Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
crunchje onder het mes :-((
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
-
*Ellen*
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
Jemig Inge, wat ontzettend rot voor jullie. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet en duimen draaien dat alles goed gaat verlopen en zij na verloop van tijd weer lekker rondhobbeld zonder pijn
Je fokplannen vind ik zelf van een heel andere orde, die is in duigen met haar. Balen, echt balen
Je fokplannen vind ik zelf van een heel andere orde, die is in duigen met haar. Balen, echt balen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
oh Inge wat sneu nou.. ik moest OCD even opzoeken (Elleboogdysplasie)
Maar is dit echt de diagnose.. kan het echt niet een trauma zijn van een misstap?
Succes voor Crunch en de operatie en het rustig houden van... lijkt me idd erg lastig in een roedeltje actieve energieke honden..
Ik fok zelf niet maar weet wel wat het voelt als je hond wat mankeert wat evt erfelijk kan zijn of is.. en hoe je wat voorzichtiger wordt en kijkt als ze wat vertonen op lichamelijk gebied
Hoop dat de operatie goed uitpakt, bah wat rot.
Maar is dit echt de diagnose.. kan het echt niet een trauma zijn van een misstap?
Succes voor Crunch en de operatie en het rustig houden van... lijkt me idd erg lastig in een roedeltje actieve energieke honden..
Ik fok zelf niet maar weet wel wat het voelt als je hond wat mankeert wat evt erfelijk kan zijn of is.. en hoe je wat voorzichtiger wordt en kijkt als ze wat vertonen op lichamelijk gebied
Hoop dat de operatie goed uitpakt, bah wat rot.
-
Murphy
- Zeer actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ahhhh Inge, wat een rotberichten
, meid toch...
En juist bij die gekke Crunchje; ik kan me heel goed voorstellen dat je als een enorme berg tegen de revalidatie opziet
En je fokplannen, dat moet ook een enorme teleurstelling zijn...
Ik weet niets van OCD; maar aangezien je het hebt zien gebeuren, is het dan geen kwestie van een trauma, maar is het dan toch een erfelijk iets?
Nou ik ga heel hard duimen dat het toch meevalt (revalidatie dan)..
En een
heb je ook wel even verdiend..
En juist bij die gekke Crunchje; ik kan me heel goed voorstellen dat je als een enorme berg tegen de revalidatie opziet
En je fokplannen, dat moet ook een enorme teleurstelling zijn...
Ik weet niets van OCD; maar aangezien je het hebt zien gebeuren, is het dan geen kwestie van een trauma, maar is het dan toch een erfelijk iets?
Nou ik ga heel hard duimen dat het toch meevalt (revalidatie dan)..
En een
Gr. Marijke

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een tegenslag Inge.
Je schrijft dat de OCD in de schouder zit, maar betreft dit dan ook iets erfelijks, net als wanneer het zich in het ellebooggewricht zou bevinden?
Of is het iets dat door een trauma (de botsing destijds) ontstaan is, en dus niet iets erfelijks?
Het lijkt me op zich wel erg van belang om er te proberen achter te komen of dit echt iets erfelijks is of niet, voor wat betreft je fokplannen. Het zou zonde zijn om een verder gewoon goed gezonde teef met een superfijn karakter en prima exterieur af te schrijven voor de fokkerij door iets wat door een trauma van buitenaf is ontstaan, en niet iets wat erfelijk is.
Je schrijft dat de OCD in de schouder zit, maar betreft dit dan ook iets erfelijks, net als wanneer het zich in het ellebooggewricht zou bevinden?
Of is het iets dat door een trauma (de botsing destijds) ontstaan is, en dus niet iets erfelijks?
Het lijkt me op zich wel erg van belang om er te proberen achter te komen of dit echt iets erfelijks is of niet, voor wat betreft je fokplannen. Het zou zonde zijn om een verder gewoon goed gezonde teef met een superfijn karakter en prima exterieur af te schrijven voor de fokkerij door iets wat door een trauma van buitenaf is ontstaan, en niet iets wat erfelijk is.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ontzettend naar Inge. Ik denk nog het meest voor wat betreft je fokplannen. Zoals ik het van jou begrijp is het dus echt uitgesloten om met Crunch verder te gaan? Betekend dat dan ook dat jouw lijn via Spook, Dropje en Sette stopt? Pff... dat is wel heel zuur.
Voor wat betreft de operatie en het revalideren: ja, het is verre van prettig om je hond te moeten 'intomen', zeker als je een roedel honden hebt en je de revaliderende hond uiteraard het liefst niet weg wilt houden van de andere honden.
Maar... als de uitkomst van de operatie en revalidatie voor 100% goed is, dan weet je waar je het voor doet en vliegt de tijd ook wel weer. Crunch heeft nog een heel leven voor zich, een paar weken wat minder lol, is weg te strepen. Denk ik.
Maar al met al is het wel rot en ik leef met je mee.
Voor wat betreft de operatie en het revalideren: ja, het is verre van prettig om je hond te moeten 'intomen', zeker als je een roedel honden hebt en je de revaliderende hond uiteraard het liefst niet weg wilt houden van de andere honden.
Maar... als de uitkomst van de operatie en revalidatie voor 100% goed is, dan weet je waar je het voor doet en vliegt de tijd ook wel weer. Crunch heeft nog een heel leven voor zich, een paar weken wat minder lol, is weg te strepen. Denk ik.
Maar al met al is het wel rot en ik leef met je mee.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Wat klote Inge. Sorry, weet er effe geen ander woord voor.
Sterkte voor jou en Crunchje.
Sterkte voor jou en Crunchje.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Daar moet je toch niet aan denken als fokker...Inge O schreef:als het goed is niet, ik heb met sette nog een nest in de planning voor zomer 2010, maar ja, dat is natuurlijk ook nog allemaal af te wachten hoe en wat dus het risico dat de lijn stopt zit er wel in.Rami schreef:Ontzettend naar Inge. Ik denk nog het meest voor wat betreft je fokplannen. Zoals ik het van jou begrijp is het dus echt uitgesloten om met Crunch verder te gaan? Betekend dat dan ook dat jouw lijn via Spook, Dropje en Sette stopt? Pff... dat is wel heel zuur.
Inge O schreef: ik zou het met al mijn honden al erg gevonden hebben, maar met crunch wel supererg : zij leeft echt om gek te doen, te rennen, te vliegen, te crossen, te spelen en dat het liefste uren en uren na elkaar.
dat die beweging beperken naar is daar weet jij ook al alles van, jammer genoeg, alleen zit ik hier nog met de factor van de roedel waar ze niet meer in mag, tenzij kort aangelijnd, ook op haar eigen erf, nou dat wordt een rampje, vermoed ik. zij doet normaal niks op een normaal tempo dus 1 meter loslaten houdt al een groot risico in.
Ik snap het. Dat is toch wel anders dan met Billy. Hij is wel (nog steeds!) een fanatiekeling maar het feit dat het natuurlijk geen jonge hond meer is en er geen roedel om 'm heen is maakt het al ietsje makkelijker.
Misschien een heel gek idee maar ik opper 'm toch: kan Crunch niet bij iemand anders logeren? Iemand die maar één rustige hond heeft. Zodat ze niet weggesloten hoeft te worden maar gewoon bij iemand in huis is en dagelijks aangelijnde wandelingen kan maken?
Laatst gewijzigd door Rami op 13 mar 2009 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tineke
-
blondie
- Zeer actief
je bent wel heel verantwoordelijk bezig mbt het verdere fokken.. daar zouden heel wat fokkers van bepaalde rassen een voorbeeld aan kunnen nemen...(mijn stokpaardje is de lsi nu..)
Neemt niet weg dat dit echt een domper is ook mbt je verdere fokken, maar ook omdat je afgezien van de fok ook de hond moet gaan beperken zij het voor een bepaalde periode.. nogmaals veel sterkte.
Neemt niet weg dat dit echt een domper is ook mbt je verdere fokken, maar ook omdat je afgezien van de fok ook de hond moet gaan beperken zij het voor een bepaalde periode.. nogmaals veel sterkte.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Jeetje zeg, wat een droevige geschiedenis. Zowel voor de kleine Crunch die nog niet half weet wat haar te wachten staat als voor jouw fokplannen.
En dat na zo'n heerlijk nest, en net de felbegeerde officiële stambomen weer binnen handbereik...
Zuur hoor.
Ik hoop allereerst dat het je gaat lukken die kleine wildebras voldoende in te tomen, je weet hoe moeilijk ik dat met Yanthe al vond. Het was echt een drama. Maar ze is verder sterk en jong en gezond, méde door al dat rennen en vliegen, en dat ze aanvankelijk toch leek te herstellen totaan het acute loskomen geeft al een beetje aan dat de drukke dame wel herstellen zal na de operatie, óók als dat soms met een beetje te wild gedoe gepaard gaat en wellicht wat langer duurt. Ze heeft straks profijt van haar door onbeperkte beweging opgebouwde spieren en kracht!
Maar van je fokplannen is het intens verdrietig. Ik kan me wel helemaal in je beslissing vinden maar kan ook invoelen hoeveel verdriet je daarover moet voelen.

En dat na zo'n heerlijk nest, en net de felbegeerde officiële stambomen weer binnen handbereik...
Zuur hoor.
Ik hoop allereerst dat het je gaat lukken die kleine wildebras voldoende in te tomen, je weet hoe moeilijk ik dat met Yanthe al vond. Het was echt een drama. Maar ze is verder sterk en jong en gezond, méde door al dat rennen en vliegen, en dat ze aanvankelijk toch leek te herstellen totaan het acute loskomen geeft al een beetje aan dat de drukke dame wel herstellen zal na de operatie, óók als dat soms met een beetje te wild gedoe gepaard gaat en wellicht wat langer duurt. Ze heeft straks profijt van haar door onbeperkte beweging opgebouwde spieren en kracht!
Maar van je fokplannen is het intens verdrietig. Ik kan me wel helemaal in je beslissing vinden maar kan ook invoelen hoeveel verdriet je daarover moet voelen.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Paddle
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat sneu voor Crunch zèg. Bah.
Ontzettend balen van je fokplannen. Ik vind het juist zo geweldig hoe jij fokt en dat je zo secuur bent. Het zou heel erg zonde zijn als de lijn hier zou stoppen. Hopelijk kan het nestje met Sette iig doorgaan.
Heel veel sterkte voor Crunch en voor jou ook. Vind het echt heel erg sneu voor je.
Ontzettend balen van je fokplannen. Ik vind het juist zo geweldig hoe jij fokt en dat je zo secuur bent. Het zou heel erg zonde zijn als de lijn hier zou stoppen. Hopelijk kan het nestje met Sette iig doorgaan.
Heel veel sterkte voor Crunch en voor jou ook. Vind het echt heel erg sneu voor je.
-
Gos
- Zeer actief
Wat ontzettend beroerd, om alle redenen die je zelf al noemt!
Zo'n lange revalidatie/rustperiode is allerbelabberdst, maar je hebt weinig keus. Tijd om "hard" te zijn tegen jezelf, ze gaat er niet haar hele verder leven over zitten mokken en je zult dubbel en dwars genieten als ze wel weer aan de boemel mag!
Zo'n lange revalidatie/rustperiode is allerbelabberdst, maar je hebt weinig keus. Tijd om "hard" te zijn tegen jezelf, ze gaat er niet haar hele verder leven over zitten mokken en je zult dubbel en dwars genieten als ze wel weer aan de boemel mag!