Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op zoek naar een nieuw thuis maar hoe.
Moderator: moderatorteam
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- *Cootje*
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
- Aantal honden: 1
ze is opgehaald door de K10 waar ze tot een 'fijne' politie,douane of legerhond wordt opgeleidt.ik geloof vast niet dat deze hond de afgelopen 2 jaar fijn op de bank gelegen heeft.ik heb gehoord dat ze de afgelopen tijd meer in de schuur gezeten heeft dan dat ze binnen is geweest.wel weet ik dat de TS best wel gek met haar hond was maar toch snap ik dan niet dat ze deze beslissing genomen heeft.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
is ze al getest dan? heup, rug, ellebogen? als dat niet goed komt ie linea recta weer terug en als de training niet loopt zoals het hoort waarschijnlijk ook... of je daar dan zo blij mee moet zijn?*Cootje* schreef:ze is opgehaald door de K10 waar ze tot een 'fijne' politie,douane of legerhond wordt opgeleidt.ik geloof vast niet dat deze hond de afgelopen 2 jaar fijn op de bank gelegen heeft.ik heb gehoord dat ze de afgelopen tijd meer in de schuur gezeten heeft dan dat ze binnen is geweest.wel weet ik dat de TS best wel gek met haar hond was maar toch snap ik dan niet dat ze deze beslissing genomen heeft.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Cootje*
- Vaste gebruiker
- *Cootje*
- Vaste gebruiker
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
eeneigenhok
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Hoi,
Er zijn heel veel handelaren in de werkhonden en je moet idd voorzichtig zijn met wie je de hond mee geeft, maar de k10workingdogs in Meijel is een geweldig opleidingcentrum. Wij werken met ze samen (werkhondenherplaatsing) en zijn er ook wezen kijken.
De honden komen in prachtige kennels met vloerverwarming en ruime uitloop. Ze worden dagelijks getraind op een leuke speelse manier.
De honden hebben het daar echt goed. Ze hebben er liefde voor de honden en bij hen gaan honden die niet geschikt zijn, in de herplaatsing.
Je moet bedenken dat de echte werkhond gék wordt als hij niet kan werken... ik vergelijk het wel eens met een kind dat gék is op voetbal en je laat hem alleen de hele dag lezen. Dan laat je hem wel wat doen, maar is hij niet gelukkig. De honden kunnen bij de k10 doen waar ze voor geboren zijn. Er werken daar geweldige mensen met de juiste instelling.
Echt, maak je geen zorgen dat je hond bij de K10workingdogs zit! Zij heeft het daar echt goed.
En als je twijfeld, kun je nog gaan kijken ook
Het mooie is ook dat je gegevens in het persoonlijke boekje van haar komen, dan gebeurd het vaak dat de uiteindelijke eigenaar die met haar gaat werken, nog even contact op neemt.
Er zijn heel veel handelaren in de werkhonden en je moet idd voorzichtig zijn met wie je de hond mee geeft, maar de k10workingdogs in Meijel is een geweldig opleidingcentrum. Wij werken met ze samen (werkhondenherplaatsing) en zijn er ook wezen kijken.
De honden komen in prachtige kennels met vloerverwarming en ruime uitloop. Ze worden dagelijks getraind op een leuke speelse manier.
De honden hebben het daar echt goed. Ze hebben er liefde voor de honden en bij hen gaan honden die niet geschikt zijn, in de herplaatsing.
Je moet bedenken dat de echte werkhond gék wordt als hij niet kan werken... ik vergelijk het wel eens met een kind dat gék is op voetbal en je laat hem alleen de hele dag lezen. Dan laat je hem wel wat doen, maar is hij niet gelukkig. De honden kunnen bij de k10 doen waar ze voor geboren zijn. Er werken daar geweldige mensen met de juiste instelling.
Echt, maak je geen zorgen dat je hond bij de K10workingdogs zit! Zij heeft het daar echt goed.
En als je twijfeld, kun je nog gaan kijken ook
Het mooie is ook dat je gegevens in het persoonlijke boekje van haar komen, dan gebeurd het vaak dat de uiteindelijke eigenaar die met haar gaat werken, nog even contact op neemt.
- Burnie
- Zeer actief
Ikzelf geloof ook dat deze hond beter af is bij een goed, verantwoordelijk opleidingscentrum dan als ongeliefd huisdier in een schuur/hok.eeneigenhok schreef:Hoi,
En als je twijfeld, kun je nog gaan kijken ook![]()
-
oelewapper12
- geregistreerd lid
wilde hier even op reageren,je zegt dat ze magerder is geworden en dat haar vacht er niet uit ziet.dunjatamara schreef:ze is een kruising dus helaas is dat niet mogelijkdat zou anders wel de beste oplossing geweest zijn.
En ik wil haar ook helemaal niet kwijt, maar het is het beste voor haar.
Sinds dat ik als de doods ben dat het wel een keer raak is en ze Joey bijt en ze dus minder in huis kan rond lopen en dus veel in de tuin is en als dat niet kan in de bench moet(wat ik overigens hartstikke zielig vindt) gaat het naar mijn idee niet zo goed met haar ze is magerder geworden ondanks dat ze genoeg te eten krijgt ziet haar vacht er niet uit. en krijgt ze alsnog wel aandacht van mij.
Ik vindt het gewoon enorm zielig en een asiel vindt ik ook niet zo'n goed idee.
heeft ze niet iets onder de leden?misschien heeft ze pijn waardoor ze zich ook zo anders gaat gedragen?is ze al is helemaal nagekeken?
edit: lees net dat de hond al weg is.....
- daan!
- Zeer actief
Burnie schreef: Ikzelf geloof ook dat deze hond beter af is bij een goed, verantwoordelijk opleidingscentrum dan als ongeliefd huisdier in een schuur/hok.
ik ook. handel of geen handel, de hond is nu ergens waar ze er wel wat mee kunnen/en in ieder geval willen.
En dat 'huishond op de bank-lig hondje' idee, ik heb sterk het vermoeden dat er veel honden zijn, vooral uit werklijnen die daar echt niet gelukkig van worden.
-
eeneigenhok
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Wij komen veel gevallen tegen van werkhonden die als huishond worden gehouden. Niet erg, maar je moet er wel wat mee doen en bij veel van dit soort honden is wandelen niet genoeg, die moet je t koppie bezig houden, speuren etc.
Doe je dat niet dan krijg je vaak probleem gedrag.
Een pup in huis van een herder uit een werklijn kan met 5 maanden al gaan bijten. Die moet je niet als schoothondje behandelen.
En wat is handel? De opleiding kost een hoop geld (training, voeding, dierenarts etc.) en de honden worden na hun opleiding door verkocht aan instanties.
Er zijn ook opleidingcentra die de honden niet goed behandelen en zo snel mogelijk willen opleiden op een onhumane manier, om zo snel mogelijk met veel winst te verkopen. Niet geschikt is vaak een spuitje, of het asiel, daar gaan ze geen moeite voor doen...
Bij K10workingdogs hebben de honden het goed, ze worden geröndgend en als blijkt dat ze om gezondheids redenen niet geschikt zijn, of later blijkt dat ze toch niet geschikt zijn, worden ze herplaatst.
Ze steken een hoop energie in een hond als ze zien dat die mogelijkheden heeft.
(zie; http://www.dogcentreholland.com en http://www.k10workingdogs.com )
Een pup in huis van een herder uit een werklijn kan met 5 maanden al gaan bijten. Die moet je niet als schoothondje behandelen.
En wat is handel? De opleiding kost een hoop geld (training, voeding, dierenarts etc.) en de honden worden na hun opleiding door verkocht aan instanties.
Er zijn ook opleidingcentra die de honden niet goed behandelen en zo snel mogelijk willen opleiden op een onhumane manier, om zo snel mogelijk met veel winst te verkopen. Niet geschikt is vaak een spuitje, of het asiel, daar gaan ze geen moeite voor doen...
Bij K10workingdogs hebben de honden het goed, ze worden geröndgend en als blijkt dat ze om gezondheids redenen niet geschikt zijn, of later blijkt dat ze toch niet geschikt zijn, worden ze herplaatst.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
blijkbaar niet:eeneigenhok schreef:Wij komen veel gevallen tegen van werkhonden die als huishond worden gehouden. Niet erg, maar je moet er wel wat mee doen en bij veel van dit soort honden is wandelen niet genoeg, die moet je t koppie bezig houden, speuren etc.
dunjatamara schreef:morgen komt er iemand van k10die gaat kijken of ze geschikt is om bij hun opgeleid te worden tot politie hond of voor bij douane leger enz.
Ze weten het hele verhaal hebben dr op foto gezien.
En de beste man aan de telefoon wil haar alleen nog even zien, mocht ze geschikt zijn, laten hun foto's maken mocht haar rug en de heupen prima zijn dan kan ze daar blijven, anders komt ze toch terug naar hier.
nu het zo dichtbij komt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
eeneigenhok
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
herplaatsen is naar een nieuwe eigenaar...eeneigenhok schreef:Je bedoelt, blijkbaar niet? Herplaatsen?
Kan ook terug naar de eigenaar zijn... dat ligt eraan.
Meestal geven ze de eigenaar dan ons kaartje
terug is naar de vorige eigenaar of ben ik nu gek

-
eeneigenhok
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- Marley2016
- Actief
- Contacteer:
Corine, mijn hond heeft niet in de schuur gelegen is veel in de tuin geweest, ik sluit haar niet op in een schuurtje in de tuin zoals die geweldige broodfokster hier in de straat, Dana is nog steeds in mijn bezit, misschien dat je ook wel gehoord heb dat ik hier aan het verbouwen ben, en aangezien dat die toyotah**r hier aardig naar binnen heeft staan loeren en info is gaan halen bij mijn buurvrouw wie ze normaal niet eens ziet staan wie vervolgens meteen bij mij kwam vragen waar de hond is.*Cootje* schreef:wel snel een beslissing genomen als je maandag hier een topic opent en vrijdag haar vrijdag al op laat halen!!ik hoop dat ze er toch goed over na gedacht heeft en dat ze geen spijt van haar beslissing krijgt.
Dana is aan het logeren totdat de vloer erin ligt wat vandaag gebeuren gaat, en ze dus morgen weer terug kan komen.
En nee ze logeert niet bij de K10 als ik haar daar heen wou doen dan had ik haar wel meteen mee gegeven.
Ze is bij mijn tante aan het logeren die overigens hartstikke gek met honden is, en wil kijken als het echt niet gaat ze dan bij haar kan komen ook al heeft ze er absoluut geen plek voor.
DUS de Reden dat dana afgelopen dagen er niet is geweest is omdat ze toch niet midden in de verf lijm enz kan lopen.
Dus bespaar je de roddels die je hoort, ik weet dat N heel graag lult over iedereen
- Marley2016
- Actief
- Contacteer:
wat denk je ik ben met haar naar de dierenarts geweest, en naar gedragstherapeut de therapeut heeft mij geadviseerd haar te herplaatsen.oelewapper12 schreef:wilde hier even op reageren,je zegt dat ze magerder is geworden en dat haar vacht er niet uit ziet.dunjatamara schreef:ze is een kruising dus helaas is dat niet mogelijkdat zou anders wel de beste oplossing geweest zijn.
En ik wil haar ook helemaal niet kwijt, maar het is het beste voor haar.
Sinds dat ik als de doods ben dat het wel een keer raak is en ze Joey bijt en ze dus minder in huis kan rond lopen en dus veel in de tuin is en als dat niet kan in de bench moet(wat ik overigens hartstikke zielig vindt) gaat het naar mijn idee niet zo goed met haar ze is magerder geworden ondanks dat ze genoeg te eten krijgt ziet haar vacht er niet uit. en krijgt ze alsnog wel aandacht van mij.
Ik vindt het gewoon enorm zielig en een asiel vindt ik ook niet zo'n goed idee.
heeft ze niet iets onder de leden?misschien heeft ze pijn waardoor ze zich ook zo anders gaat gedragen?is ze al is helemaal nagekeken?
edit: lees net dat de hond al weg is.....
Ze is niet weg ze is aan het logeren, mijn hond heeft niet in de schuur gezeten, alleen veel in de tuin gelopen en als mijn zoontje naar bed was was ze gewoon weer binnen.
Volgens de gedragstherapeut is ze vermagerd en glanst haar vacht niet omdat ze wel eens ongelukkig kan zijn doordat ze bij de kleine wordt weggehouden.
Ik hou veel van mijn hond en nu dat ze aan het logeren is mis ik haar ontzettend ondanks dat we best druk bezig zijn moet ik toch de hele tijd aan haar denken.
Toen mijn tante wegreed heb ik staan janken omdat ze nog nooit een dag weg is geweest.
Wij hebben besloten om het hier op het forum geopperde korfje te gaan gebruiken zolang Joey en zij samen zijn zodat we niet bang hoeven te zijn dat ze hem bijt.
- Marley2016
- Actief
- Contacteer:
Corine misschien dat je eens in onze schuur wil komen kijken, die staat ten eerste al vol met koelkast vriezer en fietsen, en alexander heeft er allemaal dure visspullen in staan denk je dat hij dan dana erbij wil hebben?
Mijn moeder mag er nog niet eens aan komen laat staan de hond daar is hij wel zo zuinig op daar laat hij geen hond bij in de buurt komen hoor.
Zo ben ik absoluut niet om mijn hond op te sluiten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA ze slaapt snachts in de bench that's all maar dat is alleen omdat ik mijn huis sochtends zo wil aantreffen als ik het savonds achter heb gelaten.
Voordat je op dit forum gaat zetten die hond heb in de schuur gelegen misschien dat je dan eerst bij mij had kunnen vragen of dat ook echt zo is.
Want zo ben ik dus absoluut niet.
Ik ben alleen bang dat ze mijn zoontje bijt.
En voor geld zou ik al helemaal mijn hond niet weg doen.
Mijn hond is voor mij zoveel meer waard daar kan geld niet tegenop, wij hebben alle2 een baan verdienen hartstikke goed dus daar hoef ik het echt niet voor te doen hoor.
Mijn moeder mag er nog niet eens aan komen laat staan de hond daar is hij wel zo zuinig op daar laat hij geen hond bij in de buurt komen hoor.
Zo ben ik absoluut niet om mijn hond op te sluiten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA ze slaapt snachts in de bench that's all maar dat is alleen omdat ik mijn huis sochtends zo wil aantreffen als ik het savonds achter heb gelaten.
Voordat je op dit forum gaat zetten die hond heb in de schuur gelegen misschien dat je dan eerst bij mij had kunnen vragen of dat ook echt zo is.
Want zo ben ik dus absoluut niet.
Ik ben alleen bang dat ze mijn zoontje bijt.
En voor geld zou ik al helemaal mijn hond niet weg doen.
Mijn hond is voor mij zoveel meer waard daar kan geld niet tegenop, wij hebben alle2 een baan verdienen hartstikke goed dus daar hoef ik het echt niet voor te doen hoor.
- *Cootje*
- Vaste gebruiker
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Marley2016
- Actief
- Contacteer:
Hoi Corine,*Cootje* schreef:Hoi Tamara.
Sorry dan ben ik inderdaad verkeerd geinformeerd....het is niet mijn bedoeling geweest om te kletsen,maar ik hoorde dat je deze berslissing had genomen en hoopte dat je er geen spijt van zou gaan krijgen.
Verder zou het fijn zijn als ze bij je tante zou kunnen blijven!!
Ze komt gewoon vanavond of morgenvroeg terug, de vloer leggen we vanmiddag dan kan ze vanavond weer terug zijn als mijn tante tijd heeft haar dan terug te brengen anders is ze morgenvroeg weer thuis.
Als ik haar al weg zou willen doen aan een kennel dan weet ik nu in elk geval dat ik dat niet meer zou doen, want ik mis haar ontzettend, terwijl ze niet eens definitief weg is.
Ik heb er al spijt van dat ik haar uit logeren heb gedaan
Kijk ik snap wel dat als je iets van je vriendin hoort dat je dan ervan uit gaat dat het zo is als zei zegt.
maar ik vindt het best hard dat je zegt dat mijn danatje in de schuur zou hebben gelegen echt hoor dat zou ik nooit doen.
Het idee alleen al, en alle spullen die erin staan waardoor ik zelf al elke keer flink aant vloeken ben dat ik er amper bij in kan komen dat zou ik haar nooit aandoen.
Ik heb dagelijks met haar gewandelt door het park/kanaalvijver en vaak met haar naar het bos geweest om dit te componseren dat ze niet bij joey kon zijn.
En ik zou je zeggen Joey was bang van Dana.
Maar hij zit elke keer wanneer komt dana terug ik mis dana.
Dus allemaal ophef om niks.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Marley2016
- Actief
- Contacteer:
-
nance
- Erelid
-
estelle
Nou het lijkt mij idd erg prettig voor een hond om constant te moeten verkassen. Eerst in een gezinnetje. Dan mag je ophoepelen naar een of ander vaag opleidingscentrum waar je in een kennel geflikkerd wordt met nog tig andere honden, dan mag je fijn elke dag van je o zo leuke fijne vriendelijke opleiding genieten om vervolgens weer je kot in te moeten, te wachten tot de volgende dag, dan mag je namelijk weer wat doen want er zitten nog tig honden te wachten op hun beetje aandacht. Ben je eindelijk klaar mag je weer verkassen naar god weet waarheen. En als ze je daar dan niet bevallen mag je weer verkassen.eeneigenhok schreef:Wij komen veel gevallen tegen van werkhonden die als huishond worden gehouden. Niet erg, maar je moet er wel wat mee doen en bij veel van dit soort honden is wandelen niet genoeg, die moet je t koppie bezig houden, speuren etc.
Ja lijkt mij echt ontzettend fijn voor welke hond dan ook.
Ben het met je eens hoor dat een hond uit werklijnen niet als vloerkleedje kan fungeren met alleen een leuke wandeling 1x per dag.
Maar ik vind die zogenaamde opleidingscentra godsgeklaagd met hun mooie praatjes over hoe goed de hond het wel niet krijgt, hoeveel aandacht zo'n hond wel niet zal krijgen....
- iones
- Zeer actief
Ik denk dat dat muilkorfje een goede oplossing is voor alle partijen. Jouw hond hoeft dan niet weg van zijn vertrouwde mensen en omgeving, jouw zoontje kan niet gebeten worden en jij bent je hond niet kwijt. Ik denk dat deze beslissing het minst ingrijpend is. Niet herplaatsen dus, maar houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Marley2016
- Actief
- Contacteer:
Dit gaan we ook doen, zijn hier nog verschillende types in en zoja welke zou dan het meest geschikt zijn?iones schreef:Ik denk dat dat muilkorfje een goede oplossing is voor alle partijen. Jouw hond hoeft dan niet weg van zijn vertrouwde mensen en omgeving, jouw zoontje kan niet gebeten worden en jij bent je hond niet kwijt. Ik denk dat deze beslissing het minst ingrijpend is. Niet herplaatsen dus, maar houden.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
fijn dat je er over na hebt gedachtdunjatamara schreef:Corine, mijn hond heeft niet in de schuur gelegen is veel in de tuin geweest, ik sluit haar niet op in een schuurtje in de tuin zoals die geweldige broodfokster hier in de straat, Dana is nog steeds in mijn bezit, misschien dat je ook wel gehoord heb dat ik hier aan het verbouwen ben, en aangezien dat die toyotah**r hier aardig naar binnen heeft staan loeren en info is gaan halen bij mijn buurvrouw wie ze normaal niet eens ziet staan wie vervolgens meteen bij mij kwam vragen waar de hond is.*Cootje* schreef:wel snel een beslissing genomen als je maandag hier een topic opent en vrijdag haar vrijdag al op laat halen!!ik hoop dat ze er toch goed over na gedacht heeft en dat ze geen spijt van haar beslissing krijgt.
Dana is aan het logeren totdat de vloer erin ligt wat vandaag gebeuren gaat, en ze dus morgen weer terug kan komen.
En nee ze logeert niet bij de K10 als ik haar daar heen wou doen dan had ik haar wel meteen mee gegeven.
Ze is bij mijn tante aan het logeren die overigens hartstikke gek met honden is, en wil kijken als het echt niet gaat ze dan bij haar kan komen ook al heeft ze er absoluut geen plek voor.
DUS de Reden dat dana afgelopen dagen er niet is geweest is omdat ze toch niet midden in de verf lijm enz kan lopen.
Dus bespaar je de roddels die je hoort, ik weet dat N heel graag lult over iedereen