Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een sociale herder...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

Dan kan ik nog maar 1 ding zeggen,het is maar goed dat we elkaar niet tegen komen en allemaal ergens anders in nederland wonen!
Ieder zal op zijn manier goed voor zijn hond zorgen en moet het zeker op zijn eigen manier blijven doen. :ok:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik zo eens ternauwernood Max kunnen redden van 2 rotweilers die aan kwamen stuiven en hem vol grepen, om de beurt. Baasjes stonden op een afstand van 50 meter te kijken en deden niks. Honden gingen dus gewoon door met proberen gehakt van hem te maken. Even kijken wie de sterkste is zeker :denken:

En wie zegt dat jouw hond niet door een bepaalde situatie getriggerd kan worden tot een actie die jij niet verwacht? Zeg niet dat dat nooit zal gebeuren, want de realiteit laat helaas wel eens iets anders zien dat je verwacht.....

Ik ben meer en meer de mening toegedaan dat wat voor hond ik ook heb, IK degene ben die bepaalt wat hij wel en niet mag en wanneer, en niet hijzelf. Ook bij een sociale, vriendelijke hond.
Laatst gewijzigd door Gos op 12 mar 2009 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

margriet schreef:Dan kan ik nog maar 1 ding zeggen,het is maar goed dat we elkaar niet tegen komen en allemaal ergens anders in nederland wonen!
Ieder zal op zijn manier goed voor zijn hond zorgen en moet het zeker op zijn eigen manier blijven doen. :ok:
Ach, als jij zelf er flink aan bijdraagt dat mensen een vervelend beeld van Herders krijgen moet je daar ook niet over zeuren he? :ok:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

margriet schreef:Dan kan ik nog maar 1 ding zeggen,het is maar goed dat we elkaar niet tegen komen en allemaal ergens anders in nederland wonen!
Ja ik ben ook blij dat je niet in hetzelfde bos loopt :wink:

Ik begrijp best dat je er goede bedoelingen mee hebt, maar daar voorkom je geen problemen mee.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

margriet schreef:Hij heeft wel eens een grote hond voor hem staan waar hij de poot bij op de schoft legt en als die hond daar niet van gediend is dan gaat het wel eens luidruchtig te keer.
En je denkt niet dat hij hier de ervaring uithaalt dat vechten okay is? En dat hij eenmaal volwassen dus inderdaad z'n eigen boontjes wel gaat doppen? Bram zou woest worden als een reu van onder het jaar een poot op hem legt. Ik heb hem dan al lang geroepen, roep jij dan ook, of laat je mij maar wat aanklooien omdat jouw hond toch sterker is dan de mijne?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik laat overigens bij bekende honden wel dingen toe, binnen grenzen. Weet niet of Margriet daar ook op doelt? Bij toevallige passanten wil ik geen gedoe.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

margriet schreef:

En verder nergens om maar welke herplaatsing van welke hond??
Noran is onze 2e herder en mijn Liefste hond Timber is vorig jaar plotseling overleden.Er is bij ons nog nooit iets herplaatst en dat gaat zeker nooit gebeuren.Misschien haal je mij met iemand anders door de war?
Excuus, foutje idd. :oops: Ik zat er naast, zal in vervolg niet direct m'n grote waffel opentrekken, maar iets zorgvuldiger nadenken :sst:
Gr. Aniek

Afbeelding
margriet
Actief

Budkes schreef:
margriet schreef:

En verder nergens om maar welke herplaatsing van welke hond??
Noran is onze 2e herder en mijn Liefste hond Timber is vorig jaar plotseling overleden.Er is bij ons nog nooit iets herplaatst en dat gaat zeker nooit gebeuren.Misschien haal je mij met iemand anders door de war?
Excuus, foutje idd. :oops: Ik zat er naast, zal in vervolg niet direct m'n grote waffel opentrekken, maar iets zorgvuldiger nadenken :sst:
Geeft niet hoor!Ik ging er al van uit dat je in de war was met iemand anders.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zoek stok! schreef:Ik laat overigens bij bekende honden wel dingen toe, binnen grenzen. Weet niet of Margriet daar ook op doelt? Bij toevallige passanten wil ik geen gedoe.
Ik ben bij bekenden ook gewoon relaxed, de honden kennen elkaar en elkaars reacties en overigens hoeft het niet altijd zo te zijn dat een kleinere hond ook altijd de mindere is natuurlijk :wink:
Als ik gister bijvoorbeeld zag hoe die dwergpincher even bluf duidelijk maakte dat die poot op haar rug niet de bedoeling was... :pffff: en dat zij daar inderdaad correct op reageerde en weer terug stapte met een kwipsel van oei.. ok... sorry.. :19:
En ook zelfverzekerde russels.. waar Finn zijn kop bij afwend en een lichte tongel geeft..
Het heeft ook met de zelfverzekerdheid te maken hoe de honden reageren op elkaar.. iets wat wij niet altijd zien helaas..

Maar eerlijk gezegd... een Noran die in het duingebied bijvoorbeeld zoals jij beschrijft op Finn afkomt dat wordt donderen, en dat is nu juist wat ik wil vermijden ook al heeft jouw hond dan een zogezegd leermoment...
mijn plezier is dan weer vergalt omdat ik dan het gevoel heb met een herder te lopen die knokt.. en bij iedere andere passerende hond ga denken oohhhh als dat maar goed gaat.... of maar weer aanlijn terwijl dat wellicht nergens voor nodig is... :eek:
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Het lekker laten uitzoeken van 2 honden getuigd van een lekker staaltje hondenkennis. :roll: Als jij je hond bij mijn hond zou laten, en er niet meer naar omkijkt, omdat ze het maar uit moeten zoeken, heb je een groot probleem. Wat een instelling zeg... :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

malinois schreef:
margriet schreef: Er moet gewoon wel eens even uitgezocht worden wie er de sterkste en de beste is.
Er wordt helemaal niets uitgezocht, als jouw hond dat even komt doen stuitert ie met dezelfde gang weer terug... opzouten... ik loop daar voor mijn plezier en dat van mijn honden... ik hoef jouw hond niet op te voeden.
En daardoor gaan honden dus naar de klote, zoals Dingo. Kan met geen enkele reu meer overweg. En bedankt hé. Er word inderdaad niets uitgezocht. Ik ben dol op herders, maar als jou hond zo op mijn hond kwam afrennen, met die intenties, krijgt hij een schop onder zijn hol en een enkeltje terugreis.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Dingo schreef:Ik ben dol op herders, maar als jou hond zo op mijn hond kwam afrennen, met die intenties, krijgt hij een schop onder zijn hol en een enkeltje terugreis.
:eek: :pffff: :mrgreen: :ok: Mochen de eigenaars van deze honden het er niet mee eens zijn ,, voed ze dan maar beter op ;)
Si vis pacem, para bellum
margriet
Actief

Ik voed mijn hond op!!
Ik sta er met mijn neus bovenop.
Maar ik heb soms wel het idee dat hier wat tussen de regels door gelezen wordt.
Of dingen gelezen worden die er niet staan en flink opgeblazen!
En over mijn hondenkennis hoeft niet getwijfelt te worden hoor. :pffff:
Jess
Actief
Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jess »

Ik heb met mijn reu in het begin ook problemen gehad met andere honden. Ik denk dat hij niet met andere honden is opgegroeid. Hij viel aan de riem wel eens uit en dat heb ik altijd gelijk afgestrafd. :boos: Tegenwoordig heb ik hem zoveel mogelijk los en probeer hem met zoveel mogelijk honden kennis te laten maken.
Mijn ervaring is dat zolang de honden loslopen het vaak wel goed gaat. Als ik merk dat er toch wel erg veel spanning hangt loop ik heel hard door en roep ik zijn naam, dan volgt hij wel. Ik let wel altijd goed op de lichaamstaal van vreemde honden, als ik het niet vertrouw pak ik even het halsbandje vast en loop zo snel mogelijk voorbij.
Tegenwoordig gaat het gelukkig prima met andere honden en hij heeft nog nooit echt gevochten. :roll:
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

margriet schreef: Hij heeft wel eens een grote hond voor hem staan waar hij de poot bij op de schoft legt en als die hond daar niet van gediend is dan gaat het wel eens luidruchtig te keer
Dan kan je vast wel uitleggen wat dit voor gedrag is en waarom veel honden het niet pikken en een rede tot een gevecht is
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Kyra- schreef:
margriet schreef: Hij heeft wel eens een grote hond voor hem staan waar hij de poot bij op de schoft legt en als die hond daar niet van gediend is dan gaat het wel eens luidruchtig te keer
Dan kan je vast wel uitleggen wat dit voor gedrag is en waarom veel honden het niet pikken en een rede tot een gevecht is
Ik denk dat mijn reu daar in elk geval niet blij mee is :N:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nee, niet blij :mrgreen: Maar ik vind vechten eigenlijk wel een buitenproportionele reactie op bijvoorbeeld poot- of kop opleggen.
Het leidt wel snel tot een conflict, maar een gevecht? :denken:
Nee dat vind ik een overdreven reactie.
Of het moet een ontzettend domme doorzetter zijn die maar doorgaat.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Jaap* schreef:Nee, niet blij :mrgreen: Maar ik vind vechten eigenlijk wel een buitenproportionele reactie op bijvoorbeeld poot- of kop opleggen.
Die knakker van mij zal niet snel echt vechten maar een schermutselingetje zal wel volgen bij zulke handelingen van een vreemde reu. Als de andere partij de boodschap begrijpt is het zo over, anders zal ik in moeten grijpen :wink:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

alm@ schreef:
Jaap* schreef:Nee, niet blij :mrgreen: Maar ik vind vechten eigenlijk wel een buitenproportionele reactie op bijvoorbeeld poot- of kop opleggen.
Die knakker van mij zal niet snel echt vechten maar een schermutselingetje zal wel volgen bij zulke handelingen van een vreemde reu. Als de andere partij de boodschap begrijpt is het zo over, anders zal ik in moeten grijpen :wink:
Ik bedoelde eigenlijk dat Kyra het een reden tot een gevecht vind :wink:
Felix is denk ik net als Rocky met de meeste (vervelende) honden, maar soms schijnt het hem ook geen biet te interesseren, dan is het net als een lastige vlieg zegmaar. En pups mogen álles :roll:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Jaap* schreef:
alm@ schreef:
Ik bedoelde eigenlijk dat Kyra het een reden tot een gevecht vind :wink:
Felix is denk ik net als Rocky met de meeste (vervelende) honden, maar soms schijnt het hem ook geen biet te interesseren, dan is het net als een lastige vlieg zegmaar. En pups mogen álles :roll:
Ik heb bij mijn twee reuen zo wel eens de indruk dat ze zo'n jonge reu die steeds net even te ver gaat wel humor vinden. :mrgreen: Zeker Aidan heeft tegenwoordig iets van hi hi :smile2: zo was ik vroeger ook. Dus of het nu voor het gros van de reuen echt een reden tot aanvallen is? Voor die van mij in elk geval niet.

Maar elke ontmoeting tussen vreemde honden hoort in overleg en met wederzijds instemmen te gaan. Ten eerste omdat allebei de honden plezier van zo'n ontmoeting horen te hebben. En ten tweede omdat je nooit weet of zo'n hond iets mankeert. Ik moet geen hond die bovenop Aidan springt als hij qua knie een slechte week heeft. Dus altijd overleggen - en dat laatste, daar ontbreekt het maar al te vaak aan. :roll:
Kyra-
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik bedoelde eigenlijk dat Kyra het een reden tot een gevecht vind :wink:
Mijn vraag aan Margriet was of zij weet wat dit inhoud.
Maar ik vind het geen rede tot vechten maar daar denkt menig hond anders over.
margriet
Actief

Dominantie.Om te kijken hoe ver hij kan gaan.Ik vind het geen reden tot vechten,maar ik heb het woord "vechten" ook niet gebruikt.
Ik zei dat het er wel eens luidruchtig aan toe gaan,noran wordt vaak gecorrigeerd.
Het spel en omgang is ook nodig om te kijken wat de rangrelatie is.9 van de 10 mensen kom ik elke week een paar keer tegen.

Maar Noran is wel een "domme doorzetter" moet ik zeggen,maar door het contact met andere honden leert hij wel.
En dat bedoel ik met eeen pittig hondje,hij heeft net even iets langer nodig voordat de boodschap duidelijk is.
Gelukkig heb ik van mijn herder timpie veel geleerd want die heb ik het eerste jaar bijna de rol van leider gegeven.Dat is gelukkig ook goed gekomen!! :ok:
blondie
Zeer actief

margriet schreef:Dominantie.Om te kijken hoe ver hij kan gaan.Ik vind het geen reden tot vechten,maar ik heb het woord "vechten" ook niet gebruikt.
Ik zei dat het er wel eens luidruchtig aan toe gaan,noran wordt vaak gecorrigeerd.
Het spel en omgang is ook nodig om te kijken wat de rangrelatie is.9 van de 10 mensen kom ik elke week een paar keer tegen.

Maar Noran is wel een "domme doorzetter" moet ik zeggen,maar door het contact met andere honden leert hij wel.
En dat bedoel ik met eeen pittig hondje,hij heeft net even iets langer nodig voordat de boodschap duidelijk is.
Gelukkig heb ik van mijn herder timpie veel geleerd want die heb ik het eerste jaar bijna de rol van leider gegeven.Dat is gelukkig ook goed gekomen!! :ok:
Ik denk alleen dat er een dag komt dat Noran de correctie van een andere hond op zijn gedrag niet pikt en terug reageert omdat hij dan wat volwassener en sterker is.. dat is denk ik waarom veel mensen hier erop reageren dat je hem in die sluiphouding laat liggen en dat hij vervolgens op een hond af stormt die of bang van hem wordt of die hem corrigeert..
maar de dag dat hij de correctie niet accepteerd en terug reageert.. dan kan dat ontaarden in een knokpartijtje lijkt me.. ik wil dat soort situaties met mijn hond niet... dat het gebeuren kan.. daar heb ik me inmiddels bij neergelegd.. omdat er dus veel mensen zijn die zoals jij redeneren..
En ik bedoel dit niet lullig..
margriet
Actief

blondie schreef:
margriet schreef:Dominantie.Om te kijken hoe ver hij kan gaan.Ik vind het geen reden tot vechten,maar ik heb het woord "vechten" ook niet gebruikt.

Ik denk alleen dat er een dag komt dat Noran de correctie van een andere hond op zijn gedrag niet pikt en terug reageert omdat hij dan wat volwassener en sterker is.. dat is denk ik waarom veel mensen hier erop reageren dat je hem in die sluiphouding laat liggen en dat hij vervolgens op een hond af stormt die of bang van hem wordt of die hem corrigeert..
maar de dag dat hij de correctie niet accepteerd en terug reageert.. dan kan dat ontaarden in een knokpartijtje lijkt me.. ik wil dat soort situaties met mijn hond niet... dat het gebeuren kan.. daar heb ik me inmiddels bij neergelegd.. omdat er dus veel mensen zijn die zoals jij redeneren..
Hoe redeneer ik dan?Volgens jou?
En deze vraag bedoel ik niet lullig maar ik heb het idee dat er tussen de regels door gelezen wordt en dingen een beetje anders worden gemaakt dan het er staat.
Ik ben enorm met Noran bezig en zoals ik al eerder schreef ben ik niet al sms-end door het duin aan het lopen.En roep ik bij elk contact met andere honden"laat maar gaan hoor dat zoeken ze zelf wel uit"!!Ik zit bovenop hem maar vind contact met andere honden erg belangrijk en denk dat hij daar veel van leert.
blondie
Zeer actief

margriet schreef:
blondie schreef:

Hoe redeneer ik dan?Volgens jou?
En deze vraag bedoel ik niet lullig maar ik heb het idee dat er tussen de regels door gelezen wordt en dingen een beetje anders worden gemaakt dan het er staat.
Ik ben enorm met Noran bezig en zoals ik al eerder schreef ben ik niet al sms-end door het duin aan het lopen.En roep ik bij elk contact met andere honden"laat maar gaan hoor dat zoeken ze zelf wel uit"!!Ik zit bovenop hem maar vind contact met andere honden erg belangrijk en denk dat hij daar veel van leert.
Nou de zin laat maar gaan hoor bijvoorbeeld.. ze zoeken het zelf wel uit... ik wil niet dat mijn hond die toch al snel reageert op buurtende brutale pubers en al laat zien dat hij niet gediend is van een buurtende puber... ook al negeert de puber dat.. en er dus een correctie volgt... een correctie en een snauw ok, daar zit ik zelf ook niet mee.. maar ik weet dat Finn graag doordraaft en de hond ook echt op de rug wil hebben... en dan mag ik hem erweer aftrekken, heb ik een klote hond.. etc...
ik zit er gewoon niet op te wachten als ik lekker loop met mijn honden die lekker met MIJ aan het wandelen zijn dat iemand die zo nodig hond hond contact zo belangrijk vind dat ze negeert dat ik mijn honden netjes bij me heb lopen om een bepaalde reden.. ik bepaal zelf wel met wie ze contact krijgen en in overleg vaak ook mijn honden komen allebei wel met honden in contact.. maar ik wil het graag gecontroleerd houden en weten hoe of wat de andere honden zijn... zo heb ik het met bluf ook gedaan daar zit totaal geen agressie in.. maar haar enthousiastme doet kleine honden soms schrikken of die snauwen of bijten... ik heb liever gecontroleerd eerste contacten.. en als ze elkaar kennen begrijpen ze elkaars grenzen ook en accepteren diem is mijn mening ik laat haar niet zomaar op iedere hond afdenderen omdat zij zo sociaal is.. een andere hond kan dat niet zijn.. of is bang..
en de ene is de andere niet... Finn is sneller geneigd tot even zeggen wie de baas is en wat hij accepteerd en wat niet dan dat zij dat is..
jouw noran zal het met bluf best gezellig hebben... maar ik denk dat hij bij finn van een koude kermis thuiskomt.. en dan baal ik weer dat er een conflict is ontstaan en jij denkt mooi Noran heeft weer geleerd niet zomaar op die manier op een reu af te gaan... en ik denk godver... weer een ontmoeting waarop mijn mannetje niet "normaal" sociaal reageert..
snap je wat ik bedoel... :wink:
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
blondie schreef: ik bepaal zelf wel met wie ze contact krijgen
Dat denk je maar ;-)
De post onvoorzien is mij hierin te groot.

Vanmorgen om 07.00 liet ik de honden uit en er kwamen jongelui aan met een jonge Bullterriër. Zonder riem, dus ze hesen hem de lucht in.
Omdat ie te wild en te speels was voor mijn teckels. Heel netjes, vond ik :ok:
Na 100 meter zetten de de wildebras weer neer die natuurlijk omdraait en in één streep naar mijn honden rent :smile:
En wat ben ik dán blij dat ik honden heb die hooguit wat misprijzend kijken en niet meteen ongefundeerd vol aan het bijten slaan. :19:
Heb nog staan lachen ook om de jongeman die het maar niet lukte om die van vreugde gillende paling weer te pakken te krijgen :mrgreen:
tuurlijk weet ik dat het anders kan gaan in de praktijk nana... ik geloof dat je wel weet hoe ik denk en ben inmiddels.. ik vermijd gewoon liever een correctie van mijn reu uit, en nee die maakt geen gaatjes als het gebeurd.. dus ik lijn als ik een projectiel zie komen voor de zekerheid even aan..
en mijn reu slaat niet aan het bijten..en ja je mag blij zijn dat JIJ honden hebt die het gadeslaan en denken swah... mijn teefje reageert ook zo.. zoals jouw honden... mijn reutje kan er soms anders op reageren ...
margriet
Actief

Hier kom je ook veel honden tegen en dan denk je "mmm waar is de baas".
Noran is wat fel aan de riem en ik denk bij zo'n ontmoeting altijd maar dat ik hem dan ook beter los kan laten omdat ik niet weet wat de andere hond doet en of er ook nog iemand bij is.
Ik kom regelmatig mensen tegen die hun hond aanlijnen zodra ze mij of iemand anders zien,ik vraag dan meestal wat de reden is en soms doen we ze dan toch samen los of ik lijn noran ook aan.

Dat kon timber ook goed,als ik hem vast hield tijdens het passeren van een andere hond(meestal de vijand) dan kon ik hem beter een tijdje vast laten want anders ging die er nog wel even op af.
Ik hoef bij noran alleen maar even zijn naam te noemen en mijn vinger om hoog te doen dan weet hij genoeg!!
Soms wil ik het te goed doen omdat je altijd al zo afgebekt word op het hebben van een herder.En dat is echt mijn ervaring!
Kyra-
Zeer actief

margriet schreef: Noran is wat fel aan de riem en ik denk bij zo'n ontmoeting altijd maar dat ik hem dan ook beter los kan laten omdat ik niet weet wat de andere hond doet en of er ook nog iemand bij is. (dat is jou probleem en de opvoeding of apel)
Ik kom regelmatig mensen tegen die hun hond aanlijnen zodra ze mij of iemand anders zien,ik vraag dan meestal wat de reden is en soms doen we ze dan toch samen los of ik lijn noran ook aan. (Dit doen ze omdat het zo hoort je weet nooit wat de ander doet, wat je dan laten na overleg afspreek en je doet ze samen los heb je ook samen de verantwoording mocht er wel iets gebeuren)
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

margriet schreef:

ooooo wat hoop ik dan dat ik jouw nooit tegenkom
ik lijn mijn honden direct aan als ik vreemde honden zie

want hier gaat dat dus echt echt echt niet goed
en ik waarschuw dan ook direct
en ik hoop dat dan de hond terug te roepen is
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Jess
Actief
Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door Jess »

Ik lijn mijn honden alleen aan als er andere aangelijnde honden aankomen of als ik zie dat een hond wordt teruggeroepen. Ik vertrouw er verder op dat mensen hun hond kennen en deze niet los laten lopen als het niet goed zou kunnen gaan. Een snauw af en toe moet wel kunnen toch?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”