ) En sindsdien gaan we elk jaar. Het is verslavend
![]()
![]()
Maggie
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
heyy Yvonnevanhetborgerbos schreef:
Hoi Marianne,
Je moet het gewoon een keer meegemaakt hebben. Ik ben er vorig jaar met Ury geweest. Het was een hele belevenis alleen had ik verwacht dat op zo'n grote show eerlijker gekeurd zou worden maar dat bleek al gauw een illusie te zijn. Ik had dit jaar ook kunnen gaan met Ury maar gezien de keurmeester heb ik mij die reis dus wel uitgespaard. Voor zowel vorig jaar als dit jaar was er al voorspeld wie er zou gaan winnen
groetjes
Yvonne
de illusie dat daar eerlijker gekeurd word heb ik helemaal niet, ik ben al aardig op de hoogte gebracht omtrent engelse podenco keurmeesters , en helemaal als ze in engeland moeten keuren, blijkbaar gaat het bij de st bernard net zo. Deze keurmeester dit jaar liet precies de podencos winnen van de kennel waar zij vroeger haar podencos had gekocht
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist!!!!!Podenji schreef:heyy Yvonnevanhetborgerbos schreef:
Hoi Marianne,
groetjes
Yvonne![]()
de illusie dat daar eerlijker gekeurd word heb ik helemaal niet, ik ben al aardig op de hoogte gebracht omtrent engelse podenco keurmeesters , en helemaal als ze in engeland moeten keuren, blijkbaar gaat het bij de st bernard net zo. Deze keurmeester dit jaar liet precies de podencos winnen van de kennel waar zij vroeger haar podencos had gekocht, werd me al op een briefje mee gegeven dat dit zou gebeuren ( 3 van solars pups zitten in engeland dus ik wordt goed op de hoogte gehouden van het rijlen en zijlen daar
) het viel me ook op dat veel mensen in engeland met honden met een andere afstamming en/ of kennelnaam niet ingeschreven hadden , namen die ik er echt wel verwacht had, zegt mij ook wel weer genoeg. Solar heeft de kwaliteiten wel om eventueel te winnen, nu maar hopen dat de keurmeester daar dan ook niet onderuit kan of hopen op een buitenlandse keurmeester die dat ook ziet
maar de illusie heb ik helaas niet, wel de hoop, dat wel
we gaan er gewoon voor, als je het niet doet win je het zoizo niet
Maggie
Maggie
- vanhetborgerbos
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ury was vorig jaar ook de favoriet bij velen maar we wisten van te voren wie er ging winnen. Desondanks werd hij toch nog 4e in zijn klasse maar de nr.'s 1,2 en 3 waren allemaal bekenden van de keurmeester.Podenji schreef: heyy Yvonne![]()
de illusie dat daar eerlijker gekeurd word heb ik helemaal niet, ik ben al aardig op de hoogte gebracht omtrent engelse podenco keurmeesters , en helemaal als ze in engeland moeten keuren, blijkbaar gaat het bij de st bernard net zo. Deze keurmeester dit jaar liet precies de podencos winnen van de kennel waar zij vroeger haar podencos had gekocht, werd me al op een briefje mee gegeven dat dit zou gebeuren ( 3 van solars pups zitten in engeland dus ik wordt goed op de hoogte gehouden van het rijlen en zijlen daar
) het viel me ook op dat veel mensen in engeland met honden met een andere afstamming en/ of kennelnaam niet ingeschreven hadden , namen die ik er echt wel verwacht had, zegt mij ook wel weer genoeg. Solar heeft de kwaliteiten wel om eventueel te winnen, nu maar hopen dat de keurmeester daar dan ook niet onderuit kan of hopen op een buitenlandse keurmeester die dat ook ziet
maar de illusie heb ik helaas niet, wel de hoop, dat wel
we gaan er gewoon voor, als je het niet doet win je het zoizo niet
Na de keruing zijn er heel veel mensen bij ons geweest die het niet ens waren met de keuring en dat zegt soms meer dan de hele keuring op zich.
Ik zou zeggen gewoon inschrijven volgend jaar!!!
gr. Yvonne
Yvonne Bijlsma
Sint Bernard Kennel
"v.h. Borgerbos"
Sint Bernard Kennel
"v.h. Borgerbos"