Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier kan ik echt boos om worden!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Hier kan ik echt boos om worden!

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier in de buurt woont een gezin met twee langhaar Collies. Heel lieve honden alleen worden ze niet geborsteld dus zien ze er meestal niet uit, en eens in de zoveel maand worden ze kaalgeschoren :19: Vervolgens kregen ze er een derde hond bij: een Shar-Pei pup. Heel leuk beestje was het, en ze leken er ook erg tevreden mee. Maar naarmate t hondje ouder werd, hoorde ze je steeds meer klagen. En dan vooral om het feit dat hij zo druk is. Tja, ze laten de honden drie keer daags lopen op een veldje tegenover hun huis en de Pei blijft dan aangelijnd want hij luisterd niet :denken: Maar goed, de pup was zo'n 5 maand ondertussen en laatst fietste ik weer langs het veld en zie de twee Collies..maar geen Shar-Pei. Wat zie ik wel? Een Cavalier pup van zo'n 8 weekjes. Wat blijkt nou, de Pei was te druk dus is herplaatst :roll: Ik weet niet of hij nou in een asiel zit of direct is herplaatst. En toen hebben ze zich maar een Cavalier opgehaald. Ik vind het echt enorm sneu, zowel voor de Shar-Pei als voor de Cavalier, hoewel die misschien beter in hun gezin past.

Ik kan me ook niet voorstellen dat volwassen mensen zo makkelijk denken over de aanschaf van een hond. Ik dacht dat zoiets na de basisschool ofzo voorbij was.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Heel irritant zulke mensen.....Bart Smit heeft tegenwoordig hele leuke bewegende knuffelhondjes......dat lijkt me geschikter :ok:
Ik kijk vaak op dierenasiels.com en ben afgelopen tijd al een paar bekende honden tegen gekomen. En wat de reden is, daar kun je dan naar gissen......
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

TeamWork schreef:Ik kijk vaak op dierenasiels.com en ben afgelopen tijd al een paar bekende honden tegen gekomen.
Heb deze zin nu al een paar keer overgelezen,
snap niet wat je daar mee bedoeld.
Kan je dat uitleggen? :denken:
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

vreselijk ja!!!
Ik ken ook zo'n iemand en die is nu al aan de 4e hond bezig.Ik heb er eens wat van gezegt en dat viel niet in goede aarde.
Je hond hoort bij je gezin en in mijn geval is het mijn kind.Het antwoord was dat ik niet de rede wist van herplaatsen en dat er toch een goed huisje voor gezocht was :19:
Ik zou het niet kunnen,ik zie Noran nu al kijken :cry:
Alleen als je ziek bent en je kunt je hond niet geven wat hij zou moeten krijgen dan heb je geen keus.Maar dan wel via een goede weg en geen marktplaats.En ik hoop dat ik nooit die beslissing hoef te maken want ik zou er aan kapot gaan!
En zeker niet weer een andere hond!!!Wat een verraad en totaal gevoelloos!!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Een collega van me is op zoek naar een hondje.
Een pup lukt haar nu niet, dus een volwassen hondje.
Ik help haar mee zoeken... Maar wat je zoal niet tegenkomt... de reden voor herplaatsing, gewoon té triest voor woorden.
Hoe makkelijk het allemaal gaat.
Job
Zeer actief

Daisy@ schreef:Een collega van me is op zoek naar een hondje.
Ik help haar mee zoeken... Maar wat je zoal niet tegenkomt... de reden voor herplaatsing, gewoon té triest voor woorden.
een leuk hondje uit een buitenlands asiel?????
Ken hele leuke, ook die al hier in nederland in de opvang zitten,
die kan ze dus eerst gaan bezoeken als ze dat wil.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nou inderdaad! En het hondje was echt niet druk ofzo. Maarja, als je als 5 maand oude pup nooit los kan lopen, dat lijkt me voor geen enkele hond genoeg. Vond het zo sneu, het was echt een leuk bestje en ik geloof dat hij bes makkelijk te motiveren was om te leren.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Job schreef:
TeamWork schreef:Ik kijk vaak op dierenasiels.com en ben afgelopen tijd al een paar bekende honden tegen gekomen.
Ik kijk op de site van dierenasiels.com naar de asielhonden in mijn woonplaats en daar heb ik de laatste tijd veel honden gezien die ik ken.
(o.a. die bij ons op cursus hebben gezeten)
Kee?
Job
Zeer actief

TeamWork schreef:
Job schreef:
Ik kijk op de site van dierenasiels.com naar de asielhonden in mijn woonplaats en daar heb ik de laatste tijd veel honden gezien die ik ken.
(o.a. die bij ons op cursus hebben gezeten)
Kee?
o oké, jee dat lijkt me echt lullig.
Alhoewel... bij mij brengen ze ze naar mij toe!
Afgelopen vrijdag weer een boxerpup van 6 maanden.
Heb gelukig opvang voor hem kunnen regelen
en misschien mag ie daar misschien zelfs blijven.
Maar als er een hond gedumpt of verwaarloost wordt
denkt iedereen breng maar naar haar.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

weet je een naam van de pei? dan kan ik voor je kijken of ie op de pei fora bekend was als herplaatser of als asiel-pei. :wink:
maar het kan natuurlijk goed dat hij onderling geplaatst is bij de vriend van de buurman zijn neef of zo...

Een Pei is niet echt een gezinshond bij uitstek die uit zichzelf gaat luisteren en naar je toe komt denderen :mrgreen:
Rimpel deed en doet en zal altijd blijven doen waar ie zelf zin in heeft en daar heb ik het maar mee te doen... :wink: :mrgreen:
Vind ik niet zo heel erg hoor...
Maar zowiezo verkijken mensen zich op een Pei...
Ik vind het namelijk helemaal niet zulke geschikte gezinshonden en ik denk dat er nogal wat mensen daar achterkomen zodra ze er 1 hebben.
Daisy@
Zeer actief

Job schreef:
een leuk hondje uit een buitenlands asiel?????
Ken hele leuke, ook die al hier in nederland in de opvang zitten,
die kan ze dus eerst gaan bezoeken als ze dat wil.
Weet ik eigenlijk niet, of ze dat zou willen.
Ze zoekt ook wel een niet té oud hondje, tot een jaar of 2.
Een york of iets in die maat.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Laat maar, verkeerde plek :N:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:weet je een naam van de pei? dan kan ik voor je kijken of ie op de pei fora bekend was als herplaatser of als asiel-pei. :wink:
maar het kan natuurlijk goed dat hij onderling geplaatst is bij de vriend van de buurman zijn neef of zo...

Een Pei is niet echt een gezinshond bij uitstek die uit zichzelf gaat luisteren en naar je toe komt denderen :mrgreen:
Rimpel deed en doet en zal altijd blijven doen waar ie zelf zin in heeft en daar heb ik het maar mee te doen... :wink: :mrgreen:
Ik vind het namelijk helemaal niet zulke geschikte gezinshonden en ik denk dat er nogal wat mensen daar achterkomen zodra ze er 1 hebben.
Het hondje heet Floyd. Was ook zo'n bruine, met zwart masker geloof ik. Ik geloof je gelijk wanneer je zegt dat een Pei geen ideale gezinshond is :mrgreen: Daarom was ik sowieso verbaasd dat ze met een Pei puppy thuis kwamen. En toch, wanneer de hond los was, bleef hij heel goed in de buurt en reageerde goed wanneer mensen hem riepen. Dat zal vast wel veranderen naarmate hij ouder word, maar ik vond het nou nog niet echt de probleemhond die hun er in zagen.
Job
Zeer actief

bij animalinneed is net een yorkje binnen uit het dodingsstation,
maar ik weet nog niet hoe oud en wat het is.
Afbeelding
Zij hebben ook Bram die herplaatst moet worden,
een pekineesmix reu van 4 jaar die het niet leuk vindt
zijn baas met veel andere honden te moeten delen.
Afbeelding
Afbeelding

Een heel leuk lief meisje van 2 jaar zit bij vagebond-pets.
Haar naam is Coco, ze is nog niet in Nederland.
Afbeelding
en mijn persoonlijke favoriet, Marley,
wel 4 jaar oud.
Afbeelding
Afbeelding
filmpje

Ik krijg hem of Coco ws de eerste week van april in de opvang.
Daisy@
Zeer actief

Oef.... ze zijn allemaal zó lief!
Ik zal het eens vragen aan haar.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Heel sneu dat mensen nog zo makkelijk nadenken over een hond.. :19:
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Wij hebben een tijdje terug mensen bij ons gehad op het asiel. Elke keer liep hun hondje weg. Ik kon m zelfs bij naam en elke keer weer bellen. Mensen boos dat ze moesten betalen, WEER! MEvrouw wilde m elke keer bij ons laten, maar geen afstandkosten betalen, dan kwam zoontje van ik denk 10 jaar ofzo met zijn zakgeld, want het was zijn hondje en hij moest mee naar huis. 2 dagen later zat hij er weer.
Een tijdje rustig geweest. Komt er een beagle binnen wij hebben haar LouLou genoemd (stond ook op asiels.com), komen we er achter dat het hun hond is. Naja, moeder aan de telefoon, en ze wilde niet betalen en ook geen afstand tekenen, want ook dan moest ze betalen.

Krijg je ineens te horen: Ik neem geen hond meer. Dit is nu al de 6e en ze lopen allemaal weg. Ik had nu al een beagle genomen omdat ik dacht dat die niet weg zouden lopen. (vorige keer was het een jack). En het mooie was nog, dat de honden de schuld kregen. Niet dat het hun schuld was dat er al 6 honden weggelopen waren. Dit hondje was ook weer pas een 8 maanden. Ik snap die mensen dan dus ook niet, en heb het ook niet geprobeerd uit te leggen. Dat had ik al meerdere malen gedaan, maar elke keer weer een smoes. En meestal kregen de kinderen de schuld ook.

Maakt niet uit, die mensen hechten zich er niet aan. Ik zou er niet aan moeten denken. Als ik al hoop dat een dier van mij wordt (net als Dobby de dober laatst) dan heb ik er al moeite mee! Laat staan dat je zo ff een hondje inwisselt :devil:

Groetjes Marieta
Daisy@
Zeer actief

Ik las gisteren een oude advertentie ergens op het i-net.
Een hond van 10 moest weg, want de hondenliefde was over??????????? :denken: :denken: :denken:

M'n collega had ook een hondje gezien.
Is niets geworden jammergenoeg.
Maar dochter ging studeren, geen tijd meer voor de hond. Maar ze wilden er nog wel de hoofdprijs voor hebben, want ja, dochter had het geld nodig voor haar studie hé.

T'is toch verdorie geen oude fiets!!!!
_Leonie
Zeer actief

Daisy@ schreef:Ik las gisteren een oude advertentie ergens op het i-net.
Een hond van 10 moest weg, want de hondenliefde was over??????????? :denken: :denken: :denken:
De liefde was over?! Een hond kan geen scheidingspapieren tekenen.. :boos:
Job
Zeer actief

er worden zo vaak oude hondjes gedumpt...
tsja ze zijn dan niet meer zo actief en gaan geld kosten hé....
nee geloof niet dat dat soort mensen ooit van hun hond hebben gehouden,
maar geloof dat dat soort mensen gewoon te egocentrisch zijn om
überhaupt echt van iemand of iets te houden behalve zichzelf.
Gelukkig krijg ik ook veel super oudjes in de opvang
van mensen die nog geen dag op vakantie zouden gaan
als ze niet zeker weten dat hun hondenkind het minstens zo goed heeft als zijzelf.
Dat doet toch weer goed, anders zou je de moed haast verliezen.
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

Daisy@ schreef:Ik las gisteren een oude advertentie ergens op het i-net.

M'n collega had ook een hondje gezien.
Is niets geworden jammergenoeg.
Maar dochter ging studeren, geen tijd meer voor de hond. Maar ze wilden er nog wel de hoofdprijs voor hebben, want ja, dochter had het geld nodig voor haar studie hé.

T'is toch verdorie geen oude fiets!!!!
de hondenliefde was over.. naja ik moet zeggen, dat is tenminste een stuk eerlijker dan al die onzin smoesjes op marktplaats o.i.d..(niet allemaal, maar lees echt vaak onzinverhalen) geen tijd, hond verdient meer aandacht etc etc..
_Leonie
Zeer actief

Ik vind juist de oudjes in het asiel erg aandoenlijk, zo sneu alleen op hun oude dag. Denk dat ik best snel zo'n hond in huis zo nemen, omdat ik het verschrikkelijk vind oudjes zonder baasjes te zien zitten. :roll:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Tis triest hoe sommigen met dieren omgaan :jank:
margriet
Actief

Ongelezen bericht door margriet »

Toen timber iets onder de leden kreeg ben ik overal met hem geweest en het heeft mij heeeeeel veeeeel geld gekost.
Ik weet nog goed dat iemand mij vroeg hoe lang ik nog door ging want ja ik had ook een kind en ging toch niet alles uitgeven aan een hond.
Het is maar een hond en dat moet je niet vergeten!!
:eek: Ben je niet goed ofzo!!!!Je denkt toch niet dat ik timber laat inslapen en zelf lekker met het gezin op vakantie ga!!!! :boos:

Maar je hoort dit soort dingen zo vaak.
"nee,wij nemen een labrador dat zijn gezinshonden en die hoef je niet zo strak te houden".En als die het niet goed doet nemen we weer wat anders!!
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik zou zoiets ook niet kunnen,rare mensen !
Afbeelding
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Misschien eens wijzen op deze?
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

mercedes2803 schreef:weet je een naam van de pei? dan kan ik voor je kijken of ie op de pei fora bekend was als herplaatser of als asiel-pei. :wink:

tja ervaring kleurt je beeld ........... :mrgreen: (m.a.w. helemaaaal niet mee eens hahaha)
IK vind de pei namelijk juist een prima gezinshond. Niets aanhankelijker en trouwer naar eigen huis en mensen dan de pei. Maar erg afstandelijk naar bezoek en vreemden.
En ja, bij het trainen moet je engelengeduld hebben, want de pei is idd geen pleasing dog, werkt zich niet uit de naad, maar wil gewoon beloond worden na werk :wink:
Met andere honden kan het nog wel eens lastig zijn idd, omdat veel sharpeis over een nogal groot ego beschikken.
Hier 3 herplaatspeitjes over de vloer gehad, stuk voor stuk loslopers en luisterende honden.
Als het je enige hond is, kun je best een herplaatser nemen.......

Enig idee waar de hond uit het eerste bericht is gebleven?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

tss. honden zijn geen speelgoed ! als je er eenmaal een hebt, dan houd je ervan, toch ? :19:
ik bedoel, ik wilde eerst ook geen teckel, totdat we toch maar bij een nestje ingen kijken, en nu heb ik een heel gelukkig hondje en zij heeft een baasje dat van 'r houd :wink:
ook al stoot een hond al je mooie service om, je houdt er toch van ? dan doe je'm toch niet weg, en neem je dezelfde dag nog een cavalier ???!!! :eek:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”