Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
crunchje onder het mes :-((
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jeetje, dat is niet mild! Sterkte met de operatie en het hele gedoe er omheen. Begrijp ik nu dat haar broer het ook heeft? Dat is wel heel zuur dan. Wat dat betreft vind ik rashonden wel moeilijk. Eva was laatst tijdens het rennen ineens mank. Gelukkig bleek ze iets in haar voet te hebben, wij kregen echter allebei meteen een hartverzakking want ze kon er niet meer op staan en jankte heel erg. OCD, ED??? Ik moet zeggen dat ik dat bij kruisingen nooit gehad heb omdat je dan meteen uitgaat van een splinter of blessure. Misschien niet terecht hoor, maar zo werkt het wel een beetje.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- Angeniet
- Erelid
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
vreselijk zuur Inge, kan me de frustratie enorm voorstellen. ook het rustig houden is zo moeilijk. Wij hebben dat met Ivan ook gehad, onze ADHD'er, 8 weken rustig houden na operatie, vreselijk moeilijk is dat en je vind het zo vreselijk zielig ook voor dat dier, wat maar wil.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
nance
- Erelid
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Annemieke is haar hoofd aan het breken....Inge O schreef:ohhh, hopelijk weet annemieke het nog, want dit is net het soort kalmeermidel wat ik wil.Caro. schreef: Ja oei, ik weet het echt niet meer wat Kaya heeft gekregen. Misschien dat Annemieke het nog weet, ik ga het navragen![]()
Vond het iig bij Kaya prima werken, ze werd niet enorm suf, maar gewoon rustiger. Net de bedoeling.
Ik heb gezocht naar oude rekeningen, maar van ieder wissewasje heb ik de rekening, behalve van die operatie
Waar dat ding gebleven is?? Ik ga er hard overna denken.
- Rosa
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Precies, daar dacht ik ook aan: twee honden uit een nest van Sette, kan je dan nog wel doorfokken met Sette, nu je dit weet? En als dat wel kan, kan het dan toch ook niet met Crunch?Inge O schreef:ja, dat is (heel erg) frustrerend, want er blijft een reële kans dat het niet erfelijk is - zou die kans er zelfs niet zijn dan zou ik ook moeten overwegen om geen nest meer met sette te hebben en zover wil ik écht niet gaan.
Eerste week van mei, daar moet je maar naar uitkijken: dan zijn de 6 weken voorbij
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
- asani
- Zeer actief
Ik vind het heel erg dat dit Crunch moet overkomen.
Jammer voor de fokplannen die je had met haar ,ik heb wel veel respect voor je beslissing.
Onze 3e ridgeback Asani is met 15 maanden geopereerd aan ocd aan beide knieen.
Toen ik met 6 maanden opmerkte dat hij anders liep dan onze andere 2 rr zijn we voor onderzoek bij de da terecht gekomen.
We hebben vanalles geprobeerd ontstekingsremmers,verplichte rust,hd onderzoek enz enz.
Toen naar een orthopeed bij Anubis in Antwerpen daar werden foto's gemaakt van zijn knieen.
Toen ik te horen kreeg dat hij ocd had heb ik echt staan janken.
Hij is geopereerd begin augustus 2008.
Na een herstel periode van zeker 10 weken waar je per week de uitlaat tijd per ronde met een paar minuten mag verhogen was het lopen nog steeds niet zoals het moest zijn.
Daarna zijn we naar een fysiotherapeute gegaan want zijn spieren waren ingekort en niet goed ontwikkelt doordat hij maanden verkeerd gelopen had.Hij krijgt nog steeds medicatie ,net 4 weken prednison en nu previcox.
Om Asani rustig te houden na de operatie had ik placivet meegekregen maar dat heb ik maar een paar keer gebruikt.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is houd er rekening mee dat het echt wel eens langer kan duren dan die 6 weken.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Jammer voor de fokplannen die je had met haar ,ik heb wel veel respect voor je beslissing.
Onze 3e ridgeback Asani is met 15 maanden geopereerd aan ocd aan beide knieen.
Toen ik met 6 maanden opmerkte dat hij anders liep dan onze andere 2 rr zijn we voor onderzoek bij de da terecht gekomen.
We hebben vanalles geprobeerd ontstekingsremmers,verplichte rust,hd onderzoek enz enz.
Toen naar een orthopeed bij Anubis in Antwerpen daar werden foto's gemaakt van zijn knieen.
Toen ik te horen kreeg dat hij ocd had heb ik echt staan janken.
Hij is geopereerd begin augustus 2008.
Na een herstel periode van zeker 10 weken waar je per week de uitlaat tijd per ronde met een paar minuten mag verhogen was het lopen nog steeds niet zoals het moest zijn.
Daarna zijn we naar een fysiotherapeute gegaan want zijn spieren waren ingekort en niet goed ontwikkelt doordat hij maanden verkeerd gelopen had.Hij krijgt nog steeds medicatie ,net 4 weken prednison en nu previcox.
Om Asani rustig te houden na de operatie had ik placivet meegekregen maar dat heb ik maar een paar keer gebruikt.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is houd er rekening mee dat het echt wel eens langer kan duren dan die 6 weken.
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- asani
- Zeer actief
Ik heb het alleen gegeven als ik hem echt niet meer rustig kon houden.
Asani werd er een beetje sloom van.
Asani mocht al heel veel dingen niet meer voordat hij geopereerd werd.
Hij liep vaak aan de lijn als de andere los mochten,spelen en rennen met de andere 2 honden mocht hij ook niet .
Ridgebacks spelen heel ruw met elkaar en Asani gaat er altijd behoorlijk hard tegenaan .
De laatste tijd word hij weer wat ongeduldiger en kan je merken dat hij energie over heeft.Want hij mag en kan nog steeds niet voluit mee doen.
We fietsen met hem om de dag hij heeft een goede conditie alleen die knieen blijven bij hem een zwakke plek.
Asani werd er een beetje sloom van.
Asani mocht al heel veel dingen niet meer voordat hij geopereerd werd.
Hij liep vaak aan de lijn als de andere los mochten,spelen en rennen met de andere 2 honden mocht hij ook niet .
Ridgebacks spelen heel ruw met elkaar en Asani gaat er altijd behoorlijk hard tegenaan .
De laatste tijd word hij weer wat ongeduldiger en kan je merken dat hij energie over heeft.Want hij mag en kan nog steeds niet voluit mee doen.
We fietsen met hem om de dag hij heeft een goede conditie alleen die knieen blijven bij hem een zwakke plek.
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
DuidelijkInge O schreef:of sette het draagt (wat überhaupt draagt? het zal sowieso ook weer polygenisch vererven) is volledig twijfelachtig, of crunch het draagt niet want zij is 'lijder', wat natuurlijk ook weer niet zegt dat ze het zal vererven. sette zelf komt overigens uit een nest van 8, die zijn nu bijna zes jaar en die waren/zijn helemaal OK.(...)bij polygenische vererving zou het bv. zo kunnen gaan dat een volledig onschuldige eigenschap van moeder en een eveneens onschuldige eigenschap van vader voor gevoeliger kraakbeen zorgen als deze beide eigenschappen samenkomen. een beetje zoals in het geval van een stofexplosie .
Tsja, dan zal toch Fien eraan moeten geloven
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- hovawart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawarts
- Aantal honden: 2
Hoi Inge
Wat een dreun voor je.
Er is van alles al gezegd en geschreven.
Over het hoe en wat.
Om idd Chrunch rustig te houden en van de roedel te scheiden zal een opgave worden.
Ik weet waar je een gedeelte doorheen v.w.B. het rustig houden van een jonge Hovawart maar dat is makkelijk hier loopt er maar 1.
Ik stuur je een Pb over iets mss heb je er wat aan.
Wat een dreun voor je.
Er is van alles al gezegd en geschreven.
Over het hoe en wat.
Om idd Chrunch rustig te houden en van de roedel te scheiden zal een opgave worden.
Ik weet waar je een gedeelte doorheen v.w.B. het rustig houden van een jonge Hovawart maar dat is makkelijk hier loopt er maar 1.
Ik stuur je een Pb over iets mss heb je er wat aan.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- *Linda*
- Zeer actief
- kelly 1981
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geloof dat ik het voor Kaya een week of 4 á 5 heb gebruikt. Een lage dosering, dat weet ik nog wel. Het mocht meer, maar het ging goed op weinig.Inge O schreef:is dus hetzelfde als die placivet van asani. dat dit een goed kalmeermiddel is in bepaalde situaties wist ik maar ik had geen idee dat dit ook voor langdurig gebruik kon.Caro. schreef:Volgens Annemieke was het gewoon vetranquil, Inge.
hmmm, dat durf ik toch niet te doen, ik hou dan toch maar bij de valeriaan.
ach, zou ik ook niet meer weten te vinden na zoveel jaar hoor, bedankt voor het zoeken iigIk weet het zelf dus echt niet meerZal nog eens verder zoeken naar de rekening, maar ik heb geen idee waar dat ding ligt, het hoort gewoon in de map te zitten
![]()
.
Ondanks dat denderde ze toch nog een keer met een noodgang van de bank hoor :N:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief