Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn spaanse hondje zou een Argentijnse dog zijn maar ik vind haar wel erg klein daarvoor.. ze is meer stafford voormaat(ongeveer kniehoog). Wat denken jullie?
En... ik heb nog een onbekende kruising uit het asiel. Geen idee wat daarin zit. Ideeën?
Herder met stafford heb ik ook altijd gedacht.. al vind ik hem daar wel erg groot voor. Volgens mij is hij groter dan de gemiddelde herder en af toe heeftie ook echt zo'n lobbeskop
Jess schreef:Herder met stafford heb ik ook altijd gedacht.. al vind ik hem daar wel erg groot voor. Volgens mij is hij groter dan de gemiddelde herder en af toe heeftie ook echt zo'n lobbeskop
Wat ik me soms serieus afvraag is of een kruising geen groter formaat op kan leveren dan de afzonderlijke rassen?
Jess schreef:Herder met stafford heb ik ook altijd gedacht.. al vind ik hem daar wel erg groot voor. Volgens mij is hij groter dan de gemiddelde herder en af toe heeftie ook echt zo'n lobbeskop
Het kan ook zijn dat de vader of moeder een kruising stafford/ herder was en de andere partij ook een wat grotere hond.. Hij heeft best een brede kaak en grappige flapoortjes Die oortjes en kaak deden me aan een stafford/ pitbull denken (ik kan die 2 toch niet goed uit elkaar houden, vooral als het kruisingen betreft, mijn excuus).
Wat ik me soms serieus afvraag is of een kruising geen groter formaat op kan leveren dan de afzonderlijke rassen?
Dat lijkt me eerlijk gezegd niet.. maar mijn kennis van genetica heeft ook grenzen
Ik vind je witte hondje een PitbullxArgentijn Ik zie best wel veel Argentijn nl en dat blijft alleen behouden bij x staff of pit Anders kon hij ook niet wit zijn.
De andere hond zou een X mastin Espagnol x boxer of staff/pit en evt een vleug herder kunnen zijn.
Die witte zou gewoon een Dogo Argentino kunnen zijn hoor, de teven mogen zowieso niet zo groot zijn. Hoe hoog is kniehoogte bij jou? Koptype en lijf kloppen redelijk.
Bij de foto dat ze door het water rent riep ik gelijk; hee das een Dogo mooi atletisch lichaam.
De foto waarbij ze naast je been staat is de enige waarbij ik twijfel kan krijgen maar ik heb inmiddels zoveel verschillende Dogo types gezien dat ik niet direct aan een kruising denk
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Dat lijkt me eerlijk gezegd niet.. maar mijn kennis van genetica heeft ook grenzen
Qua genetica weet ik het niet, maar mijn Border Collie x Dobermann is toch vaak groter dan andere Dobers (ook reuen)
Ik zie in de witte ook een Dogo. Niet eens zozeer de bouw maar de kop is sprekend een Dogo-teven kop.
Haar bouw, tja, wat Cloris al zegt, je hebt zoveel types, maar met die kop is het voor mij echt een Dogo.
die witte is in ieder geval een schoonheid.
Ik denk van een foto dat het moeilijk te beoordelen is.
Je zou hem eens ter keuring kunnen aanbieden op 5 april en kijken wat kenners er van vinden.
die witte is in ieder geval een schoonheid.
Ik denk van een foto dat het moeilijk te beoordelen is.
Je zou hem eens ter keuring kunnen aanbieden op 5 april en kijken wat kenners er van vinden.
Ik hou het er maar bij dat ze allebei geweldig zijn Ga regelmatig met de hondjes naar keuringen (om te kijken) en zal dan ook eens naar meningen vragen.
Bedant voor alle reacties iig
Prachtig hondje die witte! Hier in de straat woont een wit staffordje, als je haar zou couperen zou ze er precies zo uit zien als die van jou. Qua hoogte, qua kleur en qua bouw. Het is inderdaad precies een miniatuur Dogo!
En wat betreft de bruine hond, 1/2 herder x 1/4 lab x 1/4 rotweiler? Zou misschien ook wel ergens een Mastin o.i.d. door heen kunnen zitten. Mooie honden in elk geval!
zou heel goed kunnen, kijk maar eens naar bv. een liger (kruising mannelijke leeuw met tijger) die worden ca. een halve meter !!!! hoger in schofthoogte dan een mannelijke leeuw....
Marie-Josée schreef:
Jawel hoor, ik ken een kooiker/stabij kruising die best wel een stukje groter is dan een stabij .
miko schreef:
zou heel goed kunnen, kijk maar eens naar bv. een liger (kruising mannelijke leeuw met tijger) die worden ca. een halve meter !!!! hoger in schofthoogte dan een mannelijke leeuw....
Volgens mij komt dat omdat het gen dat de groei bepaalt/beperkt bij die kruising wordt uitgeschakeld, waardoor de nakomelingen inderdaad veel groter worden dan hun ouders. Wel toffe beesten om te zien!