Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu wel lief zijn ... hm
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
Nu wel lief zijn ... hm
Tijdens het uitlaten kwam ik iemand tegen met een middenslag hond. Hond kwam op ons afgestormd, borstelde overigens wel wat en zijn baasje zei gelijk toen hij ons in het oog kreeg: 'Nu wel lief zijn hè?' 'Ga maar lekker spelen'
Oei dacht ik, zit ik hier op te wachten? En ik liep maar door, mijn hond had gelukkig geen zin in zijn hond (ze draaiden wat om elkaar heen) en zijn hond vond mijn hond toch ook niet zo aantrekkelijk achteraf denk ik, gelukkig maar.
Maar mijn nekharen gingen overeind staan van zijn uitspraak en 'Nu wel lief zijn hè'
Oei dacht ik, zit ik hier op te wachten? En ik liep maar door, mijn hond had gelukkig geen zin in zijn hond (ze draaiden wat om elkaar heen) en zijn hond vond mijn hond toch ook niet zo aantrekkelijk achteraf denk ik, gelukkig maar.
Maar mijn nekharen gingen overeind staan van zijn uitspraak en 'Nu wel lief zijn hè'
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik geef toe dat ik ook af en toe RR achterna roep dat ze zich moet gedragen...
Daarmee bedoel ik dat ze niet iedereen ondersteboven moet lopen, ze is wat lomp maar zo zacht als boter in de zon.
Maar ik snap wel dat je dat als baas niet meteen ziet aan een hond.
RR borstelt niet (zou je dat zien in die krullen trouwens?) maar ze heeft wel een spiraalstaart, wat soms verwarring schept (bij de bazen, nooit bij de honden).
Ik kan me wel voorstellen dat het soms minder fijn overkomt.
Hangt ook van het type hond af, neem ik aan.
Daarmee bedoel ik dat ze niet iedereen ondersteboven moet lopen, ze is wat lomp maar zo zacht als boter in de zon.
Maar ik snap wel dat je dat als baas niet meteen ziet aan een hond.
RR borstelt niet (zou je dat zien in die krullen trouwens?) maar ze heeft wel een spiraalstaart, wat soms verwarring schept (bij de bazen, nooit bij de honden).
Ik kan me wel voorstellen dat het soms minder fijn overkomt.
Hangt ook van het type hond af, neem ik aan.
-
pepim
- Zeer actief
- daan!
- Zeer actief
ik zeg het ook tegen mijn honden :N:
Uh-uh lief zijn...............
(en tegen diesel 'DOORLOPEN')
Maar ik loop nog maar alleen in de rust en in alle eenzaamheid.
Ik ontloop drukkere gebieden. Oftwel ik kom amper een hond tegen.
Mijn mastiffs zijn hartstikke lief , ook tegen vreemde honden, maar niet eens gesnuffel wordt op prijs gesteld.
Uh-uh lief zijn...............
(en tegen diesel 'DOORLOPEN')
Maar ik loop nog maar alleen in de rust en in alle eenzaamheid.
Ik ontloop drukkere gebieden. Oftwel ik kom amper een hond tegen.
Mijn mastiffs zijn hartstikke lief , ook tegen vreemde honden, maar niet eens gesnuffel wordt op prijs gesteld.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Ik denk dat ik verkeerd word begrepen of niet? Honden mogen best bij mijn hond komen snuffelen, ze is vreselijk makkelijk.daan! schreef: Mijn mastiffs zijn hartstikke lief , ook tegen vreemde honden, maar niet eens gesnuffel wordt op prijs gesteld.
Maar in dit geval kreeg ik de indruk van het baasje dat hij wilde proberen of zijn hond nu wél lief wilde spelen en dat doorgaans niet doet, vandaar.
En misschien heb ik de situatie ook verkeerd geïnterpreteerd, dat kan heel goed zijn, ik lees hier misschien teveel verhalen
Overigens heb ik eigenlijk nooit problemen (laat ik het gelijk afkloppen) als ik haar uitlaat.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
-
pepim
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
pepim schreef:Ik denk dat ik de situatie dan verkeerd geschetst heb; ik heb je al vaak gelezen Marjoleine en je komt helemaal niet overeen met de grimmige, sjaggerijnige man met hond, die ik tegenkwam.![]()
Nee, dat kom ik absoluut niet inderdaad
Als ik roep "Gedraag je!" betekent het over het algemeen dat ik vrees dat ik twee halve honden zie omdat RR dwars door het midden is gedenderd uit enthousiasme
Onterecht overigens: ze is buitengewoon wendbaar en lenig, en als de andere hond niet uitwijkt, springt ze er gewoon overheen.
Maar dan schrikt zo'n schaap zich dus wel dood, en om dan toch wat geciviliseerd over te komen roep ik dus...ehm
-
pepim
- Zeer actief
Ik snap hetMarjoleine schreef: Als ik roep "Gedraag je!" betekent het over het algemeen dat ik vrees dat ik twee halve honden zie omdat RR dwars door het midden is gedenderd uit enthousiasme![]()
Onterecht overigens: ze is buitengewoon wendbaar en lenig, en als de andere hond niet uitwijkt, springt ze er gewoon overheen.
Maar dan schrikt zo'n schaap zich dus wel dood, en om dan toch wat geciviliseerd over te komen roep ik dus...ehm
Ik bedoelde dus heel iets anders achteraf als wat jij beschrijft, man met hond gelukkig (nog) niet meer tegengekomen