Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chinesenaakt hond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gajes

Chinesenaakt hond

Ongelezen bericht door Gajes »

Sinds ik hier op het forum terecht ben gekomen en de foto's van jip007 zie over flirtte, blowtje en Sophietje ben ik helemaal verliefd.
Nu ben ik dus heel wat internet site's af aan het struinen en info aan het opzoeken over de chineese naakt honddus heb er al aardig wat over gelezen
Maar wat kan er nog meer over verteld worden?
Dus de positieve kanten en negatieve kanten van een naakthond
Ik zou graag ook een soort van prijs indicatie weten van wat een pup gaat kosten.
Zodat ik mischien ooit me vriend kan overtuigen dat er een naker in huis komt als bobbie er niet meer is
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Iets wat belangrijk is om te weten is dat Chinese naakthonden over het algemeen geschoren moeten worden om ze naakt te houden. Het snuitje moet eigenlijk bijna altijd geschoren worden hoe kaal het hondje ook is.
Je kunt er van uitgaan dat hoe meer kuif en sokken hoe meer scheerwerk eraan zit.
Dat varieert van 1x per week scheren tot om de dag (als je niet van stoppels houdt). Natuurlijk ben je niet verplicht om te scheren. Je kunt het ook laten staan ;o)
Er komen wel wat ziektes voor maar oha is het een gezond ras.
Zoek een goede fokker uit die zijn hondjes test op patella luxatie en oogziekten middels ECVO en de PRA-PRCD test (is een DNA test).
De prijzen voor de hondjes lopen nogal uiteen bij de verschillende fokkers. Vaak is er ook nog en verschil tussen reu en teef en soms ook nog de kleurtjes. Je kunt beter wat verschillende fokkers gaan bezoeken en dan naar de prijs vragen. Je moet iig rekenen op minimaal 750 € maar ik denk dat het meestal een stuk meer is.
Misschien kun je ook een herplaatser overwegen ? Er zijn zeer regelmatig hele leuke herplaatsers te vinden.
Er is een informatief forum: www.chinesecrested.forumup.nl waar je je vragen kunt stellen. Het is ook leuk om eens met een wandeling mee te gaan zodat je een hoop nakers in het echt kunt zien. Van foto's een ras kiezen is niet zo'n goed idee ;o)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Voor mij is trouwens het enige negatieve aan de naakthond (ik heb de Peruaanse naakthond) de aandacht op straat. Ik ben er nu wel aan gewend maar echt leuk vind ik het niet. Je krijgt altijd en overal opmerkingen over je hondje. Meestal krijg ik leuke trouwens maar voor mij hoeft het niet.
Het scheren van de Chinees vind ik 1 van de grote minpunten aan dat ras. Als ik ervoor zou kiezen zou ik echt voor een zogenaamde true hairless gaan waar ik zeker weinig tot geen scheerwerk aan zou hebben.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gajes

@sirene bedankt voor je antwoord,
En tuurlijk mocht het ooit zover komen dat er zo'n naker in huis komt , dan gaan we zeker wat fokkers af en dan kijk ik idd na hoe en wat dan de prijs hoor.
En ja mischien evt een herplaatser.
En bedankt voor de link zal me daar is aanmelden :D
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Hier kun je goed zien wat het scheren inhoudt. Dit hondje is vergeleken met het gros van de showhonden heel erg naakt.
http://www.timegarden.nl/verzorging/hai ... tep1.shtml
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gajes

sirene schreef:Hier kun je goed zien wat het scheren inhoudt. Dit hondje is vergeleken met het gros van de showhonden heel erg naakt.
http://www.timegarden.nl/verzorging/hai ... tep1.shtml
Zo die maakt er elke week een hoop werk van.
Maar ik vind iig een volle kuif en pluimstaart en sokken erg mooie staan.
En ik denk dat het ook per hond verschilt hoe veel haar er verder groeit
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Re: Chinesenaakt hond

Ongelezen bericht door jip007 »

DutchCelts schreef: Dus de positieve kanten en negatieve kanten van een naakthond
Ik zou graag ook een soort van prijs indicatie weten van wat een pup gaat kosten.
Zodat ik mischien ooit me vriend kan overtuigen dat er een naker in huis komt als bobbie er niet meer is
ik heb niet zo veel negatieve kanten , flirt en soppie zijn 2 geweldige hondjes. Het scheren vind ik zelf geen probleem , ik doe flirt zijn snoetje 1 keer per week 5 min werk. Soppie doe ik vaak maar 1 keer in de 3 weken , bij haar vallen de zwarte haartjes haast niet eens op. Maar een hairy hairless zou ik zelf nooit nemen , ik vind de true hairless echt de leukste .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gajes

zo'n hairy hairless trekt mij ook niet zo hoor ook al hebbne ze een lief koppie
En het is dus echt afhankelijk van hoe donker de haartjes zijn dat je ze doet scheren en hoe vaak ?
Gajes

Ik las trouwens ook over nakers met eeenslecht gebit en meeeters?
Komt dat ook bij de goede fokkers voor of zit het echt in het ras ??
Gajes

Nanna schreef:
DutchCelts schreef:Ik las trouwens ook over nakers met eeenslecht gebit en meeeters?
Komt dat ook bij de goede fokkers voor of zit het echt in het ras ??
Dat komt omdat het gen voor naakt samenhangt met slechte gebitten en gespleten verhemeltes.
Daar kun je dus niet specifiek een fokker op selecteren ;-)
Ahh oke dan valt met een slecht gebit nog te leven maar een gesplete verhemelte :S kan een aardig duur geintje worden met operatie's of zie ik dat verkeerd ?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Gespleten gehemeltes ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
jip007
Erelid

DutchCelts schreef:zo'n hairy hairless trekt mij ook niet zo hoor ook al hebbne ze een lief koppie
En het is dus echt afhankelijk van hoe donker de haartjes zijn dat je ze doet scheren en hoe vaak ?
flirt heeft witte haartjes op zijn bruine snuitje , dat valt veel meer op.
Afbeelding
Full Monty
Zeer actief
Mijn ras(sen): (Harige) Naakthonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Full Monty »

sirene schreef:Gespleten gehemeltes ?
hihihi dat was ook mijn eerste gedachte:)
Wat de meeeters betreft, dat zijn blackheads of eventueel pearls bij de witte honden maar is in weinig te vergelijken als wat we bij mensen tegenkomen. Dat geldt ook voor de jeugdpuistjes-periode van jonge honden... het is mijn ervaring dat hoe meer je doet hoe erger het wordt.
Tis eigenlijk net een normale hond, zo'n chinees:)
Gajes

Ik begrijp er uit dat gespleten gehmelte's dus niet voor komt :)

En oke de meeeters valt dus ook wel mee haha
Dus als ik me vent ooit zo gek krijg en hij/zij krijgt meeeters dus niks aan doen begrijp ik of heel weinig ?
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Je kan bij een true hairless die paar sprieten op hun snuit ook laten zitten, best schattig. Ik heb Jay zijn snoet denk ik een maand of 5 niet geschoren. Vind het wel stoer, zo'n verwaarloosde snuit. Eerder vond ik een chinees echt lelijk als ik ze zo zag, nu wel schattig, en hij is alweer 7 jaar..op zijn 10e moet hij wel zo'n lange opa-baard hebben :mrgreen: (nee hoor van de zomer gaat die er weer lekker af)

Afbeelding
Afbeelding
Gajes

Ahh hij ziet er zo heel lief uit ook :D
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
sirene schreef:Gespleten gehemeltes ?
Hoorde ik gisteravond nog op de KK2 cursus, we hebben erfelijkheid van John Wauben en die poneerde dat.
Ik geloof dat dan ;-)
Vertellen ze ook nog steeds dat je geen naakt x naakt kan doen ?
Ik hoorde laatst nog dat iemand dat op KK1 leerde.
Er wordt zoveel onzin verteld. Ook op KK2. Gespleten gehemeltes zal heus wel eens voorkomen. Maar het is iig niets wat met het naaktgen te maken heeft.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

ik heb nog behoorlijk wat stampij gehad over de giga onzin die men nog immer durft te vertellen over de naakthonden. Ze hebben geen tanden en eten daarom pap was de eerste lang achterhaalde fabel. Toevallig dat ik nu net een naakthond mee had die toen nog een bek vol tanden had, 6 onder, 6 boven en ontelbaar veel kiezen. Maar nee, buiten de showring werd er niet gekeurd werd er gezegd toen ik vroeg of men soms even wilde zien hoe het werkelijk zit.
Stel je voor dat ze op latere leeftijd nog iets zouden leren:))
Al kunnen honden zonder tanden nog heel goed overweg met zowel brok als carnibest, het is en blijft toch echt een schrokdier toch? hihihi

Naakt x naakt levert allemaal dode pups op en met een beetje mazzel blijft de moederhond nog net in leven was de volgende. Grappig, mijn gemiddelde nestgrootte puff x naakt was 4, tot ik toch de stap waagde om naakt x naakt te doen en hoppa, 7 stuks, allemaal vol leven en moeder klaagde nimmer. Ik heb er nog heel even aan gedacht dit aan de beruchte kk1-vijand te vertellen maar heb het maar niet gedaan. Ik laat dat soort dingen graag over aan een ander:))
Zo, ik lig weer in een deuk als ik me deze tijd weer indenk.... 'En jij houdt je mond dicht Wendy, ik doe gewoon mijn verhaal en ik weet waar ik het over heb' hihihi tuurlijk joh, laat me eens lachen dacht ik toen:)

Na deze les heb ik wel alles wat er werd verteld maar dan ook alles met hele grote brokken zout genomen, ik geloofde werkelijk niets 'zomaar' meer en vind dat dit ook niet meer kan tegenwoordig.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Jeetje, wat een werk zeg dat scheren!!
Ik dacht serieus dat je een naakte hond kocht en dat ie gewoon zo was :19: Maar goed, dat blijkt dus niet zo te zijn. Hoe zit dat bij Peruanen??
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik word zo af en toe toch wel wat geïrriteerd van alle eigenschappen waar iedereen maar gespleten gehemeltes aan hangt!

Voor de honderdduizendse keer: Gespleten gehemeltes vererven voor zover bekend onafhankelijk van welk probleem dan ook!!

Het is een enkelvoudig recessief probleem.
Dat wil dus zeggen dat een lijder twee allelen moet hebben om het daadwerkelijk te hebben.

Een lijder betekent dus altijd: vader en moeder zijn drager!

En nogmaals: het heeft niets met andere problemen te maken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
jip007
Erelid

YvetteJ schreef:Jeetje, wat een werk zeg dat scheren!!
Ik dacht serieus dat je een naakte hond kocht en dat ie gewoon zo was :19: Maar goed, dat blijkt dus niet zo te zijn. Hoe zit dat bij Peruanen??
bij flirt en soppie valt niet zoveel te scheren , bij Blow trouwens ook niet , hier en daar een verdwaalde haar :wink:
Afbeelding
Full Monty
Zeer actief
Contacteer:

hier wordt er ook weinig geschoren hoor, 3 keer per jaar max. Dan maar niet geheel glad op de foto maar echt zwaar behaard zijn ze dan ook niet:)
Ik vind ook dat een naakthond van nature naakt behoort te zijn en niet van een scheermesje, veet of andere chemische ontharingsmiddelen maar ja, dat soort chineesjes hebben niet dat 'My-Little-Pony' gehalte natuurlijk. Maar wel zoals het hoort te zijn:)
Het is echt te hopen dat de andere naakthondenrassen niet dezelfde kant opgaan als de chinesen. Dat staat ook voor geen meter, een Toq met een paardenstaart of een vlechtje:))
Klijntjuh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Klijntjuh »

Ohww heerlijk! Nakies! :D
Als het aan mij lag, waren Jacks vriendjes Naakthondjes geworden hoor!
Mijn man was het daar alleen niet zo mee eens :wink:

Mijn droom--- ooit, om een chineesje te hebben!
(vind powderpuffejes ook wel gaaf eigenlijk! Ze hebben ook zo'n tof karakter!)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”