ik ga me dan toch afvragen waarom je zo aan je zelf twijfelt, en of die twijfel wel vanuit je zelf komt of omdat je toch dingen leest/ hoort en denkt dat het beter kan, is je hond ongelukkig, ben jij ongelukkig met je hond.
heb je het idee dat het bij een andere baas een hele andere hond kan worden, die in vrijheid kan leven en spelen
ik geloof dat het antwoord nee, is, vraag blijft wel waarom je niet op jezelf vertrouwt
Ik denk dat ik inderdaad -in elk geval ook- aan mezelf twijfel door wat ik hier lees. En waar ik dan over nadenk. Ik heb een mening, maar sta altijd open voor nieuwe informatie.
Van mezelf uit denk ik dat mijn hond happy is bij mij, dat we leuke dingen doen en een goeie band hebben.
Wel zou het fijn zijn als hij af en toe wat meer actie kreeg.
Ook gun ik hem zo dat hij los kan lopen. Als ik de filmpjes van Martijn zie van zijn oefeningetjes met Dapper zit ik hier te janken. Niet vanwege Dapper (sorry Martijn) maar omdat ik het mijn hond zo zou gunnen.
Soms denk ik wel eens van had ik maar wat meer maling aan andere mensen, dan zou ik ook mijn hond gewoon losgooien, misschien zouden er niet eens vreselijke dingen gebeuren. Maarja, je weet hiet niet vantevoren.
Waarom ik ga twijfelen?
Omdat ik hier bijna nooit lees van mensen met een hond bij wie de agressie er al van pup van 9 weken af aan in zit. De meeste mensen kunnen heel goed de agressie van hun hond eruit trainen. Als mensen al een hond hebben die agressief gedrag vertoont is het doorgaans iemand die de hond op latere leeftijd heeft gekregen, bijvoorbeeld 2 of 3 jaar.
Als ik dan echt 1 van de weinigen ben die de agressie niet uit zijn hond krijgt, terwijl ik hem van pup af aan heb, dan kan het toch niet anders dan aan mij liggen? En ik gun hem echt enorm dat hij los kan lopen.
En als het dan aan mij ligt, ja, dan ga ik twijfelen, zou het dan toch?
Ook lees ik hier: Mensen die een hond hebben die agressief gedrag vertoont hebben een hond die 1 of enkele maten te groot is (vrije interpretatie). Wederom een verwijzing naar tekortschieten baas.
Bij de prive-les die ik heb gehad met de stroomband liep mijn hond binnen 1 les van ruim een uur los volgend op 3 meter afstand langs 2 honden zonder uit te vallen. Het kan dus wel.
Ik ben sowieso van plan weer lessen te gaan nemen nu Sarah gewoon nog mee blijft draaien. Wie weet krijgt mijn trainer me nog zo ver dat ik de hond van de riem durf te doen

In mijn geval zal ik waarschijnlijk meer getraind moeten worden dan mijn hond
Ja, soms neem ik de situatie hier wel eens onder de loep, en denk dan... zou hij ergens anders beter af zijn?
Voorlopig is mijn conclusie nog van het gaat wel, maar af en toe knaagt de twijfel wel eens.