Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar een nieuw thuis maar hoe.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dunjatamara schreef:
iones schreef:Ik denk dat dat muilkorfje een goede oplossing is voor alle partijen. Jouw hond hoeft dan niet weg van zijn vertrouwde mensen en omgeving, jouw zoontje kan niet gebeten worden en jij bent je hond niet kwijt. Ik denk dat deze beslissing het minst ingrijpend is. Niet herplaatsen dus, maar houden.
Dit gaan we ook doen, zijn hier nog verschillende types in en zoja welke zou dan het meest geschikt zijn?
misschien dat je iets in de sport kunt doen met haar? Je woont er heel dichtbij nl. :wink: africhting bijv.?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dunjatamara schreef:
iones schreef:Ik denk dat dat muilkorfje een goede oplossing is voor alle partijen. Jouw hond hoeft dan niet weg van zijn vertrouwde mensen en omgeving, jouw zoontje kan niet gebeten worden en jij bent je hond niet kwijt. Ik denk dat deze beslissing het minst ingrijpend is. Niet herplaatsen dus, maar houden.
Dit gaan we ook doen, zijn hier nog verschillende types in en zoja welke zou dan het meest geschikt zijn?
Ik heb hier wel wat liggen eventueel kun je even passen en kijken wat je het beste lijkt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou dat is dan ook weer opgehelderd, fijn dat ze niet zomaar gedumpt is en wat betreft die opleidingscentra ben ik het volledig met Estelle eens.
Ik vind dat ook echt doodzielig.
Alhoewel, aan de andere kant....... ze hebben wél vloerverwarming :ok:. :roll:
Gr. Aniek

Afbeelding
eeneigenhok
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door eeneigenhok »

Zielig? :denken:

Wat is er mooier voor een topsporter om dagelijks te mogen trainen en naar de olimpische spelen te mogen?
Zet die op de bank voor de t.v. en hij is binnen no time overspannen.
Echt, je moet er niet zo negatief tegen aan kijken. Ga er dan gewoon eens een kijkje nemen... dan krijg je waarschijnlijk een heel andere kijk op een opleidingcentrum :wink: (ok, niet elk centrum is hetzelfde, ik spreek dus alleen over Meijel, waar ik geweest ben)
Ik denk dat het meer de onbekendheid is dat men er zo negatief tegen aan kijkt. Ik heb gezien hoe blij die honden zijn als ze aan het werk zijn, hoe een lol ze hebben in de training.
Ze worden daar niet afgebeuld, maar een paar keer per dag op een speelse wijze geleerd te speuren etc. volop aandacht dus.
Wat is daar zo zielig aan dan?

Het is pas zielig als zo'n werkhond bij b.v. een gezin zit die geen tijd voor hem heeft en hij in de tuin in een kennel beland omdat hij te veel aandacht op eist...en verkeerd gedrag aanleert omdat hij zelf z'n vertier gaat zoeken...maar er verder niets mee gedaan wordt... als die topsporter op de bank voor de tv (en die mag dan nog tv kijken... :wink: )
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

eeneigenhok schreef:Zielig? :denken:

Wat is er mooier voor een topsporter om dagelijks te mogen trainen en naar de olimpische spelen te mogen?
Echt, je moet er niet zo negatief tegen aan kijken. Ga er dan gewoon eens een kijkje nemen... dan krijg je waarschijnlijk een heel andere kijk op een opleidingcentrum :wink: (ok, niet elk centrum is hetzelfde, ik spreek dus alleen over Meijel, waar ik geweest ben)
Ik denk dat het meer de onbekendheid is dat men er zo negatief tegen aan kijkt. Ik heb gezien hoe blij die honden zijn als ze aan het werk zijn, hoe een lol ze hebben in de training.
Ze worden daar niet afgebeuld, maar een paar keer per dag op een speelse wijze geleerd te speuren etc. volop aandacht dus.

Het is pas zielig als zo'n werkhond bij b.v. een gezin zit die geen tijd voor hem heeft en hij in de tuin in een kennel beland omdat hij te veel aandacht op eist...en verkeerd gedrag aanleert omdat hij zelf z'n vertier gaat zoeken...maar er verder niets mee gedaan wordt... als die topsporter op de bank voor de tv (en die mag dan nog tv kijken... :wink: )
Je hoeft me niet te overtuigen van het plezier dat een werkhond heeft in het werken, dat zie ik elke dag :mrgreen: .
Ik ben gewoon geen voorstander van het houden in centra, waar ze verzorgd en getraind worden. Na hun trainingsminuutjes, meerdere keren per dag (dat zal heus) worden ze weer in hun verwarmde kennel gedonderd. Niemand die ze lekker meeneemt naar het bos, die ze lekker door het kanaal laat rausen of die lekker met ze gaat fietsen. Nee ze zijn er om opgeleid te worden tot werk, dat ze ongetwijfeld heel leuk vinden, maar ik vind dat er meer hoort te zijn in een hondenleven dan dat. Zelfs al zitten ze in de meest schone mooie kennels die er zijn, om mijn part hebben ze vloerbedekking, een bankstel en een tv, ik houdt er niet van.

Het argument dat ze het ergens ander slechter hebben is een non-argument.
Gr. Aniek

Afbeelding
eeneigenhok
geregistreerd lid
Contacteer:

ieder zijn mening. Daar heb je recht op (ik ook :mrgreen: ), maar de honden hebben ook voldoende ontspanning hoor.

Het is ook niet de bedoeling hier een verhitte discussie te starten over het wel en niet van opleidingcentra. En uitgebreid uit te weiden wat men er wel en niet doet. Bij een centrum waar heel veel mensen werken, ook vrijwilligers en jonge mensen die een opleiding richting dieren volgen, is er altijd wel mogelijkheid met de honden 'vrij' te spelen.

Maar als je een keer in een lawine terecht komt, ben je waarschijnlijk wel blij dat de hond die jou vindt een opleiding heeft gehad :wink:

meningen zullen altijd en overal verschillen.
Mijn mening is dus dat een hond vaak véél beter af is in een opleidingcentrum dan de situatie waarin hij/zij zat bij de eigenaar...
Geloof me, we komen zat situaties tegen!
Ik wil je niet overtuigen, ik geef gewoon ook mijn mening :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Budkes schreef:
eeneigenhok schreef:Zielig? :denken:

Je hoeft me niet te overtuigen van het plezier dat een werkhond heeft in het werken, dat zie ik elke dag :mrgreen: .
Ik ben gewoon geen voorstander van het houden in centra, waar ze verzorgd en getraind worden. Na hun trainingsminuutjes, meerdere keren per dag (dat zal heus) worden ze weer in hun verwarmde kennel gedonderd. Niemand die ze lekker meeneemt naar het bos, die ze lekker door het kanaal laat rausen of die lekker met ze gaat fietsen. Nee ze zijn er om opgeleid te worden tot werk, dat ze ongetwijfeld heel leuk vinden, maar ik vind dat er meer hoort te zijn in een hondenleven dan dat. Zelfs al zitten ze in de meest schone mooie kennels die er zijn, om mijn part hebben ze vloerbedekking, een bankstel en een tv, ik houdt er niet van.

Het argument dat ze het ergens ander slechter hebben is een non-argument.
Precies.
Het is geen wonder dat ze zo vrolijk en blij zijn als ze eindelijk die kennel mogen verlaten en iets mogen doen.
De enige aandacht die ze krijgen is als ze getraind worden, meer niet want daar is geen tijd voor omdat er dus tig andere honden nog getraind moeten worden.

Mijn werklijnherder vind het geweldig om te mogen werken, staat altijd klaar om iets te mogen doen e.d. Maar ze zou wegkwijnen in een center vol kennels met tig andere honden.
En ja dan zou ze idd dolblij ogen als ze eindelijk die verdomde kennel weer eens uit mag.

Nee laat haar maar lekker op de bank liggen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

eeneigenhok schreef:Mijn mening is dus dat een hond vaak véél beter af is in een opleidingcentrum dan de situatie waarin hij/zij zat bij de eigenaar...
Geloof me, we komen zat situaties tegen!
Ik wil je niet overtuigen, ik geef gewoon ook mijn mening :wink:
Er is meer keuze hoor dan maar dumpen in zo'n center.
Je kan ook gewoon even de moeite nemen om een fijn nieuw thuis te vinden waar de hond wel prima tot zijn recht kan komen.
Budkes
Zeer actief

eeneigenhok schreef:

Maar als je een keer in een lawine terecht komt, ben je waarschijnlijk wel blij dat de hond die jou vindt een opleiding heeft gehad :wink:
Klopt, maar die opleiding had ie ook gehad zonder een centrum. Gewoon bij mensen thuis, zoals de meeste reddingshonden die opleiding doen.
Voordat dit soort centra uit de grond schoten, werden deze honden ook al opgeleid.
En ik waag te betwijfelen dat deze allemaal op vrijwillige leest geschoeid zijn, met als oogmerk het verbeteren van de positie van de hond. (dus niet met als voornaamste doel winst te maken over de rug van de hond)

En ook nu nog worden ze buiten die centra opgeleid en gaan lekker met de baas zelf op pad om dat lawine, modder cq. puinslachtoffer op te sporen.
Ik zie die centra meer als gat in de markt.
Gr. Aniek

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

nance schreef:
Frenk schreef:Jongens wat een klucht... Moet je je straks bij iedereen die je huis voorbij loopt afvragen of het een HF-lid is :19:
pfffffffffff
Nee hoor Frenk, maar als ze door de ramen gaan staan te koekeloeren is het mis. Dan moet je het forum echt in de gaten gaan houden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:smile:
eeneigenhok
geregistreerd lid
Contacteer:

Zoals ik al zei, zoveel mensen zoveel meningen.
Net als elke situatie en elke hond anders is...

En verder heb ik dus geen zin in een wedstrijdje 'wie heeft gelijk'...
Dat is de pest van forums namelijk... als je daar 'ook eens wat wilt zeggen' zijn er altijd die het beter weten...elk woord wat je zegt betwisten.
Kijk maar eens op onze site bij 'geplaatste honden', 9 van de 10 honden vinden gewoon een nieuw baasje. Dus niet alle honden worden in een centrum 'gedumpt'...

We zien het beide anders, so be it, leven en laten leven... :wink:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

eeneigenhok schreef:Zoals ik al zei, zoveel mensen zoveel meningen.
Net als elke situatie en elke hond anders is...

En verder heb ik dus geen zin in een wedstrijdje 'wie heeft gelijk'...
Dat is de pest van forums namelijk... als je daar 'ook eens wat wilt zeggen' zijn er altijd die het beter weten...elk woord wat je zegt betwisten.
Kijk maar eens op onze site bij 'geplaatste honden', 9 van de 10 honden vinden gewoon een nieuw baasje. Dus niet alle honden worden in een centrum 'gedumpt'...

We zien het beide anders, so be it, leven en laten leven... :wink:
Ik ben blij dat je deze laatste toevoeging doet..over dat er genoeg honden een nieuw baasje vinden, want ik dacht even dat je die centra´s echt aan het promoten was..
Ik bedoel dat als ik met een evt. geschikt voor africhting hond bij jullie aan kom kloppen voor een herplaatsing denk ik niet in eerste instantie aan een trainingscentrum, dan zou ik willen dat de hond herplaatst wordt bij iemand die er leuke dingen mee gaat doen en dat ze maatjes zijn in alles..
Je logt hier in onder de stichting en ik wil je gewoon even erop wijzen dat sommige uitspraken verkeerd opgevat kunnen worden :wink:
De werkhonden die bij Hil vaak op de site aangeboden werden waren vaak honden die in de ogen van de geleiders het `net niet`hadden.. vaak.. die kunnen dus beter niet bij zo´n centrum terecht komen..
En honden die binnen een gezin niet te houden waren omdat ze echt een bepaalde mentaliteit lieten zien.. daar kun je van denken . misshien beter deze hond niet in een gezin te plaatsen die gewoon een leuke hond willen om mee te wandelen..(maar die kwamen vaak niet op de site terecht maar werden hondensporters voor gezocht die weer blij aan de slag konden met de honden ..)
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Tamara, fijn dat de hond nog bij je is en dat je tijd kan vrijmaken om andere dingen met haar te gaan doen.. misschien als het even mogelijk is meer dingen met je kind en de hond gaan ondernemen zodat je waarschijnlijk kunt gaan ervaren dat ze elkaar wel waarderen.. onder begeleiding en wellicht als het snuitje erom zit ben je zelf wat van die onzekerheid kwijt.. denk dat de hond dat ook voelt dat je toch in je achterhoofd denkt.. oeh wat als....
Veel succes in ieder geval en ik denk dat jullie er wel uit komen :ok: met een beetje hulp hier en daar :mrgreen:
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »

Misschien wat bachbloesems geven ? Je hebt kant en klare flesjes, die je kan kopen in de natuurwinkel. Of iemand in je omgeving die op de hoogte is van Bach, en dan een speciale samenstelling laten maken voor je doggie.
Het helpt, hoor. Succes !
Afbeelding
Groetjes, Elly
Marley2016
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marley2016 »

elly p schreef:Misschien wat bachbloesems geven ? Je hebt kant en klare flesjes, die je kan kopen in de natuurwinkel. Of iemand in je omgeving die op de hoogte is van Bach, en dan een speciale samenstelling laten maken voor je doggie.
Het helpt, hoor. Succes !
En wat is de werking daarvan?
Marley2016
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marley2016 »

Gistermiddag heeft mijn tante haar weer terug gebracht :mrgreen:

En ze had gelijk al een korfje meegenomen, niet van leer, maar van nylon

Het past goed, en ze heeft er wel vrede mee al wil ze m af en toe proberen eraf te schuren maar met een fikse nee is dat weer afgelopen (ik zou ook niet zo'n raar ding om mijn neus willen hebben.)
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

nylon korfjes zijn niet bedoeld om standaard om te hebben ze sluiten de bek er teveel mee af waardoor Dunja in de problemen kan komen met haar warmte regulatie... En als hij zo los zit dat ze wel kan hijgen dan kan ze alsnog schade aanrichten als ze wel bijt....
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Zo voor hier en daar een half uurtje om lijkt me geen probleem, geeft net een stukje rust. Tante-lief zou zeker ook liever zien dat je haar houdt - aangezien ze ermee aan kwam zetten? :wink:

Ik ben normaal helemaal niet zo van het africhten, zachtjes uitgedrukt, maar het kan voor jouw hond wel goed uitpakken, zeker als je één op één met haar aan de slag gaat, dus alleen jij, je hond en de instructeur. Het weinige trainen dat ik met Christo gedaan had, had toch wel zo zijn effect in hoe hij met bepaalde situaties in huis omging, hij werd meer gespitst op wat wij van hem wilden, was minder een ongeleid projectiel.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ik zou geen snuitje nemen idd. wat je nu hebt... dat is iets wat je ff moet gebruiken zoals bij de DA. Voor langer dragen zou ik echt een muilkorf nemen, veel fijner voor de hond.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”