Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zijn er IPO mensen in de zaal? SPOED
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
zijn er IPO mensen in de zaal? SPOED
ik heb even een dringende hulpvraag vanuit de dierenambulance
er is net een melding binnen gekomen via de politie van mensen die ene mechelaar hebben die vanavond de eigenaresse heeft aangevallen, mevrouw is voor behandeling naar het ziekenhuis gegaan en inmiddels weer thuis, de hond zit in de bench en kan niet benadert worden, nu is ons de vraag gesteld of wij die hond op kunnen halen en naar de dierenarts brengen, de eigenaren staan erop dat de hond vanavond nog ingeslapen wordt, ik vind het onverantwoord omdat wij nog geen vangstokken hebben en heb geadviseerd dat we de politie bellen en om een hondengeleider vragen om mee te gaan, is er iets wat wij verder nog kunnen doen?
er is net een melding binnen gekomen via de politie van mensen die ene mechelaar hebben die vanavond de eigenaresse heeft aangevallen, mevrouw is voor behandeling naar het ziekenhuis gegaan en inmiddels weer thuis, de hond zit in de bench en kan niet benadert worden, nu is ons de vraag gesteld of wij die hond op kunnen halen en naar de dierenarts brengen, de eigenaren staan erop dat de hond vanavond nog ingeslapen wordt, ik vind het onverantwoord omdat wij nog geen vangstokken hebben en heb geadviseerd dat we de politie bellen en om een hondengeleider vragen om mee te gaan, is er iets wat wij verder nog kunnen doen?
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
Fin
- Zeer actief
- Kit
- Erelid
da wil niet komen en kan niet "schieten", ik heb ook duidelijk gezegd dat ik het onverantwoordt vind om onze vrijwilligers erop af te sturen zonder vangstok en zonder beschermende kleding, we zijn in overleg met politiechristo schreef:Ik hoop dat je snel antwoord krijgt. Maar ik zou er zeker niet heen gaan, hoe erg die mensen ook van streek zijn. Dit is iets voor 112, politie, hondengeleider. Misschien kan hij een verdovend spuitje krijgen door de tralies van de bench heen?
Arme mensen, arm beest...
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Politie inderdaad meenemen. Als die hond al niet te benaderen is en jullie geen vangstok hebben dan NIET DOEN!
Die mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar het is HUN verantwoordelijkheid, die ze nu bij jullie neer willen leggen! Dus ze kunnen jullie wel dwingen, maar het is HUN hond. Hij zit in de bench dus kan niks meer doen. Niet je verantwoordelijk voelen voor iemand anders zn zooi. Je moet zelf ook niet aangevallen worden!!!
Groetjes Marieta
Die mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar het is HUN verantwoordelijkheid, die ze nu bij jullie neer willen leggen! Dus ze kunnen jullie wel dwingen, maar het is HUN hond. Hij zit in de bench dus kan niks meer doen. Niet je verantwoordelijk voelen voor iemand anders zn zooi. Je moet zelf ook niet aangevallen worden!!!
Groetjes Marieta
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik weet niet of zij van nut kunnen zijn, maar er zit wel een KNPV-vereniging in Meppel (politiehonden)
http://www.phv-meppel.com/
http://www.phv-meppel.com/
-
Fin
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Plaatselijke KNPV-vereniging om hulp vragen?
Clubleden van mij zijn ook weleens gevraagd te helpen.
Door wie weet ik niet hoor maar ik weet dat een paar mensen weleens honden uit kennels hebben moeten halen bv.
Clubleden van mij zijn ook weleens gevraagd te helpen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Kit
- Erelid
Marieta schreef:Politie inderdaad meenemen. Als die hond al niet te benaderen is en jullie geen vangstok hebben dan NIET DOEN!
Groetjes Marieta
het is ook absoluut niet de bedoeling dat wij zonder iets heen gaan en de mensen leggen deze verantwoording ook niet bij ons, maar goed er is al 1 gewonde gevallen, de eigenaren zijn bang van de hond geworden door het plotselinge gebeuren en willen absoluut door de schrik snel die hond uit hun huis, dat kan ik ook wel weer begrijpen, aan ons de taak om deze mensen te helpen toch?
- Kit
- Erelid
- Marieta
- Zeer actief
Wat je anders zou kunnen doen als niks lukt.
Wat wij wel eens hebben gedaan om een hond toch een enting te geven of medicijnen als ze onbenaderbaar waren of heel moeilijk.
Riem om de kop (kun je eventueel door de bench lussen om de kop heen) en dan strak tegen de tralies aan trekken en dit ook aan de achterkant doen. De achterkant kun je doen als de kop vast zit. Zo kan een dierenarts toch een injectie geven. Je zet hem dan vast.
Misschien dat dat als laatste oplossing zou kunnen werken?
Groetjes Marieta
Wat wij wel eens hebben gedaan om een hond toch een enting te geven of medicijnen als ze onbenaderbaar waren of heel moeilijk.
Riem om de kop (kun je eventueel door de bench lussen om de kop heen) en dan strak tegen de tralies aan trekken en dit ook aan de achterkant doen. De achterkant kun je doen als de kop vast zit. Zo kan een dierenarts toch een injectie geven. Je zet hem dan vast.
Misschien dat dat als laatste oplossing zou kunnen werken?
Groetjes Marieta
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Website had ik al vermeld, 2 berichtjes boven Ingekitty2 schreef:goeie, ik ga meteen zoeken!!Inge schreef:Plaatselijke KNPV-vereniging om hulp vragen?
Clubleden van mij zijn ook weleens gevraagd te helpen.Door wie weet ik niet hoor maar ik weet dat een paar mensen weleens honden uit kennels hebben moeten halen bv.
- Marieta
- Zeer actief
Tuurlijk! Snap dat de mensen schrik hebben! Ik ben alleen altijd weer bezorgd om de veiligheid van mensenkitty2 schreef:Marieta schreef:Politie inderdaad meenemen. Als die hond al niet te benaderen is en jullie geen vangstok hebben dan NIET DOEN!
Groetjes Marieta
het is ook absoluut niet de bedoeling dat wij zonder iets heen gaan en de mensen leggen deze verantwoording ook niet bij ons, maar goed er is al 1 gewonde gevallen, de eigenaren zijn bang van de hond geworden door het plotselinge gebeuren en willen absoluut door de schrik snel die hond uit hun huis, dat kan ik ook wel weer begrijpen, aan ons de taak om deze mensen te helpen toch?
Groetjes Marieta
- Kit
- Erelid
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
-
blondie
- Zeer actief
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- _Leonie
- Zeer actief
- FrisianOutlawftVera
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 ) - Aantal honden: 2
ben wat laat
ben net thuis .
ik Rij als chaufeur voor Dieren ambu Leeuwarden en omg.
wij bellen dan meestal 112 politie voor de honde brigade . die hebben de spullen voor dat soort gevallen . meestal een pakwerkers pak ( volledige bescherming ) en een vangstok .
zou genoeg moeten zijn om de hond te kunnen vangen .
ik Rij als chaufeur voor Dieren ambu Leeuwarden en omg.
wij bellen dan meestal 112 politie voor de honde brigade . die hebben de spullen voor dat soort gevallen . meestal een pakwerkers pak ( volledige bescherming ) en een vangstok .
zou genoeg moeten zijn om de hond te kunnen vangen .
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau

Frisian Outlaw ft Fardau

- Kit
- Erelid
pff zo ik stap net weer binnen, we hebben de hond met bench en al vervoerd naar de dierenarts, we kregen hem er met geen mogelijkheid uit met een vangstok en aldaar is hij ingeslapen, toen zijn hart stopte kreeg ie een heel erge neusbloeding, de da vertelde dat dit door de spuit kon komen, maar wellicht er toch ook iets anders aan de hand is geweest, wie zal het zeggen....
de eigenaresse van de hond is goed te grazen genomen, dochter heeft de hond eraf moeten trappen, want hij bleef aan vallen, dit gebeurde nadat zij de hond naar zijn plaats gestuurd had, de dochter heeft foto's gemaakt van de verwondingen en daar werd ik naar van
de eigenaresse van de hond is goed te grazen genomen, dochter heeft de hond eraf moeten trappen, want hij bleef aan vallen, dit gebeurde nadat zij de hond naar zijn plaats gestuurd had, de dochter heeft foto's gemaakt van de verwondingen en daar werd ik naar van
-
Fin
- Zeer actief
- Kit
- Erelid
blondie schreef:jeetje... ben benieuwd eerlijk gezegd wat daar eigenlijk gebeurd is... wellicht een storing in de hersenen..
fijn dat er een (honden)geleider van de politie mee gaat..
maar de hond hebben ze in de bench kunnen krijgen toch.. dus helemaal niet bereikbaar leek hij me dan niet..
hij had wel vaker rare fratsen volgens de eigenaren, maar dit had ie nog nooit geflikt, t was een vrij jonge hond, jammer hoor
- Kit
- Erelid
-
pepim
- Zeer actief
-
blondie
- Zeer actief
heel naar kitty... en als ik herken deels een ierse setter die niet naar de plaats wilde op bevel of mee wilde gaan om te plassen omdat de echte baas er niet was die lag in het ziekenhuis.. dit in combi met een waarschijnlijk ietwat onzekere bazin en een hond die zijn leiding kwijt was ontaarde ook in een aanval en een buurman die de hond ervanaf heeft moeten trappen, de vrouw was echt toegetakeld en de hond is ingeslapenkitty2 schreef:blondie schreef:jeetje... ben benieuwd eerlijk gezegd wat daar eigenlijk gebeurd is... wellicht een storing in de hersenen..
fijn dat er een (honden)geleider van de politie mee gaat..
maar de hond hebben ze in de bench kunnen krijgen toch.. dus helemaal niet bereikbaar leek hij me dan niet..
hij had wel vaker rare fratsen volgens de eigenaren, maar dit had ie nog nooit geflikt, t was een vrij jonge hond, jammer hoor
je hoopt het nooit mee te maken... maar jij had het vandaag wel...
en terloops vroeg je ipo mensen om advies.. maar dit soort gedrag is eerlijk gezegd geen gedrag wat in de africhting normaal is... hetzij bij een hond die in de kennel zit, het zij bij een hond die los in huis zit..
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
-
JBK
Zoiets hoop je nooit mee te maken, getver. Denk dat die foto's van die vrouw ook nog wel even op je netvlies gebrandt staan. Althans, bij mij wel...
Ik denk dat dat was om daar te informeren of er misschien wat attributen/mensen waren die konden helpen.blondie schreef: en terloops vroeg je ipo mensen om advies.. maar dit soort gedrag is eerlijk gezegd geen gedrag wat in de africhting normaal is... hetzij bij een hond die in de kennel zit, het zij bij een hond die los in huis zit..
- Kit
- Erelid
JBK schreef:
Ik denk dat dat was om daar te informeren of er misschien wat attributen/mensen waren die konden helpen.
precies
het was ook abnormaal gedrag wat deze hond vertoonde, hij was echt van het padje af hoor, als een grote ervaren man ( de hondengeleider van de Politie) zegt "zo gaan we niet verder, we nemen hem maar met bench en al mee" zegt dat toch wel iets, zulke dingen zijn altijd kut en achteraf denk ik dan altijd zou er echt niks anders zijn geweest wat we hadden kunnen doen? maar ja, waar en hoe kun je zo'n hond tegen middernacht op een zaterdag avond nog kwijt, ik denk dat het de juiste beslissing is geweest, ook gezien de neusbloeding, je weet het niet he, het had door de spuit kunnen komen, maar voor het zelfde geld was er dus wel iets fout in dat koppie
- _Leonie
- Zeer actief
-
blondie
- Zeer actief
Petje af trouwens voor de mensen van de dierenambulance die ook in dit soort situaties klaar staan, weekend of niet..kitty2 schreef:JBK schreef:
Ik denk dat dat was om daar te informeren of er misschien wat attributen/mensen waren die konden helpen.
precies![]()
het was ook abnormaal gedrag wat deze hond vertoonde, hij was echt van het padje af hoor, als een grote ervaren man ( de hondengeleider van de Politie) zegt "zo gaan we niet verder, we nemen hem maar met bench en al mee" zegt dat toch wel iets, zulke dingen zijn altijd kut en achteraf denk ik dan altijd zou er echt niks anders zijn geweest wat we hadden kunnen doen? maar ja, waar en hoe kun je zo'n hond tegen middernacht op een zaterdag avond nog kwijt, ik denk dat het de juiste beslissing is geweest, ook gezien de neusbloeding, je weet het niet he, het had door de spuit kunnen komen, maar voor het zelfde geld was er dus wel iets fout in dat koppie
Vreselijk idd dat je hond je aanvalt en niet door eigen mensen te stoppen is en dat het tot zijn of haar dood heeft moeten lijden.. maar wel te begrijpen dat je niet lang kunt of moet nadenken in zulke gevallen..