Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hok voor geleidehond bij nierdialyse

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Hok voor geleidehond bij nierdialyse

Ongelezen bericht door marian* »

Mooi dat het zo is opgelost :ok: hok voor geleidehond
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

mooi dat het zo opgelost kon worden inderdaad maar heb toch mijn vraag tekens er wel een beetje bij... Toch zou ik liever mijn hond thuis laten dan `m in zo`n hok te stoppen...
Je weet nooit wat andere mensen met `m uitspoken misschien even hondje pesten?!
marian*
Erelid
Contacteer:

*Jolanda* schreef:Toch zou ik liever mijn hond thuis laten dan `m in zo`n hok te stoppen...
Ja,maar dat is blijkbaar niet goed voor de baas/hond-band.
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Wat is het verschil met een eigen (eigen vertrouwde geurtjes) dichte bench meenemen/gebruiken?
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Wel mooi dat het ziekenhuis het zo heeft opgelost, ik denk dat ik er alleen zelf moeite mee zou hebben om mijn hond daar op te sluiten, maar dat komt ook omdat Fellow het niet leuk zou vinden. En ik zou er moeite mee hebben dat ik niet kan zien wat er gebeurt bij het hok.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Noële schreef:Wel mooi dat het ziekenhuis het zo heeft opgelost, ik denk dat ik er alleen zelf moeite mee zou hebben om mijn hond daar op te sluiten, maar dat komt ook omdat Fellow het niet leuk zou vinden. En ik zou er moeite mee hebben dat ik niet kan zien wat er gebeurt bij het hok.
Ach dat laatste kan de eigenaar toch al nooit. Ik denk een superoplossing van het ziekenhuis! (en weer een bewijs dat iedereen een donorformulier in moet vullen zodat deze man gewoon ooit een donornier kan krijgen...)
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
vedim
Actief

Ongelezen bericht door vedim »

Danielle schreef:
Noële schreef:Wel mooi dat het ziekenhuis het zo heeft opgelost, ik denk dat ik er alleen zelf moeite mee zou hebben om mijn hond daar op te sluiten, maar dat komt ook omdat Fellow het niet leuk zou vinden. En ik zou er moeite mee hebben dat ik niet kan zien wat er gebeurt bij het hok.
Ach dat laatste kan de eigenaar toch al nooit. Ik denk een superoplossing van het ziekenhuis! (en weer een bewijs dat iedereen een donorformulier in moet vullen zodat deze man gewoon ooit een donornier kan krijgen...)
tis een mevrouw :mrgreen:

mooie oplossing van het ziekenhuis !
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

hadden ze ook geen klein raampje in dat hok kunnen maken...
Majaa verder wel een goede oplossing.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Hoezo de het is slecht voor de band als de hond thuiszit? Word die band dan zoveel beter als ie in dat hok zit?

Ik vind het eerlijk gezegd maar een beete zielig hoor, moet ie de hele tijd in dat kleine (donkere?) hok terwijl ie anders thuis teminste de ruimte heeft om zich te ontspannen
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Snap inderdaad ook niet echt hoe de hond hier meer vervreemd van zijn baasje, maar vind het gebaar van het ziekenhuis enorm goed. :ok:
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

als ik het goed begreep duurt de dialyse "maar"4,5 uur, de rest is reistijd en daar heeft de blinde dus zijn hond hard voor nodig. Als de hond thuis blijft, is de hond een hele werkdag (dus ± 8 uur) alleen...
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

t is wel een mooie oplossing maar ik had liever een meer open hok gezien dit lijkt mij echt niet leuk voor de hond
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Danielle schreef:als ik het goed begreep duurt de dialyse "maar"4,5 uur, de rest is reistijd en daar heeft de blinde dus zijn hond hard voor nodig. Als de hond thuis blijft, is de hond een hele werkdag (dus ± 8 uur) alleen...
Heb nog even nagelezen. Ze neemt een taxi voor het vervoer van en naar het ziekenhuis. Ze ligt 4.5 uur aan de dyalise en is in totaal 7 uur weg van huis.

Dus als ze hem 7 uur in huis laat word haar band met hem slecht. Maar als ze hem 4.5 uur in een (donker en klein!) hok stopt plus 2 uur mee in de taxi neemt gebeurt dat niet??

Grote onzin imo.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Paddle schreef:
Dus als ze hem 7 uur in huis laat word haar band met hem slecht. Maar als ze hem 4.5 uur in een (donker en klein!) hok stopt plus 2 uur mee in de taxi neemt gebeurt dat niet??

Grote onzin imo.
Tsja,zo zegt de eigenaar van de hond(ik denk dat dat het KNGF is).Of het echt zo is weet ik ook niet.
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Ik heb het ook gelezen in de krant en had ook wat gemengde gevoelens toen ik het hok zag. Maar ik vind het wel goed dat het Radboud deze oplossing heeft. Nu wordt er aandacht aan gegeven en ik hoop dat er mensen zijn die de hond even aandacht kunnen geven of hem even uit kunnen laten. De hele dag alleen thuis is natuurlijk ook niet ideaal. Misschien wordt het nog iets moois.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Paddle schreef:
Danielle schreef:als ik het goed begreep duurt de dialyse "maar"4,5 uur, de rest is reistijd en daar heeft de blinde dus zijn hond hard voor nodig. Als de hond thuis blijft, is de hond een hele werkdag (dus ± 8 uur) alleen...
Heb nog even nagelezen. Ze neemt een taxi voor het vervoer van en naar het ziekenhuis. Ze ligt 4.5 uur aan de dyalise en is in totaal 7 uur weg van huis.

Grote onzin imo.
Ik denk dat het er meer om gaat dat baas en hond nooit lang gescheiden zijn van elkaar en er zit toch nog een groot verschil tussen 4,5 en 7 uur. Verder denk ik dat het wel degelijk meespeelt dat het praktisch lastiger is om haar thuis te laten, ze is immers de ogen van de baas.
En ach, de hond gaat er zeker niet met tegenzin in. Ze krijgt een kong en heeft een lekkere mand. Kan ze lekker uitrusten en daarna weer fris mee met de baas. En die twee uur met de taxi is voor de hond natuurlijk al helemaal geen probleem, die is gewend overal met haar baasje mee te gaan, daar is ze ook voor opgeleid.

Ik vind het een prima oplossing van de baas en het ziekenhuis en vind het eerlijk gezegd weer typisch HF-geneuzel om hier een probleem van te maken. Tijdens het kijken van het filmpje dacht ik al: 'iemand gaat vast een opmerking maken over dat hok'. En ziedaar, ik had gelijk, terwijl ik normaal gesproken toch niet echt aan voorspellende gaven lijd.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Paddle
Zeer actief

Tja, het lijkt mij gewoon echt niet logisch :19: .

Een blindegeleidehond lijkt me in de eerste plaats nog altijd gewoon een hond, en dan redeneer ik dat ik zo'n hok niet echt een goede plaats vind voor een hond (welke hond dan ook).

Geloof jij dat de band echt zo drastisch zal verslechteren als die hond thuis blijft in die dagen (of in de opvang ofzo).
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Paddle schreef:Tja, het lijkt mij gewoon echt niet logisch :19: .

Een blindegeleidehond lijkt me in de eerste plaats nog altijd gewoon een hond, en dan redeneer ik dat ik zo'n hok niet echt een goede plaats vind voor een hond (welke hond dan ook).

Geloof jij dat de band echt zo drastisch zal verslechteren als die hond thuis blijft in die dagen (of in de opvang ofzo).
Nou, ik kan het me anders best voorstellen. Baas en hond werken natuurlijk heel erg nauw samen, ze moeten volledig op elkaar vertrouwen. Dat is een heel andere band dan die jij en ik met onze hond hebben (tenzij jij toevallig ook een hulphond hebt natuurlijk). Twee hele dagen per week alleen thuis is dan best veel.

Overigens weet ik ook nog niet wat die hond erger vind, een middagdutje doen in haar hok of een hele dag thuis blijven.
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Het enige wat ik me afvraag over dat hok is de ventilatie, want wat als het in de zomer 25 graden is en die hond moet er 4,5 uur in zitten?
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

dat vind ik ook sneu zo donker hok zit er geen uitloop bij
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

er wordt in het filmpje ook gemeld dat de blinde geleide honden gewoon op de poli mogen komen... waarom dan niet de mogelijkheid om de dialyse op de poli te doen of de hond binnen in een bench neer leggen op de poli...
Maxiem
Zeer actief

Martijn schreef:Afbeelding

Je ziet hem denken. "Oh fijn. Het hok!"

Zien jullie het ook? Ik wel hoor. Meteen! :roll:

Een oppas in de buurt zoeken was kennelijk teveel gevraagd.
Dat doe je alleen voor als je een weekendje weg wilt.
Ik zie hem denken: "wie ben jij, met die camera?"
Even later zie ik hem inderdaad zonder probleem het hok ingaan. Misschien niet "fijn, het hok!" , maar zeker ook niet "verdomme, het hok!".
Maxiem
Zeer actief

Martijn schreef:
Maxiem schreef: Nou, ik kan het me anders best voorstellen. Baas en hond werken natuurlijk heel erg nauw samen, ze moeten volledig op elkaar vertrouwen. Dat is een heel andere band dan die jij en ik met onze hond hebben (tenzij jij toevallig ook een hulphond hebt natuurlijk). Twee hele dagen per week alleen thuis is dan best veel.
Wat een veralgemeniseerde kul.
Het is gewoon een hond en gewoon een baas.
Die hebben niet ineens een één of andere van buitenaf onbegrijpelijke band die tussen een gewone hond en baas niet bestaan kan.

Zo lust ik er ook nog wel een paar, hoor.
Ik zeg ook niet een "van buitenaf onbegrijpelijke band", ik zeg een andere band. En ja, ik denk inderdaad dat de band tussen de baas en haar blindegeleidehond anders is, dan de band tussen Max en mij. Al kan ik natuurlijk niks zeggen over de band die jij met bijvoorbeeld Eva hebt :19:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

*Jolanda* schreef:er wordt in het filmpje ook gemeld dat de blinde geleide honden gewoon op de poli mogen komen... waarom dan niet de mogelijkheid om de dialyse op de poli te doen of de hond binnen in een bench neer leggen op de poli...
Mijn idee :19:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat een vreselijk hok zeg, dan hadden ze toch wel een ruime kennel ofzo kunnen maken. Dit is gewoon een opbergdoos. :roll: Als je begraven wordt heb je nog meer ruimte.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

waarom geen kennel dan? :denken: dan heeft ie tenminste ruimte.... 7 uur vind ik nogal wat is zo'n donker ding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Martijn schreef:Een oppas in de buurt zoeken was kennelijk teveel gevraagd.
Een blinde die een weekendje weg gaat zonder haar hond? :denken:
malinois schreef:waarom geen kennel dan? :denken: dan heeft ie tenminste ruimte.... 7 uur vind ik nogal wat is zo'n donker ding
Die hond zit er geen 7 uur in maar 4,5 uur.
Hij zou 7 uur alleen thuis zijn als ze zonder hond zou gaan.

Misschien zou een oppas thuis bij de hond beter zijn, maar of ze dat kan regelen is de vraag natuurlijk.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Martijn schreef:
ranetje schreef:
Martijn schreef:Een oppas in de buurt zoeken was kennelijk teveel gevraagd.
Een blinde die een weekendje weg gaat zonder haar hond? :denken:
Ik bedoelde daarmee dat elke halve zool een oppas voor de hond heeft.
Behalve iemand die alleen staat en twee keer in de week een dag in het ziekenhuis zit.

Midden in nijmegen is heus wel iemand te vinden die op de hond kan passen hoor.
Misschien zou een oppas thuis bij de hond beter zijn, maar of ze dat kan regelen is de vraag natuurlijk.
De rest van de wereld kan het toch ook?
Ik weet niet of "de rest van de wereld" dat wel kan regelen :wink:
Er zullen er wel meer zijn die dat niet kunnen.
Een heleboel halve zolen laten hun hond alleen thuis de hele dag :roll:

Bovendien heeft deze dame advies gekregen van de deskundige die haar en de hond begeleidt.
Dus misschien durft ze niet eens een oppas te regelen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
marian*
Erelid
Contacteer:

ranetje schreef:Dus misschien durft ze niet eens een oppas te regelen.
Ik denk zelfs dat ze dat niet eens mag van de eigenaar(=fonds of stichting) op straffe van het afnemen van de hond :wink:
Ik meen dat het KNGF daar bijvoorbeeld nogal eens moeilijk over doet.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Martijn schreef:
marian* schreef:
ranetje schreef:Dus misschien durft ze niet eens een oppas te regelen.
Ik denk zelfs dat ze dat niet eens mag van de eigenaar(=fonds of stichting) op straffe van het afnemen van de hond :wink:
Ik meen dat het KNGF daar bijvoorbeeld nogal eens moeilijk over doet.
:roll:

Dan zeg je het toch lekker niet?
Ik zou niet weten waarom niet :19:
Het hok verdient de schoonheidsprijs inderdaad niet,maar het idee vind ik heel goed.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”