Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine munsterlander en de heidewachtel
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Kleine munsterlander en de heidewachtel
In de hondenencyclopedie (ik meende dat ze zei Toepoels), wordt beweerd dat dit een en dezelfde ras is. Ik heb nogal mijn twijfels daarbij. Zijn er kenners die mij er meer van kunnen vertellen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ja dat is zeker hetzelfde ras.Waarvandaan die twijfels?
Je hebt het onderscheid; grote Münsterlander, zwart-wit en kleine Münsterlander of Heidewachtel kleiner dus
en bruin-wit.
Heidewachtel komt uit het Duits, wachtel betekent kwartel en een heidewachtel is dus een kwartelhond van de heide.Een jager op veer-en kleinwild.Wat de GM trouwens ook is.
Je hebt het onderscheid; grote Münsterlander, zwart-wit en kleine Münsterlander of Heidewachtel kleiner dus
Heidewachtel komt uit het Duits, wachtel betekent kwartel en een heidewachtel is dus een kwartelhond van de heide.Een jager op veer-en kleinwild.Wat de GM trouwens ook is.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
klopt als een busMarie-Josée schreef:Ja dat is zeker hetzelfde ras.Waarvandaan die twijfels?![]()
Je hebt het onderscheid; grote Münsterlander, zwart-wit en kleine Münsterlander of Heidewachtel kleiner dusen bruin-wit.
nou ben ik wel benieuwd waarom TS twijfelt
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- iones
- Zeer actief
Maar de tekkel en de dashond dat wist ik altijd al. Maar ik heb gewoon nooit geweten dat de heidewachtel en de kleine munsterlander hetzelfde waren. Ik stelde me gewoon een grote munsterlander voor, maar dan kleiner. Dat je dan bij de heidewachtel uit kwam, dat was niet in mij opgekomen. Vandaar die twijfels. MAar goed. Nu weet ik het.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ja maar een Teckel IS ook een Dashond.Nanna schreef:Er zijn wel meer rassen met twee namen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Teckel, die ook als Dashond door het leven gaatEn hoe
Maar een Grote Munsterlander en Heidewachtel is NIET hetzelfde, de naam niet maar de hond ook niet.
Want de Grote Munsterlander is zwart met wit en de Heidewachtel niet.
edit; Of ben ik aan het hallucineren en heb ik het gewoon ontiegeluk fout?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee.Ellen. schreef:Ja maar een Teckel IS ook een Dashond.Nanna schreef:Er zijn wel meer rassen met twee namen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Teckel, die ook als Dashond door het leven gaatEn hoe
Maar een Grote Munsterlander en Heidewachtel is NIET hetzelfde, de naam niet maar de hond ook niet.
Maar een kleine Munsterlander is wél een Heidewachtel.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ja klopt. Had niet goed gekeken naar de vraag van TS. Dacht dat het ging om de Grote en 'Kleine' zeg maar.Marjoleine schreef:Nee.Ellen. schreef:Ja maar een Teckel IS ook een Dashond.Nanna schreef:Er zijn wel meer rassen met twee namen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Teckel, die ook als Dashond door het leven gaatEn hoe
Maar een kleine Munsterlander is wél een Heidewachtel.
Sorry Nanna, kheb geen aanvulling op jou